Liemikuutio, miten tärkeä mauste sinulle?
Laitatko kasvis/kana/kala/lihakuutioita tai jauhetta moniin ruokiin? Kaikkiin? Ei koskaan?
Miten tärkeä se on sinulle?
Jos kuutiot/jauheet loppuisi kaupasta ja mistään ei enää saisi, olisiko ruokasi pahaa ja mautonta?
Kommentit (70)
Ei tärkeä. Aromisuola sitävastoin on.
Koskaan en ole käyttäny enkä käytä.
Meillä ei käytetä lainkaan liemikuutioita eikä mitään mausteita. Ruoat ovat ihan sitä mitä ovatkin eikä lisätä mitään niihin eikä edes suolaa. Eihän omenoissakaan suolaa ole sillä Jeesus ei halunnut meille mausteita ja pitkään sängyssä laiskana makaamista. Mausteet tulivat meille 80-luvun alussa, jolloin omaksuttiin amerikkalaisranskalainen kulttuuri ja sitten mentiin heti eu hun. Nyt on sipsejä ja huumeidenkäyttöä sitten ja raamatut on lukematta.
Käytän lisäaineetonta fondia keitoissa ja joskus kanakastikkeessa voimistamassa makua.
Patoihin ja muihin kastikkeisiin en tarvitse, makua on muutenkin tarpeeksi.
En juuri käytä enää. Teen liemet itse, ja nyt kauhistuttaa ajatuskin mokomasta lisäaine-suolapaakusta.
Liemikuutio ei ole mauste vaan se on liemi, josta on vesi poistettu. Siitä saa liemen lisäämällä vettä. Liemessä on joukko erilaisia mausteita itsessään. Liemikuution kutsuminen mausteeksi on sama kuin kutsuisi autoa öljyksi.
Käytän ainoastaan vihanneskeitossa ja vihanneskuutioita. Olen vegetariaani.
Muihin ruokiin en käytä. Itse asiassa keittoon laitan koska sillä on helppo maustaa, pippuria lisäksi ja se on siinä. Mutta jos tämä tuote kaupasta katoaisi ei se mikään katastrofi olisi, sopivia mausteita löytyy kyllä vaikka kuinka, varsinkin vegaanisia.
Keitoista tulee kyllä aika mauttomia ilman liemipohjaa, vaikka kuinka maustaisi. Itse keittelen omat liemet, teen kerralla ison kattilallisen ja pakastan.
Täysin tarpeeton lisäainepaukku ruokaan.
Ennen käytin sitä, noin parikymmentä vuotta sitten, mutta sen en jälkeen en ole käyttänyt, enkä käytä. Nykyisin huomaakin mausta heti jos ruuassa on käytetty etenkin jotain halpaa lihaliemikuutota.
Ja ne ovat palmurasvasta tönkköjä kuutioita.
Makua saa tarvittavan määrän jo tavallisista mausteista ja juureksista ja yrteistä.
Ei ihme, että lapset ja nuoret vieroksuvat normaalin makuista ruokaa, kun jo pienestä pitäen heidät totuteeaan jonkin tekomakujen kummalliseen maailmaan.