Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko tunnustaa, että olen pettynyt suomalaisiin naisiin.

Vierailija
15.08.2010 |

Siksipä olen ryhtynyt seurustelemaan ulkomaalaisten naisten kanssa. Sellaisen aion myös ottaa puolisokseni, kunhan löydän sopivan.

Suomalaisten naisten ongelma on ylitsevuotava perusnegatiivisuus, haluttomuus olla naisellinen ja etenkin haluttomuus olla parisuhteen toiselle osapuolelle hyvä.

Varsinkin viimeksimainittua ihmettelen - suomalaisen naisen perusajatus tuntuu olevan, että puolison hemmottelu tai hyvän tekeminen hänelle on alentavaa ja tasa-arvon vastaista toimintaa. Mikään tästä ei tietenkään päde, jos mies hemmottelee naista. Se on hänen velvollisuutensa.

Itsellenikin on tärkeää SAADA hemmotella naista, mutta olen tavannut vain harvoja kotimaisia naisia, jotka kokisivat samalla tavoin miestensä suhteen.

On olemassa myös hyviä suomalaisia naisia, tietysti. He vain eivät ole vapailla markkinoilla, sillä joku onnekas mies on saanut itselleen loistavan puolison. Onneksi olkoon näille naisille ja miehille, jotka ymmärtävät useimmiten puolisonsa ja suhteensa erikoislaadun, ja ovat valmiit tekemään töitä niiden vuoksi.

Itse valitettavasti tein aikanaan väärän valinnan, ja havahduin vasta myöhemmin. Oma moka, tiedän. Otin perusnegatiivisen valittajan. Onneksi ymmärsin kuitenkin hankkiutua hänestä eroon ennen kuin koko elämäni - ja lastemme elämä - oli pilalla.

Itse ainakin pyrin ja pystyn nyt tarjoamaan kannustavan ja positiivisen kotiympäristön lapsilleni.

Ymmärrän, että tämä foorumi on erikoinen paikka kirjoittaa tästä, mutta tiedän, että täällä käy paljon naisia, joten olkaapa hyvät.

Kirjoituksen syy on, että ihmettelen, eivätkö naiset itse ymmärrä kuinka huonosti he käyttäytyvät?

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama epävarmuustekijä (asia, mitä olisi hyvä osata varoa) näiden em. kulttuureista tulevien naisten kanssa:

Ruotsalainen nainen (tyyli olla): on usein kaksinaamainen ja pinnallinen. Ruotsalaisen naisen kanssa voi olla suomalaisen miehen vaikea luoda syvällinen ja tasapainoinen suhde - eri asia tietysti on, jos pinnallisesti jäävä parisuhde riittää miehelle.

Latvialainen nainen (tyyli olla): melko lähellä venäläistä naista - joka suhteessa. Moraali on erilainen kuin meillä; Latvia on ollut vasta lyhyen aikaa itsenäinen valtio irrallaan Venäjästä, eikä vieläkään sitä voida luonnehtia vauraaksi länsimaaksi - tämä lyö väistämättä leimansa myös ko. maan ihmisiin. Latvialainen nainen (vaikka kuinka olisi hyvässä asemassa) voi silti käyttää miestä hyväksi, ja priorisoida suomalaisittain kyseenalaisia arvoja suhteessa.

Italialainen nainen (tai tyyli olla): temperamenttinen ja räiskyvä. Alussa voi olla suomalaisen miehen mielestä vain hyvä, että naisesta löytyy "luonnetta", mutta kestääkö suhde pidemmän päälle sitä, että toinen on rauhallinen (italialaisen mittapuun mukaan flegmaattinen) ja toinen tulinen. Tässä voi olla vaarana se, että vuosien mittaan italialainen nainen menettää kunnioituksensa liian tossun alla olevan miehen kanssa - jaksatko tosiaan kiinnittää voimavarasi pinnan päällä pysyttelemiseen tämän tyylisen naisen kanssa? Helpommallakin pääsisit. Puhumattakaan tässä nyt ollenkaan siitä, miten erilaiset tavat kasvattaa lapsia Suomessa ja Italiassa on - varmoja ristiriitoja luvassa tämän asian suhteen.

Ranskalainen nainen (tyyli olla): varmasti naisellinen, mutta samat vaarat piilevät perus-temperamentin ja lasten kasvatuksen suhteen.

Ja usko minua, kun sanon, että näiden em. naisten kulttuurilliset taustat ovat valovuosien päässä perinteisestä suomalaisesta kulttuurista tai arvomaailmasta.

t. 41

Vierailija
102/128 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo lyhyt hame=raiskaustoive on näin ulkomaalta katsoen aivan utopistinen ajatus. Suomalainen nainen taitaa kaikessa vapaudessaan ollakin kahlittu totaaliseen mieheyden häkkiin!

oli lähtenyt perääsi oikein autolla ajattamaan sinua kun sinulla oli minihame päällä.

Eiköhän se osoita jotain sinusta itsestäsi. Kaikki eivät pukeudu kauniisti siksi, että miehet kuolaisivat ja ajattaisivat takaa ja yrittäisivät päästä kourimaan.

Mutta olen tätä asiaa ajatellut niin, että jos ei ole luonnostaan kaunis niin tämä asia voi olla suurikin haave. Naiselle, joka on itsevarma ja on kaunis luonnostaan ja tottunut siihen, ei ole tarvetta esitellä rintojaan ja tussuaan ja toivoa, että miehet lähtisivät häntä ajattamaan. Ymmärrän jos on aina jäänyt takariviin istumaan penkille kun vierestä on viety niin on kyllä helppo tehdä ylilyöntejä ja innostua jos joku junttilauma ajattaa takaa ja panee porukalla tainnoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vaarat piilevät siis ranskalaisen naisen kanssa noiden em. seikkojen suhteen kuin italialaisenkin naisen kanssa.

Vierailija
104/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo lyhyt hame=raiskaustoive on näin ulkomaalta katsoen aivan utopistinen ajatus. Suomalainen nainen taitaa kaikessa vapaudessaan ollakin kahlittu totaaliseen mieheyden häkkiin!

oli lähtenyt perääsi oikein autolla ajattamaan sinua kun sinulla oli minihame päällä.

Eiköhän se osoita jotain sinusta itsestäsi. Kaikki eivät pukeudu kauniisti siksi, että miehet kuolaisivat ja ajattaisivat takaa ja yrittäisivät päästä kourimaan.

Mutta olen tätä asiaa ajatellut niin, että jos ei ole luonnostaan kaunis niin tämä asia voi olla suurikin haave. Naiselle, joka on itsevarma ja on kaunis luonnostaan ja tottunut siihen, ei ole tarvetta esitellä rintojaan ja tussuaan ja toivoa, että miehet lähtisivät häntä ajattamaan. Ymmärrän jos on aina jäänyt takariviin istumaan penkille kun vierestä on viety niin on kyllä helppo tehdä ylilyöntejä ja innostua jos joku junttilauma ajattaa takaa ja panee porukalla tainnoksiin.

että mistä heti kuvitellaan, että minulla olisi raiskausfantasiat herännyt kun miesten auto lähti liikkeelle perääni! Koin tilanteen vain erittäin huvittavana esimerkkinä siitä, miten suomalainen mies toimii nähdessään naisen hamosessa. Eli ei taida nähdä kovin usein!!! Rosa Meriläisen roiskeläppäjutut palasi kovasti mieleen. Edes hellekesänä ei nainen saisi laitaa hamosta päälle Suomessa vai?

Ja miksi ihmeessä sitä pidetään perverssinä tai sopimattomana, että nainen nauttii miesten taholta tulevasta huomiosta? Minä ainakin tykkään! Ja kehtaan myöntääkin. Olen vasta ulkomailla ollessani huomannut, että suomalaiset ovat omituisia omassa kengänkärkiä tuijottavassa, murjottavassa ja toisiin huomiota kiinnämättömässä käytöksessään!

Seinäkukkanen en ole koskaan ollut, en vain ole ymmärtänyt, että kiinnittämällä lisähuomiota omaan ulkonäköön oma mieliala kohenee kummasti monestakin syystä.

Vierailija
105/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan alistuvan kotiorjan, niin siitä vaan.

Harvempi aikuinen mies sentäs tarvitsee paapomista vaan pikemminkin älyllistä seuraa.

Vierailija
106/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä heti kuvitellaan, että minulla olisi raiskausfantasiat herännyt kun miesten auto lähti liikkeelle perääni! Koin tilanteen vain erittäin huvittavana esimerkkinä siitä, miten suomalainen mies toimii nähdessään naisen hamosessa. Eli ei taida nähdä kovin usein!!! Rosa Meriläisen roiskeläppäjutut palasi kovasti mieleen. Edes hellekesänä ei nainen saisi laitaa hamosta päälle Suomessa vai?

Ja miksi ihmeessä sitä pidetään perverssinä tai sopimattomana, että nainen nauttii miesten taholta tulevasta huomiosta? Minä ainakin tykkään! Ja kehtaan myöntääkin. Olen vasta ulkomailla ollessani huomannut, että suomalaiset ovat omituisia omassa kengänkärkiä tuijottavassa, murjottavassa ja toisiin huomiota kiinnämättömässä käytöksessään!

Seinäkukkanen en ole koskaan ollut, en vain ole ymmärtänyt, että kiinnittämällä lisähuomiota omaan ulkonäköön oma mieliala kohenee kummasti monestakin syystä.

Vierailija
107/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet loukkaantunut kun ap teki saman. Ihan yhtalailla ne muutkin maailman naiset ovat yksiloita kuin me suomalaiset.

Mutta pieni totuudensiemenkin siella on. Joku aikaisempi mainitsikin etta ei kaipaa sen kummempia hemmotteluja eika jaksa niita antaa aikuiselle miehelle. Aika usein me suomalaiset naiset ollaan aika "low maintenance" eli emme ole tottuneet emmeka osaa pyytaa miehilta isoja eleita. Minun ulkomaalaiset ystavattaret ovat minusta fiksumpia kuin suomalaiset parisuhde asioissa. Ainakin taalla usassa naisen saaminen on palkinto josta miehet kilpailevat. Suomessa se on vahan painvastoin :D

Naiset laittavat miehen tekemaan vahan toita etta paasevat pesalle. Suomessa kanninen "mennaanks panemaan" on deittailua.

Vierailija
108/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä. Jatkakaa laadukasta keskustelua.

T: 11cm mies

Vierailija
109/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah hah hieman yleistysta

ja olet loukkaantunut kun ap teki saman. Ihan yhtalailla ne muutkin maailman naiset ovat yksiloita kuin me suomalaiset.

Mutta pieni totuudensiemenkin siella on. Joku aikaisempi mainitsikin etta ei kaipaa sen kummempia hemmotteluja eika jaksa niita antaa aikuiselle miehelle. Aika usein me suomalaiset naiset ollaan aika "low maintenance" eli emme ole tottuneet emmeka osaa pyytaa miehilta isoja eleita. Minun ulkomaalaiset ystavattaret ovat minusta fiksumpia kuin suomalaiset parisuhde asioissa. Ainakin taalla usassa naisen saaminen on palkinto josta miehet kilpailevat. Suomessa se on vahan painvastoin :D

Naiset laittavat miehen tekemaan vahan toita etta paasevat pesalle. Suomessa kanninen "mennaanks panemaan" on deittailua.

Tässä muutama epävarmuustekijä (asia, mitä olisi hyvä osata varoa) näiden em. kulttuureista tulevien naisten kanssa: Ruotsalainen nainen (tyyli olla): on usein kaksinaamainen ja pinnallinen. Ruotsalaisen naisen kanssa voi olla suomalaisen miehen vaikea luoda syvällinen ja tasapainoinen suhde - eri asia tietysti on, jos pinnallisesti jäävä parisuhde riittää miehelle. Latvialainen nainen (tyyli olla): melko lähellä venäläistä naista - joka suhteessa. Moraali on erilainen kuin meillä; Latvia on ollut vasta lyhyen aikaa itsenäinen valtio irrallaan Venäjästä, eikä vieläkään sitä voida luonnehtia vauraaksi länsimaaksi - tämä lyö väistämättä leimansa myös ko. maan ihmisiin. Latvialainen nainen (vaikka kuinka olisi hyvässä asemassa) voi silti käyttää miestä hyväksi, ja priorisoida suomalaisittain kyseenalaisia arvoja suhteessa. Italialainen nainen (tai tyyli olla): temperamenttinen ja räiskyvä. Alussa voi olla suomalaisen miehen mielestä vain hyvä, että naisesta löytyy "luonnetta", mutta kestääkö suhde pidemmän päälle sitä, että toinen on rauhallinen (italialaisen mittapuun mukaan flegmaattinen) ja toinen tulinen. Tässä voi olla vaarana se, että vuosien mittaan italialainen nainen menettää kunnioituksensa liian tossun alla olevan miehen kanssa - jaksatko tosiaan kiinnittää voimavarasi pinnan päällä pysyttelemiseen tämän tyylisen naisen kanssa? Helpommallakin pääsisit. Puhumattakaan tässä nyt ollenkaan siitä, miten erilaiset tavat kasvattaa lapsia Suomessa ja Italiassa on - varmoja ristiriitoja luvassa tämän asian suhteen. Ranskalainen nainen (tyyli olla): varmasti naisellinen, mutta samat vaarat piilevät perus-temperamentin ja lasten kasvatuksen suhteen. Ja usko minua, kun sanon, että näiden em. naisten kulttuurilliset taustat ovat valovuosien päässä perinteisestä suomalaisesta kulttuurista tai arvomaailmasta. t. 41

Vierailija
110/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä. Jatkakaa laadukasta keskustelua.

T: 11cm mies

Keskustelu?

Provo taitaa olla.

Vierailija
111/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nykyään latinokulttuurisessa maassa, jossa naiset ovat erittäin naisellisen näköisiä: pitkät kauniit hiukset, meikatut kasvot joka päivä, naiselliset muodot, koruja, hameita, naisellinen ääni ja tapa liikkua. Olen huomaamatta alkanut itsekin panostaa omaan naisena olemiseeni, ja on kieltämättä mukavaa saada miehiltä katseita kadulla. Suomen lomalla laitoin päälleni lyhyen hameen pienessä kaupungissa ruokaostoksille mennessäni. No, paikallinen miesväestö sekosi täysin, ikään katsomatta. Tervehtimistä, vilkuttelua, tuijottamista, silmän iskuja... Ja helmenä takaa-ajo, kun miesporukka lähti ajattamaan autoani. Paikalliset naiset olivat kuin mitäkin mettäjusseja lyhyissä tukissaan, androgyyneissä silmälaseissaan ja kaprihousuissaan. HUI!

mutta ei suomalainen mies käyttäydy tuolla tavalla .. kuin ehkä päiväunissasi ;D

Vierailija
112/128 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nykyään latinokulttuurisessa maassa, jossa naiset ovat erittäin naisellisen näköisiä: pitkät kauniit hiukset, meikatut kasvot joka päivä, naiselliset muodot, koruja, hameita, naisellinen ääni ja tapa liikkua. Olen huomaamatta alkanut itsekin panostaa omaan naisena olemiseeni, ja on kieltämättä mukavaa saada miehiltä katseita kadulla. Suomen lomalla laitoin päälleni lyhyen hameen pienessä kaupungissa ruokaostoksille mennessäni. No, paikallinen miesväestö sekosi täysin, ikään katsomatta. Tervehtimistä, vilkuttelua, tuijottamista, silmän iskuja... Ja helmenä takaa-ajo, kun miesporukka lähti ajattamaan autoani. Paikalliset naiset olivat kuin mitäkin mettäjusseja lyhyissä tukissaan, androgyyneissä silmälaseissaan ja kaprihousuissaan. HUI!

mutta ei suomalainen mies käyttäydy tuolla tavalla .. kuin ehkä päiväunissasi ;D

Vierailija
113/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein näissä jutuissa on kaksi puolta. Ei välttämättä ap:n tapauksessa, mutta usein. Moni nainen, joka miehensä mielestä on perusnegatiivinen valittaja, koska ei vaikkapa tee miehelle voileipää samalla kuin itselleen, on sitä ennen töistä tultuaan pyykännyt, mopannut, tiskannut, siivonnut keittiön, laittanut ruokaa, syöttänyt lapset ja ulkoiluttanut koiran sillä aikaa, kun mies on rentoutunut työpäivän jälkeen sohvalla sanomalehden ja/tai telkkarin seurassa eikä ole edes huomannut, että nainen on tehnyt mitään. Sitten mies ihmettelee, kun nainen valittaa eikä viitsi edes voileipää tehdä vaikka mies on edellisenä iltana hieronut naisen selkää. Siitä hieromisesta tai muusta pikku hemmottelusta on kuitenkin tosi vähän iloa, jos kaikki arjen hommat kaatuvat naisen niskaan.

Jotkut toki ovat puolison tekemisistä riippumatta aina valittamassa ja vittuilemassa ja voi toki olla, että ap:n vaimo oli juuri niitä ihmisiä.

Vierailija
114/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin erään exäni huomioon ja kehuin häntä kovasti, niin ulkonäköä kuin luonnetta. Annoin hartiahierontaa pyytämättä, tein kynttiläillallisia hänen vielä ollessa töissä, siivosin asuntoni vartavasten kun hän oli tulossa luokseni.

Jossain vaiheessa kuitenkin huomasin, että hän ei oikeastaan tehnyt mitään aloitetta, ei ohimeneviä kosketuksia, ei seksissä, ei osannut ottaa kehumisia oikein vastaan. Perusvastaus alkoi oleen "älä nyt viitti valehdella". Siihen minunkin romanttisuus, huomioitseminen lopahti ja oikeastaan oli sen suhteen lopun alkua.

Nyt minulla on lähes täydellinen suomalainen nainen, joka osaa ottaa minut huomioon ja tekee kaikkensa, jotta tunnen olevani rakastettu. Ja samoin minä teen hänelle. Toivotaan vain, että tämä suhde säilyy ja pysyy tasavertaisena, kaikessa arjessa juhlassa.

M34

Vierailija
115/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkääpä nukkumaan kun niin harmittaa.

Yksikään suhde ei kaadu ainoastaan toisen osapuolen takia.

Vierailija
116/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin samantyylisiä vastauksia.

En tunne ainoatakaan esim.thainaisen kanssa naimisissa olevaa miestä, joka osaisi ottaa sen vaimonkin huomioon eikä vain vaatisi itselleen palvelua naiselta.

Omassa parisuhteessa ja tuttujen parisuhteissa kyllä ollaan ystävällisiä toiselle ja otetaan toinen huomioon, siis toimivissa, ja niitä näkyy olevan suurin osa. Jos ongelmia on, niin enemmän olen siihen törmännyt, että mies kulkee töissään ja harrastuksissaan perheestään välittämättä, ja arki kotitöineen ja lastenhoitoineen kaatuu naisen kontolle.

Ne tuntemani miehet, jotka ovat ulkomaalaisen valinneet ja ruikuttavat, että suominainen ei palvele tarpeeksi, ovat sellaisia, ettei heidän vaimojaan todellakaan kadehdita, vaan säälitään.

Fiksu mies saa fiksun naisen, kansallisuudesta riippumatta.

Vierailija
117/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni nainen, joka miehensä mielestä on perusnegatiivinen valittaja, koska ei vaikkapa tee miehelle voileipää samalla kuin itselleen, on sitä ennen töistä tultuaan pyykännyt, mopannut, tiskannut, siivonnut keittiön, laittanut ruokaa, syöttänyt lapset ja ulkoiluttanut koiran sillä aikaa, kun mies on rentoutunut työpäivän jälkeen sohvalla sanomalehden ja/tai telkkarin seurassa eikä ole edes huomannut, että nainen on tehnyt mitään. Sitten mies ihmettelee, kun nainen valittaa eikä viitsi edes voileipää tehdä vaikka mies on edellisenä iltana hieronut naisen selkää. Siitä hieromisesta tai muusta pikku hemmottelusta on kuitenkin tosi vähän iloa, jos kaikki arjen hommat kaatuvat naisen niskaan."

Vierailija
118/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutuu naisellisesti (olipa suomalainen, venäläinen tai kuka tahansa), aina löytyy öykkäreitä, jotka pitävät häntä kevytkenkäisenä ja lutkana ja pitävät oikeutenaan kohdella naista niin. Jos pukeutuu huomiota herättämättä, (moni tekee niin siksi, että saisi olla näiltä öykkäreiltä rauhassa), syytetään, ettei pukeuduta naisellisesti. Venäläinen naispuolinen tuttavani ihmetteli tätä suomalaisissa miehissä - ei esim.saa käydä rauhassa oluella, kun heti joku äijä tulee haastamaan riitaa. Siis riidanhaasto alkaa, kun nainen ystävällisesti toteaa, että kiitos, mutta haluan nyt olla yksin.

Onneksi suurin osa suomalaisista miehistä on fiksuja, mutta kusipäitäkin on liikaa.

Vierailija
119/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jotenkin usko tuota miehen kirjoittamaksi.

Ehkä joku palstan vakio "riidankylväjä", jolla on kirjoittamistaitoa.

Saako ne palkan noista aloituksistaan?

Kaipa he tienaavat muutaman lantin joka aloituksestaan, mene ja tiedä. :)

Vierailija
120/128 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on suomalaistenkin kohdalla.