Kyllä vierailla riitti taas taivasteltavaa kun meillä ei ole
mikroa, ei sähköhammasharjaa.
Ei ole mitään käyttöä niille!
Heistä se oli todella outoa, ovat kuulemma ihan perus tavaroita jotka pitää olla.
Kommentit (56)
heheh vähärasvaisia poppareita?? Kuka sellaisia haluaa?
"eli vieraat vaikka nälissään..." laitan teetä "kahvipöytään", jos ei kelpaa, niin omapa on häpeänsä. En minäkään kylässä vaadi täytekakkua, jos pullaa on katettu pöytään. Ja mut on kasvatettu siihen, että kylässä on todella häpeä ruveta kyselemään koska saa syödä -Se, jolla ei oo kahvinkeitintä. Just tätä mä tarkotin, että se risoo tosi monia
En tulis teille kylään. Mun mielestä vieraanvarainen pitää olla. Mä kysyn aina vierailta juoko teetä vai kahvia, ja molempiakin saa.
Minäkin kysyn: "Otatko murukahvia, teetä vai mehua?" Ei minun vieraiden takia tarvitse hankkia kodinkonetta, murukahvikin on keksitty ja juoja saa ihan itse valita mitä ottaa.
Missä te sulatatte pakasteet tai lämmitätte edellisen päivän ruuanjämät?
Öö, liesi ja pienet kattilat/paistinpannut on keksitty... Ja pakasteet sulaa ihan huoneenlämmössä.
Ja peremman makuistakin tulee liedellä, kun ruoka ei ole shokkikuumennettu. Makumolekyylit ei ehdi alkaa toimia mikrossa.
Ja tiedoksi, että mikrosäteily muuttaa nesteen molekyylirakennetta, esim, mikrotettu vesi ei enää jäädy kiteiksi. Tiedä sitten, onko sillä mitää merkitystä...
en menisi toista kertaa kylään...Mulla pari kaveria jotka eivät juo kahvia mutta kun tulen he kaivavat esiin keittimen ja saan kahvin. Osaan todella arvostaa sitä vaivannäköä. Kannattaa kokeilla, teeihmiset!!
heheh vähärasvaisia poppareita?? Kuka sellaisia haluaa?
Saa sillä koneella myös rasvaisia, ihan miten itse haluaa. Mutta itse teen sillä hieman rasvattomampia kuin kattilassa paahdetut, niistä tuli melkoisesti sormenjälkiä kaikkialle lasten näpeistä.
Musta on oikeastaan aika törkeää että vieraat kehtaavatkin paheksua ja osoittaa mieltään siitä että just kahvia ei ole tarjolla, kun kuitenkin kannan pöytään kolmen ruokalajin illallisen ja niin viinit, oluet ja siiderit kuin alkoholittomatkin vaihtoehdot. Silti alkaa mäkätys kun jälkiruuan kanssa ei olekaan kahvia.
meillä ei ole kahvinkeitintä ja se ärsyttää tosi monia Mutta sellaista en huoli kaapintäytteeksi, kun me itse ei juoda kahvia. Ja vieraat talossa talon tavalla...
aivan karmeeta syödä jotain jälkkäriä ilman kahvia, kiitos ei sitten jos ei saa kahvia. ei makeet herkut maistu hyvälle ilman kahvia.
Ei kummatkaan ole ikinä haluttu mikroa ja paljon mukavammin menee aika, kun ei istuta koko ajan telkkari edessä. Dvd:t ovat kyllä käytössä. Lapsilla omat ja me miehen kanssa katsotaan pari leffaa viikossa.
vaikka edellisen päivän perunat ja jauhelihakastikkeen? Siis erotteletko ne eri kattoloihin ja lämmität siten vai kuinka lämmitätte kastikkeelliset ruuat? Menee hirveästi astioita jos on vaikka kolmea osaa ruuassa..
Musta on oikeastaan aika törkeää että vieraat kehtaavatkin paheksua ja osoittaa mieltään siitä että just kahvia ei ole tarjolla, kun kuitenkin kannan pöytään kolmen ruokalajin illallisen ja niin viinit, oluet ja siiderit kuin alkoholittomatkin vaihtoehdot. Silti alkaa mäkätys kun jälkiruuan kanssa ei olekaan kahvia.
meillä ei ole kahvinkeitintä ja se ärsyttää tosi monia Mutta sellaista en huoli kaapintäytteeksi, kun me itse ei juoda kahvia. Ja vieraat talossa talon tavalla...
aivan karmeeta syödä jotain jälkkäriä ilman kahvia, kiitos ei sitten jos ei saa kahvia. ei makeet herkut maistu hyvälle ilman kahvia.
en menisi toista kertaa kylään...Mulla pari kaveria jotka eivät juo kahvia mutta kun tulen he kaivavat esiin keittimen ja saan kahvin. Osaan todella arvostaa sitä vaivannäköä. Kannattaa kokeilla, teeihmiset!!
Meillä on kaapissa keitin ja tarjoan vieraille kahvia, vaikken itse juo. Kylässä taas saan aina pussiteetä, vaikka oikeasti pidän vain aidoista haudutetuista. Vaan ei sitä kukaan kahvinjuojaperhe tunnu tajuavan. Se siitä teenjuojien arvostuksesta.
"eli vieraat vaikka nälissään..."
laitan teetä "kahvipöytään", jos ei kelpaa, niin omapa on häpeänsä.
En minäkään kylässä vaadi täytekakkua, jos pullaa on katettu pöytään. Ja mut on kasvatettu siihen, että kylässä on todella häpeä ruveta kyselemään koska saa syödä-Se, jolla ei oo kahvinkeitintä. Just tätä mä tarkotin, että se risoo tosi monia
mutta kyllä mä aina tarjoan vieraille aina teetä kahvin vaihtoehtona, enkä harmittele sitä, kun pitää olla teetä "turhana kaapintäytteenä". Jos nyt ei millään halua kahvinkeitintä hankkia, niin kai nyt esim. murukahvia voisi kaapissa pitää vierasvarana? Eihän se murukahvi meille suomalaisille yleensä yhtä hyvin maistu, kuin suodatinkahvi, mutta kyllä sillä pahin kahvintuska lähtee.
Mulla pari kaveria jotka eivät juo kahvia mutta kun tulen he kaivavat esiin keittimen ja saan kahvin. Osaan todella arvostaa sitä vaivannäköä. Kannattaa kokeilla, teeihmiset!!
Kahvi on kuitenkin monille The juttu joten kyllä me keitin tarvitaan. Pieni vaiva ja keittimet on halpoja. Periaatekysymyshän tämä kahvittomuus on ihmisille. Avatun kahvipaketin annan useimmiten vieraille mukaan.
"eli vieraat vaikka nälissään..."
laitan teetä "kahvipöytään", jos ei kelpaa, niin omapa on häpeänsä.
En minäkään kylässä vaadi täytekakkua, jos pullaa on katettu pöytään. Ja mut on kasvatettu siihen, että kylässä on todella häpeä ruveta kyselemään koska saa syödä-Se, jolla ei oo kahvinkeitintä. Just tätä mä tarkotin, että se risoo tosi monia
toivottavasti sullekin tarjotaan vaan kahvia kun meet kylään. mut uskoisin et kukaan kahvin juoja ei ole niin tökerö ettei tarjoaisi teetä, teen juojat taas ovat niin tökeröitä etteivät tarjoa kahvia.
luopua mikrosta, kun tuo menee rikki, mutta sähköhammasharjasta en luovu kyllä ikinä. En uskonut, että se voisi olla niin hyvä, mutta se on. Nykyään, kun pesee tavallisella hammasharjalla, jää suuhun likainen olo. Sillä saa joka kohdan puhtaaksi, aivan eri tavalla, kuin normihammasharjalla.
Mä en yksinkertaisesti jaksa ponnistella hirveästi hammashygienian eteen, kun on niin paljon muutakin tekemistä. Sähköhammasharja on mun, laiskan ja keskittymiskyvyttömän ihmisen valinta.
Mutta AP:n aloitusta en kyllä ymmärrä: antaa toisten ihmetellä.
että tavallisella harjalla saa hampaat yhtä puhtaaksi, ellei puhtaammaksikin, kuin sähköhammasharjalla. Riippuu niin kovin siitä, miten ja kuinka tunnollisesti ja tarkasti sitä harjaa käyttää :)
Eli ei sähköhammasharja ole aina automaattisesti parempi kuin tavallinen.
Kylässä taas saan aina pussiteetä, vaikka oikeasti pidän vain aidoista haudutetuista. Vaan ei sitä kukaan kahvinjuojaperhe tunnu tajuavan. Se siitä teenjuojien arvostuksesta.
jossain juhlapaikan keittiössä lämmittämässä sitä vettä... Tuodaan pusseja pöytään mutta ei tajuta että vettäkin tarvittaisiin. Minusta tosi noloa. haudutettua en oleta koskaan saavani, se on suomalaisille turhaa hienostelua
vaikka edellisen päivän perunat ja jauhelihakastikkeen? Siis erotteletko ne eri kattoloihin ja lämmität siten vai kuinka lämmitätte kastikkeelliset ruuat? Menee hirveästi astioita jos on vaikka kolmea osaa ruuassa..
Onko tuo oikeasti noin vaikeaa :). Perunat ja kastikkeen voi laittaa vaikka sekaisin kattilaan tai jos ei halua sekoittaa, niin sitten erikseen. Tai vaikka paistaa perunat panulla. Meillä on kyllä mikro, mutta ei sentään olla noin uusavuttomia.
mutta eipä sitä tule käytettyä. Ollaan myymässä pois.
Ei ole myöskään sähköhammasharjaa, kahvinkeitintä eikä telkkaria.
En tulis teille kylään. Mun mielestä vieraanvarainen pitää olla. Mä kysyn aina vierailta juoko teetä vai kahvia, ja molempiakin saa.