Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KISSANKULMAN naiset:))

11.08.2010 |

Avasin nyt meille tälläsen pinon... en osaa linkittää jäseniä, mutta tässä kuitenkin tällänen!

Kommentit (66)

61/66 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jo useamman viikon, ei ole muista raskauksista tällästä ollut. Eilen en nukkunut päikkäreitä pitkästä aikaa, mut menin aikasin nukkumaan, nyt taas sellanen olo et tekis mieli kellahtaa sänkyyn.

Onneks toi kuumuus alkaa pikkuhiljaa meneen ohi, perjantaina oli tosi kuuma päivä ja oli kyllä tuskaa! Onneks ei oo mitään kauheeta pahoinvointia, sellasta huonoa oloa vain toisinaan ja siihenki auttaa kirpeät omenat.

Tänään olis keittiösuunnittelijan luo meno, vohdoinki tätä oon ootellutkin :)

Kerhot alkaa täällä kuun vika pv saas nähä mitä toi 2v tuumaa kun hän jääkin yksin äitin kanssa, menis niin usein mielellään isompien mukana joka paikkaan.

Pidetään peukkuja mami@ asuntokaupoille!

Muuttoon sukulaisa ja kavereita vaan liuta apuun, eiköhän se siitä. Näin olen ainaki ite suunnitellu, nyt näyttää siltä et talo on valmis ennen vauvojen syntymää (laitetaan monikossa kerta kaks on nähty ja muusta ei vielä tiedetä) loppusiivoukseen aattelin palkata siivoojan ja itelle jätän laatikoiden purkamisen ja tavaroiden paikalleen laiton.

Olen kyllä ollut aina loppuraskaudesta tosi energinen, mut nyt ei kyllä yhtään voi tietää ja miten iso mahtaa mahakin sitte olla.

wattu 11+1

62/66 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläki väsyttää! Ja ihan hirveesti! Laitoin keskimmäisen kouluun klo7-8, menin takas nukkumaan ja ysin jälkeen ukkokulta lähti reissun päälle ja halus mut ylös heippaa sanomaan ja sen jälkeen eiku takas nukkumaan...Herättiin kuopuksen kans 11:40 ku mies soitti matkanpäältä...ja niin uni jäi taas kesken..Meillä on tuo kuopus ruvennut taas hääräämään jotain öisin, hirveen herkkäuninen ja ku mää vessassa ravaan niin herää sitten siihen eikä unta saa, tahtois viereen mutta oon vaan sitte siirtäny sen oman sängyn mun viereen ja taputellu uneen (kestää tunteja). Muutaman yön tuli meidän keskelle nukkumaan mutta on sellanen häärääjä siinä ettei kukaan muu sitte nuku ja ku tuo mun maha on vielä mulla riesana tuossa niin ahdasta on ja parempi muutenki ettei enää tässä vaiheessa opi siihen vieteen joka yö nukkumaan (täytti siis 3v) ku vauvaki on kohta talossa.

Mamille tosiaan onnea asuntokaupoille! Meilläki on suunnitelmia vaikka mitä mutta pitäs saada ensin ed myytyä alta pois ettei oo montaa kämppää riesana..ja tuo mun ukkokulta on niin kova suunnittelemaan ja miettimään näitä juttuja etten hitaamapana hänen perässään pysy ees..ne ku saattaa vaihdella päivittäin...

Meillä kuulkaa on nyt niin että ukkokulta sanoi että se karvainen kaveri tulee meille ens kesänä! VIHDOINKIN!! (tätähän ei olla ootettu kuin 15v!!) Eli nyt sitte ois talvi aikaa miettiä ja tutustua kasvattajiin (muutama jo "tunnetaan") jos meillekin sellainen karvainen tuhisija löytys. "Ongelmana" meillä on vain koiran rotu ku on niiin monta ihanaa! :) Yks ehto miehellä on...ei kuulemma mäyräkoiraa =DD mun äitillä ku on sellaisia ollu toista kymmentä vuotta..

Ens viikolla pääsen to omalle lekurille tosin on mulla ma neuvolan lekuri, mutta enemmän luotan tuohon omaan lekuriin ja hänen ultraansa joka ei ole vuodelta 80..Vähän hirvittää tuo kohdunsuun tilanne ku niin kipeää tuonne alakertaan tekee, eilenki tuntu siltä että Junnun varpaat ilmestyy kohta haarojen välistä.

Junnu painaa jo tosi korkealle keuhkoihin ku on niin vaikea hengittää, tuntuu että ei vaan saa tarpeeksi happea, ihan hirveä tunne! Vielä ku nää ilmat on tällaset vähähappiset niin avot!

Itse nautin vauvamahastani ja mielelläni pidän ihonmyötäisiä toppeja ja paitoja vaikka muutki sitte näkee mun ah niin ihanat ylimääräiset..näillä viikoilla se on vielä sellanen kivan kokonen eikä lyllertävän ryhävalaan tyyliä. Masu on kuitenki iso sf-mitta oli tuossa heinäkuun lopulla jo 25cm ku viikkoja oli noin 22, vertasin edelliseen raskauteen niin senttejä oli paaaljon enemmän ku viimes..mitä sitte onkaan ens viikolla..

nani ja junnu poksuu 26!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, muistaako kukaan minua, mutta täällä olen palstaillut jo vuodesta -04, eli neiti nelosen odotuksesta :) Kävin tuolla kuumepuolella ihan vain uteliaisuuttani katsomassa, keitä tuttuja mahtaa olla siellä tahi jo täällä ja aika monta tuttua löytyikin :) Onnea siis kovasti kaikille plussanneille!

Tähän pinoon tulin Leannaa onnittelemaan pienen pojan johdosta! Ihanaa, että olette selvinneet hurjasta synnytyksestä ja kaikki on nyt hyvin. Sinun kanssasi lienen kaikkein kauimmin palstaillut yhtä aikaa :)

Meille ei ole lisää vauvoja tulossa, perheessä nyt 6 lasta, mutta veri vetää aina silloin tällöin tänne kurkkimaan :) Teille muille toivotan ihania masunkasvatuspäiviä ja sitten myöhemmin suloista vauva-aikaa!

Misti kera kuuden

Vierailija
64/66 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista en ole käyttänyt kuin yhden kerran joskus vuonna 1 ja 2 ennen nakkisotaa, kun systeemi silloinkin sekoili, mutta Misti siis olen :)

Vierailija
65/66 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mamille asuntokauppoihin!

(pitiköhän mun jotain muuta vielä kommentoidoa? Ei hajuakaan, onneton muisti :()

Mulla pyörähtä toinen lomaviikko käyntiin. Ihan hirveää koulusähläystä on ollut tähän asti. Tyttö (6. luokkalainen) on ainoa jonka asioista ei ole tarvinnut säätää eikä säheltää, paitsi että mulla on huono omatunto kun hän jää vähemmälle huomiolle. Tai sitten vaan äyskin hänelle kun hän teinimurkkukohtaukisssaan äyskii kuopukselle. Esikoissta ollaan koitettu takaisin koulun penkille. Eilinen meni hyvin, tänään kävin hakemassa kotiin tunnin koulupäivän jälkeen. Hällä on kuulemma maha sekaisin. Sitä samaa oli paljon viimevuonnakin (kun koulu keskeytyi), joten ei kovin kivalta tunnu. Ja toisikko on "vaan" teini... kuopuksen eka luokka lähti käyntiin ihan mukavasti. Tosin hän vähän ihmetteli että täytyykö sinnenyt muka menna jokapäivä, ja ihan tosissaan hän väitti minulle että maanantai ainakin on vapaa :D

Asiaan. Mulla oli neuvola tänään, kaikki ok. painoa tullut 900g, mutta edelleen on vähemmän kuin lähtöpaino. RR 111/65, hb 101 ja rautapurkki käteen. Mulla tosin ei rauta tahdo imeytyä.. mutta popsitaan nyt sitten. Sydänäänet kuului, liikkeiden vähyydesta mainitsin, ei kommenttia. Miten nuo tyttö-poika-sykkeet uskomusten mukaan menikään? 140 oli syke, tosin en isoista muista yhtään millaisia heillä on olut :D Kiinalaisen kalenterin mukan olisi poika tulossa, mutta kun vertasin vanhempiin, niin ei tuo kalenteri kyllä täsmännyt kahden kohdalla. mitäköhän muuta huuhaata sitä vielä koittaisi? :D Seuraava aika neuvolaan 20.9. Jäin vaan miettimään, että missä vaiheessa se sokerirasitus sitten tehdään? Ja koska ne kelan paprut täytetään, entä anotaanko työnantajalta ä-loma jo ennen niitä kelan paprujen täyttöä?

Liitoskivuista mainitsin myös, enpä niihinkään mitään kommenttia saanut. Mieti nvaan ,että jos niiden vuoksi joudun sairaslomaa harkitsemaan, niin voiko työterveyslääkäri sen kirjoittaa? Vai pitääkö mun sitten sitä varten mennä nla-lääkärille?? Tosin siinä tapauksessa varaan ennemmin ajan vaikka yksityiseltä, mä en oikein tykkää tuosta meidän nla-lääkäristä.

Pikkuhiljaa alkaa ärsytämään, kun mitään asioita ei tän mahan kanssa enää saa tehtyä "normaalisti", ja tosiaan ne kivut muistuttaa kyllä heti jos kuvittelee tekevänsä jotain enemmän; kuten eilen kävin pidemmällä kävelylenkillä (tädin ja hänen miehensä kanssa käytiin Noormarkussa Ahlströmin alueella kiertelemässä, tädin mies on sieltä kotoin ja toim ioppaana), ja iltapäivällä imuroin auton. Ja nyt on edelleen liitokset hellänä. Ärsyttää! Ja jostain kumman syystä ei mitkään vauvakamat jaksa kiinnostaa yhtään. meillähän ei ole mitään, tai se pinnis minkä hain tuossa lomareissun yhteydessä löytyy, mitään muuta ei. Mitään en jaksaisi edes katsella. Tietty kun rahatilanne on tällä hetkellä aika tiukka, maksellaan viel viimetalven sähkön tadsauslaskuja+ kuopuksen silmälasit pitää uusia, niin eipä talouskaan veny mihinkään isompiin hankintoihin juuri nyt. Mutta ennen sitä on jaksanut edes katsella, nyt ei nappaa. Eikä alekaupoilla tullut muutenkään käytyä. Aiemmin suunnittelin että haen vauvan vaatetta kesäalesta. Kissan viiksen, sinne jäi kaikki. Jos joku pesänrakennusvietti vielä iskisi jossain vaiheessa? Mieluummin ennen kuin kivut pakottaa minut olemaan tekemättä mitään.

Tulipa taas vuodatusta ei-mistään

Andrea 19+4

66/66 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja andrea koululaisten kanssa! Meilläkin härdelliä ollut taas koulujen alettua. Esikoinen,seiskalle lähteny, hoitaa hommansa tosi hyvin ja itse. 6lk poika myös ihan hyvin ja kop kop, nyt myö 3lk tyttö alkanut ottaa vastuuta koulunkäynnistään. Viime vuos oli ihan kaaosta, että sai sen ehtimään ajoissa kouluun. Aina joku kiukku oli aamulla vaatteista ja ties mistä. Tosi usein oli myös kipeänä,etei muka voinut mennä kouluun. Nyt vähän eri meininki, joka toivottavasti kestää!

Ekalle lähtenyt poika on vähän pihalla vielä koulun kanssa. Läksyjä ei muista tulleen ja tunneillakaan ei ole kovin montaa tehtävää saanut aikaiseksi tehdä. Aika kuluu hänellä haaveiluun ja muiden tekemisien tarkkailuun;) Jospa se siitä ajan kanssa alkaa sujua;)

Mulla oli myös neuvola eilen ja kaikki ok. Hemoglob. täälläkin 103, eli selittää kamalan vetämättömyyden ja väsymyksen. Rautaa oon kyllä syöny jo viime neukusta lähtien, että ei kauheesti siitä mullakaan apua.Seuraava nvola mullakin vasta rv 24 ja kuulemma hyvin ehtii vielä kelan paprut täytellä:) Painoa oli taaas tullu yli 500g per viikko!! Mikä valas musta tulossa..

Sydänäänet oli 150-155, viikko jänskättävää, ennenku ehkä ultrassa selviää oisko sittenkin tyttö sykkeet;) Pojista meillä ollu n. 140 luokkaa, yhellä oli kyllä 150 monta kertaa. Saapi nähdä, jotenki vaan tuntuu, että tääkin kun on oviksen aikoihin "tehty", niin poikahan se varmaankin jälleen;)

Hankinnoista: kävi tuuri, myin viime kesänä meidän kuopuksen 6kk käytössä olleen gracon logico s turvakaukalon pois. Katselin huvikseni myytäviä kaukaloita ja kas, sieltä pongasin meidän oman kaukalon takasin, joka oli ollu 9kk käytössä heillä, joille myin;) Eli sain omani hyväkuntoisena vielä kotiin, niin pakkohan se oli käydä ostamassa jo pois:) Nyt oottelee sitten varastoituna:)

Vaunut himottaisi jo hankkia, mutta vielä ei rahaa ylimääräitä niin paljon;) Olen miettiny teutonia spirittiä koska olis kätevät koiraa ulkoiluttaessakin, tai sitten perinteiset emmaljungan duo edget. Ne vaan niin isot sitten rattaana. Eipä niitä autoon tartte onneksi kovin usein kasata. Väri on jo selvä, ruskea sävyiset haluan:) Pieniä vaatteita oon huutonetistä haalinu, aika poika voittosia tosin..

Pinnasänky on kuopuksen jäljiltä makkarissa edelleen. Hoitopöydän sain jo kaverilta. Eli ei oikeastaan kauheesti tarvii ennen vauvantuloa muuta hankkia, sitterin sitte ehtii syntymän jälkeen. Vaunut se isoin hankinta enää.

Mitään pesänrakennusviettiä ei oo vielä kyllä ilmenny. Johtuisko siitäkin, kun ei yhtään vielä tiiä, että missä me asutaan vauvan tullssa?! Ja sitä väliaikas kämppää ei niin jaksa alkaa laittelemaan:/

Mitäköhän vielä oli.. nyt ei muista tämäkään pää;)

Ai niin, koita kestää andrea liitoskipujen kanssa!:/ Ne on ikäviä, esikoisesta oli tosi pahana ja kävelin lopussa ku ankka, tai pingviini.

Muissa odotuksissa ovat tulleet vasta ihan vikoilla viikoilla.

Jaksamista kaikille!:)

mami@6 rv 19+2