Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpalaveri kesken kesäloman? Saako jotain korvausta, lisää lomaa?

Vierailija
08.06.2025 |

Jos pitää mennä ja siis pitääkö mennä palaveriin kesken kesäloman, ja saako siitä jotain korvausta? Vähintään pitäisi saada ylimääräinen päivä lomaa..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kutsutaan palaveriin kesken hyväksyttyjen lomien, luvassa ei ole korvauksia vaan yt.

Vierailija
2/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en valitettavasti saa viestejä/puheluja/sähköposteja töistä lomani aikana. Ja vaikka saisin, en vastaa /en lue/ evvk. On mua yritetty ottaa kiinni lomani aikana, sanon vaan pyh pah, en vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle työnantaja loman myöntänyt tolle jaksolle yhtenäisesti vai onko se niin että esim 2 vko lomaa, yksi työpäivä (jolloin palsu) ja taas lomaa vaikka toiset 2 vko? Myönnetty loma sitoo työnantajaa eikä myönnetyn loman ajankohtaa saa muuttaa ilman painavaa syytä. Onko ko.palsu sitten painava syy vai, sitä ei voi tietää ilman lisätietoja

onko työnantaja siis vaatinut palsuun osallistumista vai onko tämä oma olettamuksesi? 

Vierailija
4/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, lomalla ei ole pakko mennä töihin. Loma on ennalta sovittu ja molemmin puolin hyväksytty ja siten muuttumaton.

Lähtiessäni lomalle suljen työpuhelimen enkä lue sähköposteja. Minua ei työpaikasta saa kiinni ennen kuin päivää ennen loman loppumista.

Vierailija
5/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu meillä, kun ei minuun saa yhteyttä lomani aikana. 

Vierailija
6/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne saa yhteyttä teihin loman aikana? Mulla on työpuhelin visusti kiinni loman aikana. 

Vierailija
7/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuhat euroa saa käteen tunnille niin voin käydä pikaseen pyörähtämässä, mutta töitä en tee.

Vierailija
8/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään niin tärkeää työpalsua olekaan, että lomalta joutuisi osallistumaan. Kuten joku jo totesi, YT.t saattaa olla syynä. 

Vierailija
9/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse mennä palaveriin.

Kesän aikana on mahdotonta järjestään useamman henkilön palavereita siten, ettei joku ole lomalla. Mutta, jos juuri sinun läsnäolosi on vättämätön, palaverin järjestäjä varmaan siirtää palaverin toiseen aikaan, jos hylkäät palaverikutsun ja ilmoitat olevasi lomalla silloin..

Vierailija
10/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun lomakaudella palaveriin kaikki ne, jotka kutsuisin muutenkin, koska silloin saan lähetettyä kätevästi muistion jälkeen päin samalla jakelulla. Kaikki myös näkevät, että projekti etenee heidän lomansa aikana. Seuraava palaveri on taas helppo kutsua samaa tapahtumaa kopiomalla, eikä käy niin, että lomailija unohtuukin seuraavista palavereista, kun oli kerran poissa. Toki käytän ajoitustoimintoa enkä valitse palaveriaikaa niin, että asian kannalta tärkeimmät henkilöt ovat lomalla.

Vierailija
11/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt lomalla palaveriin osallistuu. 

Vierailija
12/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tarvitsee osallistua.

Jos oikeasti täytyy, oletan että olet ns. valkokaulusammatissa, ja silloin saat kirjata tuntisi ja pitää ne normaalisti saldovapaina, ylimääräisistä lomista tai maksuista on turha unelmoida. Tosin kiinnostaa kyllä, kun työnantajalla taitaa olla velvollisuus mahdollistaa kesällä loma vähintään 2 vko putkeen - onnistuuko tämä kuitenkin?

Vierailija
13/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YT tiedossa

Vierailija
14/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa ei enää tunneta käsitettä kesäloma. Sitä kohti ollaan vahvasti jo menossa.

Vierailija
15/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lomailijalla on automaattinen vastaus sähköpostissa, joka ilmoittaa hänen olevan lomalla ja mahdollisen sijaisen.

En lue työsähköposteja lomalla ollessani.

Vierailija
16/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi yt? Meidän alalla on työmaa- ja suunnittelupalavereita jatkuvasti ja monta projektia kerrallaan eti vaiheissa. Kuten joku sanoi, nekin kutsutaan ja jotka on lomalla etteivät jää jakelusta pois. Ei tarvitse osallistua.

Kerran mulla meni niin että kahden tunnin takia loma siirtyi kun oli tärkeä olla mukana. Sain päivän lisää lomaa loppuun palkkioksi vaikka olin vain sen kaksi tuntia mutta se laskettiin täydeksi työpäiväksi. 

Vierailija
17/17 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se menee näin. Jos et keskeytä lomaasi ja tule työpaikalle kun käsketään, niin se on riittävä peruste irtisanomiselle.

t. Satosen Artsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan