Mitä teette tänään lounaaksi ja miten valmistatte sen?
Kertokaa tarkkaan miten teette lounaan tänään! Ei pelkästään että pottuja ja nakkeja, vaan mielellään vähän reseptin kera, kiitos!
Kommentit (112)
paistetaan kalapuikot pannulla öljyssä, keitetään perunat vedessä, muussataan, sekoitetaan voita ja maitoa sekaan. lisäksi kurkkua ja tomaattia viipaleina.
Nakkikastiketta mummun tapaan: paistan sipuleita ja nakkeja voissa. Heitän pari rkl:sta jauhoja ruskistumaan pannulle, sitten lihaliemikuutio perään. Vettä pannulle myös, sitten truuttaan ketsuppia ja sinappia sekä silputtua persiljaa kehiin. Tarkistan suolan.
Keitän perunoita sekä porkkanoita joita tarjoan kastikkeen kanssa. Lisukkeeksi raejuustoa ainakin, muusta en vielä tiedä.
Teen tämän kun lapsi tulee koulusta. Nyt syön itse spagettia ja kastiketta joka on eilistä. : )
jauheliha paistetaan pannulla rasvassa, maustetaan lihaliemikuutiolla. makaronit keitetään vedessä. kun molemmat on valmiita, ne sekoitetaan. kastikkeeksi ketsuppia.
Paistan kanankoivet pannulla (ensin nahka pois ja polvesta poikki) ja siirrään uuninkestävään astiaan. Sitten ruskistan pannulla kolme pieneksi silputtua sipulia, lisään tuoreesta inkivääristä ja valkosipulista tehtyä tahnaa ja kuullotan hieman. Lisään pari kanelitankoa, muutaman laakerinlehden, pari hienonettua chilipalkoa, maustepippuria, mustapippuria, kardemummaa, juustokuminaa ja kurkumaa, vettä ja turkkilaista jogurttia. Annan kiehahtaa pannulla ja laitan kanapalojen päälle ja koko vuoka sitten uuniin miedolle lämmölle kunnes kana on kypsää ja kastike vähän hautunut kokoon. Tarjoan basmatiriisin ja tomaattisalaatin kanssa.
syödäänkö teillä tuollaista useinkin vai onko tänään joku erikoisjuhlapäivä? noin paljon aineksia yhteen ruokaan, tulee kyllä hintaa!
Eihän siinä ole kuin kanankoipia, riisiä ja mausteita! Tomaattisalaattia lisäkkeenä. Mikä tuossa nyt niin kallista on? Etkö sä käytä mausteita ruuassa?
Siikaan suolaa ja uuniin, perunat kiehumaan. Kuullotan sipulit ja pienet porkkananpalat voissa, lisään tilliä ja jauhosuuruksen + mausteet. Kun kastike on valmista (=porkkanat kypsiä) laitan joukkoon ruokakermaa. Siinä se. Lisänä punajuuria ja vihersalaattia.
sitruunamajoneesia, keitettyjä ruusukaaleja voimariinisulalla ja tomaattisalaatti, jossa on paitsi tomaattia, myös uutta sipulia, ruohosipulia, persiljaa, valkoviinietikkaa, mustapippuria, oliiviöljyä ja suolaa.
syöttekö te ihan oikeasti tuollaisia ruokia? Muutama oli oikein herkullisen kuuloinen, mutta nuo nakki- jauhelihamössöt, onko ne oikeasti hyviä ja TERVEELLISIÄ? Vai jotain poikkeusruokaa vain tänään?
On hänen herkkuruokaansa ja toivoi sitä. Itselle tomaattia, mozzarellaa, basilikan lehtiä ja mausteita joukkoon (eli mustapippuria, oliiviöljyä ja balsamicoa).
silikoniseen muffinivuokaan öljyä, sitten meetvurstia, pekonia ja rikon raa an munan jokaiseen. Päälle suolaa ja juustoraastetta. Paistan uunissa kunnes munat on kypsät.
Lisäksi raakaa kukkakaalia ja kurkkua.
syöttekö te ihan oikeasti tuollaisia ruokia? Muutama oli oikein herkullisen kuuloinen, mutta nuo nakki- jauhelihamössöt, onko ne oikeasti hyviä ja TERVEELLISIÄ? Vai jotain poikkeusruokaa vain tänään?
Vaihtelu virkistää kummasti! Meillä syödään muutoin nykyisen miehen mielestä ihan sunnuntairuokaa arkena ja minä pidin sitä ihan tavallisena juttuna!
Minulla on yksi lapsi ja hänelle kyllä tarjoan parasta! : )
Ihan normaali päivä ja minusta aika edullinenkin ruoka, nyt näkyi nimittäin olevan broilerin koipireidet tarjouksessa ja oikein hyviä kun pesee ällömarinadin pois. Jogurttia, sipulia ja riisiä on muutenkin kaapissa ja tomaatitkin ovat kesäaikaan edullisia. Minusta useimmilla muilla on kalliimmat reseptit kuin minun ruokani ja tänään on aikaa hauduttaa ruoka uunissa kun on vielä kesäloma kesken. Ei tuo minusta oikeasti mitenkään erikoinen ruoka ole, enemmän ihmettelen nakki-makaronisörsseleitä ja liemikuutioita kun itse en pidä niiden mausta lainkaan.
Giniä ja tonicia.
Tämä suomalainen "rehellisyys", "tasa-arvoisuus" ja "oikeudenmukaisuus" vituttaa sen verran paljon.
Alkoholi ei ole ratkaisu, tiedän. Työskentelen lääkealalla ja tiedän yhtä ja toista.
Nyt vaan ketuttaa. Eräs henkilö on pakko saada tilille pahanteostaan.
kaupan valmiita lihapullia, ketsuppia, hernemaissipaprikaa pakastimesta sekä keitettyä makaronia.
Paistan uunissa kanan fileitä, jäähtyneenä leikkaan sopiviksi paloiksi ja kasaan lautaselle jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, ananasta, herneitä ja aurajuustoa ja sitten sitä kanaa. päälle valkosipulikastiketta ja slurps, on maukasta! :)
Paistan kanankoivet pannulla (ensin nahka pois ja polvesta poikki) ja siirrään uuninkestävään astiaan. Sitten ruskistan pannulla kolme pieneksi silputtua sipulia, lisään tuoreesta inkivääristä ja valkosipulista tehtyä tahnaa ja kuullotan hieman. Lisään pari kanelitankoa, muutaman laakerinlehden, pari hienonettua chilipalkoa, maustepippuria, mustapippuria, kardemummaa, juustokuminaa ja kurkumaa, vettä ja turkkilaista jogurttia. Annan kiehahtaa pannulla ja laitan kanapalojen päälle ja koko vuoka sitten uuniin miedolle lämmölle kunnes kana on kypsää ja kastike vähän hautunut kokoon. Tarjoan basmatiriisin ja tomaattisalaatin kanssa.
syödäänkö teillä tuollaista useinkin vai onko tänään joku erikoisjuhlapäivä? noin paljon aineksia yhteen ruokaan, tulee kyllä hintaa!
Mietin alkuperäistä viestiä lukiessani, että tuota voisi tehdä ja laskeskelin mitä pitäisi ostaa. Meillä on noista aineksista kaapissa kaikki muut paitsi kanankoivet (tosi halpoja), tuore inkivääri (tarvittava pätkä maksaa ehkä 30 snt), chilipalkoja (tuoreena irtokappaleina ehkä euron) ja turkkilainen jogurtti.
Miten niin kanelitangot ja inkivääri ovat kalliita? Tiedätkö miten vähän tuoretta inkivääriä ruokaan laitetaan?
lämmitän uunissa ja kaikki luulee että tein ne itse ;) Vaikka olen istunut koko aamun tässä koneella enkä aio hievahtaakaan.
Ihan normaali päivä ja minusta aika edullinenkin ruoka, nyt näkyi nimittäin olevan broilerin koipireidet tarjouksessa ja oikein hyviä kun pesee ällömarinadin pois. Jogurttia, sipulia ja riisiä on muutenkin kaapissa ja tomaatitkin ovat kesäaikaan edullisia. Minusta useimmilla muilla on kalliimmat reseptit kuin minun ruokani ja tänään on aikaa hauduttaa ruoka uunissa kun on vielä kesäloma kesken. Ei tuo minusta oikeasti mitenkään erikoinen ruoka ole, enemmän ihmettelen nakki-makaronisörsseleitä ja liemikuutioita kun itse en pidä niiden mausta lainkaan.
Ei ole totta.. mikset osta marinoimattomia?
Eikä sitäpaitsi koipireidet mitään erityisen edullisia ole, koska niistä jää niin paljon syömättä.
Me käytämme vain rintafileitä ja marinadin teen tarvittaessa itse.
rakennetaan huollea okt, mutta kanankoipia ja riisiä ei ole varaa syödä arkisin.
Elämä on valintoja täynnä. Me olemme tehdeet perusvalinnan syödä aina hyvin ja laadukkaasti ja olemme valmiit näkemään vaivaa ja käyttämään rahaa sen eteen. Kuvittelisin, että käytämme ekstrana normaalin päälle ruokaan noin Audi A8:n kuukausilyhennyksen verran. Autona meillä on vanha Nissan.