Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kesäkuiset 2011***

22.08.2010 |

Pistetäänpä sitten alulle kesäkuun toiveitten oma ketju :-) Meikäläisellä jäi tuo toukokuu kokonaan välistä, kun kierto venähti 40/32. Kolme negaa testasin kp 33, 36 ja 39. Toinen yrityskierto lähtee alkuun, toivottavasti sama venyminen ei jatku vaan ovis tulee ajallaan. Toistaiseksi kuitenkin ihan "luomusti" koitan ovista bongata mutta jos tämäkin on taas ufokierto niin seuraavaan lienee parasta ostaa tikut. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä yli puoli vuotta ja sinä aikana kierto on tasaisesti pidentynyt, mutta nyt sitten pomppasi kerralla 8 päivää pidemmäksi.

Onnea matkaan jokaiselle!

Cassandra kp 1/???, yk 2 ja esikoisesta haaveillaan

Kommentit (475)

Vierailija
161/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miten paljon on tullu eilisen jälkeen juttua... Oon käyny joka päivä lukemassa vaikka itte en oo kirjotellukkaa.

Miten voi olla noin huonoa onnea Evelina? :/ Ja kaikille muille myös pahoittelut. On se vaan niin kumma juttu, että miksi tää raskautuminen voi olla niin hankalaa joillekkin. En ymmärrä.

Ittellä ei mitään mainitsemisen arvoista. Kp 10 menossa ja varmaa pitäis jossai vaiheessa ovista ruveta tikuttamaan. Hankalaa vaan ku toi kierto on niin pitkä, niin ei tiiä sitä oletettua aikaa ollenkaan. Noh, enköhän selviä. :) Odottelua vaan päivästä toiseen...

Beib kp 10/28-37 yk3

162/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä mun kierroissa näemmä ole säännöllisyyttä, menkat alkoi ihan puskista ilman kipuja. Eli viime kierron pituudeksi tuli vaan 29, kun edellinen oli 40... No tämä pituus tukee sitä, että ovis tosiaan oli kp 15 kun olin sen tuntevinani. Ei muuta kun muutto heinäkuisiin. Jäljelle jääville isot tsempit ja halit!

Kassandra kp 1/29-40, yk 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 34v,mies 37v ja meillä kaksi yhteistä lasta 8v tyttö ja 6v poika, vuoden vaihteesta rupesimme haaveilemaan iltätähdestä joka sitten "tärppäsikin" ekasta yrityksestä niin kuten molemmat lapsemmekin. kaikki raskaus ym oireet oli kunnes maailma musteni rv11 ultrassa,tuulimuna raskaus-> tyhjennys->masennus.. kierto sekaisin, nyt tasottunut, yritystä 3 kiertoa, mut menossa kp26/27-29...mieli maassa kun ei varmana onnistu....olen lueskellut teidän tarinoita jo pitempää mutta en oo vaivautunut itse ikinä kirjoittaa.

Vierailija
164/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taas täällä! Olen taustaillut pari kuukautta, mutta lukenut olen ahkerasti teidän kuulumisia :) Itselläni tilanne on nyt se, että pilleritöntä elämää vietetty jo yli 10kk eikä vieläkään mitään! Ei siis kunnon kuukautisia (kolme kertaa tullut tänä aikana!) eikä todellakaan sitä toivottua plussaa. Mieli on ollut maassa. Pari viikkoa sitten kävin gynellä ja munasarjat ultrattiin toiseen kertaan. Lääkäri epäili PCO:ta, mutta mitään varmaa diagnoosia ei (onneksi) tullut. Sain keltarauhashormoonit (Primolut) vuodon aikaan saamiseksi ja päälle vielä Clomifen nimiset pillerit ovulaation parantamiseksi. Lääkäri siis sanoi, että nyt vaikuttaa siltä, etten ovuloi. Mutta lähetettä mihinkään tarkempiin tutkimuksiin en saa ennen kuin vuosi yritystä tulee täyteen. Päätettiin miehen kanssa, että ensi vuoden alussa mennään tutkimuksiin ellei ennen sitä tärppää. Nyt on toiveita, että nuo Clomifenit auttais asiaa. Pelottaa vaan niin vietävästi ja pelkään sitä kaikkein pahinta... Olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa ja keksiä kaikkea muuta tekemistä ja ajateltavaa, sillä itku on herkässä. Tiedän, ettei kaikki toivo ole todellakaan vielä mennyt, mutta kun vauva on niin enemmän kuin tervetullut ja kun sitä on odotettu jo kauan.

Todellakin, miten tämmöinen niin perin luonnollinen asia voikaan olla näin vaikeaa!!!

Evelina, olen seuraillut sunkin tilannetta täältä taustalta ja olen todella pahoillani tästä viime oviksen "hukkaan menosta" :( Onneksi jaksat olla positiivinen ja olen varma, että vielä koittaa se kaunis ja onnellinen päivä kun saat tietää olevasi raskaana! hurjasti tsemppiä ja jaksamista sulle!

Vilho, oletko vielä täällä? Oliko niin, että sullakin oli pitkä kierto? Oletko saanut mitään apua siihen?

Beib, sullakin näyttää kierrot vaihteleva :( Toivottavasti onni on mukana tällä kertaa + + +

-jasmiin, kp3/jotain... 10kk yritystä takana

Vierailija
165/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas taas otettua tunnin tirsat ja mun päätä särkee edelleen. Tätä päänsärkyä ollu nyt pari päivää :/

Tupuna: Oon lukenut muuten täältä palstalta, että jos ovistikkuun tulee plussa silloin, ko menkkojen pitis alkaa, nii kuulemma! tarkottais sitä, että ois raskaana :) Mutta sulla on niin hyvät enteet jo ilmassa muutenkin, että mie vähän veikkaan, että sie huomenna tuut kertomaan meille plussasta :D

Evelina: Huomasin sun alottaneen heinäkuisten pinon ja tuli heti mieleen, että eih - et sie saa sinne mennä, ko tässä jo oppinut tilannettasi tietämään ja niin myötäelänyt niitä. Vaan mistäpä sen tietää, vaikka itekkin siellä kohta olisin...

Ollikollille teretulemasta tänne :) Me ollaankin samanikäisiä ja meän miehetkin melkein, mun mies on 38 vee.

Ei maar, pitää lähteä saunaan! Mukavaa maanantai-illan jatkoa jokaiselle :)

Vierailija
166/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Evelina, mä olen niin pahoillani, toivoin niin sun puolesta tärppiä tälle kierrolle! Mutta nyt toivon sitä tärppiä sitten vielä enemmän ensi kierrolle! Yritä pitää lippu korkealla! Halirutistus!

Helenelle myös halirutistus, kyllä se vielä tärppää, usko pois!

Myös Nelkulle, Vilholle, Miijlle, Wilpurille, Jasmiinille ja Cassandralle pahoittelut vuodoista ja paljon jaksuja uuteen yritykseen!

Cassandralle lämpimät onnittelut myös kihlauksesta!

Vierailija
167/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuna, AmaliaJoel, Lizzie, Lumikki, Piiuliina ja Vivid: Paljon plussapuhureita teille! Toivottavasti plussaatte tässä kierrossa.

Ja Santsalle ja Ollikollille tervetuloa!

Itsellä on nyt toiveet niin korkealla, oireet ovat olevinaan niin vakuuttavia, mutta toisaalta tiedän myös sen, että ne voivat huijata mua ihan 6-0… Tänään tuli töissä yhtäkkiä niin kova viiltävä kipu alavatsaan, että jalat meinas mennä alta, hui. Toivottavasti sekin tietää hyvää. Mutta yritän nyt olla testailematta vielä muutamia päiviä tai niin pitkään kun kykenen.

Mutta paljon tsemppiä kaikille ja toivotaan paljon plussia!

-Lumi-

Vierailija
168/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat taas,

Voi harmin harmi lisää vuotoja ja negoja meillä täällä... :(

Jasmiin, täällä ollaan. En näköjään taas taustailekaan, vaikka vuoto alkoi ja tarkoitus oli. Täältä saa niin paljon tsemppiä omaan oloon. Ja kesäkuinen itseasiassa olenkin, jos tää kierto tästä lyhenisi. No joo, mutta kysymykseesi, olen ollut kohta 8 kk ilman pillereitä. Pari tooosi pitkää kiertoa(50), ja muutkin pitkähköjä 32+. Olen usein tikuttanut ja monesti myös tuntenut oviksen ja aina noin 14 pv ennen vuotoa.Ultrassa kävin edellisen megakierron saattelemana. Lääkäri ei vielä tiennyt onko ovulaatiossani varsinaista vikaa. Ilmeisesti, vaikka lh testien mukaan nouseekin. Kroppaa kuitenkin herätellään teroluteilla, sitten katsotaan tilanne ja sitten vasta suositteli (jos haluamme) verikokeita ja muita testejä. Clomeja ei kirjoittanut, varmaan siksi että plussia olen ovistesteillä saanut...

Eka terokierto oli vähän turhankin lyhyt, mutta ilmeisesti vastetta on, kierrosta tuli noin 24-25.

Toivottavasti sinulla lähtisi noilla saamillasi eväillä kierto ja ovis käyntiin. Älä vielä luovuta, tuskin tässä toivottomia tapauksia ollaan :), kroppa vaan ei kaikilla osaa toimia varsinkaan pitkän ehkäisyn jälkeen niinkuin pitäisi ja tarvii vähän avustusta. Näin toivon ja uskon.

Tsempit kaikille muillekin tasapuolisesti. Meitä onkin niin paljon täälllä, että nyt pitäis plussiakin pian ropista, eikös :)

Vilho, ovista jo odotellessa.

Vierailija
169/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tossa hätäisesti ilmottamaan, että siirryn heinäkuisiin mutta laskettu aika osuu kuin osuukin vielä kesäkuun puolelle, jos seuraavasta kierrosta sattuisi tärppäämään! Ja olettaen, että kunnon vuoto alkaa tässä muutaman päivän sisällä.

Te ootte kyllä ihania optimismissanne mutta mä en jaksa uskoa kiinnittymisvuotoon...sen verran selvät menkkaoireet on havaittavissa. Mutta niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy...eikös tämä ollut se meidän motto;) Mutta tasapuolisesti tsempit kaikille!

Ja Solina, mikäs on sun tilanne? Olit samoissa kierron suhteen mun kanssa!T.Wilpuri kp23/27

170/475 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toden totta la osuisi vielä kesäkuulle, joten pysyn ihan mielelläni täällä :-) En tiedä olisikon sittenkin kuulunut toukokuisiin tästä kierrosta, nuo pituudet kun vaihtelee niin eri laskurit antaa eri tuloksia. Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että tää kierto oli ihan selkeä ja normaali, ehkä se edellinen mega menee helteiden ja lomarientojen piikkiin. Nyt syyssateilla ja -pimeillä kroppakin pysyy kurissa toivottavasti paremmin. Tässä kierrossa aion satsata täysillä ovisajankohtaan, havaintojeni mukaan neljäs päivä limoista on se, kun munasolu irtoaa. En ole aiemmin tuota limojen kestoa huomannut tarkkailla, mutta edelleen siis ihan luomua bongausta aion toteuttaa.

Vierailija
171/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän alkaa kohta olemaan piinailijoita paljon :) Ja aivan varmasti toi hellekesä teki kepposia yhelle sun toiselle, ko eihän meän pohjoismaiseen elinolosuhteisiin tollanen helle kuulu ja varmasti vaikuttanut monella elimistössä. Onneksi on syksy!

Itellä päänsärky alkoi taas heti, ko heräsin, vaikka nukuin melkein 9 tuntia, ettei se ainakaan vähistä unista taija enää johtua. Ja nyt aamukahvin juotuani pieni etominen pilkisti päätänsä. Meinasin tänään kipasta apteekissa ja tehä testin - on jotenkin niin "tuttu" olo nyt, mutta katellaan...

Vierailija
172/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätähousu kun olen niin tein testin näin ennen töihin lähtöä, mutta ei tullu tulosta :( ei tullu sitä kontrolliviivaa, viallinen testi kenties tai sit mä tein jotakin väärin, höh. Eipähän tullu ainaskaa negaa, vielä. Vatsassa ois kyllä vähän sellanen menkkafiilis. Taidanpa kuiteski ootella sinne loppuviikkoon, ehkä ;)

Amaluajoel ja tupuna ++++++++ Te testaatte tänään, joten peukut pystyssä :)

Piiuliina kp25/25-31 yk5

Vierailija
173/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätähousu kun olen niin tein testin näin ennen töihin lähtöä, mutta ei tullu tulosta :( ei tullu sitä kontrolliviivaa, viallinen testi kenties tai sit mä tein jotakin väärin, höh. Eipähän tullu ainaskaa negaa, vielä. Vatsassa ois kyllä vähän sellanen menkkafiilis. Taidanpa kuiteski ootella sinne loppuviikkoon, ehkä ;)

Amaluajoel ja tupuna ++++++++ Te testaatte tänään, joten peukut pystyssä :)

Piiuliina kp25/25-31 yk5

Vierailija
174/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Olen tosiaan elokuun lopulta pysynyt pois, kun viimeks oli "kaikki mahdolliset oireet" ja menkat tuli silti. Ajattelin, että on helpompi malttaa mielensä kun ei lue joka päivä!

Tänne palstallehan kuuluu tuttua jännitystä, iloja ja suruja!

Onhan romantiikka laitettu peliin?

Kynttilöitä, tunnelmamusiikkia, kukkia, hyvää ruokaa... Hellyyttä...

Itse nyt jännitän täällä arkoine rintoineni hassu fiilis mahassa...

Ninnimari, kp 26/27 yk2.

175/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina: olen niin pahoillani =(

Ja pahoittelut kaikille, joille täti tuli kylään. Tyhmä täti!

Wilpuri: minäkin mietin kiinnittymisvuotoa =)

Piuliina: Teetkö tänään uuden testin vielä?

OM:Täällä om varsinainen draamaqueen. Yhtä itkua koko ajan. Äskenki aloin itkemään ihan yhtäkkiä, kun mies ei pystykkään hoitamaan esikoista lääkärikäyntini ajan ja sitten piti alkaa etsimään hoitajaa ja jestas sitä itkua ja draamaa ;) Ja eilen väänsin itkut, kun katsoin vuoristosairaalaa. Että tällästä tänne. Ajattelin torstai aamuna tehdä testin ja sitten seuraavan joskus sunnuntaina, jos tätiä ei näy.

Plussatuulia kaikille!!!

-Solina kp24/29-

176/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina, :( *hali*. En osaa oikein sanoa enää mitään. Muuta kuin voimia, olet niin ihana! Pitää käydä aina välillä heinäkuisissa lukemassa toistaiseksi sinun monologia ja myöhemmin tarkkailemassa kuulumisia!

Helene, sattuuko kierto miten? Saatko jatkaa vielä meidän kanssa? :) Ihanaa, että saatte ainakin Wilpuri ja Cassandra jatkaa kesäkuisissa, vaikka Wilpurille toivon kyllä vielä +++puhallustakin!

AmaliaJoel, nyt sinne apteekkiin mars, vai meinasitko pitkään pitää meitä vielä jännityksessä? ;)

Lumi, Piuliina ja Ninnimari, täällä peukut pystyssä!

Tupuna, miten kävi??

Niin ja kaikille uusille tervetuloa! Tää foorumi alkaa olla semmonen joka päivän pakollinen rituaali. Hirveät vieroitusoireet heti jossei tiedä mitä muille kuuluu :D

Solina, itkuherkkyys on tuttua. Tosin hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen itku tulee ilosta ja naurusta ja täysin oudoissa tilanteissa. Naisena olo on sitten hienoa...

miij kp5/29, yk2 (äkkiä ne päivät sittenkin menee!)

Vierailija
177/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai siis mies kävi ja ihmetteli, että miten voikaan raskaustesti maksaa niin paljon. En ajatellut asiaa sen kummemmin, vaan menin nappaamaan häneltä pussakan ja innoissani aloin sitä kaiveleen, että pääsen testaileen :D Mutta mitäs mies toi - hän oli ottanut OVULAATIOTESTEJÄ! Ei herramunjeekama! :DDDD Tuumasin hälle, että nää on vääriä, dääääm ja mars vaihtaan nää! Nyt on siis pakko ootella, että mies tulee takasin töistä ja uuden mutkan kautta apteekista. Sanoin vielä hälle aivan selvästi, että osta sellanen digitesti, GB:n. Olihan hän toki digitestin ostanutkin, mutta vähän vääränlaisen vaan ;) Eli palailen astialle tässä myöhemmin siis. Nyt mua niin naurattaa, ko tuskissani täällä ootan miestä kotia, joka ei oo vielä muutamaan tuntiin ja piättelen pissoja :D

Vierailija
178/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AmaliaJoel, mua rupes kans ihan hirveesti naurattaan!

Mieti kun se sun mies on siellä hyllynvälissä nopeesti napannu ekan digitestin mitä näkee... Juossu kassalle ja äkkiä ulos! Ja nyt se menee sinne takaisin... :-D Suloista!

Ei vaan, voihan sun mies olla ihan reipas, mutta semmosiä hyllynväliluikkijoita ne naisen asialla ollessa yleensä on...

Käy ny pissalla, muuten lirahtaa nauraessa :-D

179/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla katsomaan, mitä teille kuuluu. Ette siis pääse minusta eroon;-)

Voi nauroin katketakseni, Amalia, sinun miehesi ostoksille. Ajattele, reppana uskaltautuu apteekkiin "naisten asioille" ja sitten tuo väärää tavaraa ja nyt joutuu vielä menemään uudelleen. No toivottavasti saa palkinnoksi plussan tuplakeikasta. Todella toivon sitä teille.

Lähden kohta polven magneettikuvaan. jotain hyvää siis kun ei tehty inssiä niin pääsen vihdoin tuohon kuvaukseen. Kaikesta sitä pitää näköjään sitä positiivisuutta kaivaa. Nyt pitäisi vaan olla kuvauksen aikana yskimättä, hieman haasteellista kun yskittää koko ajan ja varsinkin kun käy pitkälleen. No vaihtelu virkistää ja kiva käydä jossakin muualla lääkärissä kuin lapsettomussklinikalla, jibiiiiii!

Tule heti Amalia kertomaan tulos, joohan? Peukutan kovasti!

Vierailija
180/475 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joo pissalla, ettei tartte tuskailla tuntitolkulla hädän kanssa :D Onneksi tosiaan mun mieheni on sellanen, että tohtii mennä apteekkiin ja ostaa niitä testejä, vaikkakin olikin niitä ovistestejä tällä kertaa ;) Kuitenkin nauraa mua siellä töissänsä, että ähäskutti, saimpas pitkitettyä testaamista. Ei vaan, vahinko se varmasti tais olla, ko ei oo ennen mulle niitä digitestejä ostanut. Usein mulle sanookin, ko oon vähän aina hätäinen ollut ton testaamisen kanssa, ettei kannata vielä testata, ko ei ne plussat oo ennenkään näin aikasin tullut kehiin.

Evelina: Mukavaa, ettet hylkää meitä kuitenkaan :) Ja ihanaa, ko jaksat olla noin positiivinen ihminen.

Mulle ei oo tänään ruoka oikein maistunut, jotenkin ällöttää kaikki! Kipeää oloa ei enää juurikaan oo, mutta veto on totaalisesti poissa...