Mies soitti 12.30 tuovansa pari kaveria syömään
Sanoin, että OK. Lasten kanssa oli jo syöty, ipanat menossa päiväunille. Mies lähti aamuyöllä oman harrastuksnsa pariin 200 km päähän ja ajattelin, että tulevat kun tulevat.
Olivat tässä meillä noin 15.00 ja mies ihmettemään, että missä ruoka. Minä yhtä ihmeissäni, että kaupassa varmaan, ei minulla ole ollut aikaa ja autoa lähteä kaupoille eikä käynyt edes mielessä, että minun se ruoka pitäisi tehdä. No, mies ja 4 kaveriaa lähtivät sitten pizzalle.
Jäin miettimään, että oikeastiko se oletti, että meillä olisi tuosta vain ruokaa 4 nälkäiselle miehelle? Kun itse kävi perjantaina kaupassa ja osti tarvikkeita juuri ja juuri omalle perheelle.
Kommentit (85)
"Jäin miettimään, että oikeastiko se oletti, että meillä olisi tuosta vain ruokaa 4 nälkäiselle miehelle?" Niin, tuo otsikko on ap:n näppiksestä ja se väittää, että kommunikaatio ei pätki. Normaalissa puhelinkeskustelussa olisi käyty läpi ajankohta, vieraiden lukumäärä ja kumpi käy kaupassa ja ehkä vähän mitä tarjotaan. Normaalin naisen arvo ja itsetunto ei kärsi siitä, että hän laittaa silloin tällöin aterian miehensä ystäville.
mutta jos keskustelu on seuraava niin mitä tehdä
Mies: Onko paha paikka? Helvetin kiire, kuule (puhuu jotain toiselle) - ootko siellä vielä, kuule, otin pari kaveria mukaan, tullaan syömään, onko OK?
Minä: (pyyhin isomman takamusta puhelin olalla) mmm, me syötiin jo. On se joo OK. Mitä...
Mies: Selvä, heippa.
Jos mies ei tuon enempää informoi niin ei minun maailmani siihen kaadu, että en osaa lukea ajatuksiaan. Ei kysy ruuasta, ei kerro saapumisaikaa jne.
Miehet nyt on sellaisia, mutta ei se minusta sen surkeampaa vaimoa tee, että en laita kaurapuuroa ja jäätelöä pöytään.
ap
te kävitte perjantaina kaupassa (tai mies kävi) ja teillä ei ole mitään ruokaa enää? Minne ne hävisi? kai sieltä kaupasta ostitte jotain kun sinne asti vaivauduitte? Tänään on sunnuntai! Mitä te syötte/söitte tänään illalla? Entä huomenna? Eikö silloinkaan ole ruokaa?
ps. vai onko teillä niin että nämä on meidän perheen ruoat ja näitä ei vieraille anneta! vieraille ostetaan erikseen ruoat jos tietää että niitä on tulossa, jos ette tienneet kaupassa käydessääne että vieraita tulee, niin ne ei saa mitään ruokaa.
Fiksu vaimo miettii jo lupautuessaan onko ruokaa tarjottavaksi asti, ja sanoo sen asiasta sovittaessa. Ja jos ei ole, eikä pysty kauppaan menemään, niin käskee miehiä menemään pizzalle matkalla. Ja jos on, niin kysyy myös tarkan ajan, moneltako ruoan pitäisi olla valmiina.
AP on nyt ihan hölmö ollut.
te kävitte perjantaina kaupassa (tai mies kävi) ja teillä ei ole mitään ruokaa enää? Minne ne hävisi? kai sieltä kaupasta ostitte jotain kun sinne asti vaivauduitte? Tänään on sunnuntai! Mitä te syötte/söitte tänään illalla? Entä huomenna? Eikö silloinkaan ole ruokaa?
ps. vai onko teillä niin että nämä on meidän perheen ruoat ja näitä ei vieraille anneta! vieraille ostetaan erikseen ruoat jos tietää että niitä on tulossa, jos ette tienneet kaupassa käydessääne että vieraita tulee, niin ne ei saa mitään ruokaa.
esim.kanankoipia kun ostetaan niin yksi per nenä. Pienemmät syö vähemmän kuin koiven ja isommat sitten yli. Mutta johan neljä miestä syö vähintään neljä koipea, enkä ainakaan minä varaa joka perjantai ylimääräisiä ruokavieraita varten vähintän kaksinkertaista annosta normaaliin nähden.
te kävitte perjantaina kaupassa (tai mies kävi) ja teillä ei ole mitään ruokaa enää? Minne ne hävisi? kai sieltä kaupasta ostitte jotain kun sinne asti vaivauduitte? Tänään on sunnuntai! Mitä te syötte/söitte tänään illalla? Entä huomenna? Eikö silloinkaan ole ruokaa? ps. vai onko teillä niin että nämä on meidän perheen ruoat ja näitä ei vieraille anneta! vieraille ostetaan erikseen ruoat jos tietää että niitä on tulossa, jos ette tienneet kaupassa käydessääne että vieraita tulee, niin ne ei saa mitään ruokaa.
Meillä ei osteta ruokaa varastoon! Ostamme vain sen, mitä aikomus viikonlopun aikana syödä ja koska mies lähti harrastuksiinsa ja minä jäin lasten kanssa, ei ollut mitään tarvetta täyttää jääkaappia 5 miehelle sopivilla ateriatarvikkeilla.
Leipää löytyy lapsille ja niitä kaurahiutaleita ynnä maitoa. Illalla on tarjolla marjapuuroa ja lapsille päivällä tehdyn lasagnen loput (siitä syö 2 lasta hyvin, mutta ei 5 miestä).
Huomenna menen taas kauppaan, ei se ole ongelma, koska silloin on taas auto käytössä.
Ei ole mitään järkeä ostaa ruokaa varmuudeksi.
Fiksu vaimo miettii jo lupautuessaan onko ruokaa tarjottavaksi asti, ja sanoo sen asiasta sovittaessa. Ja jos ei ole, eikä pysty kauppaan menemään, niin käskee miehiä menemään pizzalle matkalla. Ja jos on, niin kysyy myös tarkan ajan, moneltako ruoan pitäisi olla valmiina. AP on nyt ihan hölmö ollut.
En minä luvannut tarjota ruokaa! Jos mies olettaa, että meillä on ruokaa tarjolla, hän kysyy, ehdinkö tekemään ruokaa.
kun et halua kestitä vieraita! Seuraavan kerran sano vaan "EI" eikä "OK" jos miehesi sanoo samanlaista.
joten kyllä hän tiesi mitä teillä on jäljellä kotona. Hän toivoi ilmeisesti, että teet niistä rippeistä jotain, eihän jokaisen ole pakko saada kokonaista koipea! voihan ne lihat riipiä siitä ja tehdä ihanaa kanaviillokkia tai jotain kanakastiketta. ilmeisesti teillä on makaronia/riisiä/perunaa tai edes vähän jokaista, niin saa lisuketta. ei aina tarvitse olla superhienot ruoat varsinkin jos joku tulee yllättäen. kunhan tarjoaa jotain, se on kohteliasta!
joten kyllä hän tiesi mitä teillä on jäljellä kotona. Hän toivoi ilmeisesti, että teet niistä rippeistä jotain, eihän jokaisen ole pakko saada kokonaista koipea! voihan ne lihat riipiä siitä ja tehdä ihanaa kanaviillokkia tai jotain kanakastiketta. ilmeisesti teillä on makaronia/riisiä/perunaa tai edes vähän jokaista, niin saa lisuketta. ei aina tarvitse olla superhienot ruoat varsinkin jos joku tulee yllättäen. kunhan tarjoaa jotain, se on kohteliasta!
vaan lasagnea. Miten sitä saa jatkettua niin, että noin 4 dl riittää 5 miehelle?
kun et halua kestitä vieraita! Seuraavan kerran sano vaan "EI" eikä "OK" jos miehesi sanoo samanlaista.
vaan kertoi, että otti pari kaveria mukaan, tulevat syömään.
Ei se, että siellä kotona ei ollut ruokaa tai tarvikkeita viiden miehen kestitsemiseen, vaan se, että ap kuittaa puhelimeen, että OK ja jatkaa vaan sitä pepun pyyhkimistä.
Tuosta keskustelusta saa kyllä sen kuvan että ok, laitan jotain.
Hankalaa tietenkin on, jos ei ole autoa eikä kauppaa lähellä, mutta oliskohan tän asian voinut selvittää sen miehen kanssa puhelimessa: "OK, täällä ei kyllä ole mitään ruokaa teille ja kun mulla ei ole autoa, niin en pääse kauppaan. Käyttekö nopsaan marketin kautta niin tehdään sit vaikka pastaa tai jotain muuta nopeaa. Vai käyttekö hakemassa pizzat?"
Mun mielestä toi OK kuittaa sen, että joo, tulkaa vaan, kyllä täältä ruokaa löytyy.
luulin että teillä on kanankoipia kun kirjoitit niistä.
Syöttekö tänään illalla vain puuroa? Aikuisetkin? O_o
luulin että teillä on kanankoipia kun kirjoitit niistä. Syöttekö tänään illalla vain puuroa? Aikuisetkin? O_o
söin päivällä, 1 ateria riittää.
Ei se, että siellä kotona ei ollut ruokaa tai tarvikkeita viiden miehen kestitsemiseen, vaan se, että ap kuittaa puhelimeen, että OK ja jatkaa vaan sitä pepun pyyhkimistä.
Tuosta keskustelusta saa kyllä sen kuvan että ok, laitan jotain.
Hankalaa tietenkin on, jos ei ole autoa eikä kauppaa lähellä, mutta oliskohan tän asian voinut selvittää sen miehen kanssa puhelimessa: "OK, täällä ei kyllä ole mitään ruokaa teille ja kun mulla ei ole autoa, niin en pääse kauppaan. Käyttekö nopsaan marketin kautta niin tehdään sit vaikka pastaa tai jotain muuta nopeaa. Vai käyttekö hakemassa pizzat?"
Mun mielestä toi OK kuittaa sen, että joo, tulkaa vaan, kyllä täältä ruokaa löytyy.
En nimittäin mitenkään aluksi pystynyt tajuamaan miksi ap odotti miehensä tuovan ruokaa mukanaan. Minusta oli ilmiselvää että "Onko ok tuoda kavereita syömään" tarkoittaa että ruokaa pitää heille laittaa. Olisin todellakin sanonut puhelimessa jos mitään ruokaa ei olisi ollut mahdollista laittaa. Jos mies olisi katkaissut puhelun, niin olisin soittanut uudestaan.
Ei se, että siellä kotona ei ollut ruokaa tai tarvikkeita viiden miehen kestitsemiseen, vaan se, että ap kuittaa puhelimeen, että OK ja jatkaa vaan sitä pepun pyyhkimistä. Tuosta keskustelusta saa kyllä sen kuvan että ok, laitan jotain. Hankalaa tietenkin on, jos ei ole autoa eikä kauppaa lähellä, mutta oliskohan tän asian voinut selvittää sen miehen kanssa puhelimessa: "OK, täällä ei kyllä ole mitään ruokaa teille ja kun mulla ei ole autoa, niin en pääse kauppaan. Käyttekö nopsaan marketin kautta niin tehdään sit vaikka pastaa tai jotain muuta nopeaa. Vai käyttekö hakemassa pizzat?" Mun mielestä toi OK kuittaa sen, että joo, tulkaa vaan, kyllä täältä ruokaa löytyy.
huomasitko siellä OK:n jälkeen sanan "Mitä..." eli selkeä aikeeni tarkentaa miehen tavoitteita vierailun suhteen. Mies kuitenkin kuittasi puhelun "heippa" joten oletin, että koska kuvio hänelle erittäin selvä (kävi kaupassa perjantaina, tiesi jääkaapin sisällön), niin huolehtii ihan itse ylimäräiset ruuat meille.
Ei miestä voi pitää niin syyntakeettomana, että tämä ei tietäisi, mitä ruokaa kotona on! Tämä ei ole hotelli, en yksin vastaa huushollista, joten järkeä voisi hänkin käyttää.
Näkihän se mies aamulla itselleen eväät tehdessään, mitä jääkaappiin jäi. Kyllä hänelle oli erittäin selvää, että sillä ruokamäärällä ei neljää vierasta ruokita.
Mies: Onko paha paikka? Helvetin kiire, kuule (puhuu jotain toiselle) - ootko siellä vielä, kuule, otin pari kaveria mukaan, tullaan syömään, onko OK?
Minä: (pyyhin isomman takamusta puhelin olalla) MUUTEN JOO, MUT EI OO RUOKATARVIKKEITA, HAKEKAA JOTAIN VALMISTA TAI TULKAA KAUPAN KAUTTA.
Mies: Selvä, heippa.
Näkihän se mies aamulla itselleen eväät tehdessään, mitä jääkaappiin jäi. Kyllä hänelle oli erittäin selvää, että sillä ruokamäärällä ei neljää vierasta ruokita.
Miesten mielestä naiset on upeita, mahtavia ja PYSTYVÄT IHMEISIIN ASIASSA KUIN ASIASSA! :)
että olisit laittanut jotain ruokaa.
Minä ainakin olisin. Jos jo puhelimessa tiesit ettei ole tarvikkeita, olisit siitä maininnut.
Meille on tuotu "hienojakin" businessvieraita lyhyellä varoitusajalla. Tavallista kotiruokaa on silloin tarjottu ja kerran joka noutokiinalaista, mutta aina on ollut ruoka tulollaan vieraiden tullessa.
Tosin roolit meillä on toisinpäin. Minä ilmoitan tuovani vieraita ja mies kokkaa.