Thyroxinia käyttävät!
Aloitin Thyroxinit vajaatoimintaan 3 viikkoa sitten eikä olo ole kohentunut yhtään. Lääkäri kirjoitti mulle reseptin annoksella puolikas-1 tabletti päivässä. Voinko nostaa annosta tuohon kokonaiseen? Labrat otetaan reilun 1kk päästä.
Kommentit (12)
Ei se lääkitys pure ihan heti. Siksi seuraava kontrolliaikakin on yleensä vasta 6vko:n-2kk:n päästä lääkityksen aloituksesta/muuttamisesta, että nähdään kuinka tepsii. Monesti voi mennä monta kuukautta, että lääkitys saadaan venkslattua kohdilleen. Todella harvalla se oikea lääkitys on juuri se eka määrätty annostusmäärä. Aina aloitetaan aika pienistä annoksista ettei heti heilahdeta toiseen ääripäähän eli liikatoimintaan. Mutta soita lääkäriin ja kysy asiaa. Itsenäisesti en alkaisi annosta muuttamaan.
puolikas - 1 tabletti, itse ainakin nostaisin tuohon yhteen...
Joten en menis nostamaan päiväannostusta ½:sta kokonaiseen noin vaan, saattaa aiheuttaa sivuoireita ja mennä liikatoiminnan puolelle. Odottaisin kontrollia ja lääkärin mielipidettä. Mulla nousi viimeks annos ½ tablettia viikossa. Niin ja tosiaan se lääkityksen aloittamisen vaikutus vie vähintään kuukauden, joten rauhassa voi odotella verikokeisiin asti ja katsella sitten sitä annostusta uusiksi.
Jos liikatoimintaa, sen huomaa heti.
Joten en menis nostamaan päiväannostusta ½:sta kokonaiseen noin vaan, saattaa aiheuttaa sivuoireita ja mennä liikatoiminnan puolelle. Odottaisin kontrollia ja lääkärin mielipidettä. Mulla nousi viimeks annos ½ tablettia viikossa. Niin ja tosiaan se lääkityksen aloittamisen vaikutus vie vähintään kuukauden, joten rauhassa voi odotella verikokeisiin asti ja katsella sitten sitä annostusta uusiksi.
Ihmettelen alun perinkin tuota annostusta: onhan sillä iso ero, ottaako joka päivä kokonaisen vai puolikkaan? Eikö lääkäri kommentoinut, mitä tarkoitti tällä? Itselläni on muuten sellainen annostus, että joka toinen päivä otan yhden kokonaisen, joka toinen päivä puolitoista tablettia. Itse olen joskus omin nokkineni vähentänyt annostusta pariksi päiväksi, jos tuntuu menevän liian lujaa, mutta koska olet vasta aloittanut, olisi tärkeä tietää tarkasti minkä verran on ottanut, jotta näkee seuraavassa labrassa, miten tämä määrä on vaikuttanut.
mitä TSH-arvo on ollut kun lääkitys aloitettu.
Jos se on paljon pielessä nostaisin itse vaikka joka toisena päivänä kokonaiseen tablettiin ja katsoisin paraneeko vointi.
Ehkä aikaisintaan viikon kuluttua vaihdoksesta voit huomata olon kohentumista. Se ei tule heti.
mitä TSH-arvo on ollut kun lääkitys aloitettu.
Jos se on paljon pielessä nostaisin itse vaikka joka toisena päivänä kokonaiseen tablettiin ja katsoisin paraneeko vointi.
Ehkä aikaisintaan viikon kuluttua vaihdoksesta voit huomata olon kohentumista. Se ei tule heti.
ja varmistaa asiaa häneltä?