Anoppi ei ymmärrä (tai halua ymmärtää) miksi isommat sisarukset hoidossa, menee hermot!
Meillä on neljä lasta, jotka ovat hoidossa, vaikka minä olen kotona. Esikoinen on erityislapsi ja siksi hoidossa, koska se on hänelle parhaaksi ja kolme nuorempaa aloittivat hoidon kun minulla todettiin sairaus, jonka takia olen paljon sairaalassa ja voimat on poissa.
Anoppi jaksaa jokaisella kerralla kun nähdään niin kertoa miten se on kauheaa kun lapset joutuvat olemaan hoidossa, vaikka minä vain makaan kotona ja voisin aivan hyvin hoitaa lapsetkin siinä samalla. Ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää, että sairauten takia ollessani kotona en silti jaksa tehdä juuri muuta kun nukkua/levätä ja en todellakaan jaksaisi hoitaa lapsia. Onneksi lapset saavat mieheni vuorotyöstä huolimatta olla lyhyitä päiviä hoidossa kun oma äitini hakee heidät aina 15:00 mennessä hoidosta ja on meillä lasten kanssa aina miehen iltavuoroina hoitamassa lapsia kunnes mies kotiutuu.
Anopin käytös alkaa vaan todella rasittamaan kun en minä hänen mielestään edes näytä sairaalta ja hän mielestään tietää paremmin kun alansa parhaat lääkärit, että minä vain kuvittelen olevani sairas. Niin minä kun miehenikin ollaan sanottu anopille, että minä olen oikeasti sairas ja että sen sijaan, että anoppi valittaa koko ajan niin voisi olla oikeasti hyödyksi ja auttaa sitten lastenhoidossa miehen aamuvuoroina, niin sillon lapsia ei tarvitsisi pitää hoidossa. Tämä ei kuitenkaan käy anopille.
Tämän takia minua ei enää kiinnosta nähdä anoppia, koska aina on tiedossa se sama laulu, miten en ole sairas jne. Toisaalta en haluaisi riistää lapsilta sitä iloa, etteivät näkisi toisia isovanhempiaan. Tällä menolla en vaan keksi enää muuta vaihtoehtoa.
Kommentit (87)
Voihan isä käyttää lapsia mummolassa. Mikäs tuossa niin vaikeaa on.
silti anoppi jaksaa kertoa, ettei ymmärrä miksi pidämme lapsia hoidossa jne. On ollut niinkin, että vain mies ja lapset on menneet mummolaan, mutta ei mieskään jaksa enää kuunnella äitiään
ap
Miksei lapset voisi tavata anoppia ilman äitiä? Voihan isä käyttää lapsia mummolassa. Mikäs tuossa niin vaikeaa on.
Voihan isä käyttää lapsia mummolassa. Mikäs tuossa niin vaikeaa on.
Ymmärrän hyvin, että jopa ap:n mies alkaa olla äitiinsä vittuuntunut. Ja ihan oikeutetusti.
Ap, katkaiskaa välit, jollei tajua.
Miksi tehdä lapsia enemmän kuin jaksaa hoitaa?
Mikä sairaus sulla on?
Miksi tehdä lapsia enemmän kuin jaksaa hoitaa? Mikä sairaus sulla on?
olisin tiennyt sairastuvani tähän etukäteen, se tuli täysin yllättäen.
Jos en olisi sairas niin jaksaisin kyllä hoitaa lapsemme.
Sairaudestani en kerro enempää kuin olen kertonut, koska en tullut siitä täällä keskustelemaan vaan siitä onko muita vaihtoehtoja kun katkaista välit anoppiin.
ap
En ymmärrä minäkään. Miksi tehdä lapsia enemmän kuin jaksaa hoitaa?
Mikä sairaus sulla on?
ei saa äidilleen sanottua muutamaa sanaa tiukkaan sävyyn. Miehesi tehtävä on tukkia äitinsä suu tässä tapauksessa. Tällaisen viestin voit miehellesi sanoa. Voimia.
Sairaudestani en kerro enempää kuin olen kertonut, koska en tullut siitä täällä keskustelemaan vaan siitä onko muita vaihtoehtoja kun katkaista välit anoppiin.
ap
Mikä sairaus sulla on?
tästä hänen arvostelustaan tiukkaan sävyyn, mutta anoppi on, sanoisinko omanlaisensa persoona ja jos on jotain saanut päähänsä niin sitä ajatusta/ideaa ei sitten kovin helpolla "poisteta" hänen päästään.
ap
Onko miehesi ihan nössö ei saa äidilleen sanottua muutamaa sanaa tiukkaan sävyyn. Miehesi tehtävä on tukkia äitinsä suu tässä tapauksessa. Tällaisen viestin voit miehellesi sanoa. Voimia.
ap
Mikä sairaus sulla on?
Ja sitä miksi on kotona, tietysti meitä kiinnostaa juttu.
Ja sitä miksi on kotona, tietysti meitä kiinnostaa juttu.
Minä ainakin ymmärsin niin, että ap halusi neuvoja miten toimia anoppinsa suhteen kun anoppi luulee tietävänsä asiat paremmin ja kokee olevansa oikeutettu arvostelemaan toisten toimintaa.
Ap:n sairaus ei ollut mikään oleellinen asia tässä, mikä siinä on vaikea ymmärtää?
Itsellä myös sairaus, joka ei näy päälle päin. On aikoja, kun ei elämää haittaa ollenkaan, ja joskus tekee vain sen pakollisen. Lapseni hoidin kotona (3 kpl:tta), mutta huonoina aikoina huolehdin kerhot ja puistotädeille viemiset, ja annoin ruokaa, mutta kaikki ei-pakolinen sai jäädä.
Oma anoppi olisi varmasti myös ainakin sukulaisille kauhistellut, miten ei miniä saa tiskattua ja siivottua, kun paikat olivat rempallaan, kun tosiaan päälle päin ei useinkaan huomaa sairauttani, tietysti, jos jalat eivät tottele, se nyt näkyykin.
Sairaus on vain opettanut olemaan jättämättä tuollaiset ihmiset omaan arvoonsa, uskon, että niin käy sinullekin, jahka aikaa hieman kuluu. Ei noita saa ymmärtämään, vaikka rautalangasta vääntäisi. Mutta ennen kuin pääset tähän vaiheeseen, kannattaa laittaa suitset anopille, ettei mitä tahansa lauo, tietysti kannattaa yrittää ystävällistä mutta päättäväistä otetta, jotta tosiaan välit eivät kokonaan miehen ja lastenlasten väliltä katkea, mutta kuitenkin siten, että asia todella tulee selväksi, jotta tämä ei kuluta sinulta lisää voimia.
sen verran utelias olen ja googletin netistä harvinaisia mutta vakavia sairauksia ja tulihan sieltä vaikka mitä.
Minun arvaukseni on että liittyy johonkin sydänsairaukseen. Niitäkin on montaa erisorttia.
meillä on aika samankaltainen tilanne, paitsi että anoppi asuu kaukana.
Sairaus ei minullakaan näy päällepäin. Olin 4kk alkuvaiheessa sairaslomalla ja anoppi puhui suvulle että haluan vain laiskotella ja pitää taukoa työelämästä.
Monet selviävät hyvin tämän sairauden kanssa ja hän muistaa aina mainita, että se jonka hän tuntee, pystyy sentään tekemään täyttä päivää töissä ja lapsiakin on yksi enemmän kuin meillä.
Muutakin on meidän välillä, ei ainoastaan sairauteen suhtautuminen. Tilanne on nyt se, että mies menee yksin tai lasten kanssa anoppilaan.
Meillä lapset olivat hoidossa kun olin kotona sairaslomalla. Nyt on kunto ollut parempana ja käyn töissä. Mies auttaa lasten viemisessä ja hakemisessa, mutta ei kotitöissä. Kotityötkin menee kun rauhassa ja vähitellen tekee, mutta kauppareissut ovat pahimpia.
-Ei ap.
Lisäksi "tarjoamme" anopille mahdollisuutta tulla käymään minua hoitavan lääkärin luona ja kuulla häneltä mikä sairaus minulla on, jos näiden avulla pystyttäisiin säilyttämään välit eikä arvostelu jatkuisi.
ap
tai sitten kirjoitus on epätarkka. Aikaisemmin ap on sanonut anopin tietävän sairauden nimen. Ja tämän perusteella hän ei nyt sitten tiedäkään.
lapsia ennen sairauttasi tai sen jälkeen? jos olisin samassa tilanteessa ja olisin sairastunut ennen lapsien hankintaa olisin miettinyt ainakin lapsilukua. En tuomitse koska olen itsekkin 4 lapsen äiti.
Onko miehesi jotenkin urpo tai tunnevammainen, kun ei auta sairasta vaimoaan kotitöissä?
: O
Niitä kun pitäisi tehdä, vaikka vaimo olisi ihan tervekin, normaalissa ja tasa-arvoisessa parisuhteessa.
meillä on aika samankaltainen tilanne, paitsi että anoppi asuu kaukana. Sairaus ei minullakaan näy päällepäin. Olin 4kk alkuvaiheessa sairaslomalla ja anoppi puhui suvulle että haluan vain laiskotella ja pitää taukoa työelämästä. Monet selviävät hyvin tämän sairauden kanssa ja hän muistaa aina mainita, että se jonka hän tuntee, pystyy sentään tekemään täyttä päivää töissä ja lapsiakin on yksi enemmän kuin meillä. Muutakin on meidän välillä, ei ainoastaan sairauteen suhtautuminen. Tilanne on nyt se, että mies menee yksin tai lasten kanssa anoppilaan. Meillä lapset olivat hoidossa kun olin kotona sairaslomalla. Nyt on kunto ollut parempana ja käyn töissä. Mies auttaa lasten viemisessä ja hakemisessa, mutta ei kotitöissä. Kotityötkin menee kun rauhassa ja vähitellen tekee, mutta kauppareissut ovat pahimpia. -Ei ap.
miten sairauteni vaikuttaa elämään. Tuolla, että anoppi tulisi mukaan lääkärikäynnille ja kuulisi lääkäriltä sairauden nimen ja muut, jotka hänelle on jo kerrottu niin siinä on ajatuksena se, että uskoisiko paremmin kun lääkäri sen kertoo.
ap
Lisäksi "tarjoamme" anopille mahdollisuutta tulla käymään minua hoitavan lääkärin luona ja kuulla häneltä mikä sairaus minulla on, jos näiden avulla pystyttäisiin säilyttämään välit eikä arvostelu jatkuisi.
apRistiriitaista tietoa... tai sitten kirjoitus on epätarkka. Aikaisemmin ap on sanonut anopin tietävän sairauden nimen. Ja tämän perusteella hän ei nyt sitten tiedäkään.
Miksi tehdä lapsia enemmän kuin jaksaa hoitaa?
Mikä sairaus sulla on?
Jos välit katkeaa, se on anopin häpeä. Mutta ehkä hän jossain vaiheessa tajuaa asian oikean laidan.