Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko tunnustaa, että olen pettynyt suomalaisiin naisiin.

Vierailija
15.08.2010 |

Siksipä olen ryhtynyt seurustelemaan ulkomaalaisten naisten kanssa. Sellaisen aion myös ottaa puolisokseni, kunhan löydän sopivan.

Suomalaisten naisten ongelma on ylitsevuotava perusnegatiivisuus, haluttomuus olla naisellinen ja etenkin haluttomuus olla parisuhteen toiselle osapuolelle hyvä.

Varsinkin viimeksimainittua ihmettelen - suomalaisen naisen perusajatus tuntuu olevan, että puolison hemmottelu tai hyvän tekeminen hänelle on alentavaa ja tasa-arvon vastaista toimintaa. Mikään tästä ei tietenkään päde, jos mies hemmottelee naista. Se on hänen velvollisuutensa.

Itsellenikin on tärkeää SAADA hemmotella naista, mutta olen tavannut vain harvoja kotimaisia naisia, jotka kokisivat samalla tavoin miestensä suhteen.

On olemassa myös hyviä suomalaisia naisia, tietysti. He vain eivät ole vapailla markkinoilla, sillä joku onnekas mies on saanut itselleen loistavan puolison. Onneksi olkoon näille naisille ja miehille, jotka ymmärtävät useimmiten puolisonsa ja suhteensa erikoislaadun, ja ovat valmiit tekemään töitä niiden vuoksi.

Itse valitettavasti tein aikanaan väärän valinnan, ja havahduin vasta myöhemmin. Oma moka, tiedän. Otin perusnegatiivisen valittajan. Onneksi ymmärsin kuitenkin hankkiutua hänestä eroon ennen kuin koko elämäni - ja lastemme elämä - oli pilalla.

Itse ainakin pyrin ja pystyn nyt tarjoamaan kannustavan ja positiivisen kotiympäristön lapsilleni.

Ymmärrän, että tämä foorumi on erikoinen paikka kirjoittaa tästä, mutta tiedän, että täällä käy paljon naisia, joten olkaapa hyvät.

Kirjoituksen syy on, että ihmettelen, eivätkö naiset itse ymmärrä kuinka huonosti he käyttäytyvät?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolahti vähän minuunkin. Ulkonäöstäni huolehdin, mutta upea mieheni ansaitsisi parempaa kohtelua vaikka perusmukava ja positiivinen olenkin. Kiitos ap.

Vierailija
62/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen vain tuntuu yhdistävän tasa-arvon siihen, ettei pidä helliä miestään ollenkaan ettei alentaisi itseään. Tai ettei feministi voisi olla naisellinen. Feminismi sen sijaan ajaa juuri sitä, että nainen voisi olla se mitä on, naisellisine tai yksilöllisine piirteineen, miten vain, ja silti tulla arvostetuksi sellaisenaan samalle tasolle miehen kanssa.

Miten se liittyy tasa-arvoon (tai -arvottomuuteen), että puolisot haluavat olla hyviä ja helliä toisilleen ja tehdä toisensa iloisiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin ei ole miehiäkään.. Itsekään en hyvästä miehestä luovu, tuskin hänkään minusta. ;)

Tosin minäkään en tajua tuota naisellisuuden korostamista. Itselleni se on paljon enemmän asenne, joka tulee läpi käytöksessä yms. kuin pukeutumisessa ja pynttäytymisessä. Olen luonteeltani maanläheinen, en tunne luonteeni sopivan yksiin pakkelikerroksen ja muotivaatteiden kanssa. Olen siis aika lailla naturelli itseni, mutta pidän itseäni ihan kauniina rennosta asustuksesta ja meikistä huolimatta. Mieskään ei ole valittanut. Eli nytkö pitäisi tuntea hirveitä tunnontuskia kun en sinunkaltaistesi miesten takia käytä korkkareita ja minihameita..

Eiköhän niitä valittajia löydy joka maasta, ainakin joka paikasta missä itse olen vieraillut. Ihan samalla tavalla eteläeurooppalaiset naiset ovat valikoivia miestensä suhteen, sanoisin että suomalainen saa olla aika komea jos siellä kelpaa. Thaikuille nyt varmaan kelpaa mies kuin mies, vaikka ovat toki mukavaa kansaa..

Vierailija
64/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita että kaikissa parisuhteissa asiat menisivät niin.

Kaikki ystäväpariskuntani ottavat paremman puoliskon hyvin huomioon, hemmottelevat, ovat ystävällisiä toisilleen eivätkä koskaan hauku toista tosien selän takana. Mielestäni merkki huonosta suhteesta jos ei tule luonnostaan toisen huomioonottaminen, ei ihmisen kansallisuudesta.

Vierailija
65/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvitella että naisellisuus löytyy meikistä tai pukeutumisesta...monta maalipyttyä tullut vastaan joita ei voi sanoa aidosti naisellisiksi. Ei se teinipukeutuminen tai opeteltu takapuolen keikutus tee kenestäkään naisellista! Näyttää ja on täysin tyrkkytouhua! Miksi 'jakaa' itseään kaikille haluamalla kaikkien ihailua ja hyväksyntää?

niin kuin ei ole miehiäkään.. Itsekään en hyvästä miehestä luovu, tuskin hänkään minusta. ;)

Tosin minäkään en tajua tuota naisellisuuden korostamista. Itselleni se on paljon enemmän asenne, joka tulee läpi käytöksessä yms. kuin pukeutumisessa ja pynttäytymisessä. Olen luonteeltani maanläheinen, en tunne luonteeni sopivan yksiin pakkelikerroksen ja muotivaatteiden kanssa. Olen siis aika lailla naturelli itseni, mutta pidän itseäni ihan kauniina rennosta asustuksesta ja meikistä huolimatta. Mieskään ei ole valittanut. Eli nytkö pitäisi tuntea hirveitä tunnontuskia kun en sinunkaltaistesi miesten takia käytä korkkareita ja minihameita..

Eiköhän niitä valittajia löydy joka maasta, ainakin joka paikasta missä itse olen vieraillut. Ihan samalla tavalla eteläeurooppalaiset naiset ovat valikoivia miestensä suhteen, sanoisin että suomalainen saa olla aika komea jos siellä kelpaa. Thaikuille nyt varmaan kelpaa mies kuin mies, vaikka ovat toki mukavaa kansaa..

Vierailija
66/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se mukavaa, jos vaimo joskus laittaisi maksamakkaravoileivän keitetyillä kananmunilla, mutta ei. Ei edes taputtele päälakea aamuisin.

Aina pitää tehdä seksialoite. Mikä siinä on ettei naiset koskaan itse tee aloitetta. Johtuuko se suuresta vatsastani? Vai mistä?

Vierailija
67/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman mielipiteensä suomalaisten naisten käytöksestä. En todellakaan saanut sellaista kuvaa, että ap olisi joku sovinisti joka haluaa itselleen kotiorjan! Kas kummaa kun av:lla sitten "ei jakseta lukea tuota vollotusta ekaa riviä pidemmälle" :D Joo ei kannata, sitähän vois vaikka joutua yhtäkkiä miettimään omaakin käytöstään...

Vierailija
68/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja pääpiirteissään samaa mieltä kanssasi.

Sanoisin että syy tilanteeseen johtuu perimmältään suomalaisuudesta, suomalaisesta kulttuurista, joka ilmenee naisissa tällä tavoin.

Negatiivisuus, joka on kulttuurissamme vahvana, näkyy myös miehissä. Olen seurustellut lukuisten miesten kanssa, eri yhteiskuntaluokista ja piireistä. Useilla - ei kaikilla, mutta useilla - on myös ollut melko kielteinen asenne vähän kaikkeen. Koulutetuimmissa miehissä tämä on ilmennyt myös ylenmääräisenä kriittisyytenä kaikkea kohtaan. Myös naisia kohtaan. Amerikkalainen positiivisuus, nautinto ja iloitseminen ja lämpimyys on loistanut poissaolollaan. Kristillinen lähimmäisenrakkauden henki on myös puuttunut.

t. nainen 36v

Vierailija
69/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen itse vakaumuksellinen feministi. Feminismiäkin on monenlaista virtausta, muuten (suosittelen naistutkimusta oppiaineena jos olet yliopistossa ja asia kiinnostaa). Yhden feministisuunnan mukaan nainen saa olla juuri niin naisellinen ja kotiäiti kuin haluaa jne. Avain on tuossa "jos itse haluaa ja kokee sen luontevaksi".

t. se äskeinen 36v

Vierailija
70/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä olen ryhtynyt seurustelemaan ulkomaalaisten naisten kanssa. Sellaisen aion myös ottaa puolisokseni, kunhan löydän sopivan. Suomalaisten naisten ongelma on ylitsevuotava perusnegatiivisuus, haluttomuus olla naisellinen ja etenkin haluttomuus olla parisuhteen toiselle osapuolelle hyvä. Varsinkin viimeksimainittua ihmettelen - suomalaisen naisen perusajatus tuntuu olevan, että puolison hemmottelu tai hyvän tekeminen hänelle on alentavaa ja tasa-arvon vastaista toimintaa. Mikään tästä ei tietenkään päde, jos mies hemmottelee naista. Se on hänen velvollisuutensa. Itsellenikin on tärkeää SAADA hemmotella naista, mutta olen tavannut vain harvoja kotimaisia naisia, jotka kokisivat samalla tavoin miestensä suhteen. On olemassa myös hyviä suomalaisia naisia, tietysti. He vain eivät ole vapailla markkinoilla, sillä joku onnekas mies on saanut itselleen loistavan puolison. Onneksi olkoon näille naisille ja miehille, jotka ymmärtävät useimmiten puolisonsa ja suhteensa erikoislaadun, ja ovat valmiit tekemään töitä niiden vuoksi. Itse valitettavasti tein aikanaan väärän valinnan, ja havahduin vasta myöhemmin. Oma moka, tiedän. Otin perusnegatiivisen valittajan. Onneksi ymmärsin kuitenkin hankkiutua hänestä eroon ennen kuin koko elämäni - ja lastemme elämä - oli pilalla. Itse ainakin pyrin ja pystyn nyt tarjoamaan kannustavan ja positiivisen kotiympäristön lapsilleni. Ymmärrän, että tämä foorumi on erikoinen paikka kirjoittaa tästä, mutta tiedän, että täällä käy paljon naisia, joten olkaapa hyvät. Kirjoituksen syy on, että ihmettelen, eivätkö naiset itse ymmärrä kuinka huonosti he käyttäytyvät?

Vai niin......mutta miksi tälläistä pitää julistaa?

Vierailija
71/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täällä kenenkään pitää kertoa mielipidettään yhtään mistään..?

Vierailija
72/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin epäilyttää että hän huomiosii kumppaninsa mutta ei saisi vastakaikua. Minä olen ollut paljon nykyistä itsekkäämpi ja juurikin valittanut miehelleni kun hän toi kaupasta vääränkokoisia tomaatteja.

Olen tehnyt terapiassa pitkän tutkimusmatkan itseeni ja taistellut katkeruutta vastaan ja opetellut tavoittelemaan kiitollisuutta.

Tämän prosessin aikana olen paljon muuttanut suhtautumista mieheeni ja tapaa puhua hänelle. Ja kappas, hänkin on muuttunut ihan samalla tavalla.

Yleensä kun kohtelet toista kunnioittavasti, hän ei huutele että tee vittu ite leipäs.

Se mitä moni ei oivalla on että muutos lähtee vain itsestä. Niin moni marisee kettumaista ukkoa vaikka itse on miehelle hirveä narttu.

Meillä on ollut aina hyvä suhde mutta viime vuosina se on muuttunut loistavaksi.

Ulkonäköasioiden uskon olevan pariskunnasta kiinni. Varmaan miehiä haittaa "harmaus tyylissä" paljon vähemmän kuin naisia. Minulle on tärkeää olla naisellinen mutta on ihan varmaa, ettei pukeutuminen merkitse hirveän paljoa monellekaan miehelle.

Vierailija
73/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla harvinaisen oikeassa!

Sen verran tämä kirvoittaa keskustelua näin vuodenkin jälkeen aloituksesta

Eiks se niin mene että se älähtää kehenkä kalikka kolahtaa :D

Vierailija
74/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan vain "nainen" sanan tilalle "mies". Suomalainen mies todellakin kuvittelee, että naisen hemmottelu ja huomioiminen on heiltä pois, epätasa-arvoista, alentavaa.

Ei avata ovia, ei tarjota illallista, ei biffata elokuviin - konsertista puhumattakaan -, ei tuoda kukkia ja pieniä lahjoja, ei hierota selkää, ei hellitä varpaita. Ole siinä sitten, kun se muukin anti lähinnä jää triangeliin pXllu, pallo ja pullo.

Siksi olenkin niin onnellinen ulkomaisesta miehestäni. Ja siitä, että muutin hänen mukanaan ulkomaille. Naisten hemmottelu on aivan eri tasolla kuin Suomessa. Elämässä on muutakin kuin työ, urheilu ja kalja.

Lapsistakin tuli kauniimpia kuin keskiverto suomalaisen miehen kanssa olisi tullut. Näin rohkenen väittää.

Vierailija
75/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla harvinaisen oikeassa!

Sen verran tämä kirvoittaa keskustelua näin vuodenkin jälkeen aloituksesta

Eiks se niin mene että se älähtää kehenkä kalikka kolahtaa :D

Ne, joihin se kolahti, tulivat tänne oitis todistelemaan, miten HE eivät suinkaan ole ap:n kuvaamien naisten kaltaisia...

Vierailija
76/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritoten naisellisuus on suomalaisille naisille jopa välteltävä asia. Pitkät hiukset, hame, mekko ym. naisellisuuden ulkoiset merkit koetaan jopa halventaviksi. Toisin se on Keski-Euroopassa ja varsinkin Aasiassa.

Samaa mieltä ap:n kanssa olen myös tuosta kumppanin miellyttämishalukkuudesta, mutta en erittele sitä nyt enempää.

M42

Vierailija
77/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan vain "nainen" sanan tilalle "mies". Suomalainen mies todellakin kuvittelee, että naisen hemmottelu ja huomioiminen on heiltä pois, epätasa-arvoista, alentavaa.

Ei avata ovia, ei tarjota illallista, ei biffata elokuviin - konsertista puhumattakaan -, ei tuoda kukkia ja pieniä lahjoja, ei hierota selkää, ei hellitä varpaita. Ole siinä sitten, kun se muukin anti lähinnä jää triangeliin pXllu, pallo ja pullo.

Siksi olenkin niin onnellinen ulkomaisesta miehestäni. Ja siitä, että muutin hänen mukanaan ulkomaille. Naisten hemmottelu on aivan eri tasolla kuin Suomessa. Elämässä on muutakin kuin työ, urheilu ja kalja.

Lapsistakin tuli kauniimpia kuin keskiverto suomalaisen miehen kanssa olisi tullut. Näin rohkenen väittää.

Rohkenen väittää sangen mutkattomasti ettei tuo ulkolainen mies vielä tunne naisensa todellista luonnetta. Se kyllä paljastuu aikanaan, kuten meille muillekkin miehille on paljastunut suomalaisen naisen ankeus.

-Phuket 98

Vierailija
78/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetuimmissa miehissä tämä on ilmennyt myös ylenmääräisenä kriittisyytenä kaikkea kohtaan. Myös naisia kohtaan. Amerikkalainen positiivisuus, nautinto ja iloitseminen ja lämpimyys on loistanut poissaolollaan. Kristillinen lähimmäisenrakkauden henki on myös puuttunut.

t. nainen 36v

Amerikkalaiset teeskentelevät. Amerikkalaiset ovat myös kristillisintä sakkia koko maailmassa. Kristillisyydessä ei voida puhua lähimmäisen rakkaudesta.

Vierailija
79/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkenen väittää sangen mutkattomasti ettei tuo ulkolainen mies vielä tunne naisensa todellista luonnetta. Se kyllä paljastuu aikanaan, kuten meille muillekkin miehille on paljastunut suomalaisen naisen ankeus.

-Phuket 98

Kommentoijalta jäi tajuamatto jutun ydin: ulkomainen mieheni kohtelee minua kuin kuningatarta, LÄNSIMAISTA kuningatarta. Olemme tasa-arvoisessa suhteessa, kumpikin voi olla toiselleen hyvä, mies voi olla mies ja minä voin olla nainen. Hemmoteltu, hyvänäpidetty, arvostettu, rakastettu NAINEN. Ikävä kyllä tämä ei onnistuisi miehen kanssa, joka matkaa Thaimaassa etsimässä toisenlaisen kulttuurin edustajia. Mutta minä olenkin yksi harvoista onnekkaista. Mun mies väittää samaa.

Vierailija
80/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetuimmissa miehissä tämä on ilmennyt myös ylenmääräisenä kriittisyytenä kaikkea kohtaan. Myös naisia kohtaan. Amerikkalainen positiivisuus, nautinto ja iloitseminen ja lämpimyys on loistanut poissaolollaan. Kristillinen lähimmäisenrakkauden henki on myös puuttunut.

t. nainen 36v

Amerikkalaiset teeskentelevät. Amerikkalaiset ovat myös kristillisintä sakkia koko maailmassa. Kristillisyydessä ei voida puhua lähimmäisen rakkaudesta.

Nimittäin samalla tavalla ne suomalaisetkin teeskentelevät. Teeskennellään, että menee hyvin ja ukko ei hakkaa, on rahaa ja ollaan onnellisia töissä.

Keskiverto amerikkalainen teeskentelee varmaankin vähemmän kuin suomalainen. Sillä amerikkalainen elämäntyyli on aika onnellista, palkitsevaa.