Minä haluaisin vauvalle juhlat - mies ei halua ristiäisiä
Pattitilanneko? Haluaisin järjestää uudelle vauvalle juhlat, mutta mies ei halua kastaa lasta. Minä en osaa keksiä omasta päästä mitään juhlamenoja, mies ehdottaa kakkukahveja. Minun sukulaiseni asuvat 400km päässä, joten mielestäni pelkät kakkukahvit eivät ole riittävä syy pyytää heitä reissaamaan ja laittamaan juhlavaatetta. Ja jos minun sukulaisia ei kutsuta, niin ei kutsuta sitten miehenkään sukua. Eli ilmeisesti ei tule juhlia ollenkaan :(
Kommentit (55)
Kun en vieläkään ymmärrä, että edellisiä lapsia on juhlittu, mutta nyt ei!
Edellisille on järjestetty ristiäiset tavan vuoksi. Epämiellyttävinä mies on ne silloinkin kokenut. Eka kerralla ei vaihtoehtoja tullut edes mieleen, toisen lapsen kohdalla mies jo nurisi, nyt kolmannen kohdalla sanoo suoraan, ettei halua ristiäisiä eikä lasta kirkon jäseneksi. Haluaisi erottaa myös isommat kirkosta. Mitä kummaa tuossa nyt on?
ap
Kirkkoon voi liittyä vaikkei olis ristittykään.
Eri asia on kunnioittaa toisen vakaumusta kuin vedota omiin oikeuksiin ja toimia toisen tahtoa vastaan.
Mieshän haluaa tuossa kompromissin joka on ihan tyydyttävä.
ni ei tarvitse muiden arvailla.. Vaustauksetkin olisivat sitten asiaan liittyviä!
ni ei tarvitse muiden arvailla.. Vaustauksetkin olisivat sitten asiaan liittyviä!
kaikille lapsille samanlainen "kohtelu". Ei se sun miehes niistä ristiäisitä vahingoitu.
Miehellänihän ei ole mitään ehdotusta siitä, millaiset JUHLAT lapselle voitaisiin järjestää, jos ei ristiäisiä. Kakkukahvit eivät ole mielestäni juhlat, joihin kutsutaan useampi työssäkäyvä perheellinen ihminen 400 km päästä.
ap
Edellisille on järjestetty ristiäiset tavan vuoksi. Epämiellyttävinä mies on ne silloinkin kokenut. Eka kerralla ei vaihtoehtoja tullut edes mieleen, toisen lapsen kohdalla mies jo nurisi, nyt kolmannen kohdalla sanoo suoraan, ettei halua ristiäisiä eikä lasta kirkon jäseneksi.
Haluaisi erottaa myös isommat kirkosta. Mitä kummaa tuossa nyt on? ap
sitten nariset?
Nimiäisissäkin juhlitaan lasta. Erona on vain se, ettei ole pappia eikä virsiä.
Loukkaat miestäsi, kun kerran sinullakaan ei ole vakaumusta, mutta miehelläsi on.
Ja kuulostat saamattomalta yksilöltä, kun et edes lapsesi vuoksi viitsi juhlaohjelmaa keksiä. Nimiäisissä virret voi korvata runolla tai vaikka kuuntelemalla hyvän musiikkikappaleen. Jos vaivautuisit kitinältäsi googlaamaan vinkkejä...
Mieshän haluaa tuossa kompromissin joka on ihan tyydyttävä.Miehellänihän ei ole mitään ehdotusta siitä, millaiset JUHLAT lapselle voitaisiin järjestää, jos ei ristiäisiä. Kakkukahvit eivät ole mielestäni juhlat, joihin kutsutaan useampi työssäkäyvä perheellinen ihminen 400 km päästä.
ap
Ja se on ainoastaan sinun päässäsi.
Meillä kutsuttiin nimiäisiin 700 km päästä sukulaisia ja oma olisi ollut mokansa jos olisi jättänyt tulematta.
on teennäisiä. Kakkukahvit ihan ok jos jotain kuitenkin haluaa pitää. Ei se ristiäisten pito tai pitämättä jättäminen kerro mitään siitä kuinka lapsesta huolta pidetään ja rakastetaan. Mä en vaan jaksa sukulaisia kun kaikki on aina paska jäykkänä joka juhlissa.. varsinkin synnytyksen jälkeen ois muutakin miettimistä ja tekemistä kuin sukulaisten toiveet lapsen ristiäisistä. Enkä kuulu kirkkoon.
Eri asia on kunnioittaa toisen vakaumusta kuin vedota omiin oikeuksiin ja toimia toisen tahtoa vastaan.
voiko kirkkoon liittyä ilman kastetta?
Lapsi voi käydä riparin halutessaan!
jos on kerran kastettu, niin uudestaan sitä ei enää tehdä.
No, jos ei ole kummaa ni vittuako täällä sitten nariset?
Kun en vieläkään ymmärrä, että edellisiä lapsia on juhlittu, mutta nyt ei![/
Edellisille on järjestetty ristiäiset tavan vuoksi. Epämiellyttävinä mies on ne silloinkin kokenut. Eka kerralla ei vaihtoehtoja tullut edes mieleen, toisen lapsen kohdalla mies jo nurisi, nyt kolmannen kohdalla sanoo suoraan, ettei halua ristiäisiä eikä lasta kirkon jäseneksi.
Haluaisi erottaa myös isommat kirkosta. Mitä kummaa tuossa nyt on? ap
[/quote]
ei siis nimiäisiä, koska nimi oli kerrottu heti kun keksimme sopivan. Oli vähän kuin olisi ollut synttärit :)
Ja juhlissa ilmoitatte, että ipanan nimi on xxxxxx.
Ja sit kakkua ja kahvia ja juttelua.
Mikä on ongelma?
nimiäisissä. Samanlaisia kakkukahvitilaisuuksia kuin ristiäisetkin.
Itse olin nimiäisissä, jossa ohjelmana oli isäntäparin tervetulotoivotukset sekä lapsen siviilikummin lyhyt ja kaunis puhe, jossa paljastettiin sitten lapsen nimi.
Muuten ihan samanlaista kuin ristiäisissäkin. Sitä kakkua, liuta sukulaisia ja vauvan ihailua.
Tärkeinhän on se lapsi, juhlahan on tavallaan lapsen virallinen esittelytilaisuus suvulle ja kavereille.
Mielestäni jokainen lapsi ansaitsee juhlan.
Ekassa viestissähän se jo lukee ihan suomeksi, että haluaisin pitää juhlat, mutta en osaa keksiä mitään menoja omasta päästäni. Minusta ristiäiset olisi hyvä vaihtoehto, siinä on valmis kaava, jonka kaikki tuntee. Mies ei halua ristiäisiä, muttei myöskään tarjoa mitään juhlia tilalle. Mun mielestä se on mies, jolla pitäis olla vaihtoehto tarjolle, jos ei kerran ristiäisten tapa juhlia kelpaa. Vittu.
Mulla meni nyt kakunkoristeet nenään, toivotan kaikille paskanjauhajille kahvia henkitorveen, ärhäkkää hiivatulehdusta ja kipeitä kuukautisia.
ap, kiittää ja kuittaa
Ekassa viestissähän se jo lukee ihan suomeksi, että haluaisin pitää juhlat, mutta en osaa keksiä mitään menoja omasta päästäni. Minusta ristiäiset olisi hyvä vaihtoehto, siinä on valmis kaava, jonka kaikki tuntee. Mies ei halua ristiäisiä, muttei myöskään tarjoa mitään juhlia tilalle. Mun mielestä se on mies, jolla pitäis olla vaihtoehto tarjolle, jos ei kerran ristiäisten tapa juhlia kelpaa. Vittu.
Mulla meni nyt kakunkoristeet nenään, toivotan kaikille paskanjauhajille kahvia henkitorveen, ärhäkkää hiivatulehdusta ja kipeitä kuukautisia.
ap, kiittää ja kuittaa
Onnistuisiko niin, että varsinaiset ristiäiset (papin puhe jne) järjestettäisiin seurakuntatalolla ja sitten sieltä siirtyisitte kotiin kahville. Silloin lapsi tulisi kastettua kuten sisaruksensa mutta miehen ei tarvitisisi osallistua seremonia osuuteen?