Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Kesäkuiset 2011***

22.08.2010 |

Pistetäänpä sitten alulle kesäkuun toiveitten oma ketju :-) Meikäläisellä jäi tuo toukokuu kokonaan välistä, kun kierto venähti 40/32. Kolme negaa testasin kp 33, 36 ja 39. Toinen yrityskierto lähtee alkuun, toivottavasti sama venyminen ei jatku vaan ovis tulee ajallaan. Toistaiseksi kuitenkin ihan "luomusti" koitan ovista bongata mutta jos tämäkin on taas ufokierto niin seuraavaan lienee parasta ostaa tikut. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä yli puoli vuotta ja sinä aikana kierto on tasaisesti pidentynyt, mutta nyt sitten pomppasi kerralla 8 päivää pidemmäksi.

Onnea matkaan jokaiselle!

Cassandra kp 1/???, yk 2 ja esikoisesta haaveillaan

Kommentit (475)

Vierailija
61/475 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, täällä kans on joskus aateltu, että kuinka helppoa se ois, ko ois tosiaankin joku luukku tossa mahassa, että sais kattoa mitä siellä oikein tapahtuu. Eilen mulla alkoi alavatsalla ihme jomotus ja nyt alko uudestaan. Heti aattelin, että nytkö ovuloi. Sellanen villi paine alavatsalla ja vähän menkkamaisesti jomottaa. No on ainakin hyvin hyödynnetty viime päivät mahdollista ovista ;) Tänään kp 19.

Myy: Oon tainnut sanoakkin, että täällä se tyhjennysvuoto kesti viikon ja apaut viis viikkoa siitä oikeat menkat, jonka jälkeen kierto onkin mennyt keturalleen.

Aamulla kävin ton meän nuorimmaisen kans 1 vee neuvolassa ja samalla tuli puheeksi toi mun pitkä kierto. Puhuttiin vähän tosta Terolut-kuurista, mutta millä perusteilla sen oikein saa? Täällä tais olla useampi, joka on sitä käyttänyt.

Vierailija
62/475 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla oli taas ihan järkyttävää turvottelua... Mulla ei ihan hirveesti oo mahaa, mutta voi apua, mikskä palloksi toi maha pystyy välillä paisumaan... :S

Täällä satelee vettä, joten pitää kehitellä sisäleikkejä tälle päivälle.

Vivid kp 24/40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/475 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin ton meän nuorimmaisen kans 1 vee neuvolassa ja samalla tuli puheeksi toi mun pitkä kierto. Puhuttiin vähän tosta Terolut-kuurista, mutta millä perusteilla sen oikein saa? Täällä tais olla useampi, joka on sitä käyttänyt.

Terolut-valmistetta käytetään seuraavissa tiloissa:

- kivuliaat kuukautiset

- endometrioosi eli tila, jossa kohdun limakalvon soluja löytyy muista kehon osista, useimmiten vatsasta tai virtsa- ja sukupuolielinten alueelta, aiheuttaen esim. runsasta kuukautisvuotoa tai kivuliaita kuukautisia

- kuukautiskiertohäiriöt, esim. epäsäännöllinen kierto tai runsas vuoto

- premenstruaalinen syndrooma eli kuukautisia edeltävät oireet esim. mielialan vaihtelut, rintojen turvotus ja arkuus, vatsan turvotus, päänsärky, väsymys, ummetus

- hormonikorvaushoitona estrogeenilääkityksen lisänä hoidettaessa postmenopaussioireita (postmenopaussi = kuukautisten loppumisen jälkeiset vuodet). Terolut-valmistetta annetaan suojaamaan kohdun limakalvoa ja hoitamaan epätavallisia ja/tai epäsäännöllisiä vuotoja. Terolut korvaa progesteronin, jota elimistö ei enää tuota riittävästi tai ei ollenkaan.

Minulla gyne määräsi koska kuukautisia ei kuulunut ja toisaalta ne ovat aina olleet ilman pillereitä hyvinkin erimittaisia. Tulleet "milloin huivttaa". Eli täysin tasaamaan kiertoa "normaalin" mittaiseksi, jotta ovulaation löytyminen helpottuisi. Ylläolevasta listasta voisit valita itsellesi sopivat vaivat ja kysyä sen perusteella Terolutia. :)

Vierailija
64/475 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän sama juttu kuin Helenellä(ellen nyt väärin muista)eli ovis hyödynnettiin vain yhtenä päivänä. Eilen ois kannattanut vielä varmistaa mutta kumpikaan meistä ei yksinkertaisesti jaksanut! Kuopus nukahti yöunille vasta 22.20 ja mä olin siinä vaiheessa niin kypsä, ettei peiton heiluttelut ois paljon vähempää voinu kiinnostaa...:(

AmaliaJoel, kyselit noista Teroista. Niitä lääkäri mun käsityksen mukaan määrää aika helposti eli ei tarvi olla mitään ihmeellistä taustalla tai vuoden yrittämistä yms. Mä sain Terot aikanaan, kun mulla oli säännöllinen kierto mutta tiputtelua tuli noin kymmenen päivää menkkojen lisäksi. Ylipitkiin kiertoihin teroja on myös määrätty, en sitten tiedä, pitääkö niitä olla pidempään kuin 1-2 kiertoa. Onko sulla tullut menkkoja sen pitkän kierron jälkeen vielä?

Tsemppiä ja paljon plussia taas kaikille;)T.Wilpuri kp16/n.27

Vierailija
65/475 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan se menee sitten ton epäsäännöllisen kierron piikkiin eli vastauksena Wilpurille, että mulla kierukka poistettiin huhtikuun lopulla, jonka jälkeen viikon kestänyt viikon tyhjennysvuoto. Ekat oikeat menkat kesäkuussa, kierto 38 päivää, heinäkuussa se km kuun puolen välin tienoilla ja elokuun lopulla viimiset menkat mitä on ollut ja kierto 45 päivää.

Vierailija
66/475 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kesäkuun vaavia toivovat,

Ovikset hyödynnetty monille - hyvä hyvä :). Solina ja Wilpurikin (yksi kerta riittää, :)eikös), ja ketä kaikkia muita siellä olikaan. Piinaviikkoja kohti sitten vaan +++!

AmaliaJoel, miehet ei vaan tajuu noita sisustusjuttuja ;). Työkaverini (mies) tuskaili juur kun pari vuotta sitten valm. taloon pitää rakentaa uusi keittiö, kun se vaimon mielestä ei ole enää "kiva" ;) hih. (*muoks ja missähän näistä tapetoimisjutuista nyt olikaan,... tässä sekoo jo akka... no mut jostain kuitenkin luin sinun sisustusprojektista)

Ja vielä teroista: Minä sain juuri terot (3kk kokeilukuuri) yksityiseltä. Syynö megakierrot; 7 kk aikana oli kaksi noin kp50 kiertoa.

ON: itselläni tulee varsin pitkät näistä piinapäivistä - toivo on nimittäin täällä taas. Oviksen tikutin sittenkin, jee! ja tikutin myös lh:n laskun (viime kierrossa se jäi korkealle ja ovis ilmeisen epäonnistunut tai sitten ei ollenkaan..) Eli toivoa on että nyt OIKEESTI ovuloin. Ovis myös hyödynnettiin hyvin, ehkä paremmin kuin koskaan ;). Eilen oli menkkajomotusta ja tänään särkee kummasti lantiota - joojoo en tuojottele oireita. (enkä tipa korkealta taas -enpä)

Plussatuulia puhaltelen

Vilholainen kp 23/?, dpo 2-3, yk6

67/475 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilho: Nyt sitten vaan jäänäilemään. Mäkin tosiaan tikutin oviksen tosi selkeästi. Peitot heilui siis sopivasti just ennen ovista ja oviksen tikutuksen jälkeen. Ja sitten seuraavana päivänä sainkin jo ovistikkuun negan. Eli selkeä LH:n lasku täälläkin. Eli täällä kanssa hyödynnettiin paremmin ku koskaan.

En muuten uskalla oikein luottaa noihin netin ovislaskureihin. Niiden mukaan mulla olisi pitänyt olla ovulaatio vasta eilen (13.9) kp16 ja olikin siis lauantaina kp14. Onneksi ostin noi ovistikut. Samalla osasin sitten tutkailla muita merkkejä (limat ja kn) ja ei jääny yhtään epäselväksi nyt ovulaatio :D

On se kumma, jos ei nyt tärpännyt. Paljo paljon plussatuulia kaikille!!!

-Solina kp17/29-

Vierailija
68/475 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Vilho takaisin tänne kuukausipinoon, eihän täältä poiskaan osaa olla;)Täällä on myös jostain syystä kumman toiveikas ja hyvä olo...liittyyköhän se jotenkin tohon kiertoon, että oviksen aikaan ja jälkeen on hyvä fiilis?!? Niinhän se on, että yksikin kerta riittää eli piinaviikkoja kohti vaan;) On tää ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin se, ettei ole edes jännitettävää!

Solina, ei mullakaan ole ikinä ovis osunut niille päiville, mitä toi ovislaskuri antaa. Silloin ei ole limoista enää tietoakaan! T.Wilpuri kp17/n.27

Vierailija
69/475 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilholle teretulemasta taas mukaan :) Ja joo, ei noi miehet aina tajuu, mutta en nyt sentäs keittiötä lähtis vaihtamaan, kuten se sun työkaveris vaimo tahtoo ;) On sen verran kallista lystiä, mutta pikkujuttuja on kiva tehä. Nyt pitis alkaa käsitteleen sellasta jatkettavaa sänkyä, joka saatiin meän pojalle - pääsee pinnasängystä sitten pois. Hiontaa ja maalausta tarttis tai ei tarttis, mutta ite haluan toisenväriseksi sen, ko on nyt puunvärinen ja en tykkää, hih! Ja aivan mahtista, että toivo löysi sut taas - täällä peukut pystyssä piinailun kanssa bd

Ootteko muuten huomanneet, että teillä laskis halut oviksen jälkeen? Ite selkeesti huomasin eilen, ettei napeksi yhtään ja mies jäi rannalle ruikuttaan. Mulla oli pari päivää sitä menkkamaista jomotusta, mutta nyt kadonnut kokonaan. Jännä nähä, mikä on tilanne sitten jonku ajan päästä.

Missäs Evelina? Mitkäs siellä on fiilikset?

70/475 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vaan pötköteltu flunssan kourissa. Soitin jo klinikalle, että suuttuuko minun rakkaat munasolut tästä taudista. Kuulemma normiflunssa ei vaikuta, mutta jos on useamman päivän 40 asteen kuumeessa niin se saattaa jo vaikuttaa munasolujenkin kuntoon. No onneksi mulla ei ole kuin ihan vähän lämpöä, törkeä yskä vaan. Ja huomenna olisi siis se ultra ja sitten alan itse tikuttamaan sitä ovista. Jännää nähdä tuleeko taas myöhään niin kuin yleensä. Eli laskujeni mukaan inssi olisi ensi viikon keskiviikkona tai jopa tiistaina. Vähän jännittää jos mulle vaikka käy niin ettei tule ovulaatiota ollenkaan. Mitäs sitten neuvoksi, kääk. Joskushan voi ovulaatio jäädä välistä, näin olen ymmärtänyt. No toivottavasti ei ainakaan tässä kierrossa.

Huh kun hikoiluttaa tuo puregon tai voisko olla, että lämpö laskee. No ei tarvii montaa päivää enää pistellä.

Kivaa tiistaita kaikille!

Vierailija
71/475 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokas liittyy seuraanne. Kaksi kuukautta takana yritystä ja ikää on jo kertynyt yli kolmenkymmenen. David ovis-tikut olleet pettymys -saan koko ajan haaleaa viivaa. Olen lueskellut ryhmänne aiempia keskusteluita ja tunnistan NIIN nuo ajatukset vain parin kuukauden yrittämisen jälkeen. Nyt kp4/24-28.

Nyt uusi kuukausi ja uudet tsemppi tuulet kaikille!!!

Vierailija
72/475 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ostin apteekista tällaisen syljestä mittaavan ovulaatiotestin ku kyllästyin niihin kalliisiin tikkuihin.. toikin oli kallis mutta sitä voi käyttää vaikka joka päivä jos haluaa.. ja useammalla kierolla.

Onko kellään siitä kokemusta.. Näin ekalla kerralla ajattelin myös tikuttaa kun toi sylki testi näyttää positiivista.. niin varmuuden vuoksi.. XD

kp 9/??-28 yk 9

Vierailija
73/475 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja negaa näytti, ihan siis tollanen apteekin testi joku evilo herkkyys 25. tänään kp 26, oireista en tiedä onko ainakin palelee ja vuoroin kuuma myös ja jotenkin masentunut olo eikä jaksais mitään..:( vaikka eihän se varmaan testissä edes näy vielä??paitsi ehkä herkällä testillä? onkos muita lähiaikoina testaavia?

mulla noi david tikut näytti oviksen ajallaan kp 14 joten ainakin mulla toimi, sylkitestejä en oo ikinä kokeillu.

nelkku kp 26 yk 1

Vierailija
74/475 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelkku: Toivotaan, että tulos muuttuu vielä plussaksi!

Meillä mies meinas tänään hakee testit ja aattelin, että jos uskaltaisin, niin testailen ekan testin viikonloppuna pitkästä viime kierrosta huolimatta, sillä olin bongaavinani ovista vajaa pari viikkoa sitten.. Fiksu varmaan oottelis, mutta kun ei malta.. :) Mulla jatkuu edelleen kaamee turvottelu varsinkin iltasin ja närästää lähes koko ajan...

Vivid 26/40

75/475 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille, jotka ovat näihin aikoihin testaamassa, plussaa puhaltelen.

Mulla tänään jännä päivä kun parin tunnin päästä on ultra. Saas nähdä onko siellä rakkuloita ja kuinka monta. Aiemmin söin Femaria tuon puregonin lisäksi, mutta tässä kierrossa on ollut vain puregon, tosin vähän aiemmin aloitin pistämisen.

Huh jänskättää!

Vierailija
76/475 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä testaajille ja uusintatestaajille - ja evelinalle ultraan. Toivotaan paljon rakkuloita.

ON:Terolutit tai mikä lie syy aloittivat vuodon eilen!! Siis kesken tero -kuurin ja kakskolme päivää oviksen jälkeen!? mitä hemm**?!. Tiputtelua vasta, tummaa - ei kirkasta, mutta ei siihenkään varmaan kauaa mene.

En ole kuullut keneltäkään, että terojen aikaan vuotaa, ja jos oikeesti ovuloin, niin pitäisihän mun oman keltarauhasen pitää vielä vuoto poissa. Voi hyvää päivää. Varmaan pitää siltä lääkäriltä tarkistaa jatkanko samaan malliin vai mitä teen.

Ei muuta kuin uusia vastoinkäymisiä kohti,

Vilho :(

Vierailija
77/475 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mitenkään mahollista tuon vuodon olevan kiinnittymisvuotoa?!

Evelinalle tsempit ultraan bd

Nyt ei kerkee muuta, meillä nettiyhteys pätkinyt koko aamun ja pelkään, ettei tääkään pääse lähtemään - siksi lyhyt viesti!

Vierailija
78/475 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuli hieman verta ja mahaa särkee siihen malliin että eiköhän sieltä tulva täti tule viimeistään huomenna. harmittaa vietävästi mutta yk vasta 1 joten en kyllä lannistu, ainakaan vielä uutta vaan putkeen sitten...

nelkku kp 27/28-32

79/475 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi ei ole ulkoilemaan tänään päässyt ja selkeästi ollutkin taas ajatukset paljon enemmän tässä koko yrittämisessä..alkoi kutkuttaa ajatus jo testata huomenna, jos oliskin sattunut ovis olemaan jo aikaisin, periaatteessa kun olisi voinut olla jo pe-la ja silloinhan testi jo saattais jotain näyttää..mutta taidan hillitä hermoni ja jättää perjantaihin ekan testauksen, harmittaa sitten vaan muuten huomenna kun ei näytäkään mitään. Näin sitä tyypilliseen tapaan koittaa uskotella itselleen kaikenlaista, kuten tuon että ovis OLISI voinut olla jo pe-la, no, kiertojen puolesta voisikin, mutta aloin vasta pe silloin tuntea mitään ovistuntemuksia ja ollut ekoista ovisfiiliksistä varsinainen ovis aina vasta 3-4vrk päästä:/ Ja tosiaan vain silloin sunnuntaina pääsi hyödyntämään, olihan perjantainakin puuhia mutta ihan liian aikaista lieni:( Alan oikeasti itkeä jos menkat alkavat taas tiistaina, koska viime tiistaina oli kovassa räkätaudissakin mielessä josko viitsis KUITENKIN puuhastella, mutta ei jaksanut väkisin siinä kunnossa. Kaksi viimeistä kiertoa kun ollut täsmälleen 28vrk, niin tottakai tämäkin kierto vetää samoihin. Hyvähän se sinänsä olis, jos olisi päiväntarkka kierto niin helppo hyödyntää, mutta kun mulla ei koskaan ole eläissäni ollut päiväntarkkaa kiertoa, aina noin viikon heitolla olleet:( Paitsi tietysti nyt, kun toivoisin hirveästi että ovis olisi ollut jo su-ma tai tosiaan pe-la jo... Taidanpa seota taas lopullisesti tän loppukierron aikana..

Helene kp.23/24-28

Vierailija
80/475 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös mahtuu uusi mukaan kirjoittelemaan?

Olen muutaman kuukauden taustaillut ja nyt sitten ajattelin hypätä minäkin seuraanne.

Sen verran taustaa,että olen jo kolmen lapsen äiti ja nelosta kuumeilen kovasti.

Kierukka otettiin pois kesäkuussa ja nyt siis yk3 meneillään.

Kierto on sekaisin kuin seinäkello...ikinä se ei ole ollut sitä 28-30pvää mitä ns.normaali kierto on,mutta nyt on mennyt tosi pitkäksi.

Ensin oli 39 ja edellinen 37.

Huh.

Mutta nyt sitten kovasti odotellaan menkkojen loppumista jotta pääsisi taas kunnon yritykseen =D

Minny kp3/37-39