Mies soitti 12.30 tuovansa pari kaveria syömään
Sanoin, että OK. Lasten kanssa oli jo syöty, ipanat menossa päiväunille. Mies lähti aamuyöllä oman harrastuksnsa pariin 200 km päähän ja ajattelin, että tulevat kun tulevat.
Olivat tässä meillä noin 15.00 ja mies ihmettemään, että missä ruoka. Minä yhtä ihmeissäni, että kaupassa varmaan, ei minulla ole ollut aikaa ja autoa lähteä kaupoille eikä käynyt edes mielessä, että minun se ruoka pitäisi tehdä. No, mies ja 4 kaveriaa lähtivät sitten pizzalle.
Jäin miettimään, että oikeastiko se oletti, että meillä olisi tuosta vain ruokaa 4 nälkäiselle miehelle? Kun itse kävi perjantaina kaupassa ja osti tarvikkeita juuri ja juuri omalle perheelle.
Kommentit (85)
Oletatko heidän tuovan mäkkäristä kahvit pahvimukissa mukanaan?
Kahvi keitettynä 12.45, mies ja kaverit tulisivat 15.00. Vai oletatko, että minusta on tullut selvännäkijä ja tietäisin, koska tulevat ja osaan keittää kahvit vasta 15.00 valmiiksi?
"Onko miehes metsästäjä? "
kaikki käy, missä voi mennä omin jaloin pitkin luontoa. En estele, harrastakoot. Ehkä kuitenkin kannattaisi muistaa, että täällä kotona ei pidetä hotellia eikä majataloa.
ap
teillä ei ole ruokavarastoja kun kerran melkoisessa korvessa asutte. Entä jos lapset olisivat huomenna sairaina, mies töissä, etkä sinä pääsisi ruokakauppaan?
En minäkään kyllä lastenhoidon lisäksi millekään sudennälkäiselle jahtiporukalle alkaisi parin tunnin varoitusajalla pitopöytää laittamaan.
teillä ei ole ruokavarastoja kun kerran melkoisessa korvessa asutte. Entä jos lapset olisivat huomenna sairaina, mies töissä, etkä sinä pääsisi ruokakauppaan? En minäkään kyllä lastenhoidon lisäksi millekään sudennälkäiselle jahtiporukalle alkaisi parin tunnin varoitusajalla pitopöytää laittamaan.
vaan alueella, jossa ruokakaupat eivät ole (yhteisestä sopimuksesta) auki sunnuntaina. Kauppaan on lyhyempi matka kuin kioskille! Jos lapset ovat huomenna sairaita ja mies töissä, voin soittaa tuomaan ruuat kaupasta meille. Anopilta saa hätätilassa mitä tahansa ruokaa :-), mutta näköjään mies ei tulkinnut 4 ruokavierasta hätätilanteeksi.
Kyllä mä oon ihan ap:n puolella ainakin! Parin tunnin varoituksella pitäisi alkaa tekemään YLIMÄÄRÄINEN ruoka. Tosin, totta että puhelimessa voi aina kysyä tarkemmin juttuja ;)
Vaikka olisikin useammmalle päivälle ruokatarvikkeet valmiina, niin eihän se välttämättä tarkoita että niistä saisi samaa ruokaa tehtyä 5 henkilölle (?)
Ellei kehtaa jotain riisi-pussivihannes pöperöä tarjota :D
Itse huomasin jo hankalaksi kun mieheni kaveri majaili (asunnottomuuden vuoksi) jonkin aikaa meillä ja harvoin osti ruokaa jääkaappiin. Siinä sitten väännätkin kolmelle ruuat, kun on tottunut tekemään kahdelle ja yleensä juuri se yksi paketti jotain riittää nimenomaan kahdelle, ellei osta perhepakkausta.
olla vieraanvarainen ja kun miehesi ilmoitti asiasta jo tunteja ennen heidän saapumistaan, olisi hyvin ehtinyt tehdä jotain ruokaa. Vaikka sen ruoan, mitä ajattelit tehdä huomenna tai ylihuomenna, olisi voinut valmistaa nyt ja tarjota vieraille. Mielestäni se olisi ollut kohteliasta ja vieraanvaraista ja olisin tehnyt niin. Kaapeista löytyy normaalisti aina jotain mistä tehdä vaikka keittoa.
Eiks teillä oo pakasteessakaan mitään, mistä vois ruuan tehdä? Sorry, mutta en nyt osaa samastua tilanteeseesi, kun meille tuo ei olis ongelma. Mä olisin vaan kysynyt tarkan ajan, milloin ovat paikalla ja tehnyt ruuan siksi. Aina meiltä löytyy jotain, mikrossa saa lihat tms. sulaksi ja riisiä/makaronia löytyy aina, aina. Kenen muun sä muuten aattelit ruuan tekevän jos et itsesi, siis jos mies sanoo, että tuo pari kaveria syömään..?? Outo olet..
olla vieraanvarainen ja kun miehesi ilmoitti asiasta jo tunteja ennen heidän saapumistaan, olisi hyvin ehtinyt tehdä jotain ruokaa. Vaikka sen ruoan, mitä ajattelit tehdä huomenna tai ylihuomenna, olisi voinut valmistaa nyt ja tarjota vieraille. Mielestäni se olisi ollut kohteliasta ja vieraanvaraista ja olisin tehnyt niin. Kaapeista löytyy normaalisti aina jotain mistä tehdä vaikka keittoa.
teiän välisessä kommunikoinnissa. Et sitten tullut kysyneeksi mieheltäsi, että mitä meinaavat syödä tulessaan, jolloin lopputuloksena olisitte ehkä päässeet sopimukseen siitä, mitä kukin tekee. Ihme hörhöjä olette.
meillä ainakaan ole kotona aina ruokatarvikkeita neljän miehen ruokkimiseen. Aika outo mies ap:lla.
tuskin voisi edes käydä noin. Mies tilaisi pizat automaattisesti. Minä en ole kodinkone, jolle vain ilmoitellaan paria tuntia aikaisemmin ruokavieraista.
sanoit että OK vieraat voi tuoda syömään.
Olet aika tyhmä tapaus ja miehesi kaveritkin sen sai todistaa. Miehellesi tilanne on ollut taatusti häpällinen.
Lasten unilla ollessa olisit voinut jotain ruokaa valmistaa. Mielestäni tuolla OK sanonnalla lupasit että teillä on ruokaa kun mies kavereineen saapuu.
sanoit että OK vieraat voi tuoda syömään.
Olet aika tyhmä tapaus ja miehesi kaveritkin sen sai todistaa. Miehellesi tilanne on ollut taatusti häpällinen.
Lasten unilla ollessa olisit voinut jotain ruokaa valmistaa. Mielestäni tuolla OK sanonnalla lupasit että teillä on ruokaa kun mies kavereineen saapuu.
Sai mies kyllä hävetä silmät päästään saamatonta vaimoaan!
ajattelit että mies tulee teille kavereineen, käy tullessa kaupassa ja väsää ruoan kavereiden siinä odotellessa?
Yhden hengen taloudessa elän mutta silti mulla on aina ruokatarvikkeita, pastaa, riisiä yms. ja pakastimessa kanaa ja jauhelihaa sekä kasviksia.
Olisiko ollut liikaa vaadittu että olisitte ihan sopineet että teet ruuan tai vaihtoehtoisesti sanonut että tuopa sitten jotain tullessasi tai että menkääpä ulos syömään.
Toisaalta, mitäpä minä sinkku parisuhdeasioista mitään tietäisin. Ilmeisesti ajatustenlukutaitoa edellytetään.
että ne siellä pitsalla naureskelee että no olipas saamaton ja laiska vaimo sulla Petteri! Kaikki höröttää että eikö edes yhtä ruokaa voi tehdä vieraille kun suostui että he tulevat teille syömään.
Oletitko ap että miehet tulevat kauppakassin kanssa kotiin ja alkavat yhdessä tehdä heille apetta? Tuskin. Kohtelias ja huomaavainen nainen olisi kyllä jo tehnyt kaiken valmiiksi kun sinulle sopi se, että he tulevat syömään.
kun ei voi nähdä yhtään vaivaa toisten eteen. Kohtelisuus, ystävällisyys, toisten ilahduttaminen, vieraanvaraisuus, onko nämä ihan vieraita sanoja?
että heti aletaan laskee, että millainen on hyvä ja huono vaimo. AP on varmasti oikein kelpo vaimo vaikkei nyt selkeästikään ihan loppuun saakka ajatellut. Itsekin ihmettelen lähinnä, ettei sulle tullu mieleen sanoa miehellesi hänen soittaessaan, ettei ole ruokaa? Olisit voinut sitten vaikkapa tilata ne pitsat valmiiksi?
olisi ollut ruokaa pakasteessa vaikka kymmenelle, mutta jos ei erikseen sanoisi, että voitko tehdä ruokaa niin olettaisin kyllä että ottavat safkat mukaan pizzeriasta tms. ja tulevat meille syömään niitä. En ole ajatustenlukija, meillä puhutaan asioista eikä asian vierestä ja mitään tuollaisia ongelmia ei ole ollut. Ehkä ap:n mieskin oppii kommunikoimaan vähän paremmin jatkossa.