Isä lähdössä 2v, 4v ja 8v kanssa etelään syyslomaviikolla
pärjäävätköhän siellä, aina on oltu koko perhe, mutta nyt aloitin uuden työn enkä saa lomaa.
Muistaakohan mies rasvata, syöttää ja vahtia lapset kunnolla...
Kommentit (87)
Sanoinpahan vaan, että itse en miestäni lähettäisi, vaikkei se nyt täystumpelo lasten kanssa olekaan. Päätös perustuisi siihen, etten lähtisi itsekään. Toki sitten kun pienin on esim. 4- tai 5-vuotias, tuossa kuviossa ei enää ole mitään aivan mahdotonta, mutta ainakin omat lapseni ovat vielä 2-vuotiaina olleet sellaisia, että vaativat jatkuvaa valvontaa eivätkä aina ymmärrä puhetta. Miten sen 8-vuotiaan kanssa voi tehdä mitään kivaa, esim. vesipuisto, karting, snorklaus (omieni lomakivat) jos pitää yhtä aikaa vahtia 2- ja 4-vuotiaita? Ja mistä sellaisia miehiä löytää, jotka pystyvät siihen?
Sanoinpahan vaan, että itse en miestäni lähettäisi, vaikkei se nyt täystumpelo lasten kanssa olekaan. Päätös perustuisi siihen, etten
mitään aivan mahdotonta, mutta ainakin omat lapseni ovat vielä 2-vuotiaina olleet sellaisia, että vaativat jatkuvaa valvontaa eivätkä aina ymmärrä puhetta. Miten sen 8-vuotiaan kanssa voi tehdä mitään kivaa, esim. vesipuisto, karting, snorklaus (omieni lomakivat) jos pitää yhtä aikaa vahtia 2- ja 4-vuotiaita? Ja mistä sellaisia miehiä löytää, jotka pystyvät siihen?
Meillä 8v ainakin on sellainen vesipeto, että rakastaa ihan uima-altaassakin uimista. Ja voihan ulkomailla tehdä muutakin kuin mainitsemiasi asioita.
Meillä 8v ainakin on sellainen vesipeto, että rakastaa ihan uima-altaassakin uimista. Ja voihan ulkomailla tehdä muutakin kuin mainitsemiasi asioita.
Voi tietenkin, mutta valitustahan siitä seuraisi tai ainakin pettymys. Jos kaipaa vain uima-allasta, niin yhtä hyvinhän silloin voi käydä kotimaisessa kylpylässä uimassa niin ei tarvitse edes lähteä kauemmas. Käytännössähän tuolla porukalla ollaan liikkellä sen pienimmän ehdoilla koko ajan, joten isommille se lomailu on joka tapauksessa pienoinen pettymys, varsinkin jos on tottunut yksilöllisempiin harrastuksiin. Samoin ihmettelen vilpittömästi kenen miehen hermot kestää viikon 24/7 lastenhoitoa ilman että alkaa tiuskia lapsille ja toivoa jo kotiinpääsyä. Omalle kohdalle ei ole koskaan sellaista miestä sattunut, joka täysipainoisesti nauttisi kokopäiväisestä lastenhoidosta.
Meillä 8v ainakin on sellainen vesipeto, että rakastaa ihan uima-altaassakin uimista. Ja voihan ulkomailla tehdä muutakin kuin mainitsemiasi asioita.Voi tietenkin, mutta valitustahan siitä seuraisi tai ainakin pettymys. Jos kaipaa vain uima-allasta, niin yhtä hyvinhän silloin voi käydä kotimaisessa kylpylässä uimassa niin ei tarvitse edes lähteä kauemmas. Käytännössähän tuolla porukalla ollaan liikkellä sen pienimmän ehdoilla koko ajan, joten isommille se lomailu on joka tapauksessa pienoinen pettymys, varsinkin jos on tottunut yksilöllisempiin harrastuksiin. Samoin ihmettelen vilpittömästi kenen miehen hermot kestää viikon 24/7 lastenhoitoa ilman että alkaa tiuskia lapsille ja toivoa jo kotiinpääsyä. Omalle kohdalle ei ole koskaan sellaista miestä sattunut, joka täysipainoisesti nauttisi kokopäiväisestä lastenhoidosta.
äitikin ja kyllä se ihan omasta aloitteestaan on lasten kanssa reissuun lähtenyt. Ja meillä on oma uima-allas, mutta silti lapset nauttivat ulkomailla porskuttelusta todella paljon. Voihan niiden lasten kanssa mennä vaikka huvipuistoon, eläintarhaan tms ulkomailla, joissa on jokaiselle jotakin kiinnostavaa.
poikkeaa kotimaisesta? Paitsi pöpöjen määrän suhteen?
viikoksi etelään olin lähinnä huolissani siitä, että muistaakohan lapset vahtia isiä kun se on kuitenkin kännissä aamusta iltaan.
poikkeaa kotimaisesta? Paitsi pöpöjen määrän suhteen?
ympäristönvaihdoksesta, uusista paikoista, uusista ja erilaisista ruoista jne? Kyllä meillä kaikki nauttii siitä että keskellä pimeyttä ja kylmää talvea pääsee ulkomaille lämpimään uimaan ja nauttimaan vapaa-ajasta, ihan se 8v on itse sanonut, että lomalla on kivaa. Kesällä ehtii sitten loiskia tuossa omalla takapihalla. Ja edelleenkään en ymmärrä miten niin moni on sitä mieltä ettei aikuinen pärjää omien lastensa kanssa. Uusavuttomuutta lie?
Minun mieheni pärjäisi, minä taas en. Hän on enemmän ressannutkin lasten kanssa kuin minä.
Jännittäisin niin että menisi oma ja lasten loma pilalle.
niin tottakai kannattaa lähteä. Itse vaan epäilin, että olisiko kaikilla kivaa. Itselläni ei ainakaan olisi tuollaisen lauman kanssa, ja epäilen ettei isommilla lapsillanikaan olisi, jos mukana olisi 2-vuotias. Eikä ainakaan meidän lapset vielä syyslomalla ole mitenkään erityisesti auringon perään, talvella kylläkin.
Mun mies pärjäis ja mä pärjäisin myös, ei ongelmaa.
uiminen onnistuu kun menee aivan matalaan rantaan tai ei päästä kaikkia yhtäaikaa uimaan. Vahdittavahan siinä on kokoajan, mutta lasten kanssa voi olla mukavaakin. 2 v vie eniten huomiota kaikessa, mutta lasten ehdoilla mentävä. Kasvattaa yhteishenkeä ja lapsista kiva olla välillä yhden vanhemman kanssa.
ja kärsivällisyyttä. Voihan sen loman ottaa luonteen kasvattamisen kannalta myös.
kahden lapsen kanssa, en lomaillut. Meillä 2v pitäisi altaassa koko ajan pitää kiinni muuten olisi pääedellä hukkumassa, 4v ei myöskään osaa vielä uida, mutta on veden suhteen päätön koohotin, 8v:llä olisi tosi tylsää kun saisi polsikia yksin, ei ole niin sosiaalinen että tutustuisi viikossa muihin uimareihin.
Ehkä muuten loma menisikin, mutta en tiedä kuinka rentouttavaa se olisi, kyllä vieraassa paikassa on enemmän vahdittavaa lapsissa kuin kotona.
Miehet ei vaan osaa ja niiltä vaan ei voi odottaa kovinkaan paljoa.
itse olen eron jälkeen reissannut lasteni kanssa enemmän kuin mitä vielä eksän kanssa asuessa. Rattaat mukaan ja 2 v niihin, ja 4 v laudalle mukaan. 8 v osaa itsekin kävellä. Etelässä voi tehdä muutakin kuin olla rannalla ja rannallakin muutakin kuin uida. Riippuu tietysti matkakohteesta, mutta eläintarhat ja leikkipuistot voivat olla mukavia paikkoja. Paikalliset nähtävyydet lasten tahtiin katsoen. T: 3 lapsen isä
PS: löysätkää pipoa, lasten kanssa on oikeasti mukavaa, lomallakin.
Ihan samalla tavalla se isä siellä etelässä pärjää kuin kotimaassakin.
Kyllä meillä 8-vuotias nauttisi etelänmatkasta pikkusisarusten kanssa vaikka ehkä ei nyt just sillä reissulla pääsisi vesipuistoon tai cartingiin. On paljon sellaista tekemistä mistä koko katras nauttii, vaikkapa just eläintarhat, huvipuistot yms. Ja viikko on niin lyhyt aika, että omat lapsemme nauttisivat siitä ihan vaan uima-allas/rantalomana.
Altaassa lapsille kellukkeet jne. apuvälineet, niin helpottaa vähän sitä valvomista, vaikka ei tietenkään sitä poista.
Elämä on vaikeaa ja pelottavaa jos sen haluaa niin nähdä.
Mies tuskin haluaa lähteä, jos kokee, ettei pärjää! Loma on aina lomaa ja varsinkin hyvien palveluiden äärellä lämpimässä. Miksi ihmeessä he eivät pärjäisi ja viihtyisi?!? Toki voit neuvoa esim. aurinkorasvauksissa ja muonituksissa, jos oletat miehesi olevan näissä huono, mutta toivota hyvää reissua ja nauti vapaasta viikosta kotona!
Ihan samalla tavalla se isä siellä etelässä pärjää kuin kotimaassakin.
Elämä on vaikeaa ja pelottavaa jos sen haluaa niin nähdä.
Elämä on vaikeaa ja pelottavaakin jos olet kolmen lapsen kanssa yksin ulkomailla ja sinulta varastetaan passit ja lompakko (tapahtuu jatkuvasti), katkaiset kinttusi jonkin ipanan perässä juostessasi ja odottelet hoitoa koko lössin kanssa 3 tuntia paikallisessa sairaalassa, 4-vuotias juoksee päin lasiovea (kyllä, myös se sinun superälykäs lapsesi voi tähän sortua) ja matkustat lähimpään sairaalaan tikattavaksi tai pahimmassa tapauksessa jätät lapsen yksin sinne sairaalaan vieraskielisen hoitohenkilökunnan hoidettavaksi kun itse hankit niille parille muulle lapselle sapuskat ja hoidat ne hotelliin, jne, jne. Kaikki nämä jutut ovat tapahtuneet oikeille ihmisille tavallisilla lomilla, ja tämän tietäen en itse kuvittelisi itseäni tai miestäni sellaiseksi supersankariksi, joka nämäkin tilanteet hoitaa yksinään ilman ongelmia ja auringosta nauttien. Voisiko se isä ottaa esim. anopin mukaan vara-aikuiseksi?
AP:n mies, joka ilmeisesti paljon Suomessakin lasten kanssa, ja tasavertainen vanhempi äidin kanssa, haluaa lähteä lomalle lasten kanssa
--> tulee pelotteluja ja haukkumisia ja kauhukuvia maalaillaan uima-altaisiin hukkuvista ja kaasuhelloja räjäyttelevistä 2-vuotiaista!!!
Mies voi lähteä reissuun ja taatusti pärjää yksin. Se että jonkun 8-vuotias on antisosiaalinen ja pitkästyy jos yksin joutuu altaassa uimaan, ei kerro mitään ap:n 8-vuotiaasta.
NORMAALI 8-vuotias kyllä löytää leikkikavereita siellä altaalla omanikäisistä lapsista. Ja normaali 8-vuotias ei ole niin vanhemmissa kiinni että tylsistyy jos ei heidän huomiota koko ajan saa, vaan hän osaa jo itse tehdä asioita, kotoa voi ottaa mukaan vaikka kirjan, käsikonsolin, kyniä ja paperia ja lukea/pelata/piirrellä jos on tylsä hetki.
Lapsissa on myös eroja, jos kolme muksua ovat kauhukakaroita joihin ei sana pure ja kaikilla jokin ylivilkkaus, niin ei mies varmaan lähtisi matkalle. Mutta jos ovat ns. tavallisia peruskilttejä lapsia, niin ei mitään ongelmaa lähteä.
Jos menevät Allinclusive-lomalle, se on vaivaton ja hotellin alueelta ei tarvitse edes poistua jolleivat halua. Ruokaa ja juomaa saa koko ajan, pyyhkeet ja aurinkotuolit ovat ilmaisia jne. jne.
Kun katsoo millaiseen hotelliin menee, niin uima-altaat ym. ovat usein sellaiset että onn lähekkäin ihan se pienten lasten allas ja isompi allas =isä voi vahtia kaikkia lapsia samaan aikaan. +Hotellien uima-altailla on aina paljon väkeä, ei sinne kukaan hukkumaan pääse, yleensä on allaspoika hotellinkin puolesta.
Niin ja sen 2-vuotiaan kaasuhellan räjäyttämisen voi estää niin yksinkertaisesti, että ei mene huoneistohotelliin! Ei tavallisissa hotelleissa ole mitää kaasuhelloja huoneissa. Itse en menisi edes hotelliin jossa kaasuhelloja, koska en niitä aikuisenakaan osaa/halua käyttää.
Huippua! Anna mennä :) ja toivota hyvää matkaan. Tuskin se teidän isäntä lähtee, ellei halua.