Ystävällä on särkyneen sydämen syndrooma, kuinka voin auttaa?
Kommentit (26)
Ällöttää tyypit, jotka ovat muka ystävällisiä ja ottavat osaa "suruun". Tosi asiassa naiset ovat mielissään, jos toisella menee huonosti. Ovat vahingoniloisia.
Osoita hänelle, että sinuun ainakin hän voi luottaa. Lempeä, aito ja herkkä oleminen vierellä, korjaavat kokemukset siitä, että myös hyviä, luotettavia ihmisiä on, on eliksiiriä rikotulle. Älä välitä näistä joistakin rikkinäisten ihmisten kyynisistä kommenteista. Jos aidosti haluat auttaa, rakastat häntä ja osoitat sen olemalla ystävä joka ei jätä.
Niin. Hän oli aiemmin hyväkuntoinen, nyt kipuja eikä jaksa hengästymättä kulkea. Huono, epätodellinen olo. Itkee paljon. Nukkuu kun pystyy.
Sikermä asioita, joille ei kaikille voi mitään.
Ei halua nähdä ihmisiä. Haluaa vain olla rauhassa.
Saa kyllä kauppa-apua.
Haluaisi muuttaa, koska ympäristössä on ihmisiä jotka kuormittavat.
Käske sen meditoida eksänsä kanssa ja sitten ne voi alkaa uudestaan parisuhteeseen, vaikka kumpikin tietää, ettei siitä lopulta mitään tule. Lasten asioita kannattaa kans puida ihan jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hän oli aiemmin hyväkuntoinen, nyt kipuja eikä jaksa hengästymättä kulkea. Huono, epätodellinen olo. Itkee paljon. Nukkuu kun pystyy.
Sikermä asioita, joille ei kaikille voi mitään.
Ei halua nähdä ihmisiä. Haluaa vain olla rauhassa.
Saa kyllä kauppa-apua.
Haluaisi muuttaa, koska ympäristössä on ihmisiä jotka kuormittavat.
Miksi alapeukku?
OT mutta aiheesta. Jouduin osastolle ruusun takia muutamaksi päiväksi. Siellä oli viereisessä sängyssä vanhempi nainen, joka oli saanut outoja rintatuntemuksia, kun tyttärensä oli jäänyt aika tempusta kiinni. Miten oli yrittänyt huijata tältä naiselta suuren summan rahaa. Rouva oli suuttunut aivan älyttömästi ja raivonnut tyttärelleen puhelimessa.. ihan asiaa.
Muutaman tunnin päästä oli tullut niitä oireita, joita sairaalassa ensin vähäteltiin.. Ottivat sisään tarkkailuun kuitenkin ja sitten osastolle. Hänellä sitten todettiin tuo särkyneen sydämen syndrooma. Sydänlihaksesta osa on hetkellisesti halvaantunut. Parantuu kyllä, mutta hitaasti. Pitäisi nyt osata ottaa rauhaksiin kiihtymättä.
Mä olin todella hämmästyksissäni, että tuommoinen oikeasti on. Niin oli se rouvakin. Olen mä sydänkohtauksista kuullut, mutta tuommoinen syndrooma oli uutta. Jos olenkin kuullut siitä, niin pitänyt jonain vitsinä lähinnä.
Vaihdettiin numerota ja tästä on nyt vuosi. Rouva voi hyvin. Tyttäreen laittoi välit poikki, mutta ihanat lapsenlapset ovat olleen isoäidin puolella ja arjessa mukana. Iisi arki oli hänelle avuksi hissukseen parantumiseen. Rakkaat lähellä ja juttu seuraa. Hän halusi siis puhua ja käydä asiaa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Käske sen meditoida eksänsä kanssa ja sitten ne voi alkaa uudestaan parisuhteeseen, vaikka kumpikin tietää, ettei siitä lopulta mitään tule. Lasten asioita kannattaa kans puida ihan jatkuvalla syötöllä.
On muu kuin parisuhdeasiat.
Älä kuormita häntä omalla käytökselläsi lisää. Hae mieluummin kävelylle luontoon tai istumaan puistonpenkille ja ota sinä reppuun mukaan kahvit ja pullat. Ei tarvitse mennä pitkälle tai olla kauan. Älä ala tuputtamaan hänelle ratkaisuja ja ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää tyypit, jotka ovat muka ystävällisiä ja ottavat osaa "suruun". Tosi asiassa naiset ovat mielissään, jos toisella menee huonosti. Ovat vahingoniloisia.
Kuulostaa enemmän omalta projisoinniltasi, koska ilmeisesti itse suhtaudut vahingonilolla muiden kärsimykseen? En oikein muuten osaa tulkita tätä. Tai sitten olet vain vainoharhainen. En siis väitä, etteivätkö jotkut ajattele juuri noin, mutteivat suinkaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
10, kiitos.
Toivon mukaan asiat paremmin.
Saitko ruusun pois?
Juu, se ruusu parani siinä sivussa. Tai olinhan mä vielä kotonakin kuukauden antibioottikuurilla. Tästä on nyt vuosi ja rouva tosiaan voi paremmin. :)
Ole luotettava ystävä, älä puhu hänestä tai hänen asioistaan kenellekään. Älä utele, anna hänen kertoa asioistaan silloin kun hän haluaa, kuuntele, älä kauhistele tai esitä vadtaavaa juttua. Vie luontoon, rauhallisiin paikkoihin, auta häntä asioiden järjestämisessä esim tuo muutto. Itse selvisin lapsen kuolemasta yhden vastaavan ystävän avulla.
Vierailija kirjoitti:
Ole luotettava ystävä, älä puhu hänestä tai hänen asioistaan kenellekään. Älä utele, anna hänen kertoa asioistaan silloin kun hän haluaa, kuuntele, älä kauhistele tai esitä vadtaavaa juttua. Vie luontoon, rauhallisiin paikkoihin, auta häntä asioiden järjestämisessä esim tuo muutto. Itse selvisin lapsen kuolemasta yhden vastaavan ystävän avulla.
Pahoillani lapsesi kuolemasta. Olet oikeassa, pienet asiat, tilan antaminen.
Vierailija kirjoitti:
Anna hänen olla rauhassa. Hän ei tarvitse sinulta "muka empatiaa".
Onpa huono neuvo, kuka sinua on puraissut?
Vierailija kirjoitti:
Sydäri tulee lopulta
Suru, luovutus, pelko, vitutus
Kolme ensimmäistä oikein. Viimeinen puuttuu.
Anna hänen olla rauhassa. Hän ei tarvitse sinulta "muka empatiaa".