***Kesäkuiset 2011***
Pistetäänpä sitten alulle kesäkuun toiveitten oma ketju :-) Meikäläisellä jäi tuo toukokuu kokonaan välistä, kun kierto venähti 40/32. Kolme negaa testasin kp 33, 36 ja 39. Toinen yrityskierto lähtee alkuun, toivottavasti sama venyminen ei jatku vaan ovis tulee ajallaan. Toistaiseksi kuitenkin ihan "luomusti" koitan ovista bongata mutta jos tämäkin on taas ufokierto niin seuraavaan lienee parasta ostaa tikut. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä yli puoli vuotta ja sinä aikana kierto on tasaisesti pidentynyt, mutta nyt sitten pomppasi kerralla 8 päivää pidemmäksi.
Onnea matkaan jokaiselle!
Cassandra kp 1/???, yk 2 ja esikoisesta haaveillaan
Kommentit (475)
Ihania uutisia, onnea Tupuna!
Kyllä sitä pitää lauantaina testailla, jos ei siihen mennessä menkat ole alkaneet.
Tosin nyt tuntuu mahassa samanlaista painetta, kun viime menkkoja edeltäneenä päivänä. ja nyt on kp 27/27. Jokainen vessareissu jännittää, mutta eiköhän kohta joku selvyys tule.
ninnimari
Olen tätä palstaa lueskellut jo pidempää, mutta en ole vaivautunut kirjoittelemaan :) Kolmosten pinoon olen muutamia kertoja kirjoitellut. Täällähän näyttää tapahtuvan kovasti ja jännät paikat monella nyt viikonloppuna käsillä. Toivottavasti oikein moni plussaa!!!
Paljon onnea tupunalle plussasta!!!! Siitä se lähtee elämän mittainen seikkailu :D
Onnea myös muille,jotka ovat plussanneet!
AmaliaJoel: Itse ajattelin testailla lauantaina, jos täti ei sitä ennen ilmaannu.
Täällä kp 26/28. Ja erittäin pitkä piinaviikko ollut, niin kuin aina. Toiveet korkealla rintojen kipuilun takia. edellisenä viikonloppuna rinnat olivat niin kipeät, etä la ja su välinen yö tuli nukutuksi erittäin huonosti koska joka kääntymisellä heräsin! Enää rinnat eivät niin kosketusarat ole, mutta juokseminen ei tunnu oikein kivalta. Eilen illalla alkoi vatsan juiliminen, mikä toisaalta voi kyllä hyvinkin tarkoittaa menkkoja :/
Välillä olen varma, että olen raskaana ja välillä olen avivan varma, että kohta ne menkat sieltä tupsahtavat ja pilaavat taas kaiken ...No ens viikonloppuna luulis asian selviävän tavalla tai toisella :)
nila
Minäkin olen nyt jonkin aikaa lueskellut tätä palstaa, joten ajattelin olevan korrektia "tulla ulos kaapista". Ette usko kirjoittajat, kuinka paljon teiltä on saanut tietoa ja ajatuksia itselle. Onnittelen kaikkia plussaajia ja toivotan niin paljon voimia kaikille niille, joilla ei ole vielä tärpännyt.
Oma tilanteeni on sellainen, että tämä on nyt ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä. Vauva on kuitenkin ollut haaveissa jo kahden vuoden ajan, mutta puolisoni kypsyi ajatukseen vasta nyt enkä ole halunnut häntä missään vaiheessa painostaa. Olen 27-vuotias ja mieheni on 28.
Omassa ystäväpiirissäni kaikilla on vauvoja ja oma syli alkaa jo olla aika tyhjä. Yritän ajatella asiaa järjellä, ettei mitään saata tapahtua vielä pitkään aikaan, mutta kuitenkin aika usein yllätän itseni haaveilemasta omasta vauvasta.
Toivottavasti otatte minut mukaan keskusteluihin, paljon on näin "aloittelijalla" kysymyksiä. Tietenkin olen jo ollut tuntevinani kaikenlaisia tuntemuksia mahassa, mutta pitkän ehkäisyputken jälkeen varmasti ovulaatiokin tuntuu erilaiselta, tai näin kuvittelisin.
Voitteko vielä kertoa, että mitä tarkoittaa kp? Onko se kiertopäivä, joka lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä? (nolona, kun ei tiedä)
MeiBi
..että uusia tulee joukkoon näin paljon. Neli ja Meibi - teretulemasta pois sieltä kaapista :)
Nila: Nyt muuten huomasin, ko mainittit tosta rintojen kipuilusta, nii mulla on parina päivänä nännejä silleen nipistellyt, vähän samoin, ko vähän ennen imettämistä, ko maito nousee rintoihin.
Ja Meibille, että kp=kiertopäivä.
On tosiaan vilkasta ollut pari päivää, millään ei muista läheskään kaikkia juttuja mitä on tullut!
Ja uusille tervetuloa! Hyvähän se on, kun uusia tulee, kun joku meistä aina livahtaa tonne odottajien puolelle;)Nila, sä oletkin tuttu tuolta kolmosten puolelta!
Täällä edelleen kunnon vuotoa odotellaan...rintojen arkuus on hävinnyt lähes kokonaan, joten se yleensä tietää sitä, että tänään tai huomenna tulvii...Eli eipä tarvi testailla tästäkään kierrosta. T.Wilpuri kp25/n.27 yk5
Onnittelut kaikille plussan saaneille ja iso hali! voi kun itsekin pian pääsisi taas tuohon odotuksen ihanaan maailmaan. Amaliajoel sait siis haamun arvasin! ihanaa :)
Uusiakin oli tullut paljon etten nyt kaikkien nimiä muista mutta tervetuloa minunkin puolestani!
Meillä tuo 1 vee on kipeä ja räkää on joka puolella =D ja joku eroahdistus taitaa tytöllä myös olla koska vain minä kelpaan ja minun perässä konttaa ihan koko ajan ,voi pientä reppanaa kunpa paranisi pian.
Nelkku kp 7 ja yk 2 ja toiveissa numero 5
Ihanaa, niin ihanaa!!
Ja tervetuloa uusille.
Kävin ostamassa tänään sitten testin ja tovin pähkäilin hyllyjen välissä. Mietin ja mietin, että minkä valitsen ja kyllä se digitesti nyt tuolla kaapissa odottaa. Ei tarvitse viivoja sitten tihrustaa. Tosin jos negan päräyttää, niin kuitenkin heti olen testiä availemassa ;)
Huomenna aamulla ajattelin testin tehdä.
-Solina kp25/29-
mä täällä ihmettelen oloani? kp28/26-28... ei menkkoja,ei raskausoireita mitään?????? parin viimeviikon aikana olen kyllä huomannut että finnejä on ilmaantunut jota mulla ei koskaan ole ja samoin hiukset rasvottuvat... koskakohan sitä kävis testin ostamassa,pitää varmaan vielä odotella. tietääkö kukaan kuinka aikaisin voi päästä varhaisultraan kun mulla oli se tuulimuna maaliskuussa,koska sydän äänet voi jo kuulua?
Onko muilla ollut tätä hiusten rasvoittumista vai voiko se olla seurausta ehkäisyn poisjättämisestä?
... uusille, Usva, Meibi ja Nila :) Meibille sen verran että mulla aika lailla sama tilanne kun sulla. Ukko vasta nyt suostunut ja itellä kuumottanu monta vuotta. Oon 26 vuotias. Ja tänään aamulla melkeen alko itkettää kun taas tuli negaa. Olen kans ainoo kavripiiristä jolla oma sylkky ammottaa tyhjyyttä :( mutta kyllä vielä meidän kaikkien vuoro tulloo :)
Oireista sen verra, että mulla on ollut oikeestaan vaan julmettua väsymystä, päänsärkyä (saattaa olla myös niska jumissa) ja sit ton vatsan pistelyä. Ja nyt kun puhuitte näpyistä ja tukan rasvottumisesta niin mulla on finnejä tullut sellasiin kohtiin mis ei ole ennen ollut ja tou tukan rasvottuminen on kans voimakkaampaa. Mutta noi selkeet, rintojen arkuus ja etova olo, ei oo ollu mulla. Tavallaan toivoisin että olis :)
Amalia, täällä testaillaan myös viikonloppuna.
Piiu
Tervetuloa uusille!
Eli kaikki oireet ovat yhtäkkiä hävinneet, lämmöt laskeneet, kovaa alavatsakipua lukuunottamatta eli täti on siis tulossa kaikesta huolimatta... Mitä sellaiset haamutkin muka oli? Ja nämä kaikki oireet?
No elämä on, taidan taustailla taas jatkossa, kun näköjään ei tämä onnistu ja paha mieli vaan tulee...
Mutta plussatuulia muille!
Lumi
Kiitos onnitteluista, vieläkin koko juttu tuntuu ihan uskomattomalta. Tein tänään varmuuden vuoksi uuden testin etten vaan ole kuvitellut koko juttua, mutta tulos oli edelleen sama.
Mä taustailen täällä ja puhkun ja puhaltelen itselleni seuralaisia!! Onnea kaikille jatkoon ja olisi niin kiva kun sais "tuttuja" jutustelukumppaneita tuonne toiselle osastolle. Heilutelkaahan sitä peittoa ; ))
terveisin: Jo sisälle löytänyt, mutta yhä vaan hämmentynyt Tupuna
Piuliina, Lumi ja Vilho, mites se mein slogan menikään: niinkauan kun tätiä ei näy... ;) Teille ja Solinalle plussapuhuria!
Kuten myös Ninnimarille, nilalle ja AmaliaJoelille jotka lauantaita odottaa. Nukutte yhden yön, niin se on jo ylihuomenna!
MeiBi, en osaa sanoa rasvoittumisesta, pillereiden jättämisen jälkeen hiuksia on ainakin alkanut lähteä aivan järkyttävästi! :(
ON: Kävin tänään ovisliuskat hommaamassa (Evelinan hyvistä neuvoista huolimatta aion nyt eka tällä köyhäilybudjetilla koittaa noilla Prisman testiliuskoilla, CB:t on ihan järkyttävän hintaisia...). Niitä näkyi olleen tossa paketissa ihan 10kpl niin alan varmaan jo kp 11 tikuttaa. Kierrosta kun ei mitään varmuutta vielä ole, tämä yksi ainukainen nyt oli sen 29.
miij kp6/29, yk2
Tervetuloa joukkoon. :) Muut uudet myös. :)
Mulla tuli aivan järjettömän paljon finnejä ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Teinivuosien finnit siis tulivat takaisin. :D Jes. Ja tukka rasvoittuu myös todella helposti ja nopeasti. Hiki haisee herkemmin yms teini-vuosien oireita... Kävin jopa lääkärillä finnien takia, koska masennuin totaalisesti niitten kaikkien paluusta (luulin että olis tähän mennessä jo hävinneet) mutta sieltä sanottiin, että rajujen hormoonien pois jättämisestä se vaan johtuu. Ei auta kun kärsiä. :)
Lumi: Sen verran oon oppinut näistä raskauksistani, että ne oireet voivat kadota ja tulla kohta uudestaan takasin, joskus jopa pahempina, että elä vielä luovuta bd
Mulla tuli kierukan poistamisen jälkeen paljon isoja finnejä kasvoihin, alaselkään ja olkavarteen! Ja niitä on vieläkin, vaikka kierukan poistosta on kohta 5 kuukautta. Normisti en oo koskaan kärsinyt finneistä, mutta näköjään sitä on "teini" tälläkin iällä.
Tänään muuten iski sellanen pelkopeikko mun takaraivoon, että jospa nää oireilut loppuukin taas, ko seinään ja haaveet kaatuu (Jore Marjarantaa lainatakseni). Sen oon huomannut, että jokaisen raskauden, synnytyksen ja km:n jälkeen sitä jotenkin herkemmin pelkää jotain ikävää tapahtuvan, mutta taitaa olla aivan normaalia...? Mutta joo, josko sitä painelis nukkumattia ootteleen, ko en saanu tänään nukkua ees päikkäreitä, murrr! :)
Olen taustalla myötäelänyt jännittäviä, pitkiä, piinaavia, iloisia ja surullisia hetkiänne jo useamman kuukauden (muutaman kerran jopa kirjoittanutkin tänne sekä tuonne lapsettomuus puolelle)...
Tässä esittely:
Minä29, mies30. Minulle esikoinen, miehelle toinen
Tauotonta yritystä 07/05 (Menossa siis yk60+)
Tutkimukset aloitettu kevät07 mm.laparoskopia ja simpat Dg. selittämättömiä
Kevät08 hoitona 3kk femarit tuloksettomana, jonka jälkeen aikalisä.
Hoitihin uudelleen kevät10 => suoraan ivf:ään kun yritystä takana tuloksettomana jo näin kauan.
Simpat tutkittu uudellee. Dg. hedelmöityskyky heikentynyt
Nyt menossa 1.IVF pitkällä kaavalla. Puntio vko 39
Eli täällä pistellään puregonia ja perjantaina olis taas ultra, jolloin pitäis selvitä mille päivälle ens viikkoa puntio osuu.
Jos aika tuntuu nyt jo matelevan, niin miltäköhän se mahtaa tuntua puntion ja alkion siirron jälkeen...?
Tervehdys vaan kaikille uusille, teitä olikin tullut paljon, kiva!! Aina mahtuu mukaan.
Näpyistä on ollut puhetta ja mulla ekan raskauden alussa ainakin puhkes näppyjä, kasvoihin ja lisäks myös selkään ja rinnan alueelle, missä mulla ei teininäppyjen jälkeen oo ollut mitään. Ensimmäisinä selvinä oireina oonkin sillon huomannut noin rinnan alueen näpyt ja rintojen älyttömän arkuuden. Kun illallakin otin rintsikat pois, niin pelkkä ilmavirta sattu, Hullua, mutta todellista!!
Tänne ei kuulu mitään mullistavaa.. Samaa epätietoisuutta, kun negaa tulee jatkuvasti, mutta tätiä ei kuulu.. Aattelin olla tänään aktiivinen ja mennään esikon kanssa tsekkaan paikkakunnan perhekerho ja sit illalla vielä kevereiden luo kyläileen koko perheen voimin :) Ihanaa päivää muillekin!
Vivid kp 34/40, yk 1
...ei siis tarvi testailla lauantaina.
kp 1/27, yk3
No uutta yritystä sit taas parin viikon päästä! Voimme rauhassa huomenillalla avata sen viinipullon ruoan kanssa :-)
Täti saapui siis tännekin. En näytä ikinä pääsevän edes raskautestiä tekemään, kun tuo luteaalivaihe on aivan liian lyhyt. Siis ollut näissä neljässä yrityskierrossa vain 6, 11, 6 ja 8 päivää. Kävin tässä kierrossa labrassa verikokeessa terveyskeskuslääkärin lähetteellä. Tulokset saan vasta ensi viikolla. Keltarauhashormoni ja kilpirauhasarvot ainakin testataan. Tuosta keltarauhashormoniarvosta lääkärin mukaan näkee myös, onko ovulaatiota tapahtunut, kun eihän se LH+ vielä ovista takaa. Ärsyttää niin paljon, että varasin huomiselle työterveyteen ajan, vaikka en edes noita tuloksia vielä tiedä. Menen vain ruikuttamaan, jos vaikka saan lisää testejä tai lähetteen gynelle tai sitten jotain lääkkeitä (lugeja, clomeja). Ihan mitä vaan, ettei menisi hermot näiden kiertojen kanssa. Siinä olikin vuodatusta oikein omanapaisesti.
Tupunalle suuren SUURET onnittelut ja plussatuulia niille, jotka pääsevät testailuihin asti.
Evelinalle pahoittelut ja hurjasti tsemppiä järeämpään hoitoon. Siinä ei ainakaan nuo ajoitusvirheet tule pilaamaan koko juttua.
Tähtisafiiri kp 1/19-27
Usvalle tervetuloa joukkoomme :) Tää on aivan mahtis porukka ja toivois, että kaikki pääsis samaan pinoon myös tuonne odottajiin sitten.
Ite meinasin viikonloppuna testailla uudemman kerran. Kuinka moni meistä nyt ois vaikka lauantaina testailemassa? Että nää päivät sais suorastaan juosta nyt eteenpäin :D Mulla oli taas tänä aamuna pää kipeä ja etomista on ilmassa, ruoka ei maistu ja eilen olin illalla muka haistavani tuoreen kahvin tuoksun, vaikka meillä ei kahvia keitettykkään - villiä!