onko kukaan raahannut ulkomaille matkustaessa lapselle mukaan KUOMUvaunuja? Vai onko ostettava
matkarattaat?? siis joille ei mtn muuta käyttöö ois ku yks reissu.
Kommentit (26)
sateenvarjorattaat, niitä saa 20 eurolla. Kevyimmät kujettaa, lapsen voi niissä nostaa pienten esteiden yli, ei ongelmia liukuportaissa ja voi vaikka jättää matkasta pois kesken matkan.
ei siinä mikään ongelmaa ole. Liikuttiin kuiteskin vuokra-autolla.
säilyneet ruumassa ehjinä? Eikös matkatavaroita käsitellä aika kovakouraisesti?
mahdollisuus liittää vaunujen runkoon turvakaukalo? Sitä saatat tarvita muutenkin, jos autoilet ulkomailla. Meillä ekalla reissulla (vaiva 2kk) oli vaunokoppa kotona mutta mukana siis runko ja turvakaukalo. Siina vauvaa kuljettelee helposti, ja hän saa hyvät unet. Vaikkei olekaan suositeltavaa nukuttaa kaukalossa pitkään, ei siitä väliaikaisena tarkaisuna mitään haittaa ole, kunhan nyt yönsä sentään nukkuu muualla.
Lentoyhtiön puolesta asialla ei ole mitään väliä, mutta ota huomioon, että koneeseen sisään et varmaan koppaa saa, ja se saattaa ränsistyä kuljetuksen aikana hieman. Rintareppu siis mukaan joktap.
saattaa saada lähtöportille, ja joskus ne saa heti taas käyttöön koneesta ulos astuessa. Tämä ei kuitenkaan ole varmaa, joten on syytä varautua jollain säkillä tms.
Nimim. kerran hihnalta riekaleita kerännyt (onneksi Finski korvasi)
kannattaako esim. renkaat irrottaa?
Finskiltä sai muovisäkin, mihin ne laitettiin. Pidin tallessa tuleomatkaa varten.
pärjääkö isoilla kärryillä. Jossain etelänkohteessa ainakin voivat olla hankalat kun aika usein saa olla nostelemassa ja väistelemässä jotain. Rodoksella hotellimme vieressä olevalla jalkakäytävällä oli tolppa aivan keskellä väylää. Aika monta kertaa päivässä saimme kantaa rattaat ko tolpan ohi tien puolelta.
Sateenvarjorattaita en suosittele kuin tyyliin 4vuotiaalle jollekin kokopäivän kävelyretkelle hetken helpotukseksi. Pienille ehdottomasti rattaat jotka saa makuuasentoon ja mieluusti kuomun alle, varsinkin etelän kohteissa.
: ( Samoin yksi turvaistuin on rikottu, ihan siis tosiaan osat levinneet pitkin liuhihnaa. Otti todella päähän. Kyllähän ne tavarat korvataan, muttakun sitä istuinta olisi pitänyt päästä käyttämään samantien...
Reissaan säännöllisesti Suomen ja Irlannin väliä ja otan nykyään vain tosi kevyet pikkurattaat mukaan. Suomessa odottaa sitten isommat rattaat isän varastossa valmiina.
Helsinki-Vantaalla saa tuoda pienet kokoontaitettavat vaunut lähtöportille asti, mutta ne on taitettava kasaan turvatarkastuksessa ja laitettava liukuhihnalle. Isot rattaat eivät mahdu siitä läpi, vaan ne on jätettävä lähtöselvitykseen.
ihan kunnon yhdistelmävaunut mukana reissussa. Yhden pyörän akselin huomasimme olevan ihan vähän vääntynyt reissun jälkeen, mutten edes tiedä menikö se koneessa vai jossain muualla. Oli siis niin vähän, että huomattiin se vasta viikko pari matkan jälkeen. (Sekin saatiin takaisin suoraksi ihan kotikonstein.)
Muuten olen tosi tyytyväinen noiden kuljettamiseen. Mun mielestä yhdistelmät ovat tukevammat työntää ja siten mä tykkäsin niistä reissussa, kun kuljettiin paljon. Nupukivikaduilla, rotvailleissa ja busseihin kulkiessa mun mielestäni isot ilmarenkaat olivat mielestäni hyvät.
ihan kunnon yhdistelmävaunut mukana reissussa. Yhden pyörän akselin huomasimme olevan ihan vähän vääntynyt reissun jälkeen, mutten edes tiedä menikö se koneessa vai jossain muualla. Oli siis niin vähän, että huomattiin se vasta viikko pari matkan jälkeen. (Sekin saatiin takaisin suoraksi ihan kotikonstein.)
Muuten olen tosi tyytyväinen noiden kuljettamiseen. Mun mielestä yhdistelmät ovat tukevammat työntää ja siten mä tykkäsin niistä reissussa, kun kuljettiin paljon. Nupukivikaduilla, rotvailleissa ja busseihin kulkiessa mun mielestäni isot ilmarenkaat olivat mielestäni hyvät.
ihan kunnon yhdistelmävaunut mukana reissussa.
Lennettiin Ryanairilla ja saatiin pitää vaunut koneelle menoon saakka. Siis koneen portaiden alapäässä annettiin vaunut pois ja koneesta tullessa ne odotti taas portaiden alapäässä. En tiedä mitä niille siinä välissä tekivät.
t. 12
Meillä mtkiksina suhteellisen isot rattaat, jotka vievät varmaan saman tilan kuin pienimmät yhdistelmät. Neljä kertaa on niiden kanssa lennetty ja pakattu Finnairin pussiin, joka kannattaa säästää tulomatkaa varten ja varata teippirulla mukaan, jotta saa pussin suljettua uudestaan. Aina ovat ehjinä säilyneet. Usein lähtöselvityksessä rattaat laitetaan menemään eri reitti kuin matkalaukut, joten saavat hieman hellempää kohtelua kuin laukut. Joissakin matkakohteissa rattaat on löytyneet eripaikastakin kuin matkalaukut eli eivät ole samalla hihnalla. Tosin Vantaalla tulevat samalle hihnalle saapuessa. Ja olen nähnyt ihmisillä isojakin yhdistelmiä mukanaan ja tosiaan meidän matkikset ovat isokokoiset.
ihan hyvät oli. samahan se, minkälaiset rattaat sinne ruumaan laitetaan :) Ja perillä kohteessa tavalliset ovat paremmat työnnellä
kun vuokra-auto oli käytössä koko reissun ajan heti lentokentältä alkaen.
sisarukset 2 v. ja 6 kk, ja mukaan pitäisi saada vähintään matkarattaat. Onko kokemuksia mahtuvatko muualle kuin ruumaan?
Jos tulisit vaikka tanne singaporeen niin toki rattaat mahtuu takseihin, mutta kauppoihin et mahdu...ne on tehty niin ahtaaks O.o
mutta joo, taa onkin aasia...
ite kyl ottaisin jos mahdollista. ja jos menee paskaks ni vakuutukseen vaan!
Jos tulisit vaikka tanne singaporeen niin toki rattaat mahtuu takseihin, mutta kauppoihin et mahdu...ne on tehty niin ahtaaks O.o mutta joo, taa onkin aasia... ite kyl ottaisin jos mahdollista. ja jos menee paskaks ni vakuutukseen vaan!
Hyvin mahtuu kaupoissa isojen rattaidenkin kanssa kulkemaan. Tietty jonnekkin Mustafalle yms. paikkoihin turha lähteä minkäänlaisilla rattailla.
Mut ihan normi ruokakauppoihin ja muihin liikkeisiin mahtuu hyvin isojenkin kuomujen kanssa.
sisarukset 2 v. ja 6 kk, ja mukaan pitäisi saada vähintään matkarattaat. Onko kokemuksia mahtuvatko muualle kuin ruumaan?
ERi asia vaan, missä kohtaa ne sinne laitetaan.
Jo lähtöselvityksessä vai vasta lentokoneen ovelta. Mutta ruumaan menevät jokatapauksessa.
ei kukaan välitä onko sinulla kuomu vai ei ole.