Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä rasvoittuvan päänahan ja hiusten hoitoon?

Vierailija
18.05.2022 |

Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä shampoista ja hoitoaineista, jotka vähentäisivät päänahan ja hiusten rasvaisuutta? En kestä enää tätä limanuljaska kuontaloa! Ilmeisesti silikoni pahentaa asiaa, sellaisen huomion olen tehnyt. Hiukseni tarvitsisivat kuitenkin kunnollista hoitoa, ne ovat herkästi takkuuntuvat. Vinkkejä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon ja mahdollisimman mieto shampoo (silikoniton), pesu päivittäin..Mitä tujumpia aineita käytät sen kovemmin päänahka puskee talia ulos. Kuivashampoolla voi hieman pidentää pesuväliä mutta laita sitä jo ennen kuin hiukset alkavat rasvoittua.

Mitä tulee hiusten hoitoon niin se karva on kuollutta ainetta eli ei kaikki ns. hoito on vaan ehostamista eikä vaikuta hiuksen kuntoon. Viimeinen huuhtelu kylmällä vedellä voi auttaa hieman ja jos käytät hoitoainetta niin laita sitä vaan pituuksiin, ei lähellekään päänahkaa.

Vierailija
2/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimennettu omenaviinietikkahuuhtelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä vedellä peseminen.

Vierailija
4/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu silloin, jos haluaa pestä joka päivä. Mieluummin pesuvälit esim kahteen päivään, jottei vesi ja shampoo kuivata päänahkaa. Muumishampoo, se missä on hoitoaine samassa, on silikonitonta.

Vierailija
5/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurilan sauna teepuupala shampoota. 👍🏻

Vierailija
6/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoo päänahan mukaan ja hoitoaine latvojen. Shampoon ei kannata olla liian hoitava, jos päänahka ja tyvet rasvoittuvat mutta hoitoaineessa voi olla paljon hoitavampi koostumus.

Vierailija
7/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtele shampoota, välillä head and shoulders tyyppisiä ja välillä luomushampoita. Ainakin mun hiukset pitää vaihtelusta. Sit välillä ku on ihan toivotonta ja hiukset littanoina niin laitan öljyhoidon, rypsiöljyä. Se auttaa.

Kesällä mun hiukset voi parhaiten, en tiiä johtuuko sadevedellä pesusta vai mistä. Veden laatu vaikuttaa hiusten vointiin. Etelä-Suomessa ainakin vesi on tosi `kovaa`.

Vierailija
8/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu silloin, jos haluaa pestä joka päivä. Mieluummin pesuvälit esim kahteen päivään, jottei vesi ja shampoo kuivata päänahkaa. Muumishampoo, se missä on hoitoaine samassa, on silikonitonta.

Pelkästään silikonittomuus ei tee tuotteesta välttämättä rasvoittuvalle päänahalle ja hiustyvelle sopivaa. Shampoon ja hoitoaineen yhdistelmätuote voi hyvin olla liian rasvoittava (vaikka olisikin silikoniton) jo valmiiksi rasvoittuville hiuksille.

Vierailija
9/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtele shampoota, välillä head and shoulders tyyppisiä ja välillä luomushampoita. Ainakin mun hiukset pitää vaihtelusta. Sit välillä ku on ihan toivotonta ja hiukset littanoina niin laitan öljyhoidon, rypsiöljyä. Se auttaa.

Kesällä mun hiukset voi parhaiten, en tiiä johtuuko sadevedellä pesusta vai mistä. Veden laatu vaikuttaa hiusten vointiin. Etelä-Suomessa ainakin vesi on tosi `kovaa`.

Tykkään kovasta vedestä. Pehmeä vesi tekee hiuksistani erittäin littanat ja entistä nopeammin rasvoittuvat!

Vierailija
10/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whamisan rasvoittuvien hiusten shampoo ja hoitoaine. Ja pesu joka päivä. Tuuheuttava muotoilutuote ja föönaus.

Vierailija
11/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nopeasti rasvoittuva ja kutiseva päänahka, ja kyllä vaan veden laatu on merkinnyt sille eniten. Asun täällä pk-seudulla, ja vähintään joka toinen päivä on pakko pestä hiukset. Kesällä menen mökkeilemään itärajan lähelle ja kas kummaa, päänahka pysyy hyvänä VIIKON yhden järvipesun jälkeen! 

Vierailija
12/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese pelkällä vedellä. Pesuvälin tarpeen huomaat ajan kanssa. Et tarvitse enää tämän jälkeen mitään muotoilutuotteita ja päänahka ja hiukset säilyvät puhtaina pidempään.

Vierailija
13/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että pesee tarpeeksi usein. Itse on pakko pestä hiukset päivittäin shampoolla, muuten tulee helposti itsellä ainakin kutisevia finnejä päänahkaan.

Vierailija
14/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päänahan rasvoittumista pahensi liian hoitavat shampoot ja hoitoaineet, joista jäi liian paljon hoitavia ainesosia iholle. Ihoni on selvästi rauhottunut kun olen siirtynyt käyttämään vähemmän hoitavaa shampoota ja hoitoainetta vain latvoihin leuasta alaspäin.

Faith in nature merkkinen hajusteeton shampoo on toiminut minulla erittäin hyvin rasvaisen ihon rauhoittamiseen ja pesuvälin pidentämiseen, mutta se on niin hiusten latvoja kuivattavaa, että hyvää hoitoainetta pitää käyttää joka pesukerralla.

Vierailija
15/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus,sitten iho ei rasvoitu ja hikoile kokoaikaa,tai niin helposti ainakaan.

Vierailija
16/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shampoo päänahan mukaan ja hoitoaine latvojen. Shampoon ei kannata olla liian hoitava, jos päänahka ja tyvet rasvoittuvat mutta hoitoaineessa voi olla paljon hoitavampi koostumus.

Latvoihin voi laittaa myös hiusöljyä, jos ne kuivuvat ja takkuuntuvat. 

Minä löysin omalle teinilleni sopivan shampoon. En nyt voi sitä mainostaa, koska sitä ei nyt saa mistään, syystä että se on valmistettu tehtaassa, joka sijaitsee herra Putinin hallintoalueella.

On siis shampoo hakusessa meilläkin. Tämä markkinoilta poistunut oli kookosöljypohjainen ja silikoniton. Ja päänahka todellakin vaatii jokapäiväisen pesun. Välillä tuntuu, että sekin on liian vähän. Lyhyet hiukset, joten ei ole latvojenkuivumisongelmaa. 

Vierailija
17/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus,sitten iho ei rasvoitu ja hikoile kokoaikaa,tai niin helposti ainakaan.

Ai jaa. Eräälle kävi kyllä niin, että kun rasva alkoi kertyä vyötärölle, sitä ei enää tullut niin paljon ihosta läpi.

Nyt hänellä on perillinen, jolla kaikki rasva näyttää tulevan ihon kautta pois. Mitään ei jää kroppaan.

Vierailija
18/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli rasvoittuva iho jo silloin, kun painoindeksi oli 17.

Vierailija
19/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se tämäkin vakioneuvo lopulta. 

Tällä palstalla saa kysyä vaikka neuvoa, että  mitä ovat parhaat parvekekukat, laitatko maitoa kalakeittoon,  peukalo on kipeä tai mikä on perintökaari, niin BLING! jo jollain välähtää: Laihduta!

Vierailija
20/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista nizoral, joskus oli jotain system 4 shampoota, sitten myös xz teepuu shampoo. Välillä ihan fairylla pesen, jos tuntuu ettei rasvaisuus lähde millään. Minulla on seborrea, joten pakko pestä päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi