Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan jotain omituista nautintoa...

Vierailija
19.08.2010 |

...siitä, että noudatan nopeusrajoituksia ja perässäni on usein pitkä letka autoja, jotka haluaisivat ajaa ylinopeutta, mutta eivät voi. Nautin siitä, että voin hallita heitä hetken - mikä lie perversio.

Ja ajan siis rajoitusten mukaan, lähinnä 30-50 km rajoitusalueilla jonoja tulee, ja en aja mittarinopeutta, vaan todellista nopeutta.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko juuri niitä kusipäitä jotka ohituspaikan kohdalla kiihdyttävät, viimeistäänkin silloin kun ohittaja on rinnallasi? Aiheutat tuolla liikennekäyttäytymiselläsi vaaratilanteita ja turhia ohituksia, ellet myös anna hyvin tietä ja rohkaise perässäolevia ajamaan ohitsesi. Jokainen ohitus on riskiä lisäävä tilanne myös sinulle, jota ohitetaan, kai tiedostat tämän? Jos takaasi lähdetään huonossa kohdassa ohitse ja vastaan tuleekin auto, niin on iso vaara että ohittaja koittaa väistää keskemmälle ja kiilaa sinut pois tieltä jääden itse tielle ja säästyen yhteentörmäykseltä. Jos ohittaja on esim. pakettiauto ja vastaan tulee henkilöauto, voi vastaantulija refleksinomaisesti valita kahdesta törmättävästä sen pienemmän, eli jos sinulla hlöauto, niin ajaakin sinua päin, kun sinulla hitaampi nopeus ja pienempi massa kuin isolla nopeudella ohittavalla isommalla autolla. Noissa tapauksissa voit sitten sairaalassa (jos on tuuria ja jäät henkiin) tai myöhemmin esim. pyörätuolissakin pohtia että onneksi ainakin ajoit juuri oikeaa nopeutta. Eri asia on sitten jos todella jonon syntyessä annat kuitenkin hyvin ohitustilanteissa tilaa, että sinusta päästään ohitse ilman vaarallisissa paikoissa tehtäviä hermosavuohituksia.

Kaupunkialueella, mitä kirjoitus eniten koski, en ryhdy antamaan tietä kaahareille. Ihan jo senkin vuoksi, että sopivia paikkoja harvemmin on ja nuo hätiköijien perässäajohetket eivät risteysten vuoksi kovin montaa minuuttia kestä. Ja yhä - ajan sitä suurinta sallittua nopeutta.

Ap.

Vierailija
42/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädellä näytän ihmisille, jotka ajaa takarenkaassa kiinni, että menkää ohi ja siirrynpä vielä kaistan reunaan, että varmasti pääsee.

Parempi hullu edessä kuin takana, se on mun mottoni. Valitettavasti on olemassa niitäkin, jotka ajavat perässä vain kiusatakseen, eivätkä halua mennä ohi. Silloin vetäydyn aina bussipysäkille tai levähdyspaikalle odottelemaan.

Mun mielestä muuten semmoiset, jotka kiihdyttää ohitettaessa, on ennemminkin semmoisia ajajia, joiden huomio on jossain muualla kuin siinä ajamisessa. Ensin ajellaan hitaasti ja tehdään jotakin muuta, sitten kun takana oleva aikoo lähteä ohi, herätäänkin mustasukkaisesti valvomaan sitä omaa paikkaa.

allekirjoitukseksi, että se aiemmin tässä ketjussa kirjoittanut motoristi, mutta unohtui-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kiinni mistä? Siitä että ajaa SUURINTA sallittua nopeutta?

ja tykkäät että sinua totellaan.

Siitä kyllä pidän, että minua totellaan. Eniten nautin siitä, että rankaisen edes hetkellisesti näitä ylinopeutta ajavia (ja nyt on vielä oikein hyvä oikeutus siihen kun pienet koululaiset liikenteessä).

..Ja saat aikaa ärtyneitä kuljettajia, jotka kaahaavat ohi ja jatkavat vieläkin kovemmin päästessään ohi kuin mitä olisivat ajaneet ilamn kiusaasi. Muista sitten jos joku edessäsi ajaa ihmisen päälle että oletkin siihen osasyyllinen

Tätäkin olen miettinyt, mutta en voi katsoa olevani millään tavalla vastuussa, kun ajan kuitenkin suurinta sallittua nopeutta. Kyllä tuollaisessa tilanteessa vika on siellä kaahaajan korvien välissä, eikä vaikka siinä suojatienylittäjässä, joka myös voi häntä ärsyttää ja hurjasteluaan rajoittaa.

jos kuskin korvien välistä ei mitään löydy. ja jos jäät tuollaisesta kiinni onnettomuustilanteen jälkeen niin sittenhän lopusta päättää syyttäjä

Vierailija
44/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siinä mielessä nolo, että kun taakse on kertynyt enemmän kuin yksi auto, nostan nopeutta 5 km/h, ihan vaan, että en ärsyttäisi näitä autoja niin paljon. Silti vaikka siis itse ajan ylinopeutta (tiedän autoni todelliset nopeudet ja ajan niiden mukaan), suurin osa takana tulevista etsivät ensimmäisen mahdollisen ja usein hyvin vaarallisen ohituspaikan ja ohittavat huimasti kaasuttaen , ylinopeutta vähintään 20-30 km/h taajama-alueella, jossa nopeudet vaihtelevat 30-60 km/h. Todella tyypillistä on, että nämä ohittelijat ovat nuoria naisia tai 30-40-vuotiaita, joilla kyydissä usein myös lapsia. JOstakin syystä nuoret miehet, joiden tiedetään hurjastelevan ihan yhtenään, eivät vaivaudu siihen useinkaan taajama-alueella.

En ole ylpeä itsestäni mutta ihmettelen totisesti näitä kaasuttelijoita. Voisiko joku kertoa, miksi olette mielestänne niin kaikkivoipia, etteikö se pieni ekaluokkalainen saattaisi osua suojatielle teidän ohituskaasutuksenne aikana? Vai eikö vain kiinnosta? Omat lapset jo paljon isompia tai paljon pienempiä? Tai yhtä kaikkivoipia, että eivät voisi jäädä minkään auton alle?

Vierailija
45/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei todellakaan ole viisasta!

Vierailija
46/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista päivän jatkoa joka tapauksessa. Kyllä se pahin angsti helpottaa jossakin vaiheessa - täällä hyvä purkaa pahaa oloaan. :-)

Vierailija
47/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siinä mielessä nolo, että kun taakse on kertynyt enemmän kuin yksi auto, nostan nopeutta 5 km/h, ihan vaan, että en ärsyttäisi näitä autoja niin paljon. Silti vaikka siis itse ajan ylinopeutta (tiedän autoni todelliset nopeudet ja ajan niiden mukaan), suurin osa takana tulevista etsivät ensimmäisen mahdollisen ja usein hyvin vaarallisen ohituspaikan ja ohittavat huimasti kaasuttaen , ylinopeutta vähintään 20-30 km/h taajama-alueella, jossa nopeudet vaihtelevat 30-60 km/h. Todella tyypillistä on, että nämä ohittelijat ovat nuoria naisia tai 30-40-vuotiaita, joilla kyydissä usein myös lapsia. JOstakin syystä nuoret miehet, joiden tiedetään hurjastelevan ihan yhtenään, eivät vaivaudu siihen useinkaan taajama-alueella.

En ole ylpeä itsestäni mutta ihmettelen totisesti näitä kaasuttelijoita. Voisiko joku kertoa, miksi olette mielestänne niin kaikkivoipia, etteikö se pieni ekaluokkalainen saattaisi osua suojatielle teidän ohituskaasutuksenne aikana? Vai eikö vain kiinnosta? Omat lapset jo paljon isompia tai paljon pienempiä? Tai yhtä kaikkivoipia, että eivät voisi jäädä minkään auton alle?

en "kaahailekaan" pikkuteillä jossa lapsia liikkuu. Vaan isommilla teillä missä se on turvallista.

Kaahailu ilman lainausmerkkejä on sitten luokkaa "200 ja reiusti ylikin" mitä ei ole 10 vuoteen enää tullut harrastettua.

Vierailija
48/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden sanasen:

mä oon huomannut, että ihmiset suhtautuu ylinopeuteen paljon tuomitsevammin, kun se suoritetaan moottoripyörällä. Autolla on suotavaa - ja tästäkin ketjusta päätellen lähes pakollista - ajaa vähintään pluskymppiä, mutta annas olla, jos joku ajaa saman moottoripyörällä, niin johan moraalinen närkästys leimahtaa. Hyh hyh!

Vierailija
49/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä nopeusrajoitusten mukaan ajava on vastuussa liikenneturvallisuudesta sillon, kun ylinopeutta ajava haluaa ohi? Nimenomaan sen ylinopeutta ajavan, (tai kenen tahansa!!!) on itse varmistettava, että ohituspaikka on riittävän turvallinen. Ohittaja ei voi KOSKAAN syyttää ohitettavaa vaaratilanteen aiheuttamisesta. Tilanne voi vituttaa, jos edessä ajellaan liian hitaasti, tai siis mittarin mukaan oikeaa nopeutta, joka myös tuntuu täällä niin montaa ärsyttävän, mutta se on silti AINA ohittajan vastuulla tehdä ohitus turvallisesti!

Minkä ihmeen takia kaikkien pitäis edes olla niin helvetin tietoinen siitä paljonko sen oman mittarin täytyy näyttää, että nopeus on oikeasti just se esim. 80km/h? Ero on ihan oikeesti oikean ja mittarinopeuden välillä ilman mitään sakkorajoilla ajelemista yleensä n. 5km/h ja ainakaan minua ei kiinnosta paskan vertaa, jos joku haluaa sen muutaman minuutin (joo, ehkä jopa 15!!) matka-ajassaan voittaa.

Liikenneturvallisuus vaarantuu nimenomaan teistä, jotka ehdoin tahdoin haluatte pitää sen oman SUURIMMAN sallitun nopeuden, eikä teille kelpaa mittarinopeus. Se on käsittämätöntä itsekkyyttä ja vielä kehtaatte syyttää muita omasta päättömyydestänne!

Vierailija
50/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

letkassa ja vahtaa sitä mittarinopeuttaan ettei vaan ylitä hilkkuakaan yli sen 80 km/h on kyllä aika pöljä. Jousto on just sitä, että ottaa ympäröivän maailman - tässä tapauksessa muun liikenteen - huomioon. Paljon ajaneillehan tämä on itsestäänselvää.

Vierailija
51/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiihdyttää, kunnes tämä varmasti karisee puskurista *tulkitsee myös*

Vierailija
52/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

letkassa ja vahtaa sitä mittarinopeuttaan ettei vaan ylitä hilkkuakaan yli sen 80 km/h on kyllä aika pöljä. Jousto on just sitä, että ottaa ympäröivän maailman - tässä tapauksessa muun liikenteen - huomioon. Paljon ajaneillehan tämä on itsestäänselvää.

Paljon ajavilla on vakionopeussätimet, nopeus on täsmälleen rajoituksen mukainen ilman mittarin kurkkimista. Kun tietää mittarivirheen, saa nopeuden säädettyä täsmälleen oikeaksi. Matka-ajo kuitenkin on ihan eri asia kuin kaupunkiliikenne.

Vierailija
53/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä letkat tosiaan kulkee alle sallitun nopeuden, mutta jos kuvitellaan tilanne että edelläni menee parikymmentä autoa ja takanani sama määrä, ja yhtäkkiä kaikki edelleajavat alkavat ajaa 20km/h ylinopeutta, niin piruvie en itse tee samaa... joustavuutta jos se olisi jonkun mielestä, niin minun mielestäni se on typerää ja rangaistavaa myös...

Vierailija
54/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näin kova keskustelu voi lähteä aloituksesta, varsinkin, kun puhutaan ohi asian kokoajan. Hauska lukea, miten tyhmiä ihmiset tosiaan ovat.

ette voi vain väittää vastaan, että on turvallisempi ajaa ylinopeutta, kuin alinopeutta. Ja voidaan tosiaan vielä palata siihen AP:n antamaan esimerkkiin, eli nopeuksiin 30-50km/h :D

Vierailija
55/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan nautintoa kävellessä mahdollisimman hitaasti ja tahmeasti tietä ylittäessäni. Kun ylitän tien pyörällä ajan myös hitaasti.

Saan mielettömän nautinnon kun autoilija sitten tuskissaan kaahaa ja revittelee "kukkoillessaan" tiehensä.

Toisinaan petyn jos autoilija vain ajaa ilman kiihdyttämistä. Tällöin en tiedä sainko ärsytettyä autoilijan kärsivällisyyttä?

Vierailija
56/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajavat paljon, mutten mä siltikään ottaisi niiltä neuvoja siitä, miten pitäisi ajaa... Monethan niistä kaahavat aivan hulluna, eivätkä noudata juuri mitään liikennesääntöjä.

Mä en ole kyllä tässä ketjussa nähnyt vielä yhtään hyvää perustelua sille, MIKSI pitäisi ajaa kovempaa kuin sallittu rajoitus, ja mitä pahaa siinä nopeusrajoituksessa juuri on. Jos rajoitus on 100 km/h, miksi on parempi ajaa esim. 110 km/h?

Vierailija
57/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilannetajua. Totta kai, en minäkään ajaisi 20 km/h yli sallitun nopeuden. Siis tilannetaju ja joustaminen liikenteessä on juuri sitä, että tilannekohtaisesti arvioi miten on viisasta toimia. Et kai nyt vakavissasi ajatellut, että tarkoitin, että letkan mukana ajetaan oli se sitten 300 km/h tai 83 km/h?

Yleensä letkat tosiaan kulkee alle sallitun nopeuden, mutta jos kuvitellaan tilanne että edelläni menee parikymmentä autoa ja takanani sama määrä, ja yhtäkkiä kaikki edelleajavat alkavat ajaa 20km/h ylinopeutta, niin piruvie en itse tee samaa... joustavuutta jos se olisi jonkun mielestä, niin minun mielestäni se on typerää ja rangaistavaa myös...

Vierailija
58/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tajunnut tota että liikenteessä pitää tahalleen provosoida ihmisiä. Se ei todellakaan ole viisasta!

Eihän ap tee mitään väärää. Hän on ainut joka toimii oikein. Ylinopeutta ajavat ansaitsevat selkäänsä jokainen ja näpeilleen.

Toivottaavsti ap saisi Karpolta poronlihaa tai edes tonnin. Poliisit saisivat sakottaa ankarammin ylinopeutta ajavia.

Vierailija
59/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava katsella kun autoilijoiden pinna kiristyy.

Sitäpaitsi eihän heillä ole mihinkään kiire. Heillä on autot alla.

Vierailija
60/67 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti kuvittelet, että siitä on sitten hyötyä, että ajaisin 83km/h. Silloinko kaikki menisi lain mukaan ja toimisin viisaasti?

ja tilannetajua. Totta kai, en minäkään ajaisi 20 km/h yli sallitun nopeuden. Siis tilannetaju ja joustaminen liikenteessä on juuri sitä, että tilannekohtaisesti arvioi miten on viisasta toimia. Et kai nyt vakavissasi ajatellut, että tarkoitin, että letkan mukana ajetaan oli se sitten 300 km/h tai 83 km/h?

tässä tämä aiempi kirjoituksesi:

Jos esim. ajaa maantiellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä