***Kesäkuiset 2011***
Pistetäänpä sitten alulle kesäkuun toiveitten oma ketju :-) Meikäläisellä jäi tuo toukokuu kokonaan välistä, kun kierto venähti 40/32. Kolme negaa testasin kp 33, 36 ja 39. Toinen yrityskierto lähtee alkuun, toivottavasti sama venyminen ei jatku vaan ovis tulee ajallaan. Toistaiseksi kuitenkin ihan "luomusti" koitan ovista bongata mutta jos tämäkin on taas ufokierto niin seuraavaan lienee parasta ostaa tikut. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä yli puoli vuotta ja sinä aikana kierto on tasaisesti pidentynyt, mutta nyt sitten pomppasi kerralla 8 päivää pidemmäksi.
Onnea matkaan jokaiselle!
Cassandra kp 1/???, yk 2 ja esikoisesta haaveillaan
Kommentit (475)
Solina minä kanssa jään tänne kesäkuisiin edelleen. Siis jos ovis tulee ajallaan, niin kesäkuun lopulle menisi laskettu aika.
Kävin aamulla lääkärissä ja sain Luget, vaikka niitä viime kierron keltarauhashormoniarvoja ei vielä ollutkaan. Nuo siis ovat luonnollista keltarauhashormonia ja niitä aletaan ottaa kolmantena päivänä oviksen jälkeen. Lääkäri olisi kyllä antanut Terot, mutta kaiken googlettamani nettitiedon mukaan kummat vaan on ok, mutta Luget sopii paremmin tähän minun vaivaani, kun tiputteluja ei ennen menkkoja ole.
Nyt mennään kolme kiertoa näin ja sitten pari ilman noita Lugeja ja sen jälkeen lähettää gynelle, jos ei plussaa tule. Lääkäri oli muuten sitä mieltä, että tuo keltarauhashormonin vähyys voi olla hormonikierukan jälkivaikutusta ja saattaisi pikku hiljaa normalisoitua itsestään. Mutta mulla ei kyllä ole mielenkiintoa odottaa tässä vaiheessa, kun vähän toisenlainen odotus olisi mielessä.
Verikokeiden tuloksiakin aamulla kyselin, mutta juuri se keltarauhashormoniarvo ei ollut vielä tullut. Muut oli ja onneksi olivat kohdallaan eli ei ole kilpirauhasen toiminnassa häikkää.
perjantaiterveisin
Tähtisafiiri kp 2/19-27
Minäkin tuuppaudun tänne kesäkuisiin jutustelemaan. Meillä on siis esikoinen toiveissa miehen kanssa ja nyt on ensimmäinen yritys keskenmenon jälkeen. Ensimmäisellä kerralla tärppäsi heti pillereiden lopettamisen jälkeen, joten toivotaan, että kaikki tapahtuu nytkin yhtä nopeasti ja ei tarvitsisi varsinaisesti edes lähteä yrittämällä yrittämään.
Nyt vain pidetään sormet ristissä ja toivotaan, että 2,5vko päästä täti jättäisi tulematta kylään. :)
Solina: Siis ehdottomasti jään vielä tänne.
Siirrytään sitten kaikki kimpassa sinne odottavien puolelle kuukauden päästä ;-D
Noista oireista: olihan mulla ja ainakin Solinalla ja varmasti monella muullakin viime kierrolla kaikki mahdolliset oireet, mut ei vaan tärpänny. Oon samaa mieltä tosta, että helpompi odottaa, kun malttaa olla vouhkaamatta. Maltti on valttia!!!
Minä lähden nyt kauppaan, ostan lammasta ja punkkua, kokkaan viimesen päälle kynttiläillallisen mun rakkaalle. Se on varannu ens viikoks mulle hieronnan ja vie mut lätkämatsiin! Päätin, että me nautitaan nyt toisistamme ja siitä, että olemme vielä kahden ja voimme elää omilla ehdoillamme (vaikka sitä vaavia niin molemmat oottelemmekin)!
Plussia jännääjille ja upeaa syysviikonloppua kaikille!
Iltaa,
kp 29:n iltaa... Sormet syyhyäisivät jo testaamaaan mutta kun viime kierto oli 32 päivää niin kannattaisi kai malttaa ainakin maanantaihin. Yleisimmin kyllä siis ollut se kierto jotain 29 päivää mutta nyt on taas vähän vaihdellut.
Oireista... Ei mitään varsinaisia oireita täällä, paitsi älytön nälkä koko ajan. Ja jotenkin henkisesti sellainen olo, kuin olisi raskaana, että on jotain enemmän kuin vain ns. oma arki-itseni.
Kiitos tervetulotoivotuksista :)
- Metta
ollikolli hyppää nyt heinäkuisiin......
Ite vielä pompin täällä - testi tänään nega eikä menkkoja vieläkään näy, kp 31 tänään!
Heissan kaikki kuumeilijat! Olen pitänyt hetken aikaa kirjoittelutaukoa täältä, mutta ajattelin nyt tulla jakamaan "oman plussauskertomukseni", koska itselle nää ainakin oli tosi tärkeitä kun kovasti pientä raskautta toivoi! :) Toivottavasti joku teistä vielä nickin muistaa, ainakin katsoin että joitakuita tuttuja nickejä tuossa keskustelussa oli, harmillista sinällään ettei plussa ole vielä teitä yhyttänyt.
Meillä siis yrityskierto 5 toi toivotun tuloksen. Aiemmin ehkäisynä oli e-pillerit ja ne lopetin huhtikuussa. Kierrot olivat tän jälkeen 36(dpo 17)-32(dpo 15)-47(dpo 32)-30(dpo 15). Eli ihan tosi tasaisia oli kierrot lukuunottamatta tuota yhtä 47 päivän pituista, jossa luulen että mulla oli keskenmeno (tunto perustuu oireisiin ja kipuihin, plussaa ei kuitenkaan koskaan testissä asti näkynyt).
Mutta, nyt tämä ratkaiseva kierto, ovis oli kp 14/15 (tikutin oviksen joka kierrossa ja seksiä harrastettiin siis kp 14 ja kp 15 tässä kierrossa). Muutama päivä ennen ovista mulle tuli jostakin syystä todella levollinen olo, ja ajattelin että "nyt, tämä on se kierto kun meillä tärppää.." Oireita oli heti oviksesta lähtien, vaikea sanoa siis missä vaiheessa ovisoireet muuttuivat tarkalleen ottaen raskausoireiksi. Kuitenkin dpo 2 vatsalihakset tulivat todella kipeiksi, aivan kuin olisi hirmuisesti tehnyt vatsalihaksia. Samana iltana alkoi pieni kuvotuksen tunne. Molemmat oireet jatkuivat koko ajan ja dpo 5 alkoi alaselän jomotus, joka tuntui myös lonkissa asti. Dpo 7 alkoi rintoja hieman aristaa, mutta ei mitenkään hirmuisesti kuitenkaan. Pahoinvointi tuntui erityisesti iltapäivisin ja autossa istuessa maailma keinui. Dpo 8 oli myös vähän närästystä ja työstressin vuoksi valvoin liki koko yön - yöllä luin sängyssä kirjaa ja ihmettelin kun vatsa tuntui ihan omituiselta ja kylkeä nopeasti kääntäessä tuntui hassunoloista repäisykipua kyljen tietämillä. Dpo 9/10 ihmettelin jatkuvaa nälän tunnetta edellisten oireiden lisäksi, joskin kipu lonkissa alkoi helpottaa. Vatsan puolella jomotus on ollut alun jälkeen enemmän aaltoilevaa.
Viikon ajan ennen plussaamista osasin tätä tulosta jo odottaa, vaikka eihän siihen tietenkään uskoa osannut ennen testin tekoa. Mies uskoi tuloksen vasta toisen testin jälkeen.. :D Testasin siis kp 25/dpo 11 mammaksi.fi:n herkällä puikkotestillä aamuvirtsasta vaalean mutta hyvin selvän plussan, ja iltapäivällä töiden jälkeen clearbluen tavallisella testillä selkeän plussan. Tänään, kp 26/dpo 12 testasin vielä apteekin omalla raskaustestillä, ja sillä tuli näkyviin vaalea mutta selkeä plussa - eli mulla tuo Clearbluen tavallinen testi oli se mikä näytti kaikkein selvimmin.
Toivottavasti tästä on apua/iloa jollekulle. Sairastan itse endometrioosia, joten olin varautunut siihen että yrittämisessä menee paljon, paljon pidempään...
Tsemppiä kaikille ja paljon plussatuulia!! :)
Sain luettua tämän ketjun läpi. Menihän siihen muutama päivä, kun aina välillä piti hoitaa tuota pikkuneitiä ja kotia.
Ihana, kun joillain on ollut plussiakin. Pahoittelut heille, jotka joutuivat tätiä hyysäämään nurkissaan. =(
Itsellä on maanantai maaginen päivä. Sillon pitäs alkaa kierto taas alusta, ainakin laskelmien mukaan... Vielä tämä yrittäminen menee "harjoittelun" piikkiin, kun imetän vielä. Ihana olisi kyllä kesän alkuun ollu saaha se vauvan tulo. Sen tietää, jos pitkälle kesään joutuu odottamaan niin tukalaa se on!
Jännäillään, joutuuko tässä taas tädin ottamaan riesakseen.
Sannaleinen kp24/29 yk2
Enpä ole kirjoitellut moneen monituiseen viikkoon, kun alkoi tuntua koko vauvan aikaan saaminen ihan mahdottomalta tehtävältä. Aina kun menkat alkoi niin tiputtiin ja korkealta. Piti koittaa keksiä jotain muuta tekemistä joten olohuoneessa ja eteisessä tuli tehtyä pintaremontti. :) Teidän muiden juttuja olen aina välillä käynyt lukemassa, ja tässä välissä onnittelen kaikkia plussanneita. Jospa täältä pääsisi itsekkin joskus pois.
Nyt eletän taas piina viikkoja, ja siksi varmaan tuli taas täne tultua. Nyt on menossa kp 31/30-35 taas on varsinainen itse tutkistelu menossa. Jotenkin tuntuu että nyt voisi olla hyvät mahdollisuudet kun on taas noita oireita, mutta tuntuu että ne olisi vähän erilaisia kuin viimeksi. Aikaisemmista raskauksista muistan että olen erittäin lyhyt pinnainen ja keskiviikosta asti kaikki on ottanut aivoon , viikon verran rintoja särkenyt sekä kihelmöinyt ja kuppikoko on varmaan kasvanut ainakin yhdellä koolla kun kaikki liivit tursuaa yli, väsymyskin painaa ja mahaa välillä vihloo. kärsin kyllä pahoista pms oireista yleensä, mutta ei ne näin paljon ennen menkkoja yleensä ala. Voi tietenkin olla mielikuvituksen tuotetta koko lista mutta pitää toivoa parasta. Testaamaan en rupea ennen keskiviikkoa, vai pitäisiköhän sittenkin testata jo tiistaina. :)
Onko muita samoilla testipäivillä kuin minä? Amalia joel taitaa ainakin siirtyä plussa puolelle kun oireet on ihan nappiin. No tässä on taas oman napapiirin ympäriltä terveiset.
Eli kokeillaan kolmannen kerran... Josko nyt tulisi..kiva ku tää netti kaatuilee..
Eli Kiitokset suskille tarkasta kuvauksesta!
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!!
Pahoittelut Ollikollille tädistä)=
ON: Eli pari päivää ollut "menkka" jomotusta.. Aika kovaa.. tosin niin viimeksikin vaikka oli väärä hälytys joten en nyt jaksa innostua. Sais tulla muitakin oireita.. (= PIINAILUJA
kp 20/?-28 esikoisen yk9
Hei kaikille. Onpa ikävää huomata, että usealle on tullut pettymykset vastaan. Mutta tsemppiä ja jaksamista taas seuraavaan yritykseen. Toivottavasti aika menee kuin siivillä.
Mutta onneksi joukossa on myös iloisia uutisia. Kiitos Suski76:lle rohkaisevasta kertomuksesta.
Itsellä kp 20/28. Torstaina tuli ne säikähtämäni ovulimat ja olin silloin työmatkalla, eikä muutamaan edellispäivään ollut aktiviteettia peittojen alla. Tulin takaisin kotiin eilen pe ja tein ovutestin ja se näytti negaa. Tosin kaikki ovulaation oireet olivat kyllä jo aiemmin maanantaina ja tiistaina, jolloin en testannut.
Tänään kävin katsomassa parhaan ystäväni 1,5 viikkoista poikavauvaa. Olin onnellinen heidän puolestaan, sillä yritystä oli lähes kaksi vuotta heilläkin takana.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille.
heh, en malttanut olla testaamatta vaikka melkein kyllä arvasinkin että negaa näyttää...Ovulaatiolaskurin mukaan eilisestä huomiseen olisi kaikkista otollisin aika raskautua, peitot heilumaan siis.
Onnea teille plussanneille!! Harmillisen paljon on tätejä ollut liikkeellä =/
Täälläkin vihloo vatsaa välillä ja finnejä ilmaantunut huimasti, voi itku...
myy ja kp16/?? laskin nuo kiertopäivät väärin edellissä viestissä.
Harmillisen paljon on tullut tätejä kylään. :(
Sitä niin toivoisi, että edes muita onnistaisi. Siitä tulee kuitenkin niin hyvälle mielelle sen toisen puolesta ja lisäksi siitä saa itsellekin toivoa onnistumisesta. :)
Itselleni on iskenyt hirveä närästys päälle, jos nyt oikein oireet tunnistin, kun ei ole koskaan tällaista ollut. Mutta jostain rintalastan alta polttelee varsin ikävästi pitkältä matkalta, ihan kuin siellä syöpyisi iho tai jotain. :-/ Lisäksi huippaa voimakkaasti ja maailma tuntuu keinuvan "laivamaiseen" tapaan. Ja jotta kaikki olisi täydellistä, niin muutaman päivän on myös ollut uskomaton väsymys, 8+ tuntia yössä ei riitä mihinkään.
Raskaana en kuitenkaan usko olevani, etenkään kun toi viime vuotokin jäi niin olemattomaksi. Tänä aamuna alkoivat hyvin selvät menkkakivut, eli tätiä odotellaan tänään kylään...
yk 2, kp 25/24-28
Hei,
pahoittelut teille, joille täti tuli kylään.
Täällä menee jännäksi. Tänään kp 31/32? ja pienen pientä ruskeaa tuhrua tulee ja alavatsaa vihloo. Jännittävää tämä on vielä, koska esikoisenkin kanssa tuli niukat tuhrumenkat niillä main kun kuukautisten piti alkaa, mutta toisaalta tavalliset menkatkin lähes aina alkavat minulla parin päivän tuhruttelulla. Yleensä kyllä minulla menkkakivut, lievt sellaiset, tulevat vasta kun täti kunnolla tulee kylään. Niistä esikoisen odottelun tuhrumenkoista en muista olinko kipeä... Hm hm, ei tässä voi kuin odottaa. Ja ensimmäinen yk tämä vasta on.
Odotellaan siis... parasta :)
- Metta
Jännäksi menee tänään laantui nuo 3 päivää kestäneet kovat menkka kivut.. Toivon niin että olisivat olleet kiinnittymiskipuja tosin verta ei ole yhtään tullut... Korkeintaan sellaista juuri ja juuri eri sävyistä valkovuotoa.. (anteeksi tarkka kuvaukseni)
Valkovuoto on taas runsasta mutta niin viime kierrollakin...
Rinnat ei ole oikeastaan paljoakaa sen herkemmät ehkä vähän... Kuinka nopeasti teillä on rinnat kipeytyneet?? nyt olis oviksesta 6 pv eli onko se sit dpo 7?? vai kuinka merkitään jos ovis oli maanantaina 20.9?
kp 21/?-28 yk 9
Mitenkäs AmaliaJoelilla???
Minni, kiitos kysymästä. Mitenkäs täällä - menkkoja ei edelleenkään näy eikä kuulu! Kp 32 tänään! On tää niin rasittavaa oottaa mitä tässä nyt tapahtuu, mutta eikait tässä muutakaan voi. Ite en noista dpo:sta osaa sanoa.
Ens viikolla torstaina testaan seuraavan kerran, sitten ois viikon menkat myöhässä. MUTTA se on normikierron mukaan, ei enää näitten jättipitkien kiertojen.
Pikanen postaus vaan, kun tultiin just kotosalle viikonlopun vietosta..
KIva kun oli tullut uusi plussauutinen!!
Täällä ei kuulu vieläkään menkkoja :O Eilen ja tänään on särkenyt tissejä tosi paljon, ihan kun ois hulluna maitoo pakkautuneena.. Vähän on myös sellanen olo, että flunssa meinais iskee, mutta muuten ei oo mitään oireita..
Huomenna aamulla testaus!
Vivid kp 37/40, yk 1 (esikoisesta plussasin muuten just kp 37)
Mulla on muuten kans tullu edellisiltä muksuilta menkkojen aikaan just vuotoa kolmisen päivää. Ensin luulin menkkojen alkaneen, ko tuli ihan kunnolla ja kirkasta verta, sitten muuttui tuhruksi. Eli todella hyvältä näyttää sulla nyt bd
Ja Vivid - milloin meinaat testailla? :)
Taidanpa jättää jäähyväiset tälle osastolle ja siirtyä tuonne heinäkuisten pariin.. Täti löysi siis eilen mun osoitteeseen :( Tosin jos nyt tällä kierrolla osuu niin la laskurin mukaan la ois siinä kuun vaihteessa just, mutta siirrynpä kuiteski.. Nyt ottaa päähän ja kovaa!!!
Toivotan paljon plussia tänne jääville :)
Piiu kp2/28
Metelle tervetuloa joukkoon :)
Ollikolli: Muistelen, että ite kävin varhaisultrassa viikolla 6-7 keskenmenon jälkeen vuonna 06. Kyllä sitä oli niin pelko persuksissa ton keskenmenon jälkeen, että miten tulee raskaus sujumaan, helpotti muistaakseni vasta ton np-ultran jälkeen. Sain nimittäin km:n päivää!!!! ennen np-ultraa!
Täällä edelleen sairastellaan ja kerkesin jo eilen ihmetellä mun oloani, en nimittäin tuntenut sitä etomisoloa enkä päänsärkyä, mutta myöhään eilen illalla alko toi tuttu päänsärky. Etomista ei tänään pahemmin oo ollut. Ja rehellisesti sanoen on mullakin pelko tätin visiitistä täällä lähiaikoina, mutta toivottavasti se ei löydä mua eikä muitakaan piinailijoita täällä :D