Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies soitti 12.30 tuovansa pari kaveria syömään

Vierailija
22.08.2010 |

Sanoin, että OK. Lasten kanssa oli jo syöty, ipanat menossa päiväunille. Mies lähti aamuyöllä oman harrastuksnsa pariin 200 km päähän ja ajattelin, että tulevat kun tulevat.

Olivat tässä meillä noin 15.00 ja mies ihmettemään, että missä ruoka. Minä yhtä ihmeissäni, että kaupassa varmaan, ei minulla ole ollut aikaa ja autoa lähteä kaupoille eikä käynyt edes mielessä, että minun se ruoka pitäisi tehdä. No, mies ja 4 kaveriaa lähtivät sitten pizzalle.

Jäin miettimään, että oikeastiko se oletti, että meillä olisi tuosta vain ruokaa 4 nälkäiselle miehelle? Kun itse kävi perjantaina kaupassa ja osti tarvikkeita juuri ja juuri omalle perheelle.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää välittää vieraiden syömisestä! on todella epäkohteliasta kun ei tarjoa mitään!!!! ja vielä röyhkeämpää on käskeä vieraat kauppaan ja käskeä tekemään itse omat ruokansa!

"minä teen vaan minun ruoat ja muille ei mitään! en näe vaivaa muiden eteen!"

Vierailija
2/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärimmäisen noloa, jos vieraille ei voi tarjota mitään! Kun vielä tiesit tunteja ennen, että joku on tulossa miehesi lisäksi, tiesit että ainakin yksi tai kaksi vierasta on tulossa. Eri asia, jos miehesi ei olisi kertonut että tuo jonkun mukaan, silloin olisi ehkä ollutkin vain vettä tarjottavaksi tai puuroa.

Mutta, tiesit että sieltä tulee vieraita! Olisit keittänyt kahvit! Leiponut pullaa tai keksejä! Sinulla oli tuntikaupalla aikaa. Mitä teit? Surffasitko av:lla koko ajan?

Siinä ajassa olisi ehtinyt leipoa tai käydä kiskalla hakemassa keksi/pullapaketin. Ja keittää ne kahvit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää välittää vieraiden syömisestä! on todella epäkohteliasta kun ei tarjoa mitään!!!! ja vielä röyhkeämpää on käskeä vieraat kauppaan ja käskeä tekemään itse omat ruokansa!

"minä teen vaan minun ruoat ja muille ei mitään! en näe vaivaa muiden eteen!"

Nainenko se on nyrkin ja hellan välissä, valmiina passaamaan kun käsky käy? Jotenkin huvittavaa, että kaikki vastuu on aina naisella, miehet saa vaan porhaltaa välittämättä mistään :)

Vierailija
4/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärimmäisen noloa, jos vieraille ei voi tarjota mitään! Kun vielä tiesit tunteja ennen, että joku on tulossa miehesi lisäksi, tiesit että ainakin yksi tai kaksi vierasta on tulossa. Eri asia, jos miehesi ei olisi kertonut että tuo jonkun mukaan, silloin olisi ehkä ollutkin vain vettä tarjottavaksi tai puuroa.

Mutta, tiesit että sieltä tulee vieraita! Olisit keittänyt kahvit! Leiponut pullaa tai keksejä! Sinulla oli tuntikaupalla aikaa. Mitä teit? Surffasitko av:lla koko ajan?

Siinä ajassa olisi ehtinyt leipoa tai käydä kiskalla hakemassa keksi/pullapaketin. Ja keittää ne kahvit!

Vierailija
5/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan näyttää heille että ovat tervetulleita! Meillä on aina jotain tarjottavaa, joskus ruokaa, joskus pullaa jne! Aina löytyy jotain syömistä ja juomista. Olemme vieraanvaraisia ja kohteliaita!

Vierailija
6/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan näyttää heille että ovat tervetulleita! Meillä on aina jotain tarjottavaa, joskus ruokaa, joskus pullaa jne! Aina löytyy jotain syömistä ja juomista. Olemme vieraanvaraisia ja kohteliaita!

Vierailija
7/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa mies soitti ja kysyi onko OK? Ja joo meilläkin ollaan vieraanvaraisia ja kohteliaita ja on ihan mukavaa saada ruokavieraita. Mutta ilmeisesti tässä ovat nyt "en päästä miestäni risteilylle-mammat" vauhdissa.

Kyllä voi olla helvetin vaikeaa aikuiselle naiselle avata suu, soittaa perään tai laittaa tekstaria ja SOPIA ASIOISTA.

Vierailija
8/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä soitan takaisin, että mun piti vielä kysyä, mitä meinaatte syödä, kun jääkaappi on tyhjä. Ap toimi kovin merkillisesti... Oikeastiko istuit neljä tuntia kotona olettaen, että jos mies kysyy, voiko kaverit tulla meille syömään, se ruoka ilmaantuu jostain itsestään ilman, että sun tarvii välittää asiasta tuon taivaallista?

vaan laitoin lapset päiväunille, tyhjensin ja täytin tiskikoneen, tyhjensin pesukoneen, silitin vaatteita, rupattelin anopin kanssa puhelimessa, laittelin kirpparille meneviä vaatteita myyntikuntoon, laitoin lapsille välipalaa, kävin heidän kanssaan ulkona - tiedätkö, minä en uhrannut muutaman hetken jälkeen ajatustakaan sille, miten mies aikoo kaverinsa ruokkia vai mitä on miettinyt tehdä.

Lisäksi: minun ei tarvitse välittää tuon taivaallista siitä, että mies tuo kavereitaan meille syömään. Tämä ei ole ravintola, täältä ei saa edes tilauksesta ruokaa, jos ei osaa sanoa edes sitä, koska tulevat syömään.

ap

Vierailija
9/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa mies soitti ja kysyi onko OK? Ja joo meilläkin ollaan vieraanvaraisia ja kohteliaita ja on ihan mukavaa saada ruokavieraita. Mutta ilmeisesti tässä ovat nyt "en päästä miestäni risteilylle-mammat" vauhdissa. Kyllä voi olla helvetin vaikeaa aikuiselle naiselle avata suu, soittaa perään tai laittaa tekstaria ja SOPIA ASIOISTA.

Onko miehen niin mahdotonta sanoa, että voitko tehdä ruokaa, jos tuon 4 ruokavierasta klo 15.00. Miksi naisen täytyy soitella miehen perään, jos mies ei osaa sanoa ääneen sitä, mitä oikeasti tahtoo?

Vierailija
10/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärimmäisen noloa, jos vieraille ei voi tarjota mitään! Kun vielä tiesit tunteja ennen, että joku on tulossa miehesi lisäksi, tiesit että ainakin yksi tai kaksi vierasta on tulossa. Eri asia, jos miehesi ei olisi kertonut että tuo jonkun mukaan, silloin olisi ehkä ollutkin vain vettä tarjottavaksi tai puuroa. Mutta, tiesit että sieltä tulee vieraita! Olisit keittänyt kahvit! Leiponut pullaa tai keksejä! Sinulla oli tuntikaupalla aikaa. Mitä teit? Surffasitko av:lla koko ajan? Siinä ajassa olisi ehtinyt leipoa tai käydä kiskalla hakemassa keksi/pullapaketin. Ja keittää ne kahvit!

Ihan pari tarkentavaa kysymystä:

- olisiko pitänyt ottaa lapset mukaan kiskalle (9 km päähän) vai olisinko voinut jättää heidät päiväunille, oli nimittäin juuri se aika, kun käydään levolle

- mitä noloa on siinä, että mies kutsuu vieraita, mutta ei vaivaudu itse tekemään mitään vieraiden viihtymiseksi, ei edes osta sitä pullaa

- kun tulee vieraita niin pitääkö olohuoneeseen vaihtaa vierasverhot, jotta olen hvä vaimo?

Vierailija
11/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa mies soitti ja kysyi onko OK? Ja joo meilläkin ollaan vieraanvaraisia ja kohteliaita ja on ihan mukavaa saada ruokavieraita. Mutta ilmeisesti tässä ovat nyt "en päästä miestäni risteilylle-mammat" vauhdissa. Kyllä voi olla helvetin vaikeaa aikuiselle naiselle avata suu, soittaa perään tai laittaa tekstaria ja SOPIA ASIOISTA.

Onko miehen niin mahdotonta sanoa, että voitko tehdä ruokaa, jos tuon 4 ruokavierasta klo 15.00. Miksi naisen täytyy soitella miehen perään, jos mies ei osaa sanoa ääneen sitä, mitä oikeasti tahtoo?

niin en ihmettele, että puolet liitoista päättyy eroon. Mitähän näissä perheissä sitten tapahtuu, kun tulee joku oikea kriisi. Eli ap:n perhe ei osaa kommunikoida, ei tässä sen kummemmasta ole kyse. Ja pienikin myönnytys toiselle otetaan varmasti korkojen kera takaisin.

Vierailija
12/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantaa kommunikointia.

Pienempi vaiva miehelle hakea pizza kun naiselle kiskoa muksut kesken paivaunia kauppaan ilman autoa.

Puhukaa ihmiset niin ei tule ongelmia.

Ei olis meillakaan sapuskoita 4 yllatysvieraalle. Vai etta pitais laittaa kanaviilokkia ja leipoa pullaa... lastenhoidon ohessa huh!!!

Vierailija
13/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärimmäisen noloa, jos vieraille ei voi tarjota mitään! Kun vielä tiesit tunteja ennen, että joku on tulossa miehesi lisäksi, tiesit että ainakin yksi tai kaksi vierasta on tulossa. Eri asia, jos miehesi ei olisi kertonut että tuo jonkun mukaan, silloin olisi ehkä ollutkin vain vettä tarjottavaksi tai puuroa. Mutta, tiesit että sieltä tulee vieraita! Olisit keittänyt kahvit! Leiponut pullaa tai keksejä! Sinulla oli tuntikaupalla aikaa. Mitä teit? Surffasitko av:lla koko ajan? Siinä ajassa olisi ehtinyt leipoa tai käydä kiskalla hakemassa keksi/pullapaketin. Ja keittää ne kahvit!

Ihan pari tarkentavaa kysymystä: - olisiko pitänyt ottaa lapset mukaan kiskalle (9 km päähän) vai olisinko voinut jättää heidät päiväunille, oli nimittäin juuri se aika, kun käydään levolle - mitä noloa on siinä, että mies kutsuu vieraita, mutta ei vaivaudu itse tekemään mitään vieraiden viihtymiseksi, ei edes osta sitä pullaa - kun tulee vieraita niin pitääkö olohuoneeseen vaihtaa vierasverhot, jotta olen hvä vaimo?

Pidän vaan tosi kummallisena sitä, että ette sen miehen kanssa sopineet miten homma hoidetaan. Kuten itse kerroit, ruoan puute tuli miehellesi yllätyksenä. Itse en ikinä voisia ajatella joutuvani moiseen tilanteeseen, vaan olisimme miehen kanssa puhelimessa sopineet miten ruokajuttu hoidetaan ja vaikka sitten tilanneet pizzat kotiin.

Vierailija
14/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin on vallalla käsitys, että miehet vaan porhaltaa ja naiset passaa?

Naisen pitäis hommata ruokaa pöytään, ilman autoa, lasten kanssa (aina ja jokapuolella ei ole sitä lähikauppaa vieressä). Naista haukutaan typeräksi ja huudellaan kuinka noloa on kun ei ole mitään tarjottavaa. Nainen on huono vaimo jne. lue tätä viestiketjua niin ymmärrät. Miehellä ei ole mitään vastuuta mistään, he ovat ikuisia pikkupoikia, jotka eivät ymmärrä mitään, eivät muista mitään. Mutta ei se haittaa, koska sehän kuuluu miehenä olemiseen. Niin ja aina voi syyttää sitä kurjan huonoa vaimoa, jonka pitäisi iloisena passata ja vaikka kontaten hommata vieraille pötyä pöytään, ettei miehen tarvi nolostella kavereidensa silmissä. Muistetaan opettaa tää sama tyttärillemme, se että perheessä he ovat niitä jotka ovat aina ja kaikesta vastuussa.

Vierailija
15/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin on vallalla käsitys, että miehet vaan porhaltaa ja naiset passaa?

Naisen pitäis hommata ruokaa pöytään, ilman autoa, lasten kanssa (aina ja jokapuolella ei ole sitä lähikauppaa vieressä). Naista haukutaan typeräksi ja huudellaan kuinka noloa on kun ei ole mitään tarjottavaa. Nainen on huono vaimo jne. lue tätä viestiketjua niin ymmärrät. Miehellä ei ole mitään vastuuta mistään, he ovat ikuisia pikkupoikia, jotka eivät ymmärrä mitään, eivät muista mitään. Mutta ei se haittaa, koska sehän kuuluu miehenä olemiseen. Niin ja aina voi syyttää sitä kurjan huonoa vaimoa, jonka pitäisi iloisena passata ja vaikka kontaten hommata vieraille pötyä pöytään, ettei miehen tarvi nolostella kavereidensa silmissä. Muistetaan opettaa tää sama tyttärillemme, se että perheessä he ovat niitä jotka ovat aina ja kaikesta vastuussa.

Puit ajatukseni selkeiksi sanoiksi. Miksi minun pitää olla ajatustenlukija? Ja eikö mieheltä oikeasti edellytetä mitään aivotoimintaa, jos hän eväät tehtyää kohtaa käytännössä tyhjän jääkaapin?

ap

Vierailija
16/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten siinä miehesikin oli ajattelematon. Olen pahoillani ap että olet saanut ilkeitä vastauksia, täällä netissä on niin helppo syyttää ja mollata toista kasvottomana :(

Vierailija
17/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatko heidän tuovan mäkkäristä kahvit pahvimukissa mukanaan?

Vierailija
18/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatko heidän tuovan mäkkäristä kahvit pahvimukissa mukanaan?

Vierailija
19/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ihmettele, että puolet liitoista päättyy eroon. Mitähän näissä perheissä sitten tapahtuu, kun tulee joku oikea kriisi. Eli ap:n perhe ei osaa kommunikoida, ei tässä sen kummemmasta ole kyse. Ja pienikin myönnytys toiselle otetaan varmasti korkojen kera takaisin.

EIhän tuossa mies vaivautunut tekemään yhtään mitään, ei edes kertomaan, mihin aikaan tulevat syömään. Ei se ole arvovaltakiista vaan sairasta alistamista ja halveksuntaa.

Vierailija
20/85 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap, päästätkö miehesi äijäporukassa risteilylle? "

äijäporukassa, joka ei risteile. Varmaan mieluummin risteilylle kerran kuussa kuin joka viikonloppu muuten pois kotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme