Kohtuutonta: Ekaluokkalaisella maanantaisin koulua 8.15-14.00!
Muina päivinä koulua:
ti 9-12.15
ke 9-12.15
to 8.15-12.15
pe 8.15-12.15
Kommentit (26)
Eli luokalta menee yhteensä kolme (3) lasta tuonne samalle kielitunnille eli en minä vain oman lapseni takia pyytänyt opettajaa asiaa huomioimaan... Eikä kyse ole mistään nicojanican toiveesta vaan pienen koululaisen jaksamisesta huolestuneen vanhemman toiveesta. Mitään muuta toiveita minulla ei kouluaikataulujen suhteen ole... Päinvastoin olen kertonut, että koska olen vauvan kanssa joka tapauksessa kotona, niin meidän lapsi voi olla siinä myöhäisemmässä ryhmässä ettei jonkun toisen tarvitse olla yksin koko pitkää aamua kotona (vaikka meidän päivärytmin kannalta aikaiset aamut sopisivat paremmin). Ja harrastukset ovat minusta asia erikseen; minusta nuo kielitunnit kuitenkin ovat opetusta siinä missä muutkin koulutunnit. t. nro 14
Tämä on aika hyvä lause: "Mitään muuta toiveita minulla ei kouluaikataulujen suhteen ole..." :) Aina se jaksaa hämmentää, että on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka luulevat, että koulu pystyy järjestämään aikataulut muutaman oppilaan takia.
Ja yosiaan, rehtori tekee lukujärjestykset ja niihin vaikuttaa todella moni asia. Lisäksi useimmissa kouluissa lukujärjestykset tehdään jo ennen kesälomaa.
Mitään muuta toiveita minulla ei kouluaikataulujen suhteen ole... Päinvastoin olen kertonut, että koska olen vauvan kanssa joka tapauksessa kotona, niin meidän lapsi voi olla siinä myöhäisemmässä ryhmässä ettei jonkun toisen tarvitse olla yksin koko pitkää aamua kotona (vaikka meidän päivärytmin kannalta aikaiset aamut sopisivat paremmin). t. nro 14
Mikä sä ylipäätään luulet olevasi, että voit edes esittää toiveita lukujärjestyksen suhteen opettajalle?! Opettaja ei tee lukujärjestyksiä, vaan rehtori ja tietyt tunnit lyödään lukkoon sen takia, että ne voivat koskea useita oppilaita eri luokka-asteilla, esimerkiksi elämänkatsomustieto, oman äidinkielen opetus jne. Kaikilla ekaluokan oppilailla ei myöskään ole 20h/vko, vaan opetussuunitelman mukaan ekaluokalla voi olla 19-21 tuntia ja koulu päättää, mikä on heidän koulun tuntimäärä. Lisäksi ekaluokan opettajakin opettaa usein myös muita luokkia. Hän voi opettaa isommille oppilaille kieliä, musiikkia, liikuntaa, uskonota, käsitöitä tms. Ja kun ekaluokkalaisen päivä päättyy vaikkapa 12.15, niin opettaja saattaa mennä opettamaan vielä kahdeksi tunniksi käsitöitä. Tällöin hän ei voi tehdä lukujärjestystä sinun toiveidesi mukaisesti. Onneksi teidän kaltaistenne idarivanhempien ansiosta saadaan usein kahvipöydässä hyvät naurut!!!
idiootiksikaan ei ole koskaan aikaisemmin haukuttu... Mutta joillakin täällä palstalla on selvästi ongelmia ymmärtää luettua tekstiä tai muuten vain lääkkeet jääneet ottamatta...
Jos olen idiootti sen takia, että mielestäni 8.15-16.15 koulupäivä (tunti menee siirtymiseen koulusta toiseen) on liian pitkä 6v ekaluokkalaiselle, niin eihän sille sitten mitään voi...
Opettaja nimittäin itse kertoi valinneensa kolmesta mahdollisesta päivästä ma-ke-pe (selkokielellä: maanantai-keskiviikko-perjantai) juuri maanantain. Koen tämän tahalliseksi, koska kaikki kolme perhettä oli kertonut kielituntien ajankohdasta ennen kuin lukujärjestys "lyötiin lukkoon". Ja jotta voit siihen kahviisi tukehtua - niin toisen kielituntilaisen äiti soitti juuri ja kertoi ottaneensa tänään yhteyttä rehtoriin. Rehtori puolestaan kertoi, että keskiviikko piti olla kaikille ekaluokkalaisille se pisin päivä... Ja hän tarkistaa asian, miksi meidän lasten opettaja päätti toimia toisin kuin kolme muuta ekaluokan opettajaa...
jo ekarissa oli päivät 8.30 - 15.20 eli alle 3v on aloitettu tämä rytmi ja sitä jatketaan 5-luokalle saakka. Kuutosella päivä on klo 16 saakka.
meidän ekaluokkalaisella on perjantaina koulua klo 8.15-13.15 kun ET-tunti on vasta kun kaikkien muiden koulu loppuu. Edes oma ope ei muistanut sitä tänään, vaan toivotteli kaikille hyvää viikonloppua, jolloin ET-oppilaatkin menivät ip-kerhoon eikä tunnille eri rakennukseen. Eivät varmaan olisi sinne yksin vielä osanneetkaan.
että voi vaikuttaa lukujärjestykseen???!???
Erikoista.
Lukujärjestys koostuu niin monesta osasta koulun sisällä, ettei yhdellä vanhemmalla voi olla siihen mitään sanottavaa.