***Kesäkuiset 2011***
Pistetäänpä sitten alulle kesäkuun toiveitten oma ketju :-) Meikäläisellä jäi tuo toukokuu kokonaan välistä, kun kierto venähti 40/32. Kolme negaa testasin kp 33, 36 ja 39. Toinen yrityskierto lähtee alkuun, toivottavasti sama venyminen ei jatku vaan ovis tulee ajallaan. Toistaiseksi kuitenkin ihan "luomusti" koitan ovista bongata mutta jos tämäkin on taas ufokierto niin seuraavaan lienee parasta ostaa tikut. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä yli puoli vuotta ja sinä aikana kierto on tasaisesti pidentynyt, mutta nyt sitten pomppasi kerralla 8 päivää pidemmäksi.
Onnea matkaan jokaiselle!
Cassandra kp 1/???, yk 2 ja esikoisesta haaveillaan
Kommentit (475)
sen verran hiljaista on tuolla suurperheen puolella..
eli jos nyt tärppäis niin la ois kyllä vielä toukokuun puolella,mutta meillähän nää kaikki on olleet yliaikaisia viimesin 13 pvä yli! joten ei voi uskoa että syntyis toukokuussa=)
lapset meillä -99,01,-03 ja -09 eli tämä olisi viides ja viimeinen jos se meille vielä suodaan. mulla ikää 29 ja miehellä 31.
yk on 1 ja kp 22/28-30 ovis oli kp 14 joten ei voi kuin piinailla nyt, aiemmat raskaudet alkaneet helposti ekasta yrityksestä,mutta nyt vähän mietityttää tuo kun oli hormonikierukka että miten sekasin se laittaa ton kierron.
Oireita ei ainakaan juuri ole paitsi törkeä palelu varmaan 4 pvää ja eilen kova särky alamahassa ja sellasia pistoja ainaskin 3 kertaa, mutta kuvitelmaa taitaa olla nekin. no se jäänee nähtäväksi.
Paljon plussatuulia ja onnea jo plussanneille!
Nelkku: Moiiii! :) Suurperhepuolella on tosiaan hiljasta, mutta täällä sitä säpinää riittää. Ja ton kierukan oon ite moneen kertaa manannu alimpaan manalaan omalla kohalla, mutta nyt peukut pystyyn jokaiselle bd Alkaa itellä kohta ikä tulemaan vastaan. Tai no enhän mie nyt vielä kovin vanha ole, mutta iän myötä sitä tulee mukavuudenhaluiseksi.
Evelina heitti sitten vaatekaapit uusiksi - täällä on heitetty makuuhuone. Tai siis revin tässä vanhan tapetin yheltä seinältä veks ja uus pitis siihen iskeä tänään tai huomenna. Että mun sormet syyhyää, että pääsen sisustaan sitä uuteen uskoon, ko oon ostanut uusia sisustusjuttuja, mm. sellasia puisia sanoja: harmony, carpe diem ja mitähän niitä muita olikaan. Saa vähän ajatuksia muualle, mutta jospa toi uus tapetti toi uusia virtauksia meän makkariin ;) Tosin edellinen tapetti kerkes olla vain vajaat 3 vuotta seinässä, mutta noi meän "tuhotytöt" sai revittyä saumoista auki tapettia, nii sain tahtoni läpi mieheltä ja pääsen tapetoimaan :D
Eilen hyvä ystäväni kertoi olevansa raskaana ja la toukokuussa. Että se kirpasi syvältä, mutta toki olen onnellinen hänen puolestaan :) Sitä vaan jäi miettimään, että milloin sitä ite vai onko koskaan enää!? Hih, melkonen epeli-epätoivo ite, vaikka aikaa mennyt vasta niin vähän km:sta. Tänään sitten mietin, ko meän nuorimmainen täyttää tänään 1 vee, että yleensä oon ollut tossa vaiheessa jo melkein loppusuoralla raskauksissa, mutta ei nyt! Eli meän kolmella nuorimmaisilla on reilut vuosi ikäeroa aina seuraavaan. Nooh, tulipahan vähän avauduttua, mutta ilmeisesti kaikella on tarkotuksensa (toistan taas itteäni)...
Ihanaa perjantaita jokaiselle!
ja tervetulotoivotukset uusille;)
Täällä oviksen pitäis kolkutella ihan ovella(kp13) mutta mitään ovistuntemuksia ei ole:( Ovistestejä suunnittelin käyttäväni tästä kierrosta mutta ne jäi sitten ostamatta, kun mies alkoi vähän hannaamaan tässä vauva-asiassa...eli katsellaan nyt...tänään pitäis keskustella vielä asiasta! Vilho, syynä saattaa olla jotain saman tyylistä kuin sunkin miehellä tai sitten stressiä, kun ei tärppää...tai se huonoin vaihtoehto, mieli on täysin muuttunut!
AmaliaJoel, miten sä olet jaksanut, kun sulla on lapset noin pienellä ikäerolla? Kuulostaa mun mittapuulla todella uuvuttavalta! Vai onko sulle osunut supernukkujia;) T.Wilpuri kp13/27? yk5
...ja tulla lukemaan uusimmat viestit :)
Wilpuri: Empä osaa sanoa, miksi/miten oon jaksanut - hyvin kuitenkin ja senhän huomaa noista lasten ikäeroistakin ;) Varmaaan sen takia, että tykkään siitä, että on tekemistä ja SITÄ todellakin on! Meän pienimmät on kaikki olleet "helppoja" lapsia pienestä pitäen, synnytyksistä puhumattakaan - nukkuneet täydet yöt 2-kuisesta lähtien, syöneet hyvin ja iloisia veijareita jokainen. Nyt tietenkin välistä meinaa päre korventua, ko neiteillä 2 ja 3 vee on ihanaa tappelua harva se hetki keskenään. Oon kuitenkin oppinut sulkemaan korvani heän tappeluiltaan, mutta kuitenkin siten, että seuraan heän tekemisiään. On varmaan isän vuoro sitten "kestää", ko neitit on teini-iässä ;) Ja varmasti osaltaan vaikuttaa sekin, että meillä lapset osaa olla itekseenkin leikkiensä kanssa eikä äitiä aina ees kaivata kaveriksi - nykyään mut suorastaan ajetaan pois, jos ees meen tyttöjen huoneeseen kesken tyttöjen leikkien. Ja kiitos myös hyvän miehen :)
Nyt jatkamaan siivousta, kahvit juotu ja viesti kirjotettu :)
Wilpuri: sä meet ihan samoissa kiertopäivissä mun kanssa. Mä sain tänään vahvan plussan ovistikkuun. Vatsaa on nippaillukkin tutunlaisesti ja ovislimatkin bongasin. Tosi selkeät oireet mulla nyt tässä kierrossa (viime kierrossa ne taas oli mitä oli) Toivottavasti saat miehen puhuttua ympäri tuossa vauva-asiassa ;) Sit vaan peitot heilumaan.
Solina kp13/29
onnea kaikille oviksen bongailuun!
voi hitsit, mulla on joku kaktus kurkussa ja vähän lämpöäkin. Aloitin tänään puregon-pistokset ja nyt huolettaa jos tämä oikein kunnon taudiksi kehkeytyy niin voidaankohan inssi tehdä? Mulle silloin harvoin jos tulee flunssa niin tulee myös korvatulehdus, johon saan tietty antibioottikuurin. Ei kai tuo ole este inssin teolle? Toivottavasti hoito onnistuu, muuten menee kallis lääke hukkaan kun sen ehdin jo avata. Enkä muutenkaan halua yhtään enempää taukoa tähän yritykseen. Onko teillä muilla kokemusta hoidosta flunssan aikana?
Kivaa perjantai-iltaa!
Jaa niin, kaapit on kasassa ja melkein kaikki vaatteet kaapissa. inventaariota tehty ja leijonan osa lähtee kierrätykseen. Ihanaa!
Heippa kaikki, osa onkin jo tuttuja edellisiltä kierroilta! Täti siis tuli kp37 :o... Pillerit lopetin muistaakseni toukokuussa ja sen jälkeen on menny kierto aivan sekaisin. Ens ke tohtorille hakemaan tasoitusta. :D
Täällähän on jo moni pitkällä tässä kierrossa, onnea vaan nyt tasapuolisesti ja toivotaan että tässä kuussa tulis hurjasti plussia. :) bd
Oon lukenu näitä juttuja täällä sillon tällön, mutta nyt taas tiiviisti mukana.
Beib kp1/28-37 yk3 ja esikoinen haaveissa
Turha toivo kyllä olettaakaan mitään hyviä uutisia tässä(kään) kierrossa, ei tosiaan saatu puuhasteltua kuin viime sunnuntaina eli kp.13, ollaan tosiaan koko viikko oltu KAUHEASSA flunssassa miehen kanssa:( Harmittaa vietävästi!!!
EVELINA, mä pohdin tuota tavallaan samaa asiaa omalla kohdallani, että JOS olisikin tärppi tullut viime sunnuntaina (olihan mulla ovistuntemuksia viikonloppuna kuitenkin) niin onnistuisko koko homma sitten tän räkätaudin takia. Ja täytyypä kertoa sekin, että en voinut edes flunssa/särkylääkkeitä ottaa edes pahimmassa olossa, kun oon lukenut että tulehduskipulääkkeet(eli burana yms) ovulaation aikaan heikentää mahdollisuutta raskautua. Joopajoo, kärsin sitten luultavasti turhaan lääkkeittä, mutta en halua ainakaan ajatella menkkojen alettua että syy olisi lääkkeiden ottamisessa. Hulluksihan tässä jo pian tulee, keväällä kun jätettiin ehkäisy pois TJOT-meiningillä, ei kuvitelmissakaan ollut että menee näin vakavaksi tää yrittäminen:( Tossa kun pohdin viikolla tota lääkkeettömyyttä, palasi mieli aikaan kun olin raskaana rv.8+5 kun olin kauheassa flunssassa enkä uskaltanut ottaa mitään lääkettä silloinkaan, kärsin pahan taudin ihan luomusti ja sitten rv.10+3 aloin vuotaa verta ja todettiin tuulimunaksi raskaus. Silloin kummasti mieli väänsi kaiken vaan siihen, että olisinhan voinut ottaa mitkä dropit tahansa kun ei vauvaa edes ollut:/ Ja samaa tulen ajattelemaan kunhan menkat taas alkavat tässäkin kierrossa. On tämä naisen mieli ihan mahdoton!!
Helene kp.19/24-28
"Mukavaa", kun tuttuja nikkejä tänne tulla tupsahtelee, mutta ei mukavaa, kun vielä täällä kuumeilijoiden puolella ollaan :/ Toivotaan lujasti tärppiä nyt meille kaikille bd
Helene: Panadol on raskaana olevalle erittäin hyvä vaihtoehto, kun sitähän saa tosiaan ottaa ilman huolta, että tekis jotain pienelle papuselle.
Täällä mennään nyt kp 17 ja on kyllä hyödynnetty kaikki kahenkeskiset hetket miehen kans ;) Kumma, jos ei ala tulosta tulemaan :D Kierron pituudesta ei oo mitään hajua, ko on niiin pitkittynyt. Ovistakaan en oo oikein tuntenut vielä olevan, mutta liekkö sitten en vasemmalta puolen sitä irtoamista tunne yhtä hyvin, ko oikeelta. On nää niin henkimaailman hommia, jos mikä. Eilen sain tapetoitua meän makkarin ja nyt näyttää pahasti siltä, että otan seuraavaksi tyttöjen huoneen yhen seinän käsittelyn alle. Mies vaan ei oo kovin innosssan, ko ollaan kolme vuotta sitten rakennettu tää talo ja meikänainen nyt jo tapetteja vaihtelee, hih! Mutta pitäähän se nyt jotain tekemistä mullakin olla...
Solina, samoissa tosiaan mennään, hyppäsin sun kanssa samana päivänä tänne kesäkuisiin! Saitteko oviksen hyödynnettyä? Mä sain miehen "hommiin" hänen epäröinnistä huolimatta, joten pientä toivoa on tässäkin kierrossa;) Tänään on ollut ihan pieniä merkkejä oviksesta...saiskohan miehen suostumaan uusintaan...T.Wilpuri kp14/27? yk5
Vivid täällä varovaisesti tulee koputtelemaan, josko mahtuisi muiden joukkoon?! :)
Pieni esittely lienee paikallaan tähän alkuun. Perheeseeni kuuluu aviomies ja elokuussa -09 syntynyt esikoispoika sekä westie-koiruus. Imetin vuoden ikään asti ja kesäkuussa tuli vasta ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen ja siitä seuraava kierto kesti 40 pvä, jonka jälkeen päätettiin, että meiän perhe kun ei vielä valmiilta tunnu, niin samapa se vaikka koitetaan heti uutta :)
Tänään ois kierronpäivä 22 ja kierronpäivästä 9 on puuhasteltu joka toinen ilta, jotta vauvanalkuja ois koko ajan tarjolla, kun ovis tapahtuu :) Viime kierto oli melko pitkä, joten tää saattais olla lyhempikin, mutta ehkä me jatketaan tällä joka toinen ilta linjalla vielä jonkin aikaa ja toivotaan, että se tuottaa tulosta. Esikoinen tärppäs heti ekasta kierrosta ja nyt oon melko toiveikas tänkin kierron suhteen ja tiedän, että se on tyhmää, koska ei niitä lapsia noin vaan saada..
Rintoja mulla on aristellut aikalailla, mutta se voi johtua täysin imetyksen lopettamisesta, josta on nyt se viikko. Turvottelua on myös melko lailla, mutta mun maha on aina sellanen.. Joten oireita on, mutta kun ne voi liittyä mihin tahansa, niin ei niitä kai kannata alkaa spekuloimaan sen enempää..
Mutta näillä mennään ja katotaan, mitä loppu kuu tuo tullessaan! Ekan raskauden kirjottelin kaksplussalla ja aattelin, että nyt voisin kokeilla tätä Vauvan omaa keskustelupalstaa. Ainakin täällä kirjotellaan aika aktiivisesti, mikä on mahtavaa, sillä itekin tulee käytyä koneella ihan päivittäin. Toivottavasti saadaan jatkaa juttuja tällä porukalla vielä pitkään!
Vivid kp 21/40, yk 1
Wilpuri: saatiin juu hyödynnettyä siis eilen aamulla ;) Ja tänä aamuna heräsin kamalaan alaselkä särkyyn ja oletan (toivon) sen olleen oviskipuja. Tänä aamuna ovistikkuun tuli aika vahva plussa kylläkin, mutta nyt illalla jo haaleampi. Katsotaan, miten käy.
Solina kp14/29(pisimmän kierron mukaan)
Tänne kesäkuisiin onkin nyt sitten kertynyt harmillisen paljon haaveilijoita, pahoitteluni teille kaikille, joille täti tuli kylään. Nyt sitten vaan paljon kesävauvoja alulle! :) Olen seuraillut näitä palstoja kyllä jatkuvasti, mutta en ole kirjoitellut, kun ei ole itsellä tapahtunut oikein mitään...
Ja erityisesti sinulle Evelina toivon sydämeni pohjasta, että seuraava inssisi tuottaisi sen toivotun tuloksen! Olet sen ansainnut! Ja tietysti muutkin. Eli paljon plussapuhureita kaikille!
Itsellä on nyt menossa kp 19/30 ja oviksen tikutin kp 15 ja se tuli hyödynnettyä varsin hyvin! :) Nyt sitten vaan odotellaan... Ja meillä siis esikoinen haaveissa ja yk 3.
-Lumi-
Voi kiitos kannustuksesta, melkein tuli kyynel silmään. Tämä palsta on kyllä ollut sellainen tukipylväs kun lähipiirissäni ei ole samassa tilanteessa olevia. Enkä siis viitsi kuormittaa heitä kovin paljoa näillä jutuilla. Varsinkin kun yksi "kaveri" lohkaisi, että et tule ikinä pärjäämään pienen lapsen kanssa kun on välillä selkäkipuja. Olipas hienosti sanottu.
Huh, hirveä yskä, mutta toistaiseksi ei ole kuumetta. Jatkan puregonin pistelyä ja toivon, ettei flussa pilaa rakkuloitani. Tämä on käsittääkseni viimeinen inssini ja sitten järeämpiin hoitoihin. Eli kaikki toiveet on nyt tässä kierrossa joten voisi tuo flunssa vaihtaa jo maisemaa.
Tsemppiä kaikille ovisbongailuun ja sitten plussia kehiin. Kesävauvoja meille vinot pinot;-)
Eilisestä asti tuntunut alavatsalla kummallista kipuilua, tottakai heti häivähti mielessä että josko olis jotain kiinnittymiskipuilua..voi miten tää pieni mieli yrittää kovasti tarttua kaikkiin pieniinkin toivoihin.. Ostin eilen tyhmä jälleen s-marketin liuskoja valmiiksi, vaikka olen vannonut etten niitä enää käytä kun aikaisemmin näyttivät kahdessakin kierrossa haamua vaikka menkat alkoivatkin:( Perjantaina lienee ekan testin aika, ellei täti ole jo saapunut, oletan kyllä että lyhyempi kierto tällä kertaa, on ollut hurja sattuma että kaksi edellistä kiertoa olleet tasan 28vrk, mullahan kierrot on olleet kuopuksen syntymän jälkeen aivan eri mittaisia, eihän tässä tosin ole ehtinyt menkkoja olemaankaan kuin huhtikuusta lähtien..
VIVID, tervetuloa joukkoon vauvakuumeiseen:) Minä oon karvaasti oppinut ettei tosiaan lapsia tehdä sillä periaatteella että haluanpa tässä raskaaksi ja heti käy niin..vaikka suht helposti on kohdallani ennen niin käynytkin. Esikoista yritettiin pari kuukautta kunnes raskauduin, kakkonen ilmoitteli itsestään kuukauden pillereiden jättämisestä, kolmatta yritettiin lähes 8kk. Ja sitten tuli se keskenmenoputki, silloin raskaudúin kyllä nopeasti aina uudestaan vaikkakin huonoin tuloksin:( Kuopuskin sai alkunsa luultavasti 15vrk tuulimunaraskauden tyhjennyksen jälkeen. Nyt taas tuntuu kestävän, oon mielessäni pitänyt tuon kolmosen yritysajan, että ei se aina niin helppoa olekaan..saati jos onnistuukaan koskaan enää..Tuntuu niin mahdottomalle miten sitä ei raskaana jo ole, kun pari kiertoa puuhat olleet juuri oikeaan aikaan, silti veri vuotaa, joka ikinen kerta:( No, tuli tällainen itsesäälittelytarina vaihteeksi..Siipi maassa tätiä odotellen jälleen, en anna itseni tarttua tuohon pieneen toivoon mikä välähti alavatsanippailujen myötä. Loppujen lopulta tää kierto meni niin hukkaan kun vaan kerran ehti peittoja heilutella oviksen aikoihin:(
Helene kp.20/24-28
Voimia sinulle Helene! Kyllä se vielä teillekin tärppää!
Olen ollut niin malttamaton ja suorastaan tyhmä, että olen nyt jokaisena päivänä oviksen jälkeen tikuttanut sitä uudelleen ja uudelleen ja ensimmäisenä päivänä oviksen jälkeen se oli nega, mutta siitä sitten päivä päivältä taas tummunut ja nyt jo melkein yhtä paksu kuin kontrolliviiva, voisiko tästä päätellä jotain?
Tiedän olen tyhmä, mutta en voi itselleni mitään... Rinnat ovat kipeät ja pissalla saa käydä jatkuvasti, mutta kai vaan kuvittelen... Onko jollain kokemuksia samasta?
Nyt on siis vasta kp 19... Kun saisin itseni jotenkin kuriin.
Sain juuri äsken kuulla, että taas yksi ystäväni on raskaana ja miten onnellinen olen siitä, mutta se sattuu..., kun eivät edes erityisemmin sitä halunneet eikä edes yrittäneet...
Anteeksi vuodatukseni!
Tsemppiä ja plussia kaikille!
-Lumi-
Vivid: Tervetuloa mukaan joukkoon :)
Helene: Kyllä sitä aina tarttuu siihen pienimpäänkin toivonkipinään, että joko nyt?! vaikka kuinka ois päättänyt, ettei ennalta asioista muka ressais ja oottais kovin odotuksin. Ja toi on niin totta, ettei se vauvatilaus mee perille asti eikä pitis aatella, että iisistihän ne tulee. Mulla kans on sama, että kakkosesta neloseen on tärpännyt parissa kuukaudessa, kun imetyksen oon lopettanut. Esikkoa yritettiin vuosi, mutta siinäkin takana monen vuoden pillereiden syönti ja eri mies mitä nykysin. Nyt tää kuumeilu on tosissaankin sitä kuumetta, kun niin kovasti sitä vauvaa toivoo ja välistä on kyllä meinannut toivo loppua, kun ei tapahdukkaan, kuten aiemmin, mutta pitäis itellä ainakin yrittää muistaa se, että vastahan tässä on hetki oikeastaan vaan mennyt. Mullakin kuiten vasta yhet menkat olleet sen km:n jälkeen. Mutta kyllä se meänkin vuoro tulee bd
Luminainen: Osaan NIIN samaistua nyt sinuun ton osalta, että ystävä kertoi olevansa raskaana ja tottakait sitä oli onnellinen hänen puolestaan, mutta jotenkin se aina kirpasee, että miksi en minäkin.
Nyt kuulkaas naiset tehään tästä kuukaudesta hedelmällinen, että saatais paljon kesäkuisia tuhisijoita meän koteihimme. Illat pimenee, kynttilät syttykööt ja mies viereen ja toimiin ;) Eiks jeh? :)
Toivoa on aina hyvä olla ja mitäs tässä epätietoisena odotellessa vois muuta tehdä, kun toivoa parasta! Oon monesti miehelle sanonutkin, että miks meiän mahassa ei vois olla jotain luukkua, mistä vois kattoo, mitä siellä sisällä millonkin tapahtuu tai vaihtoehtosesti meillä vois olla joku nappula, mihin syttyi valo, kun ois tullut raskaaksi :D
Meillä kanssa tähän yrittämisen aloittamiseen oli yks syy se, että kun toinen lapsi halutaan vielä ja kun ei voi tietää, kuinka pian tulee raskaaksi tai tuleeko ylipäänsä ollenkaan, niin kai se yrittäminen on hyvä alottaa heti, kun on valmis vauvan vastaanottaan!
Vivid 23/40 (laitoin eilen näköjään kp 21, vaikka piti olla 22, tyhmä minä.. :))
täällä alkoi sitten toissapäivänä tyhjennysvuoto sen kierukan poiston jälkeen. No, toivottavasti ei kestä kauaa ja pääseekin odottamaan menkkoja.Tuskin raskaudun ennen ensimmäisiä kuukautisia kuitenkaan. Odotukset eivät ole korkealla,mutta silti jännitystä ilmassa. Ehdittiin jo heilutella peittoja miehen kanssa mutta jotenkin tuntui että se oli tälläkertaa hänelle suoritus... pitää koittaa ottaa itse rennosti ja yrittää tartuttaa sitä mieheenkin ettei tämä menisi vain suoritukseksi ja paineeksi koko homma.
AmaliaJoel: kierukka oli 3 vuotta jos oikein muistan... Enää ei vuoda yhtään mutta menkkoja odotellessa.
Muutama tutunkuuloinen nikki on täällä myös kenties aikaisemmilta vuosilta. Ehkä ollaan samoihin aikoihin kuumeiltu ennenkin tai odotettu =)
Mutta tämä viesti näin lyhykäisyydessään, lapset hoitoon ja kouluun ja itse painettava töihin.
Kuulumisiin ja oviksen bongailua kaikille. =)