Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako äiti poistua synnäriltä päiväksi jos isä jää vauvan kanssa?

Vierailija
28.11.2005 |

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jok sanoi,ettei synnyttäneiden osastolle ole isällä kokopäiväksi asia??

Mulla tuli ap:n kysymyksestä mieleen,et jos ois esim.todella lähiomaisen hautajaiset kyseessä niin... siis kyllä siihen useempi tunti menisi.

En usko että kukaan varta vasten suunnittelee lähtevänsä,mutta jos hautajaispäivä on sovittu ja vauvan syntymä just tulossa niin saattaahan niin sattua et ne menee samalle päivälle tmv...

Vierailija
22/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysvuodeosastolla on kirjoilla ÄITI, ei isä. Siis vaikka olisi perhehuone. Parin tunnin poistuminen on ok, mutta en ole koskaan kuullut että mitään päivälomia annettaisi tuollaisilta muutenkin ruuhkaisilta osastoilta. Eli joko ollaan osastolla tai sitten uloskirjaudutaan. Sairaala ei ole mikään lepokoti, josta voi käydä shoppaamassa tai mummon hautajaisissa ja sitten palata sinne syömään ja nukkumaan. Kahvilassa tai kävelyllä nyt saa tietenkin käydä.

Vierailija
24/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin lapsi imutti parin tunnein välein alusta asti. En nyt halua tuomita toisten ratkaisuja, mutta itse ainakin pidin lapsen hyvinvointia ja hyvää elämän alkua tärkeämpänä kuin omaa oloani, joka oli jokatapauksessa tosi paska. :)

Vierailija
25/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hoitajat kehottivat siihen. Jätin vauvan siksi aikaa hoitoon, ei se ulkoilu nyt kauan kestänyt, mutta periaatteessa olisin voinut tehdä pitkänkin lenkin.

Vierailija
26/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa siellä saisi nukutuksi :-/ Ehkä sitten, jos on psykiatrin lausunto siitä, ettei kertakaikkiaan VOI nukkua muualla kuin kotonaan.

T. eräs sen sortin paniikkihäiriöstä kärsivä

Vierailija
27/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten joku voi häipyä yöksi ja jättää vauvansa sairaalaan ihan vaan oman unenlaadun vuoksi!! Ap:n kysymyshän kyllä koski kokonaisen päivän poissaoloa, ja minusta siihen on täällä tullut monta asiallista vastausta. Eli en usko että onnistuu.

Vierailija
28/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä se 3 päivää mukavasti siihen.

Vierailija
29/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran asuu synnäriä vastapäätä, pääsisi kätevästi näyttämään vauvaa sairaalassa, varmuuden vuoksi tai jos epäilee ongelmia.

Eihän nyt ketään voi tosiaankaan sairaalassa väkisin pitää.

Vierailija
30/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei myöskään ole paikka, jossa vaaditaan poissaolotodistuksia. Kyllä sieltä saa kotiin lähteä, jos siltä tuntuu. Mitä järkeä on olla yö kotona ja sitten tulla vielä takaisin sairaalaan??? Jos on siinä kunnossa että pääsee kotiin ja pärjää siellä yön, niin eiköhän se seuraava päiväkin sitten mene.

Vierailija
31/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on tosi kuin vesi :(. En ollut itsekään uskoa, mitä siinä vieressä tapahtui. Hoitajat vaan pyöritteli päätään. Jäi sairaalassaoloajasta pikkusen epätodellinen fiilis. Täytyy myöntää, etten itsekään uskoisi koko juttua, ellei mieheni olisi nähnyt ja kuullut saman.

Vierailija
32/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauva ja isä pitäisi jättää sairaalaan? Miksei koko perhe voi lähteä kotiin? Eihän siellä synnärillä enää nykyään kauaa tarvi kyykkiä, synnyttää voi ihan vaikka polikliinisesti (jos kaikki menee ok) ja lähteä parin tunnin päästä kotiin.

Vierailija
33/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä yönä ennenkuin sain vauvan sitten viereeni synnytysvuodeosastolle, kävin kotona toisia lapsia moikkaamassa. Tuntui aika kamalalta tulla kotiin ilman vauvaa, mutta olin ollut sairaalassa jo aika kauan, ja toisetkin lapset kaipasivat jo äitiä. Lapset eivät kuitenkaan voi olla sairaalassa vierailemassa kovin kauan, ainakaan kun heitä on monta. Olimme sitten vielä useamman päivän vauvan kanssa yhdessä synnyttäneiden osastolla.

Vierailija
34/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin psykiatri voi kirjoittaa lausuntoon, että " potilas kertoo ettei voi nukkua muualla kuin kotona" . : )

Vierailija
35/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsesi oli muualla hoidossa, joten tilanne oli ihan erilainen. Tuossa tilanteessa voi vapaammin mennä, kun ei tarvitse (henkilökunnan) järjestellä ja pohtia asioita lapsen kannalta.

Vierailija
36/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhtenä päivänä myös vieraiden kanssa kaupungilla kahvilla. Niin ja taisinpa piipahtaa myös yhtenä päivänä kaupassa jotain vauvatarviketta hankkimassa. Lapsi nukkui sen ajan vauvalassa.

Vierailija
37/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

11h synnytyksestä pankkiin allekirjoittelemaan lainapapereita;D

Paria tuntia siinä vierahti ja olin kyllä aikamoisen pihalla, ihme kun saatiin koko laina;D Vaikutin varmaan ihan aineissa olevalta ja hikoilin kun pikkuinen possu!

Vierailija
38/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on jo sielä laitoksella ja on ollut toista viikkoa sielä. On jo pumpannut monesti pullon täyteen että maitoa kyllä riittää. Hän ei kehtaa kysyä tätä asiaa hoitajilta.

Vierailija
39/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan

Vierailija
40/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes oma lapsi korvaa tuota minä minä minä asennetta???

Terveisin: Eräs joka oli viikon sairaalassa vauvan kanssa ikävöiden kotiin...