Uskaltaako raskaana syödä kaikkea laivalla
Ollaan lähdössä viking linelle risteilylle ja buffetti on varattu. Uskaltaakohan siellä näin raskaana ollessa syödä mozzarellaa??
Kommentit (14)
pöytäliinoja tai tax freen kassakuitteja. En myöskään söis pelastusveneitä, kun niitä voi tarvita vielä. Enkä jois vessan pöntöstä.
- ei listeriariskielintarvikkeita ellei kuumennettu yli +72 asteeseen ja tarjoilla välittömästi
- ei salmonella riskielintarvikkeita
- ei maksaa
- ei lohta jos olet jo sillä viikolla lohta syönyt
- ei yli 15cm silakoita
- ei maksaa
- ei yli 35g salmiakkia
- ei yli 3kuppia kahvia
- ei merilevää
- ei epämääräisiä yrttituotteita
- ei pakastevadelmia ellei kiehuvassa nesteessä
noiden syömisten kanssa. Joku vetää innoissaan taululiitua ym. ihmeellisyksiä ja sitten jos joku vetää jotai tuorejuustoa kerran raskaudenaikana ni kuolemahan siitä tulee.
Kotimaiset, isojen ja tunnettujen meijereiden tuotteet ovat turvallisia, ja näiden valmistamia feta-, home-, mozzarella- ja tuorejuustoja voi syödä kuumentamatta. Nykyisin 99 prosenttia juustoista on valmistettu pastöroidusta maidosta, mutta listeria saattaa tulla juustoon tehtaan linjalta myös myöhemmin, leikkaus- tai pakkausvaiheessa. Isot meijerit valvovat listeriaa jatkuvasti. Noudattaisin varovaisuutta lähinnä ulkomaisiin pehmeisiin juustoihin ja pienten juustoloiden tuotteisiin liittyen.
Listeria aiheuttaa harvoin terveen aikuisen sairastumista. Raskaana olevalle se on kuitenkin erityisen vaarallinen bakteerin aiheuttaman keskenmenoriskin takia. Täytyy muistaa, että listeria on hyvin harvinainen.
sori nyt vaan ihan pirusti kun mainitsin varustamon, jonka laivalla aiomme matkustaa! kun se varustamohan tässä se pointti olikin...
Kysymykseni takana oli juurikin nuo isojen meijereiden juustot ja pastöroidut tuotteet. Osaako joku sanoa noista laivan buffeteista, onko niissä yleensä kotimaisia (tai ruotsalaisia) tuotteet vai jotain vinkuintialaisia?
Ja kuten joku osasikin sanoa, että listeria on harvinainen, niin kuinka harvinainen se on?? Itse en ole koskaan kenenkään kuullut sairastuvan listeriaan...
Ja lisäksi vielä lähdin kyselemään koska noihin ruokarajoituksiin voi mielestäni (ja monen muun mielestä) suhtautua kriittisesti.
graavilohet ja tuorejuustot syömättä.
" Itse en ole koskaan kenenkään kuullut sairastuvan listeriaan..."
Mutta keskenmenoista olet kuullut? laivoilla ei ole suomalaisia juustoja veikkaanpa.
ja itse luulet kaikkien keskenmenojen johtuvan listeriasta?? vittuilu vittuiluna, eikö?
Kysymykseni takana oli juurikin nuo isojen meijereiden juustot ja pastöroidut tuotteet. Osaako joku sanoa noista laivan buffeteista, onko niissä yleensä kotimaisia (tai ruotsalaisia) tuotteet vai jotain vinkuintialaisia? Ja kuten joku osasikin sanoa, että listeria on harvinainen, niin kuinka harvinainen se on?? Itse en ole koskaan kenenkään kuullut sairastuvan listeriaan... Ja lisäksi vielä lähdin kyselemään koska noihin ruokarajoituksiin voi mielestäni (ja monen muun mielestä) suhtautua kriittisesti.
Onko sinulla raukalla sellainen käsitys, että vain suomalaiset ja ruotsalaiset juustot ovat turvallisia ja pastöroituja? Osataan sitä muissakin maissa pastöroida - ja sitäpaitsi tehdä sata kertaa parempia juustoja kuin Suomessa. Niitä syövät jopa ko. maissa asuvat odottavat, voitko kuvitella?!
syöny surutta fetajuustoa.mun käsittäkseni se ei ainakaan ole mikään ns pehmeä juusto..tosiaan graavikalat kandee jättää syömättä.
noiden syömisten kanssa. Joku vetää innoissaan taululiitua ym. ihmeellisyksiä ja sitten jos joku vetää jotai tuorejuustoa kerran raskaudenaikana ni kuolemahan siitä tulee.
on se bkteri, joka lymyää pastöroimattimissa ja vakuumipakatuissa tuotteissa. Ja kyllä, voi tulla keskenmeno, myöhäinen keskenmeno tai sikiö (yli 22 viikkoa tai 500 g) voi kuolla kohtuun.
Siljan laivallako sitten uskaltaisit sitä mozzarellaa syödä?
Eikös kaikki tuore-ja pehmeät juustot ole kiellettyjä raskaana?
Miksi ihmeessä siellä laivalla sitä sitten pitäisi mennä syömään??