Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sinulle järjestettiin yo-juhlia, tai sinä järjestit

Vierailija
27.05.2026 |

lapsellesi ( joku varmaan järjestänyt itselleenkin, mutta kysyn nyt toiselle järjestämisestä) niin oliko sinulla tai vanhemmallasi lomaa töistä vai töiden ohessako järjestit/järjesti?

Entä tehtiinkö teillä jokin remontti juhlia varten? 

Itselläni ei ole kokemusta enkä ole keneltäkään tuttavalta tajunnut kysyå, kun nyt Yo-juhlajärjestelytiktokkien "uhrina", tähän kysymykseen heräsin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut lomaa eikä remontoitu. Tosin vieraita kävi vain 10, joten äitini ehti ihan hyvin leipoa työpäivien jälkeen ja itse siivosin kodin. Oli siis mun ylppärit jotka äitini järjesti. 

Vierailija
2/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vanhemmat laittaneet tikkua ristiin asian vuoksi. En siksi mennyt valmistujaisjuhlasta (koulussa) kotiin vaan kavereiden kanssa baariin. Siellä joku paikallinen alkkisukko intoutui juhlistamaan asiaa tarjoamalla hotshotin.

Jotenkin kuvaavaa, että sain puliukolta enemmän huomiota kuin omilta vanhemmiltani. 

Matti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vanhemmat laittaneet tikkua ristiin asian vuoksi. En siksi mennyt valmistujaisjuhlasta (koulussa) kotiin vaan kavereiden kanssa baariin. Siellä joku paikallinen alkkisukko intoutui juhlistamaan asiaa tarjoamalla hotshotin.

Jotenkin kuvaavaa, että sain puliukolta enemmän huomiota kuin omilta vanhemmiltani. 

Matti

Olen pahoillani, että vanhempasi ovat olleet tuollaisia.

Ap

Vierailija
4/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pikku yksiössä, jossa vieraat kävi tipoittain. Päivällä suku, illalla tyttökaverit. Siitä sitten jatkoille. Tarjottavana kinkkuvoileipäkakkua, mansikkatäytekakkua, keksejä, sipsejä. Roseeviiniä, kahvia ja mehua. Ruusuja sain ja hieman rahaa.

Uusi kolttu ja kengät, kampaamo. Edullisesti.

Itse kuvasin juhlat.

Hyvä tuli.

Vierailija
5/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, oliko minun ylppäreitäni ennen vanhemmilla vapaata, mutta vessa rempattiin juuri ennen juhlia. 

Minulla oli yksi vapaapäivä ennen esikoisen juhlia. Ei remppaa. 

Vierailija
6/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vapaapäivä oli. Olin ollut kesätöissä jo toukokuun alusta.

Vierailija
7/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulee ap nyt kyllä kiire jos viikonloppuna pitäisi juhlia ja remonttikin on vielä tekemättä...

Vierailija
8/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rempattu. Äiti on kokki ja pyöräytti kaikki salaatit ja sapuskat ilman mitään vapaapäiviä. Koko suku ja joukko ystäviä/tuttavia kutsuttiin. Mummu leipoi pullat ja kakut. Mukavat juhlat olivatkin. 

Vierailija
9/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin pikku yksiössä, jossa vieraat kävi tipoittain. Päivällä suku, illalla tyttökaverit. Siitä sitten jatkoille. Tarjottavana kinkkuvoileipäkakkua, mansikkatäytekakkua, keksejä, sipsejä. Roseeviiniä, kahvia ja mehua. Ruusuja sain ja hieman rahaa.

Uusi kolttu ja kengät, kampaamo. Edullisesti.

Itse kuvasin juhlat.

Hyvä tuli.

Kuulostaa kivalta.

Vierailija
10/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin juhlittiin ylioppilasta tavan mukaan aina isosti. Ihan vaan tuttavatkin tuli ja kaikkien halukkaiden sopikin tulla ilman kutsua. Inhosin tuota tapaa. Älytön työ juhlista eikä mitään iloa ylioppilaalle. Oma lapseni valmistuu nyt. Ei halunnut juhlia, koska isovanhemmistakin osa kuollut ja muut ei enää kykene juhlimaan. Juhlii illalla kaveripiirinsä kanssa. Perheenä juhlitaan hienossa paikassa syömällä. Juhlakalu saa kunnon summan rahaa ja vähän muutakin. Kaikille helppoa ja rentoa.

Vierailija
11/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen järjestänyt yo-juhlat kahdelle lapselleni. Ensimmäisen kohdalla otin siihen lomaviikon, toisen kohdalla pidin päivän tai kaksi plussatunteja pois. Tein lähes kaikki tarjottavat itse, hyviä tuli ja hyvin maistui vieraille. Ei tullut mieleenkään remontointi, mutta ihan hyvät juhlat saatiin aikaiseksi vaikka asunto oli vähän kulahtanut.

Vierailija
12/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sukulaismiehet kännipäissään alkoivat tappelemaan ja kämppä meni todellakin remonttiin.

Vierailija
13/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rempattu. Asuin maatilalla ja äiti aloitti leipomiset jo penkkareiden aikaan pakasteeseen.

Itse olen pitänyt to-pe vapaata lasteni lakkiaisten vuoksi. Toki minäkin aloitin leipomiset jo aiemmin.

Vierailija
14/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin pientä pintaremonttia, oli siivousfirma ja pitopalvelu. Otin juhlapäivän palkattomaksi vapaaksi (olen opettaja, joten se on minulla aina työpäivä). Itse en ole taitava leipomaan enkä halua viettää hienoa juhlapäivää keittiössä.

Vierailija
15/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli aikanaan monta viikkoa lomalla. Leipoi, siivosi, tekivät remontin. Ja kyllä, olen esikoinen Vieraitakin oli varmaan se 70 henkeä. Tämä siis 90-luvulla.

Omien lasten juhlat pidettiin muualla kuin kotona, vieraita alle 30 henkilöä kaikilla kolmella. Edeltävän viikon olen ollut lomalla kaikkien kohdalla. Osan olen leiponut, suurimman osan ostanut valmiina. 

Vierailija
16/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt kolmet yo-juhlat. Ei tehty mitään remontteja, eikä ollut vapaatakaan. Itse asiassa olin vielä opettajana töissä oman kouluni kevätjuhlissa, joista juoksin oman lapsen lakkiaisiin hänen koululleen. Tehtiin kaikki tarjottavat itse muutaman illan ja yön aikana, onneksi ylioppilaat itse vuorollaan auttoivat valmisteluissa, siivosivat, kattoivat ja leipoivatkin.

Vierailija
17/17 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin keittiöremontti, näin jäljestä päin tuntuu hullulta, koska talo oli vasta 12 vuotta vanha. Äiti taisi olla lomalla sen viikon, itsekin autoin yhdessä sukulaisnaisen kanssa, joka oli minulle vähän kuin mummo. Aikaa tästä noin 30 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan