Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä lähdössä 2v, 4v ja 8v kanssa etelään syyslomaviikolla

Vierailija
22.08.2010 |

pärjäävätköhän siellä, aina on oltu koko perhe, mutta nyt aloitin uuden työn enkä saa lomaa.

Muistaakohan mies rasvata, syöttää ja vahtia lapset kunnolla...

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se isi pärjää jos kerran on lasten kanssa lähdössä omasta halustaan. Ei ne miehetkään tyhmiä ole, ei kai se lähtisi jos ei kokisi pärjäävänsä. Kantoreppua 2vuotiaalle kannattaa harkita mukaan reissuun, monessa paikassa varmaan kätevämpi kuin rattaat.

Vierailija
62/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kidnappaajat ovat vain urbaania legendaa? Hyvä tietää. Voihan se lapsi sitäpaitsi vaan eksyä moneksi tunniksi, ilman että kukaan sitä on kaapannut, ei sekään varmaan mukavaa ole.

Ihan oikeastiko te mietitte tuollaisia asioita lomalle lähtiessä? Miten te uskallatte täällä Suomessa liikkua ilman toista vanhempaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei voi luottaa toisen apuun! Miettikää tilanne omalle kohdalle: olette Suomessa vaikkapa ostarilla tai kaupungin keskustassa töissä (tai vaikkapa vain asiakkaana) joku nainen huutaa hätääntyneenä että lapsensa on kadonnu ja hänellä kaksi pientä lasta vierellään. Lienee ihan normaalia siinä vaiheessa kehoittaa naista etsimään kadonnutta ja ottaa nuo kaksi lasta "tiskin taakse" (tai vaikkapa viedä läheiseen kahvioon jos itse asiakkaana) ja antaa vielä vaikka käyntikortti mukaan tmv. naiselle.

Jos olisin kauppakeskusksessa, soittaisin samantien vartijat paikalle, muussa tapauksessa poliisit.

Suomessa nyt en ainakaan luottaisi vieraiden apuun. Onhan tuon kokemus osoittanut, että täällä annetaan vaikka mummon maata jalka poikki tiellä monta tuntia ennen kuin ensimmäinen ohikulkija vaivautuu pysähtymään ja auttamaan.

Espanjassa en osaisi maan kielellä selittää mitään, ja espanjalaiset eivät todellakaan ymmärrä englantia niin paljon että tajuaisivat lapsen hävinneen ellei kohdalle satu joku poikkeustapaus. Kyllä siinä menisi kallista aikaa hukkaan, vaikka lapsi olisikin ihan viattomasti hukassa.

Vierailija
64/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no lomalle lähtiessä kannattaa pistää aivot narikkaan ja olla piittamatta mistään, varsinkaan lapsista. Jep, lapsia hukkuu ja katoaa kahdeltakin aikuiselta, mutta kumpi on todennäköisempää, että näin tapahtuu kuin yksi vai kaksi vahtii? Jos kaksivuotias istuu rattaissa ja 4- ja 8- vuotias kävelee vieressä, sitten 8- vuotias jää katsomaan näyteikkunaa ja isä kääntää pään sinne ja kohta ei 4- vuotiasta näykään missään. Ihan mahdollista.

Vierailija
65/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ihmettele että miehet etsivät itselleen toisen naisen. Harvassa on tässäkin ketjussa ne naiset jotka luottavat mieheensä ja pitävät miestään kykenevänä ottamaan vastuuta lapsista. Uskomatonta.. Varsinkin kun yleensä taitaa se isä olla töissä ja äiti pukkaa vähintään vanhemmat lapset, mieluummin vielä koko katraan hoitoon jotta saa rauhassa kierrellä kauppoja ja jauhaa paskaa netissä. Ja nämä ovat nyt niitä superäitejä jotka luottavat itseensä muttei puolisoon? Wau.. varsinkin kun suurimmalla osalla lastenhoidosta päävastuun kantaa joko päiväkoti, koulu tai isovanhemmat..

Vierailija
66/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no lomalle lähtiessä kannattaa pistää aivot narikkaan ja olla piittamatta mistään, varsinkaan lapsista. Jep, lapsia hukkuu ja katoaa kahdeltakin aikuiselta, mutta kumpi on todennäköisempää, että näin tapahtuu kuin yksi vai kaksi vahtii? Jos kaksivuotias istuu rattaissa ja 4- ja 8- vuotias kävelee vieressä, sitten 8- vuotias jää katsomaan näyteikkunaa ja isä kääntää pään sinne ja kohta ei 4- vuotiasta näykään missään. Ihan mahdollista.

kauhean vaikeata. Meillä mies lähti ulkomaille lasten kanssa kun olivat 2v, 3v ja 9v. Ja ovat reissanneet siitä lähtien 1 vuodessa tuolla kokoonpanolla. Itse olen tehnyt myös vastaavia reissuja ja kyllä on kaikki tulleet yhtenä kappaleena takaisin. Kaikenlaista vouhotusta täällä näkeekin...

Vierailija
67/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä kannattaako se tehdä. Kun aikuisia on vain yksi, riskit kasvavat merkittävästi suuremmiksi kuin siinä tilanteessa että aikuisia on kaksi. Lisäksi nautinto pienenee vähintään samassa suhteessa. Jos on vähään tyytyväinen ja riskihakuinen, mikä ettei lomalle voisi lähteä. Jos taas toivoo lomalta muutakin kuin jatkuvaa skarppausta, vauhtia ja vaaratilanteita, ehkä ei kannata.

Vierailija
68/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ihmisiä, jotka eivät yksin edes pärjäisi ulkomaanmatkalla. Joten miten muka heidän miehensä voisi pärjätä;-) T: 3 lapsen isä. Jokaisella on hiukan kielitaitoa ja osaahan ne isät mennä lasten kanssa mummolaankin tai minne vaan täällä Suomessakin...

Vierailija
69/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ihmisiä, jotka eivät yksin edes pärjäisi ulkomaanmatkalla. Joten miten muka heidän miehensä voisi pärjätä;-) T: 3 lapsen isä. Jokaisella on hiukan kielitaitoa ja osaahan ne isät mennä lasten kanssa mummolaankin tai minne vaan täällä Suomessakin...

Huomaatko, että oletat olevasi se tyhmin henkilö ulkomailla matkustaessasi? Oletat, että kaikki ne ulkomaalaiset kyllä ymmärtävät englantia ja ehtivät auttaa sinua silloin kun sinä satut sitä tarvitsemaan. Itselleni on käynyt joskus niin, että hommat eivät olekaan menneet niin kuin olisi voinut olettaa aivan siksi, että esim. eteläeuroopassa on ihmisiä, jotka eivät puhu sanaakaan englantia eivätkä myöskään hötkyile samoista asioista kuin Suomessa on tapana. Olen hukannut lapseni museoihin sun muualle ja aina löytänyt heidät itse, vaikka apuakin olen joskus pyytänyt. Ei ne ulkomaalaiset sen viisaampia ole kuin suomalaisetkaan, ja, käsi sydämellä, luotatko vieraan apuun Suomessakaan?

Vierailija
70/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni esim. tähän keskusteluun vastanneista on koskaan matkustanut YKSIN ulkomailla? Jos aina on tottunut siihen että on puoli sukua mukana ja yksin ehkä lähikaupassa pikaiseen uskaltaa käydä, niin ymmärrän että kauhistuttaa jo ajatuskin siitä että lähtisi yksin lasten kanssa lomalle.

Itse olen matkustellut paljon, ollut esim. reppumatkalla Aasiassa ja Australiassa, Aasian reissulla oli kaveri mukana (4kk) ja Australiaan menin töihin ja jatkoin siellä reppumatkalaisena yhteensä olin lähes vuoden siellä, ja IHAN YKSIN! (Toki ihmisiin tutustuin matkan varrella :)

Joten en näe kovin "haastavana kohteena" viikon lomaa jossain turistikohteessa, missä yleensä puolet paikallisistakin osaa auttavaa suomea... ;)

Vierailija
71/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin matkustaminen on totta kai paljon helpompaa kuin kolmen pikkulapsen kanssa matkustaminen. Yksin ollessa tarvitsee huolehtia vain itsestään, lasten kanssa lapsista.

Vierailija
72/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tehnyt paljonkin reissuja lasten kanssa yksin, jo ennenkuin minusta tuli yh. Lapset ovat pienestä pitäen tottuneet matkustamiseen (ovat nyt 10, 6 ja 2,5) ja en näe mitään ongelmaa.

Minusta on hienoa, jos joku isä uskaltaa lähteä yksin lasten kanssa reissuun. Ei se isä varmaan suostuisi moiseen, jos ei luottaisi omiin taitoihinsa.

Vierailija
73/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta epäilisin kyllä hänen realismintajuaan, jos ajattelisi tuon olevan mukava viikko kaikille :-) Ehkä meidän lapset on tavallista hankalampia, mutta... Ekalla reissulla kun nuorin oli 2v ja esikoinen 4,5 v. kumpikin ronklasi ruoasta ja kuopus ei malttanut nukkua päiväunia. Lisäksi esikoinen vierasti vähänkin erilaisia vessoja, joten aina kaupungilla sai jännätä löytyykö sopiva wc ajoissa kun tarve yllättää. Lapset oli siis usein väsyneitä ja nälkäisiä ja pissavahinkoja tuli enemmän kuin kotona. Jos olisin ollut yksin reissussa, olisin varmaan päätynyt viettämään koko loman hotellialueella ja syöttämään lapsille vain ranskalaisia ja jäätelöä - itse olisin joutunut valitsemaan pizzojen ja hamupurilaisten joukosta, joista en kummastakaan pidä. Jos mukana olisi vielä ollut 8-vuotias, jolla on tylsää, niin huhhuh.

Mutta oltaisiin me toki pärjätty. Olisin minä myös PYSTYNYT lähtemään lasten kanssa vaikka millaiselle matkalle, mutta kenelle siitä olisi hyötyä, jos kyse on nimenomaan siitä että pärjää vaikkei nautikaan?

Vierailija
74/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n mies ei ole mikään kokenut lasten kanssa matkustelija, eikä ole varmaan edes ollut heidän kanssaan pitempiä aikoja yksin, kun ap:n pitää miettiä, että muistaako mies edes ruokkia heidät. Sikäli voi tulla aika paljon yllätyksiä matkaan, kun lapset eivät olekaan koko ajan rauhallisia ja tottele ensimmäisestä sanasta.

Vierailija
75/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paljoa reissanneet/syöneet ulkona?

Juu, en minäkään ehkä lähtisi reissuun, jos tarvitsisi koko ajan oikeasti jännittää minkälainen wc löytyy tai että löytyykö lapsille maistuvaa syötävää....En sanoisi lapsianne hankaloiksi, mutta jostainhan he ovat ennakkoluuloisiksi oppineet. Ei lapsi luonnostaan vierasta vieraannäköistä vessaa tai jokaista vierasta ruokaa.

mutta epäilisin kyllä hänen realismintajuaan, jos ajattelisi tuon olevan mukava viikko kaikille :-) Ehkä meidän lapset on tavallista hankalampia, mutta... Ekalla reissulla kun nuorin oli 2v ja esikoinen 4,5 v. kumpikin ronklasi ruoasta ja kuopus ei malttanut nukkua päiväunia. Lisäksi esikoinen vierasti vähänkin erilaisia vessoja, joten aina kaupungilla sai jännätä löytyykö sopiva wc ajoissa kun tarve yllättää. Lapset oli siis usein väsyneitä ja nälkäisiä ja pissavahinkoja tuli enemmän kuin kotona. Jos olisin ollut yksin reissussa, olisin varmaan päätynyt viettämään koko loman hotellialueella ja syöttämään lapsille vain ranskalaisia ja jäätelöä - itse olisin joutunut valitsemaan pizzojen ja hamupurilaisten joukosta, joista en kummastakaan pidä. Jos mukana olisi vielä ollut 8-vuotias, jolla on tylsää, niin huhhuh. Mutta oltaisiin me toki pärjätty. Olisin minä myös PYSTYNYT lähtemään lasten kanssa vaikka millaiselle matkalle, mutta kenelle siitä olisi hyötyä, jos kyse on nimenomaan siitä että pärjää vaikkei nautikaan?

Vierailija
76/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paljoa reissanneet/syöneet ulkona?

Juu, en minäkään ehkä lähtisi reissuun, jos tarvitsisi koko ajan oikeasti jännittää minkälainen wc löytyy tai että löytyykö lapsille maistuvaa syötävää....En sanoisi lapsianne hankaloiksi, mutta jostainhan he ovat ennakkoluuloisiksi oppineet. Ei lapsi luonnostaan vierasta vieraannäköistä vessaa tai jokaista vierasta ruokaa.

Meidän perheessä ainakin ollaan matkusteltu aika paljon ja kuopus on ollut mukana noin kymmenellä reissulla ja on vieläkin ronkeli. Milläs tämän selität? Koko muu perhe syö ennakkoluulottomasti. Aika hullua väittää, että vanhempien ennakkoluulot ovat ronkeliuden syy... Samoin jotkut lapset ovat tarkempia esim. vessahygieniasta kuin toiset.

Vierailija
77/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes tarkoittaa, että mies on yrittäjä ja töissä 12h/päivässä 6pvää/vko. Olen siis erittäin tottunut pyörittämään tätä karusellia yksin. SILTI mä en itse lähtis meidän muksujen (7 v, 4 v ja 9 kk) kanssa yksin tuollaiselle matkalle. Aika extremeä.

Vierailija
78/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä kuopus on neuroottinen luonne, joka ei tykkää käydä likaisessa vessassa tai esim. juoda illalla vettä samasta lasista kuin aamulla. Ei taatusti ole tätä oppinut vanhemmiltaan :-) Nyt kun poika on jo 11 v. hän on oppinut vähän joustavammaksi, mutta vielä ekat kouluvuodet ei käynyt koulun vessassa ellei ollut ihan ihan pakko, koska siellä oli aina kuitenkin jonkinlaista sotkua. Kyllä ekat Etelä-Euroopan matkat oli meilläkin välillä tuskaa, kun siistinkin ravintolan wc saattoi löytyi takapihan perältä ja olla melko erilainen kuin pohjoismaiset vessat. Puhumattakaan siitä, että paperit pitää heittää roskikseen - "onko siellä siis muidenkin kakkapapereita?!!".

Lapset usein on joustamattomampia kuin aikuiset. Sitä toki voi vähentää kasvatuksella ja esim. matkustelulla. Mieluummin kuitenkin tällaisen joustamattoman ja neuroottisen lapsen kanssa valitsen vähän iisimmän tavan karaista kuin reissu ainoana aikuisena kahden muun omalla tavallaan omituisen ipanan kanssa....

Vierailija
79/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ikinä lähtisi edes kauppaan kaikkien kuuden lapsen kanssa.

Minä taas voisin hyvin lähteä lasten kanssa etelään, jos olisi varaa :-(

Miehellä ei tänä kesänä ollut yhtään lomaa, joten minä reissasin lasten kanssa ympäri kotimaata eri riennoissa, huvi-ja vesipuistoissa ilman sen kummempia hankaluuksia.

Vierailija
80/87 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä kuopus on neuroottinen luonne, joka ei tykkää käydä likaisessa vessassa tai esim. juoda illalla vettä samasta lasista kuin aamulla. Ei taatusti ole tätä oppinut vanhemmiltaan :-) Nyt kun poika on jo 11 v. hän on oppinut vähän joustavammaksi, mutta vielä ekat kouluvuodet ei käynyt koulun vessassa ellei ollut ihan ihan pakko, koska siellä oli aina kuitenkin jonkinlaista sotkua. Kyllä ekat Etelä-Euroopan matkat oli meilläkin välillä tuskaa, kun siistinkin ravintolan wc saattoi löytyi takapihan perältä ja olla melko erilainen kuin pohjoismaiset vessat. Puhumattakaan siitä, että paperit pitää heittää roskikseen - "onko siellä siis muidenkin kakkapapereita?!!".

Lapset usein on joustamattomampia kuin aikuiset. Sitä toki voi vähentää kasvatuksella ja esim. matkustelulla. Mieluummin kuitenkin tällaisen joustamattoman ja neuroottisen lapsen kanssa valitsen vähän iisimmän tavan karaista kuin reissu ainoana aikuisena kahden muun omalla tavallaan omituisen ipanan kanssa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän