Kyllä vierailla riitti taas taivasteltavaa kun meillä ei ole
mikroa, ei sähköhammasharjaa.
Ei ole mitään käyttöä niille!
Heistä se oli todella outoa, ovat kuulemma ihan perus tavaroita jotka pitää olla.
Kommentit (56)
Sähköhammasharjaa meillä käyttää kaikki muut paitsi minä :) Mä en vaan tykkää siitä, tiedän kykkä että sillä saa hampaat kuulemma paremmin pestyä.
Kahvia meillä ei juo kukaan, kahvinkeitin on ja kokoajan esillä. Meillä käy paljon vieraita ja suurin osa juo kahvia. Kyllä mä ne keitän mielelläni.
Myöskin teetä keitän sitä juoville, itse en juo edes teetä.
on suunnillene saman kokoinen kuin litran maitotölkki.
Minäkin kyllä toivoisin kyläpaikoissa haudutettua teetä, mutta eipä sitä yleensä saa :P Ihan hullua, kun joku teepallo nyt ei vie tilaa ja irtotee on halvempaa kilohinnaltaan kuin pusistee...
mutta eipä sitä tule käytettyä. Ollaan myymässä pois.
Ei ole myöskään sähköhammasharjaa, kahvinkeitintä eikä telkkaria.
koska en tykkää siitä tavallisesta suomalaisesta vaaleapaahtoisesta ja sitähän kaikilla oli. Silloin join teetä, ja yleensä sain jotain tosi vanhaa pussiteetä joka ei maistunut miltään tai sitten tarjottiin tilalle mehua. Läheskään aina ei tarjolla ollut edes tuoretta pussiteetä, vaan "ei ooteetä kun ei sitä kukana juo".
toivottavasti sullekin tarjotaan vaan kahvia kun meet kylään. mut uskoisin et kukaan kahvin juoja ei ole niin tökerö ettei tarjoaisi teetä, teen juojat taas ovat niin tökeröitä etteivät tarjoa kahvia.
Itse en ihan oikeasti tykkää kahvista, se on minusta pahaa. Jos olisi hyvää, joisin.
Asuin vuosikausia 25 neliön yksiössä, joten säilytystila oli kortilla ja en todellakaan halunnut sitä käyttää kahvinkeittimeen, etenkin kun suurin osa vieraistani oli sellaisia että kahvi ei maistunut. Pikakahvia kyllä oli vierasvarana, se on aika lailla sama kahvinjuojalle kuin halpispussitee teen juojalle.
Avatun kahvipaketin annan useimmiten vieraille mukaan.
ainakaan talvella ja pientä grilliuunia joka rupeaa paistamaaan ruokia heti ,ei tarvitse esilämmittää.
en menisi toista kertaa kylään...Mulla pari kaveria jotka eivät juo kahvia mutta kun tulen he kaivavat esiin keittimen ja saan kahvin. Osaan todella arvostaa sitä vaivannäköä. Kannattaa kokeilla, teeihmiset!!
Kun tuli vieraita, nostin sen kaapista, pyyhin pölyt ja pyysin kahvi-ihmisiä auttamaan. Suodatinpusseja ja kahvia minulla kyllä oli vierasvarana.
Nykyisessä liitossakaan meillä ei ole keitintä. Mies keittää kahvinsa pressopannulla ja vieraille keitetään pannukahvit ja pressokahvit.
Kahvi on minusta todella oksettavan makuista - etenkin jos se kylmennetään maidolla. MUTTA olen todella harvinainen ajattelija. Siksi minä tarjoan/tarjosin vierailleni aina kahvia. Samoin kaikki tietävät minun olevan nirso teessäni. Liptonin keltaista pussiteetä en juo (yäääks). Joten minua varten ystävilläni on yleensä jotan vähän maukkaampaa teetä. Jossain jopa irtoteetä.
itse en ymmärrä missä mikroton tekee vaikka edellisen päivän perunat ja jauhelihakastikkeen? Siis erotteletko ne eri kattoloihin ja lämmität siten vai kuinka lämmitätte kastikkeelliset ruuat? Menee hirveästi astioita jos on vaikka kolmea osaa ruuassa..
Mitenköhän niitä lämmitettiin ennen mikroa? Isket nyt vaikka samaan kattilaan kaikki, eikö se lopputulos ole sama kuin mikrossa lämmitettynä? Mitä sitten jos astioita "menee"? Joka perheessä varmaan pyörii astianpesukone päivittäin, sama kai se on onko siellä yksi kippo enemmän tai vähemmän.
eikä munan tai riisin keitintä
riisista tulee hyvan makuista ;-)
itse en ymmärrä missä mikroton tekee vaikka edellisen päivän perunat ja jauhelihakastikkeen? Siis erotteletko ne eri kattoloihin ja lämmität siten vai kuinka lämmitätte kastikkeelliset ruuat? Menee hirveästi astioita jos on vaikka kolmea osaa ruuassa..
Mitenköhän niitä lämmitettiin ennen mikroa? Isket nyt vaikka samaan kattilaan kaikki, eikö se lopputulos ole sama kuin mikrossa lämmitettynä? Mitä sitten jos astioita "menee"? Joka perheessä varmaan pyörii astianpesukone päivittäin, sama kai se on onko siellä yksi kippo enemmän tai vähemmän.
Meilla ei ole astianpesukonetta ;-0, mutta mikro loytyy, ja KAASUhella, jota rakastan, lyo sahkohellan mennen tullen...
en menisi toista kertaa kylään...Mulla pari kaveria jotka eivät juo kahvia mutta kun tulen he kaivavat esiin keittimen ja saan kahvin. Osaan todella arvostaa sitä vaivannäköä. Kannattaa kokeilla, teeihmiset!!
Miksi mun pitaisi ostaa kahvinkeitin, jos en juo kahvia????? Kahvia voi tehda ihan kasipelilla esim. suppilon kanssa, jos haluaa tarjota "oikeaa kahvia" eika murukahvia. Meilla tarjotaan murukahvia.
Sun logiikkaa noudattaen, voisin vaatia niilta kahviajuovilta ei-teeihmisilta, etta ostakaahan kunnon teeta, ei mitaan pussilitkuja, ja oppikaahan hauduttamaan se hyvin ;-) en vaan viitsi, pussitee kelpaa, jos sita on kylapaikassa...
Itse entisenä teen juojana (aikaa kyllä jo varmaan 15 vuotta) olen aina tarjonnut myös haudutettua teetä mutta kun yleensä on ollut vain yksi tai hyvällä tuurilla kaksi vaihtoehtoa, niin eipä ole teen juojille kelvannut. Olen siis ostanut esim. jouluteetä, koska sitä juon myös itse eikä mene vanhaksi, mutta se ei ilmeisesti ole teenjuojien mielestä lainkaan sopivaa. Ihan ovat itse pyytäneet pussiteetä ja on mennyt kannullinen haudutettua lähes hukkaan. Nykyään sitten ihan suosiolla laitan vaan pussiteetä esille eikä ole kukaan valittanut. Haudutetut ovat tainneet mennäkin jo vanhaksi...
on suunnillene saman kokoinen kuin litran maitotölkki.
Me juodaan päivittäin kahvia eikä meillä silti ole kahvinkeitintä. Pressopannussa aina tehdään kahvi. Teille jotka ette itse juo mutta haluatte vieraille kuitenkin tarjota hyvää(!) kahvia, suosittelen pressopannua. Ei vie paljon tilaa mutta tekee tosi hyvää kahvia.
VARSINKAAN mistään yleisimmistä keisarinmorsiamista ja jouluteistä koska ne usein maistuvat paljon teetä juovan mielestä keinotekoisilta. Ei moni myöskään tykkää maustetuista kahveista.
Itse juon paljon teetä, enkä välitä useimmista yleisistö maustetuista teelaaduista. Kahvien suhteen olen vielä nirsompi, ja koska minusta vähemmän hyvä tee on miljoona kertaa parempaa kuin vähemmän hyvä kahvi juon mukisematta sitä teetä mitä tarjotaan jos tiedän että kyseisen paikan kahvi ei ole minusta hyvää.
Itse entisenä teen juojana (aikaa kyllä jo varmaan 15 vuotta) olen aina tarjonnut myös haudutettua teetä mutta kun yleensä on ollut vain yksi tai hyvällä tuurilla kaksi vaihtoehtoa, niin eipä ole teen juojille kelvannut. Olen siis ostanut esim. jouluteetä, koska sitä juon myös itse eikä mene vanhaksi, mutta se ei ilmeisesti ole teenjuojien mielestä lainkaan sopivaa. Ihan ovat itse pyytäneet pussiteetä ja on mennyt kannullinen haudutettua lähes hukkaan. Nykyään sitten ihan suosiolla laitan vaan pussiteetä esille eikä ole kukaan valittanut. Haudutetut ovat tainneet mennäkin jo vanhaksi...
mutta niinkin erikoista asiaa, kuin että meillä ei ole sähköliettä. Meillä on puulla lämmitettävä hella, ja leivinuuni. Mikro on (saatiin häälahjaksi) mutta sitä ei käytetä juuri koskaan.
päinvastainen kokemus!