Vanhemmat sanoivat lapselle lähtevänsä naapurikaupunkiin, lähtivätkin etelään:(
Lapsen kaveri kertoi, että äiti sanoi lähtevänsä viikoksi lomalle Suomessa. Pari päivää myöhemmin lapsi sai tietää, että äiti onkin isäpuolen kanssa Turkissa. Lapsi oli odottanut lomaa itsekin. Mulla on tosi paha mieli asiasta. Minkälainen ihminen voi noin tehdä?
Kommentit (30)
Mummo suhtautui asiaan, hänellekkin on valehdeltu
Mummo suhtautui asiaan, hänellekkin on valehdeltu
Lapsi ei tietääkseni ole vinkujatyyppiä. Hänelle oli etelänmatka jo luvattukin ja sitä innoissaan odotti.
-ap
En halua tarkkaa ikää sanoa enkä muutakaan tarkkaa tietoa. Alakoulua käyvä, ei nuorimmaisia kuitenkaan. -ap
ja lapsi on alakoululainen niin kai hän lähellä 10 vuoden ikää on kuitenkin. Olettaen että ei ole saanut alkuaan pyhästä hengestä (tai lesken irtosuhteesta)...
Jos luotettava hoitopaikka on järkätty jne. niin ei lapsen ole mikään välttämättömyys tietää mihin vanhemmat menevät vapaata viikonloppua viettämään.
Me ollaan oltu kylpylöissä, viikonloppu-reissulla ulkomailla, laivalla jne. Eikä tosiaan aina ole infottu lapsia etukäteen siitä mihin me mennään tai mitä tehdään. Ei se ole lapsilta pois että vanhemmat matkaavat välillä kahdestaan tai kaveriporukassa.
lähti uusioperheensä kanssa (viime vuodesta asti) Espanjaan lomalle. Omia lapsia ei vienyt tänä kesänä mihinkään. Oli luvannut viedä 13-vuotiaan poikansa Powerparkiin, mutta Espanjasta tultuaan oli antanut rahaa ja pyytänyt että poika menisi vaikka naapurien kanssa sinne. Lasten äiti on tosi pienituloinen ja yrittää kaikkensa että pystyy antamaan lapsille rahaa ja hankkimaan mitä nämä tarvitsevat. Tytär 17 vuotta sanoo, että ei halua pyytää isältänsä mitään, kun tämä raivostuu heti jos pyytää.
Isä itse on eron jälkeen hankkinut itselleen mahtavan merkkivaategarderoopin ja esiintyy muutenkin kaksikymppisen tavoin:)
Jos luotettava hoitopaikka on järkätty jne. niin ei lapsen ole mikään välttämättömyys tietää mihin vanhemmat menevät vapaata viikonloppua viettämään.
Me ollaan oltu kylpylöissä, viikonloppu-reissulla ulkomailla, laivalla jne. Eikä tosiaan aina ole infottu lapsia etukäteen siitä mihin me mennään tai mitä tehdään. Ei se ole lapsilta pois että vanhemmat matkaavat välillä kahdestaan tai kaveriporukassa.
Eivät aikuiset ehdoin tahdoin valehdella lapsilleen. Toki voivat lomailla ilman lapsia, mutta silloin pitää tehdä asia lapselle selväksi jo etukäteen. Tuollainen käytös että suoraan valehdellaan lapselle, on erittäin moraalitonta, väärin ja alhaista, sivistymätöntä ja moukkamaista.
mun äiti lähti "viikonlopuksi Tukholmaan". Se reissu jatkuu edelleen... 12 vuotta hän oli niin ettei kukaan tiennyt missä hän oli (nyt jo tiedetään tottakai), minut oli jätetty isovanhemmille "viikonlopuksi" hoitoon.
Isä siis kuollut, ja äiti ilmeisesti vähän sekaisin vielä. Ikää minulla oli n. 2 vuotta.
Turha kertoakaan että välejä tai luottamusta tuohon suuntaan ei ole.
Valehteleminen on rumaa ja väärin. Lapsi ei opi siitä yhtikäs mitään hyvää, päinvastoin. Tosin ei lasta tarvitse aina jokaikiseen paikkaan mukaankaan ottaa. Aikuisilla on oikeus omaan aikaan ja lomaan ilman lastakin, jos he niin haluavat. En mä käsitä miksi lapselle ei vaan voinut sanoa, että tämä on aikuisten loma ja sinne lapset eivät tule mukaan. Piste!
lähti uusioperheensä kanssa (viime vuodesta asti) Espanjaan lomalle. Omia lapsia ei vienyt tänä kesänä mihinkään. Oli luvannut viedä 13-vuotiaan poikansa Powerparkiin, mutta Espanjasta tultuaan oli antanut rahaa ja pyytänyt että poika menisi vaikka naapurien kanssa sinne. Lasten äiti on tosi pienituloinen ja yrittää kaikkensa että pystyy antamaan lapsille rahaa ja hankkimaan mitä nämä tarvitsevat. Tytär 17 vuotta sanoo, että ei halua pyytää isältänsä mitään, kun tämä raivostuu heti jos pyytää.
Isä itse on eron jälkeen hankkinut itselleen mahtavan merkkivaategarderoopin ja esiintyy muutenkin kaksikymppisen tavoin:)
toisaalta sitä en osaa sanoa onko lapsi sellainen vinku-iita joka ei olisi "päästänyt" äitiä ja isäpuolta etelän lomalle koska itsekin haluaa.
Meillä joka toinen loma tehdään kaksin ja joka toinen aikuisten kesken, tosin ensi viikolla lähden teini-ikäisen tyttären kanssa etelään ja perheen ukot jää kotiin :)