Kokemuksia nykyaikaisista leipäkoneista?
Ostin juuri Citymarketista Severin-merkkisen, tarjouksessa 49e. Ensimmäinen leseleipä on kohoamassa. Millaisia lopputuloksia olette saaneet? Tuleeko leipiä tehtyä?
Toivon kovasti, että osoittautuu hyväksi vehkeeksi. Yritän kutistaa ruokalaskua.
Kommentit (29)
ja taatusti ilman lisäaineita. Sekaan vaan pähkinöitä, siemeniä, juustoraastetta, leseitä, kuivattua nokkosta, porkkanaa, valkosipulia... Mielikuvitusta vain mukaan!
Niitä todella saa nykyään, hintahaitari n. 50-200e.
Teettekö gluteenitonta leipää leipäkoneella? Paras reseptisi? Minkä merkkinen kone sinulla on? Oletko siihen tyytyväinen?
Jo on koneet kehittyneet!
Ostin Lidlistä nyt tarjouksessa olevan leipäkoneen.
Tekee todella hyvää leipää jo perusohjelmalla. Rapea kuori, mehevä sisus.
Olen kokeillut mukana tulevia reseptejä, kaikki hyviä. Tosin kaikki ovat tietenkin vuokaleipiä, mutta taikinantekokin onnistuu jos haluaa kauniimpaa muotoa uunissa paistettavaksi. Hyvin se tekee taikinan kun lämmittelee sitä samalla.
40 v vanha Salora Breadmaker pääsi täysin palvelleena nyt sähkölaitekierrätykseen.
(Kaikkea se Salorakin myi ennen lopullista konkurssiaan) ;-)
Gluteenitonta en ole vielä kokeillut uudella Lidlin Silver Crestillä.
Koneessa on oma ohjelma sille.
Reseptit gluteenittomalle ovat koneen mukana tulevassa vihkossa.
Ovat varmaan hyviä, kuten muutkin reseptit.
Tai ainakin hyvä lähtökohta omille resepteille.
Onko kukaan kokeillut tehdä gluteenitonta leipää leipäkoneella? Olen pitkään harkinnut leipäkoneen hankkimista, koska kaupassa ei ole yhtään ainoaa gluteenitonta leipää ilman lisäaineita ja e koodeja.
Kannattaako hankkia? Kertokaa jotka tiedätte.
Lidlin leipäkone on jatkuvassa käytössä. Itseasiassa jo neljäs kone menossa. Harvoin enää paistetaan, vaan annetaan koneen tehdä taikinan ja pistetään uuniin. Koneen vuokien akselit tuppaavat menemään jumiin ajanmittaan. Aiemmin koneeseen sai 15 eurolla uuden vuoan, mutta nyttemmin on toimittaja vaihtunut ja hinta noussut 45 euroon. Kun koneen sai kuudellakympillä, alkaa vuoka käydä tyyriiksi. Mistään ei löydy vinkkiä, missä tai miten saisi vuoat korjattua. Äkkiä maksaa kyllä hintansa ja saa niin hyvää leipää, kuin itse haluaa.
Kiva kun joku nosti vanhan ketjun. Lähden heti ensi viikolla leipäkoneostoksille! T. se, joka juuri aloitti toisen leipäkoneketjun