Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko tunnustaa, että olen pettynyt suomalaisiin naisiin.

Vierailija
15.08.2010 |

Siksipä olen ryhtynyt seurustelemaan ulkomaalaisten naisten kanssa. Sellaisen aion myös ottaa puolisokseni, kunhan löydän sopivan.

Suomalaisten naisten ongelma on ylitsevuotava perusnegatiivisuus, haluttomuus olla naisellinen ja etenkin haluttomuus olla parisuhteen toiselle osapuolelle hyvä.

Varsinkin viimeksimainittua ihmettelen - suomalaisen naisen perusajatus tuntuu olevan, että puolison hemmottelu tai hyvän tekeminen hänelle on alentavaa ja tasa-arvon vastaista toimintaa. Mikään tästä ei tietenkään päde, jos mies hemmottelee naista. Se on hänen velvollisuutensa.

Itsellenikin on tärkeää SAADA hemmotella naista, mutta olen tavannut vain harvoja kotimaisia naisia, jotka kokisivat samalla tavoin miestensä suhteen.

On olemassa myös hyviä suomalaisia naisia, tietysti. He vain eivät ole vapailla markkinoilla, sillä joku onnekas mies on saanut itselleen loistavan puolison. Onneksi olkoon näille naisille ja miehille, jotka ymmärtävät useimmiten puolisonsa ja suhteensa erikoislaadun, ja ovat valmiit tekemään töitä niiden vuoksi.

Itse valitettavasti tein aikanaan väärän valinnan, ja havahduin vasta myöhemmin. Oma moka, tiedän. Otin perusnegatiivisen valittajan. Onneksi ymmärsin kuitenkin hankkiutua hänestä eroon ennen kuin koko elämäni - ja lastemme elämä - oli pilalla.

Itse ainakin pyrin ja pystyn nyt tarjoamaan kannustavan ja positiivisen kotiympäristön lapsilleni.

Ymmärrän, että tämä foorumi on erikoinen paikka kirjoittaa tästä, mutta tiedän, että täällä käy paljon naisia, joten olkaapa hyvät.

Kirjoituksen syy on, että ihmettelen, eivätkö naiset itse ymmärrä kuinka huonosti he käyttäytyvät?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten naisten ongelma on ylitsevuotava perusnegatiivisuus ja etenkin haluttomuus olla parisuhteen toiselle osapuolelle hyvä.

Olen havainnut, että näitä samoja ongelmia esiintyy vähintään yhtä paljon myös suomalaisilla miehillä. Suomessa on tapakulttuuri ja asennemaailma on mennyt yleisesti siihen, että ollaan negatiivisia, vihamielisiä ja itsekkäitä.

Vierailija
42/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori nyt vaan on TOSI vaikeaa olla positiivinen. Täällä on suurimman osan vuodesta inhottava sää ja eläminen ja asuminen sairaan kallista. Lisäksi jos elämä oikein potkiin päähän (kuten mulla pitkäaikaistyöttömyys) niin kyllä sen positiivisuuden esille kaivaminen on työlästä.

Kelillä yms ei ole mitään tekemistä sen kanssa voi olla positiivinen vai ei!

Tätä se negatiivisuus just on kun kelistä yms asioista valitetaan vaikka niille ei mitään voi!

negatiivisille ihmisille kun kelikin tahtoo olla aina väärä: syksyllä märkää ja pimeää, talvella kylmää ja liikaa lunta tai loskaista, keväällä likaista ja kuraista, kesällä joko liian sateista tai liian kuumaa

Lähes tulkoon kaikissa asioissa on se positiivinen puoli jos sen haluaa nähdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kirjoittama pitää täysin paikkansa! Naiset odottavat palvelua mutta mitään ei pitäisi antaa vastalahjaksi. Itselleni toisen huomioiminen, oli sitten kyseessä työkaveri, puoliso tai ihan oma miespuolinen kaveri, tulee luonnostaan.

Onneksi muutoskin on mahdollinen. Harkitsin itse muutama vuosi sitten eroa pienestä lapsesta huolimatta kun vaimo käyttäytyi juuri mainitsemallasi tavalla. Ajan myötä ja asiat halki puhumalla (naiset voisivat muistaa että tunteista voi myös puhua eikä pelkästään mököttää!) tilanne muuttui.

Monesti kyse on kasvatuksesta, sukupolvien ketjusta jossa äidit siirtävät oman katkeruutensa ja tappionsa miehiin projisoituinaa tyttärilleen.

m32

Vierailija
44/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukava hemmotella miestäni. Teen mielelläni hänelle aamu- ja iltapalat, laitan oluen kylmään, kipsuttelen häntä, hänen tv:tä katsellessaan.

Minusta on myös mukava näyttää aina huollitellulta, no saunan jälkeen en meikkiä laita, mutta silloinkin hiukset kyllä siististi.

Pukeudun naisellisesti, ja tiedän kyllä miehenkin mielipiteen millaisista vaatteista hän minulla pitää.

Minä olen myös se, joka meillä yleensä siivoaa ja laittaa ruuan. Mies tekee kyllä asioita kotona, mutta minä nuo, joista moni kokee olevan naisen alistamista jos nainen ne tekee.

Meillä ei muuten kotihommista riidellä:

Silti tuo edellinen voisi olla minun kirjoittamani. Teen töitä huomattavasti vähemmän kuin mieheni ja hoidan mielelläni kotihommat ja pidän hyvää huolta perheestäni. Seksiäkin mies saa aina kun haluaa koskamyös minä nautin siitä.

Pidän myös itsestäni hyvää huolta joka puolestaan auttaa siihen, että jaksan pitää muista huolta.

ps. Teen ruokien lisäksi aina myöskin aamu, väli ja iltapalat miehellenikin. Ja vieläpä ihan mielelläni.

Vierailija
45/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen paljon takakireitä naisia, mutta että he ovat avioliitossaankin samanlaisia, on yllätys...

Itse olen lempeä ja rakastava, ja tykkään helliä miestäni, huomioida kaikessa mahdollisessa. Tiedän että saan samanlaista kohtelua takaisinpäin.

Pienet huomaavaisuudet arkipäivän keskellä on elämän suola.

Vierailija
46/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suomalainen naineni on juuri sellainen kuin aloittaja kertoi, hänen siskonsa on sellainen myös ja hänen tapansa on lytätä kaikki mitä suomalainen mies on ja kehua ulkomaalaisia miehiä. Perusjunttiutta siis.

Olen tutustunut Italialaiseen kaunottareen ja hän on ihan eri maata kuin suomalaiset naiset. Hän pitää huolta itsestään, on romanttinen ja hauska. Tälläista naista mielellään kohtelee parhaimpansa mukaan.

Naiset haukkuu suomalaisia miehiä ja kehuvat ulkomaalaisia miehiä. Miehet haukkuu suomalaisia naisia ja kehuu ulkomaalaisia naisia =D

Onneksi omassa elämässäni en tuommoiseen ole isommin törmännyt.

Työpaikan kahvipöydässä muutama juntimpi nainen arvostelee kovasti omia ja muidenkin miehiä, mutta ovat selvästi vähemmistönä mielipiteineen. Ei muilla ole mitään tarvetta haukkua miehiänsä.

Vierailija
47/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitettavasti tein aikanaan väärän valinnan, ja havahduin vasta myöhemmin. Oma moka, tiedän. Otin perusnegatiivisen valittajan. Onneksi ymmärsin kuitenkin hankkiutua hänestä eroon ennen kuin koko elämäni - ja lastemme elämä - oli pilalla.

Muistan oikein hyvin vielä sen ajan kun kavereiden kanssa oltiin sinkkuja ja katseltiin itsellemme miehiä.

Jostain ihmeellisestä syystä niillä valittajilla ja joka asiasta vinkujilla kävi parempi flaksi miesmarkkinoilla kuin elämäänsä tyytyväisillä tasapainoisilla naisilla.

Ihmeteltiin tätä asiaa kavereiden kanssa monet kerrat. Ulkonäöstä se ei ainakaan näyttänyt johtuvan. Liekö sitten seksi oli parempaa näiden vinkujien kanssa, tai elämä muuten jännempää.

Vierailija
48/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden kavereiden äitejä...tuttu ja turvallinen valinta siis!

Muistan oikein hyvin vielä sen ajan kun kavereiden kanssa oltiin sinkkuja ja katseltiin itsellemme miehiä.

Jostain ihmeellisestä syystä niillä valittajilla ja joka asiasta vinkujilla kävi parempi flaksi miesmarkkinoilla kuin elämäänsä tyytyväisillä tasapainoisilla naisilla.

Ihmeteltiin tätä asiaa kavereiden kanssa monet kerrat. Ulkonäöstä se ei ainakaan näyttänyt johtuvan. Liekö sitten seksi oli parempaa näiden vinkujien kanssa, tai elämä muuten jännempää.

Vierailija
49/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika stereotyyppisiä asenteita sekä ap:n kirjoituksessa että vastauksissa vilisee. OK, joissakin kulttuureissa naiset perinteisesti hoitavat kotiin liittyvät asiat ja hemmottelevat miestä, mutta vastaavasti miehillekin asetetaan odotuksia ja velvollisuuksia. Tuntuu vain, että monet suomalaiset miehet, jotka tieten tahtoen etsivät ulkomaalaista puolisoa, jättävät helposti nämä odotukset huomioimatta.

Aasialaisen miehen puolisona voisin todeta, että vanha sanonta "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" pätee pitkälti. Ehkä kyse on laajemminkin siitä, että Suomessa usein korostetaan pärjäämistä ja yksin selviämistä eikä osata ottaa vastaan hellyyden osoituksia. Sitä pidetään jotenkin heikkoutena.

Kahden kulttuurin liitossa perheeseen muodostuu usein oma kulttuurinsa, mutta tärkeintä on se, että parisuhteessa on kaksi yksilöä, ei kaksi kulttuurinsa edustajaa. Yksilöiden väliset erot samankin kulttuurin sisällä ovat aina suuremmat.

Vierailija
50/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei onni ole löytynyt Suomesta, niin voihan sitä etsiä muualtakin. Ei nämä hirveät Suomi-naiset tällaisesta valituksesta muutu miksikään. Itse ainakin olen täysi immuuni valitukselle, koska olen siinä itsekin hyvä. Itseasiassa pidän itseäni aika upeana pakkauksena, valituksineni kaikkineni. Pärjäisin oikein hyvin yksinänikin, joten nöyristeleminen miehen edessä ei kerta kaikkiaan tuntuisi luontevalta.

Onnea ap:lle naisen metsästykseen. Maailma on vieläkin niin epätasa-arvoinen paikka, että löydät varmasti naisen, joka "hemmottelee" ruokapalkalla.

Vierailija
51/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ap:n ja muiden miesten viesti, kun tutkimusten mukaan naiset ovat kuitenkin keskimäärin empaattisempia ja toiset huomioon ottavia kuin miehet.

Uskon kyllä kokemuksiinne, mutta niiden perusteella on mielestäni väärin sanoa, että suomalaiset naiset (vs. miehet) olisivat sitä sun tätä. Ihmistieteissä (=esim. psykologia) tuollaisten yleistysten tekemiseen vaaditaan aivan minimissään about 50 koehenkilöä, enkä millään usko että olisitte olleet edes 30:n suomalaisen naisen kanssa sen verran pitkässä (sanotaan vaikka 6kk) suhteessa, että tuo negatiivisuus olisi tullut luotettavasti esiin. Toiseksi, heteromiehinä olette vain naisten kanssa sellaisissa väleissä, että hemmottelu, epäitsekkyys ym. asiat tulevat esille - niinpä ette voi sanoa että nimenomaan naiset ovat negatiivisia (verrattuna miehiin).

Naisellisuus-juttu on varmaan kyllä totta. Mutta tähänkin vaikuttaa koko kulttuuri, kuten tässäkin on keskusteltu, ei pelkästään tietyn kansallsiuuden naisten taipumukset.

Mutta tietysti omissa kokemuksissa tilastoilla ei ole niin väliä. Ja hyvähän se on että tiedätte mitä haluatte ja ihanaa että ulkomailta on löytynyt teille sopivia puolisoja (siis ihan oikeasti, ap:lla on mielestäni ihan hyvä asenne eikä hän vaikuta miltään alistajalta. Omassakin suhteessa suomalaisen miehen kanssa molemmat hemmottelevat toisiaan. Vaikka olen feministi!).

Vierailija
52/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa on terapian myötä ollut tajuta tämä. En ole todellakaan ihannepuoliso. On vaikeaa muuttua. En tiedä mistä aloittaisin.

Joku mainitsikin että kotoa saatu tällaisia vaikutteita, mutta päässyt niistä pois. Miten?

Vierailija
53/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kirjoituksesi todella hyvin. Nämä kyseiset naiset ovat myös osakseen niitä jotka valittavat huonoa parisuhdettaan aivan kuin eivät ymmärtäisi että sitä itse pitää myös kiinni niistä ohjaksista.

Meillä on onnellinen ja tasapainoinen parisuhde. Haluan olla miehelleni paras mahdollinen vaimo. Haluan tehdä miehestäni maailman onnellisimman miehen jos vain voin omalta osaltani siihen vaikuttaa. Haluan olla miehelleni hyvä täysin pyytteettömästi, en ole vailla vastapalveluksia, mutta mieheni kunnioittaa ja on myös hyvä minulle. Minulla ei ole mitään syytä olla katkera ja ilkeämielinen miehelleni. Olen ylpeä miehestäni ja kunnioitan häntä.

Kun mieheni tulee töistä, haluan olla kaunis hänelle. Häntä varten minä laittaudun, en kaupan tuntematonta kassatätiä varten.

Olen myös suomalainen niinkuin miehenikin.

Aina ei ole ollut näin, olen ollut myös suhteessa jossa minua ei ole kunnoitettu eikä ole pidetty missään arvossa. Olen ollut myös itse kuin piru tässä suhteessa ja tyytymättömyyteni parisuhteeseen on kyllä näkynyt. Se kasvaa mitä kylvetään.

On myös paljon niitä kunnollisia naisia jotka eivät löydä kunnollista ja itseään arvostavaa miestä.

Olen täysin varma että vähintäänkin on yhtämonta miestä jotka laittavat kaljakorin ja kaveriporukat oman vaimonsa edelle. Kiroilevat ja haukkuvat vaimoaan, eivät osallistu kotitöihin tai lastehoitoon. Eivät osaa eivätkä halua kunnoittaa naista vaan se on kotona itsestäänselvyys. Ja tässä tapauksessa ei ole mikään ihme jos kotona on kärtyinen, kiroileva ja katkera akka.

Sehän se varsinainen haaste onkin löytää samanlaisia arvoja vaaliva puoliso. Minusta tuntuu että aikapitkälle jo ulkonäöstä ja ulkoisesta olemuksesta näkee pahimmat piirteet saati sitten hetken juteltuaan. Mutta ehkä ne on juuri ne piirteet joita mies jollakin tavalla kuitenkin ihailee kun niihin niin monesti lankeaa?

Vierailija
54/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame päällä Suomessa seikkaillut jatkaa. :)

Suomessa tosiaan on vallalla (naisten) ylläpitämä yleinen mielipideilmapiiri, joka väittää, että seksikäs nainen on seksikäs ainoastaan miestänsä tai muita varten. Ja sen katsotaan olevan niin kauhean bimboa, tyhmää, epä-intelligenttiä, vaarallista, pinnallista, feminismin uhka... Ja uhka naiselle itselleen, sillä häntähän pidetään pelkkänä esineenä! Eikä reppana edes tajua sitä!!!

Tässäpä hieman Suomen ulkopuolista ajatusta: täällä muualla kauneus/naisellisuus/seksikkyys mielletään hyvin positiivisena asiana!!! Nainen voi olla SEKÄ erittäin älykäs, menestynyt, itsellinen, oman arvon tunteva, feministi ETTÄ äärettömän naisellinen, kaunis ja seksikäs!

Suomessa tuntuu siltä, että menestyneen naisen pitää muuttua ainakin ulkoisesti hyvin miehiseksi jotta hänet otetaan vakavasti. Sosiologinen tutkimus tukee väitettäni. Jopa äänen mataluus on tae naiselle, että hän menestyy työssään paremmin kuin kimakkaääninen kanssasisar. Puhumattakaan äidillisyydestä tai muusta naisellisuudesta.

Ja tuo lyhyt hame=raiskaustoive on näin ulkomaalta katsoen aivan utopistinen ajatus. Suomalainen nainen taitaa kaikessa vapaudessaan ollakin kahlittu totaaliseen mieheyden häkkiin!

ilmapiiri, että kaikki suomalaisnaiset (toki sinua itseäsi lukuun ottamatta) ovat rumia, äijämäisiä ja negatiivisia.

Eipä tuo kansainvälistyminen ole ainakaan sinua paljon kehittänyt.

Vierailija
55/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivinen vaimo/aviomies, jos vastakaikua ei tule. Juuri näin. It takes two to tango...

Ymmärrän kirjoituksesi todella hyvin. Nämä kyseiset naiset ovat myös osakseen niitä jotka valittavat huonoa parisuhdettaan aivan kuin eivät ymmärtäisi että sitä itse pitää myös kiinni niistä ohjaksista.

Meillä on onnellinen ja tasapainoinen parisuhde. Haluan olla miehelleni paras mahdollinen vaimo. Haluan tehdä miehestäni maailman onnellisimman miehen jos vain voin omalta osaltani siihen vaikuttaa. Haluan olla miehelleni hyvä täysin pyytteettömästi, en ole vailla vastapalveluksia, mutta mieheni kunnioittaa ja on myös hyvä minulle. Minulla ei ole mitään syytä olla katkera ja ilkeämielinen miehelleni. Olen ylpeä miehestäni ja kunnioitan häntä.

Kun mieheni tulee töistä, haluan olla kaunis hänelle. Häntä varten minä laittaudun, en kaupan tuntematonta kassatätiä varten.

Olen myös suomalainen niinkuin miehenikin.

Aina ei ole ollut näin, olen ollut myös suhteessa jossa minua ei ole kunnoitettu eikä ole pidetty missään arvossa. Olen ollut myös itse kuin piru tässä suhteessa ja tyytymättömyyteni parisuhteeseen on kyllä näkynyt. Se kasvaa mitä kylvetään.

On myös paljon niitä kunnollisia naisia jotka eivät löydä kunnollista ja itseään arvostavaa miestä.

Olen täysin varma että vähintäänkin on yhtämonta miestä jotka laittavat kaljakorin ja kaveriporukat oman vaimonsa edelle. Kiroilevat ja haukkuvat vaimoaan, eivät osallistu kotitöihin tai lastehoitoon. Eivät osaa eivätkä halua kunnoittaa naista vaan se on kotona itsestäänselvyys. Ja tässä tapauksessa ei ole mikään ihme jos kotona on kärtyinen, kiroileva ja katkera akka.

Sehän se varsinainen haaste onkin löytää samanlaisia arvoja vaaliva puoliso. Minusta tuntuu että aikapitkälle jo ulkonäöstä ja ulkoisesta olemuksesta näkee pahimmat piirteet saati sitten hetken juteltuaan. Mutta ehkä ne on juuri ne piirteet joita mies jollakin tavalla kuitenkin ihailee kun niihin niin monesti lankeaa?

Vierailija
56/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja moni vastannut nainen siis haukkuu täällä innolla suomalaisia naisia rumiksi nalkuttajiksi. Toki samalla muistutetaan, miten itse ollaan aivan päinvastaisia: kauniita, hehkeitä, laitettuja ja onnellisessa avioliitossa.

Minusta tosin tällainen kirjoittelu ei eroa mitenkään ap:n avauksessa ja näissä vastauksissa haukutusta suomalaisten perusnegatiivisuudesta. Muiden haukkuminen ja itsensä kehuminen ei ikävä kyllä tekee kenestäkään positiivista.

Ettei vaan suomalaisten helmasynti olisikin toisten haukkuminen nimettömänä nettipalstoilla?

Vierailija
57/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tämä sama tapaus kirjoitellut tässä muutama kuukausi sitten samansuuntaisen vuodatuksen, jossa kertoi kirjoittelevansa netissä noin 18-vuotiaiden thaikkunaisten kanssa (koska sitä vanhemmat ovat liian vanhoja)?

Vierailija
58/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon myötä on hävinnyt sopiva kitka miehen ja naisen väliltä. Tasa-arvo on kuitenkin tarpeen, muttei kipinää tappaen. En usko kuuluvani ap:n kuvailemiin naisiin, pidän kumppanin hellimisestä eri tavoin, ja onnekseni olen löytänyt rinnalleni miehiä, jotka hemmottelevat minua kuten ap.

Vierailija
59/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen sanon että maailmassa on vain noin 3 miljoonaa suomalaisnaista ja yli 3 miljardia ulkomaalaista naista että AP lakkaa olemasta tuollainen saatanan vollottava tuhkamuna (jos on mies) ja hankkii akkansa ulkomailta!

Ketä kiinnostaa AP sun valituksesi? Ei ihme ettet naista onnistu Suomesta saamaan, täällä halutaan MIES eikä mikään itkupilli siipaksi!

Vierailija
60/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon myötä on hävinnyt sopiva kitka miehen ja naisen väliltä. Tasa-arvo on kuitenkin tarpeen, muttei kipinää tappaen.

Miten se liittyy tasa-arvoon (tai -arvottomuuteen), että puolisot haluavat olla hyviä ja helliä toisilleen ja tehdä toisensa iloisiksi?