Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette tänään lounaaksi ja miten valmistatte sen?

Vierailija
11.08.2010 |

Kertokaa tarkkaan miten teette lounaan tänään! Ei pelkästään että pottuja ja nakkeja, vaan mielellään vähän reseptin kera, kiitos!

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran makaroonit + tonnikala/jauheliha/nakit + pakastevihannekset kelpaa saati sitten pussikeitot... Jatketaan siis lounaattomalla linjalla ja vedetään voileipiä nälkään kunnes mies tulee kotiin laittamaan sen ruuan... ugh.

Netissä on varmaan tsiljardi helppoa lounasreseptiä. Ei luulisi olevan kovin vaikea koittaa joskus jotain muutakin kuin pussikeittoja0.

Vierailija
102/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse söin pienen lautasellisen eilistä salaattia (salaatti, tomaatti, kurkku) ja lapseni söi kanakeittoa. (reilu litra vettä kattilaan, 3 kasvisliemikuutiota sinne. 350g kananpojanfileesuikaleita hunajamarinaadissa + kaksi sipulia ja kaksi valkosipulinkynttä ja (kanoja vähän maustetaan currylla) paistetaan pannulla. 8 pientä/keskikokoista perunaa kattilaan, 3 porkkanaa sinne sekaan hetken päästä ja sitten 2 pussia juureskuutioita + kana&sipulisekoitus sekaan. Ja tuota ruokaa riittää kolmelle hengelle 3päivää (ja keittohan säilyy hyvin 5päivää!!)

Siis ihan oikeasti alitoit KOLME kasvisliemikuutioa ja syötät sitä lapselle? Et kaiketi ole tajunnu katsoa paljon siinä on natriumglutamaattia? Huh Huh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies laittaa ruuat ja hoitaa kaupassakäynnit, mulla ei ole sitä rahaa millä voisin kaupasta hakea ne ainekset niihin "yksinkertaisiin" resepteihin. Että heitäpä joku resepti joka maksaa tuon 1,2€ ja riittää yhdelle aikuiselle + kahdelle lapselle eikä valmistukseen mene pilkkomisineen kuin maks 0,5h. Itse en jaksa etsiä näillä vaatimuksilla.

Jos ei kerran makaroonit + tonnikala/jauheliha/nakit + pakastevihannekset kelpaa saati sitten pussikeitot... Jatketaan siis lounaattomalla linjalla ja vedetään voileipiä nälkään kunnes mies tulee kotiin laittamaan sen ruuan... ugh.

Netissä on varmaan tsiljardi helppoa lounasreseptiä. Ei luulisi olevan kovin vaikea koittaa joskus jotain muutakin kuin pussikeittoja0.

Vierailija
104/112 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoita, sen kanssa vaikka jotkut porsaankyljykset uuniin porkkanaa ja sipulia seuranaan tai sitten saattaisi riittää ihan kananmunakastike ja raejuustoa.

Lisäksi tomaattia, kurkkua, mitä kasvista nyt sattuu löytymään.

Tero

Vierailija
105/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko liemikuutioita??

Siis herranen aika, pelkkää tomaattia ja kurkkuako??

Ja mitä vielä, hunajamarinadissa!!!

Ja joku vielä pesee sen marinadin pois!

Tai.. tomaattipyrettä?? Tomaattimurskaa sen olla pitää, ja itsetehtyä luomutomaateista, mieluiten itse kasvatetuista! Muuten ruoka ei oo ruokaa.

Ja kamalaa, nakkeja tai makkaraa!!!

Ja pastaa, eikä välttämättä edes täysjyvää!

Muistakaa ihmiset aina tulla kysymään lupaa ensin av:lta, ennenkuin laitatte "ruokaa" lapsillenne. Tai no.. oikeestaan ihan sama mitä teette, koska jotain vikaa siinä kuitenkin on.

Vierailija
106/112 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en tee mitään.en syö yksinään mitään,juon vaan kahvia.

Vierailija
107/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies laittaa ruuat ja hoitaa kaupassakäynnit, mulla ei ole sitä rahaa millä voisin kaupasta hakea ne ainekset niihin "yksinkertaisiin" resepteihin.

Sulla ei ole rahaa millä ruokkia teidän yhteiset lapset? Oiskohan nyt pienen parisuhdeistunnon aika?

Sanot sille miehelle että tuo kaupassakäydessään ainekset myös seuraavan päivän lounaalle. Kai se itsekin lounasta syö?

Vierailija
108/112 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse söin pienen lautasellisen eilistä salaattia (salaatti, tomaatti, kurkku) ja lapseni söi kanakeittoa. (reilu litra vettä kattilaan, 3 kasvisliemikuutiota sinne. 350g kananpojanfileesuikaleita hunajamarinaadissa + kaksi sipulia ja kaksi valkosipulinkynttä ja (kanoja vähän maustetaan currylla) paistetaan pannulla. 8 pientä/keskikokoista perunaa kattilaan, 3 porkkanaa sinne sekaan hetken päästä ja sitten 2 pussia juureskuutioita + kana&sipulisekoitus sekaan. Ja tuota ruokaa riittää kolmelle hengelle 3päivää (ja keittohan säilyy hyvin 5päivää!!)

Siis ihan oikeasti alitoit KOLME kasvisliemikuutioa ja syötät sitä lapselle? Et kaiketi ole tajunnu katsoa paljon siinä on natriumglutamaattia? Huh Huh

Minä olen syönyt varmaan pikkulapsesta asti liha- tai kasvisliemikuutioita ruuassa ja kas kummaa, kun kaikesta natriumglutamaatista ja ties mistä muusta olen terve kuin pukki! Ei ole allergioita tai muitakaan vaivoja kuten näköjään joka toisella mukulalla nykyään..

Ja ikää jo 43 vuotta :)

Vierailija
109/112 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan oo inkivääri kallista! Tai jos sun mielestä 20 senttiä on , niin sitte.. siitä 20c:n palasta laittaa ainakin pariin-kolmeen ruokaan.

Vierailija
110/112 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lounaaksi maissi-savupaprikakeittoa. Sen seuraksi leivotaan sämpylöitä, joihin laitetaan pähkinöitä ja hunajaa.

Vierailija
111/112 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistan kananuggetteja pakastimesta ja siihen sekavihanneksia pakastimesta seuraksi.

Vierailija
112/112 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin juuri uunivuoan uuniin. sinne viipaloin perunoita, suolaa ja kaadoin päälle 2 dl kermaa. katsotaan riittääkö se kerma vai pitääkö laittaa lisää. ja katsotaan tuleeko hyvää vai pahaa. mitä veikkaatte? Teinkö jonkun virheen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme