Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako äiti poistua synnäriltä päiväksi jos isä jää vauvan kanssa?

Vierailija
28.11.2005 |

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voi olla niin tärkeää, että äidin pitää poistua synnäriltä?

Vierailija
2/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pätevä syy siihen varmaan vaaditaan. Mikä tässä tapauksessa?

Ei se synnäri tietenkään mikään vankila ole. Monethan synnyttävät poliklinisesti eli lähtevät kotiin niin pian kuin mahdollista tai jopa synnyttävät kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin, että kun vauva syntyy, niin äidin omat poistumiset ovat aika minimissä jonkin aikaa. Ja heti synnytyksen jälkeen ei välttämättä edes kunto salli mitään päiväksi poistumisia, kun alapää on kipeä ja olo muutenkin sekaisin.

Tää on varmaan provoviesti. :) Vastasinpa kuitenkin.

Vierailija
4/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten loppupäivän soitteli sossuun, huusi ja kirosi puhelimessa, että eikö sitä rahaa saa nopeemmin.

Vierailija
5/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän. Tosin maidontulon kannalta vauvaa ei ole hyväksi jättää pikkusta liian kauaksi aikaa.

Vierailija
6/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sairaalasta kotiutuminenhan on lääkärin päätettävissä niin varmaan töähänkin asiaan lääkäriltä tarvitaan lupa.Koska pitäähän äidinkin olla " kunnossa" jotta voi sairaalalta poistua.Kannattaa kysyä sairaalalta.

Vierailija
7/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aika outoa että heti synnäriltä pitää jonnekkin mennä.

Vierailija
8/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hommat hoituu normaalisti, vaikka vauva maailmassa onkin. Kannattaa oikeasti pyhittää lapsivuodeaika, joka ihan asiallisesti on monissa maissa useamman viikon (enkä nyt tarkoita, että pitäisi viikkokaupalla sängyssä maata, vaan ihan rennosti ottamista). Se tekee hyvää niin äidille kuin lapsellekin.

Vierailija
9/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei tosiaan ole vankila. Vastuuvapauslomakkeen voi tosin joutua allekirjoittamaan, mutta muuten on vapaa poistumaan, jos vain ymmärtää oikeuttaan perätä.

Vierailija
10/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin erinomaisesti ja sairaalassa oltiin lapsen pienuuden ja keltaisuuden vuoksi viikko. Lähimmille marketeille oli lyhyt matka ja kysyin luvan, jos voin siellä käydä. Se sopi ihan hyvin. Ruokin lapsen ja jätin hoitajien valvontaan. Mutta en sitten tiedä koko päivästä, se nyt on kuitenkin ihan eri asia kuin pari tuntia.

Vierailija
11/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaalasta poistumiseen mitään lääkärin lupia tarvita. Sairaala ei ole vankila. Omalla vastuulla voi poistua vaikka kesken leikkauksen jos haluaa. Tosin asiasta on tietysti fiksua neuvotella tai kysyä ainakin mielipidettä.

Tosin jos vauvalla on jotain ongelmia, vauvaa ei äidin mukaan ihan noin vain anneta, vaikka oma vauva onkin. Vaikka pikaisella huostaanottopäätöksellä sitten hoidetaan vastasyntyneiden osastolla.

Isä ei voi jäädä vauvan kanssa synnyttäneiden osastolle. Siellä pitää olla äidin paikalla, eikä isällä muutenkaan ole kyseiselle osastolle mitään asiaa paitsi vierailijana. Jos äiti häipyy, lapsi hoidetaan vastasyntyneiden osastolla.

Terv. lääkäri.

Vierailija
12/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisin käynyt pakolliset shoppailut shoppailemassa (vauvaa varten huom) niin ettei olisi tarvinnut kolmen päivän ikäistä kuljetella. Hankintoja oli kuitenkin pakko sillä reissulla vielä tehdä , emme näet asu kaupungissa. en kuitenkaan kehdannut edes kysyä, ehkä pelkäsin juuri tällaisia kommentteja...

Vierailija
13/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin jonkinlaisen " hermoromahduksen" .. Sairaala ahdisti minua kovasti, varsinkin kun jouduin olemaan siellä vauvan kanssa seitsmän päivää. Sain tosiaan sitten viidentenä päivänä käydä pari tuntia mieheni kanssa AUTOSSA ISTUMASSA sairaalan pihalla, kun hoitajat olivat hankkineet lääkäriltä luvan. Kuulemma näin tehdään joskus, eli että pari tuntia maksimissaan saa käydä esim. kaupungilla. Näin minulle sanottiin.

Vierailija
14/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini suunnittelee 2 vrk suunnitellusta sektiosta lähtevänsä lentokoneella Pariisiin kaverinsa kihlajaisiin. On ihan soittanut Finnairille ja kysynyt lupaakin. : D

Vierailija
15/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduttiin aika yllättäen synnyttämään, joten mies kävi myöhemmin ostamassa imetysliivit ja tissiliivin suojukset. Ei ollut mitään ongelmaa, kun osasin rintsikoiden koon ja mallin (olin aiemmin käynyt katsomassa) suunnilleen sanoa. Mua ei ainakaan ois saanut puolikuntoisena lähtemään edes sinne lähikauppaan! Jos teillä kerran ne ukot on, pistäkää ne hommiin vaan.

Vierailija
16/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai äiti saa pariksi tunniksi poistua osastolta, ja sen aikaa isä voi vaikka hoitaa vauvaa siellä. Mutta koko päiväksi poistuminen synnytysvuodeosastolta on sama kuin uloskirjautuminen, ja silloin ei pääsääntöisesti ole muullakaan perheellä osastolle asiaa.

Tottakai lääkärin lupia hoitajat aina kyselevät, mutta kyseessähän on aina vähän sellainen suositus. Ei lääkäri voi kieltää ketään osastolta lähtemästä, ellei ole kyse pakkohoidossa olevasta potilaasta.

T. nro 15

Vierailija
17/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ottamatta sen enempä kantaa saako äiti poistua synnäriltä, niin itse ainakin olin niin rikki (alapäästä) etei kyllä tullut mieleenkään lähteä markettiin tai shoppailemaan. Tosin yöksi olis ollu ihana päästä kotiin, kun oon niin ikävöivää sorttia.

Vierailija
18/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaveri teki työtä käskettyä. hän sanoi, että kotona ei ole tukiverkostoa ollenkaan ja hän halusi olla miehensä kanssa hiukan kahdestaan, käydä läpi asioita jne.

itse kävin kahviossa kun osastolle ei saanut tulla vieraita, ja kyllähän siinäkin tunti meni.

Vierailija
19/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuuluuko hän sarjaan, jotka uskovat olevansa huippu kunnossa koska ei ole synnyttänyt?

Minun yksi tuttuni vei synnärille kauhean kasan kirjoja yms tekemistä kun oli menossa sektioon ja sanoi, että enhän mä ole huomenna edes kipeä kun en ole synnyttänyt. Buaaahhhhh!! Taisi iskeä toisenlainen totuus seuraavana päivänä tajuntaan.

Ei muuten ole asiasta sen jälkeen kommentoinut.

Vierailija
20/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vauva nukkuu niin paljon, että kyllä niitä asioita ehtii käydä läpi vaikka vauva olisikin läsnä.

Vierailija:

ja kaveri teki työtä käskettyä. hän sanoi, että kotona ei ole tukiverkostoa ollenkaan ja hän halusi olla miehensä kanssa hiukan kahdestaan, käydä läpi asioita jne.

itse kävin kahviossa kun osastolle ei saanut tulla vieraita, ja kyllähän siinäkin tunti meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi