Mies soitti 12.30 tuovansa pari kaveria syömään
Sanoin, että OK. Lasten kanssa oli jo syöty, ipanat menossa päiväunille. Mies lähti aamuyöllä oman harrastuksnsa pariin 200 km päähän ja ajattelin, että tulevat kun tulevat.
Olivat tässä meillä noin 15.00 ja mies ihmettemään, että missä ruoka. Minä yhtä ihmeissäni, että kaupassa varmaan, ei minulla ole ollut aikaa ja autoa lähteä kaupoille eikä käynyt edes mielessä, että minun se ruoka pitäisi tehdä. No, mies ja 4 kaveriaa lähtivät sitten pizzalle.
Jäin miettimään, että oikeastiko se oletti, että meillä olisi tuosta vain ruokaa 4 nälkäiselle miehelle? Kun itse kävi perjantaina kaupassa ja osti tarvikkeita juuri ja juuri omalle perheelle.
Kommentit (85)
Meille ei edes tuotaisi tuosta vaan ihmisiä syömään. Hassua mieheltäsi.
Nyt soitti vain, että tuo pari kaveria syömään. Minusta 4 ei edes ole pari. Ei tietoa aikataulusta tms.
Aidosti: mies kutsui ne miehet meille, mies saa luvan olla vieraanvarainen. Pakastimessa on marjoja ja jäätelöä, niistä ei kaksisia aterioita tehdä.
ap
jos pakastimessa marjoja ja jäätelöä sekä jääpaloja. Jauhoja oli ja kaurahiutaleita, maitoakin eli kaurapuuronko olisi miehille keitellyt? Kohtelias ja huomaavainen mies ymmärtää, että jos kotona ei ole ruokaa niin vaimo ei ruuaksi kykene muuttumaan.
Ai niin, löytyi jääkaapista 3 nakkia, vähän sulatejuustoa ja porkkanoita. Niistähän jokainen kunnon vaimo taikoo vaikka mitä.
Nyt soitti vain, että tuo pari kaveria syömään. Minusta 4 ei edes ole pari. Ei tietoa aikataulusta tms.
Aidosti: mies kutsui ne miehet meille, mies saa luvan olla vieraanvarainen. Pakastimessa on marjoja ja jäätelöä, niistä ei kaksisia aterioita tehdä.
ap
sanoit että OK vieraat voi tuoda syömään. Olet aika tyhmä tapaus ja miehesi kaveritkin sen sai todistaa. Miehellesi tilanne on ollut taatusti häpällinen. Lasten unilla ollessa olisit voinut jotain ruokaa valmistaa. Mielestäni tuolla OK sanonnalla lupasit että teillä on ruokaa kun mies kavereineen saapuu.
Mies sanoi tuovansa kaveri meille syömään, ei kertonut aikaa, ei kavereiden määrää eikä sitä, että oletti minun laittavan ruokaa.
Missä kohtaa kommunikaatio mätti?
Sanomalla OK kerroin miehelle, että viesti tullut tänne kotiin. Ehkä fiksu mies olisi tajunnut kysyä, pitääkö kaupasta tuoda jotain, jos kerran vieraita meille tuo.
ap
joukkoa varten ruokaa. Toisaalta, jos mies soittaa, että tuo porukkaa syömään, niin toki ymmärtäisin sen tarkoittavan sitä ,että se ruoka pitää sitten minun tehdä. (Luultavasti hommaisin lähimarketista jotain valmista äkkiä.)
Ehkä tämän olisit voinut sanoa puhelimessa?
miks pitää pitää oletuksena, että vaimo hyökkää väsäämään kurmeeateriaa, kun mies vain keksii ilmoittaa, että tuo kaverilaumansa syömään?
Joku siellä ylhäällä jeesusteli, että kun emäntä ( helkutti, että inhoan tota sanaa ) on lasten kanssa, niin siinäkö pitäisi alkaa vielä kestikievaria pyörittämään? Eli kun on lapsia, niin noin 16-20 vuotta menee, ennenkuin voi aterian tarjota kotonaan kenellekään.
Miehesi sai oikeasti hävetä silmät päästään, tyhmyyttäsi. Sä sanoit ok, mutta et kysynyt monelta suurin piirtein ja montako heitä tulee? No tosin mun mies ois noi kertonut automatic ja hänen ystäviään tulee silloin tällöin syömään eikä se ole mikään ongelma, vaikka ai kauhiaa mä olisin ollut lasten kanssa kotona...
Missä kohtaa kommunikaatio mätti?ap
Sinä luulit, että mies tuo kavereitaan teille ja he syövät itse mukanaan tuomaansa ruokaa, mies luuli, että sinä teet heille ruoat.
Olisiko siis syytä kysyä mieheltä, miksi hän luuli, että voit tehdä heille ruoat.
nain:
(mies): moi, ma tuon pari kaveria kotiin syomaan tanaan.
(vaimo): ok
(mies): moi
(vaimo) moi moi
kummallista.
Eikö ole muuta tekemistä kun pohtia näin mitättömiä asioita. Juu kyllä meillä olisi ollut ruoka valmiina. Ei meillä ainakaan kun MIES on niin ihan ja ymmärtäväinen että olisi jo valmiiksi hommannu sapuskat :D ANTAKAA MINUN NAURAA! kyllä on aikuisilla isot ongelmat.
että sanot ukolle, että olet jo syönyt eikä kaapissa ole mitä laittaa?
Ehkä olisit voinut käydä kaupassa?
mitä sä luulit heidän syövän? Siis jos ovat tulossa syömään, niin tuskin käyvät tullessa kaupassa ja alkavat kokkaamaan.
Jos mulle soitettais noin, kysyisin monelta tulevat ja laittaisin ruoan valmiiksi. Jos kävisi sellainen ihme, ettei olisi mitään ruoaksi kelpaavaa tai en jostain syystä jaksaisi/pystyisi kokkaamaan, sanoisin jo puhelimessa, ettei ole mitään, että tuokaa ruokaa tullessanne.
"Jäin miettimään, että oikeastiko se oletti, että meillä olisi tuosta vain ruokaa 4 nälkäiselle miehelle?"
Niin, tuo otsikko on ap:n näppiksestä ja se väittää, että kommunikaatio ei pätki.
Normaalissa puhelinkeskustelussa olisi käyty läpi ajankohta, vieraiden lukumäärä ja kumpi käy kaupassa ja ehkä vähän mitä tarjotaan.
Normaalin naisen arvo ja itsetunto ei kärsi siitä, että hän laittaa silloin tällöin aterian miehensä ystäville.
Mun mielestä ap on outo...
mitä sä luulit heidän syövän? Siis jos ovat tulossa syömään, niin tuskin käyvät tullessa kaupassa ja alkavat kokkaamaan.
Jos mulle soitettais noin, kysyisin monelta tulevat ja laittaisin ruoan valmiiksi. Jos kävisi sellainen ihme, ettei olisi mitään ruoaksi kelpaavaa tai en jostain syystä jaksaisi/pystyisi kokkaamaan, sanoisin jo puhelimessa, ettei ole mitään, että tuokaa ruokaa tullessanne.
Kyllä hän varmaan muistaa ettei tuonut kaupasta juuri ylimääräistä ruokaa kotiin.
Mies olisi voinut käydä kaupan kautta. Ostaa salaattiaineet ja lihapulla-aineet. Helppoa ja nopeaa. Lisäksi ap.lle jotain herkkua!
Näin meillä se olisi mennyt.
Joten ap,miehesi moka, ei sinun.
M: Tuon pari kaveria syömään.
V: Ok, moneltako tulette?
M: Joskus kolmen aikaan.
V: Mitäs muuten laitetaan tarjolle, haetko pizzat tullessasi vai jotain ruoka-aineita, kun täällä on jääkaappi tyhjänä?
M: Ai niin joo, näin taitaakin olla. No hei, jos me otetaan pizzat tuosta pizzeriasta tullessamme, niin olisitko voinut keittää kahvit jälkkäriksi?
V: Juu, on tuolla sitten jätskiä ja marjoja jälkkäriksi. Tuotko mullekin pizzaa?
M: Joo, tehdään niin.
V: Moi moi.
M: Moi.
no tuo kuulostaa jo normaalin pariskunnan kommunikoinnilta..
että ne siellä pitsalla naureskelee että no olipas saamaton ja laiska vaimo sulla Petteri! Kaikki höröttää että eikö edes yhtä ruokaa voi tehdä vieraille kun suostui että he tulevat teille syömään.
Oletitko ap että miehet tulevat kauppakassin kanssa kotiin ja alkavat yhdessä tehdä heille apetta? Tuskin. Kohtelias ja huomaavainen nainen olisi kyllä jo tehnyt kaiken valmiiksi kun sinulle sopi se, että he tulevat syömään.
naiset varmaan naureskelisi mutta ei miehet. Miehet ei ota tämmöisestä paineita. Ja tottahan miehet osaavat "apetta" tehdä ja kaupassa käydä siinä missä naisetkin.
Niin siinä pitäisi sitten vielä kestikievariksikin revetä. On hei himppasen liikaa odotettu mieheltä. Vielä omia kavereitaan kotiin syömään toisi. Perheystävät ymmärrän, mutta entäs jos vaimokin tekisi saman? Su aamusta vaan 200km:n päähän omiin harrastuksiin ja sitten huoleton soitto vaan että mä sit tuon pari mun frendii kans syömään. Siinä sitten mies saisi olla lastenhoidon ohella hellapoliisina että moneltako tulevat ja kun ei olisi varattu tarpeitakaan riittävästi jne.
Mun mielestä nää ptiää ajatella aina niin että vaateet pitää toimia molemmin päin.
Jos mun mies tekis ton saman enkä tuntis ko. kamuja niin jäis väliin meillä syönti kokonaan. Jos taas tuntisin tyypit ja pitäisin heistä, niin ok. Kivoille tyypeille tavispöpöeröt piaksesti ja hyvännäkösille voisin leipookin ;-)