Mitä minä vastavalmistunut pyydän kk-palkkaa?
Olen ollut opintojen ohella asiantuntijatehtävässä työssä 2v. Tehtävät eivät ole mitenkään vaikeita tai vaadi erityistä osaamista, mutta tottakai tässä ajassa minulle on kehittynyt jo ammattitaito.
Työ on sellainen, ettei siihen mistään koulusta valmistu, vaan työ pitkälti kouluttaa tekijäänsä.
Kyseessä on pk-yritys (alle 50 hlö) ja kaikki vakituiset ovat korkeakoulutettuja.
Nyt ollaan neuvottelemassa minulle vakituista työsopimusta. Mitä minun pitäisi pyytää? Tuntipalkkani on hiljattain noussut, ja muunnettuna kk-palkaksi se on nyt 2700e/kk. Toki nyt olen ollut vain osa-aikaisesti työssä.
Työnkuvani tulisi muuttuvaan vaativampaan, muttei kuitenkaan vielä päällikkötasolle. Olisin siis edelleen asiantuntijatehtävissä, luultavasti edelleen ilman myyntivastuuta.
Lisää palkkaa pitää kuitenkin saada, sillä valmistuin maisteriksi ja työ muuttuu nyt "vastuuttomammasta" osa-aikatyöstä vastuulliseksi päivätyöksi.
Myynkö liian halvalla jos pyydän 3000e? Kokemukseni talossa on varmasti arvokasta ja minut on jo todettu hyväksi työntekijäksi. Pitää myös varautua siihen, että palkkaa ei ole helppoa saada lähiaikoina nousemaan.
Eli kuinka paljon vastavalmistunut voi pyytää, kun kuitenkin kokemusta työstä ja yrityksestä jo on usean vuoden ajalta. Onhan tilanne kuitenkin nyt ihan eri kuin että jos halisin samaa työtä ulkopuolisena.
Kommentit (8)
Sinänsä 3000 Euroa/kk on hyvä lähtöpalkka, vaikka oletkin jo osoittautunut hyväksi ja ollut kaksi vuotta talossa. MUTTA... taas riippuu alasta ja osaamisesi erityisyydestä. Hirveän syvää osaamista sinulta ei voi vielä tuolla kokemuksella löytyä, mutta toki jotain ja olethan osoittaunut hyväksi tyypiksi. Lisäksi pienet firmat maksaa parempaa palkkaa kuin isot. Toisaalta kokemuksesta voin sanoa, että usein talon ulkopuolelta tulevalle maksetaan enemmän kuin talon sisällä olevalle, vaikka tuo toinen pitää opettaa työhön ja on tuntematon kortti muutenkin.
Kerro nyt hiukan alastasi. Voithan pyytää vaikka 3200 Euroa tai vaikka 3500. Miksi naiset miettii tälläisiä? Jotkut vastavalmistuneet nuoret miehet pyytää ihan tolkuttomia ja eivät koe siitä mitään stressiä. Naisille ominaista on juuri itsensä alihinnoittelu!
pääkaupunkiseudulla 3100 €/kk ja keskisuurissa kaupungeissa 2800 €/kk.
Peräkylissä 2700 €/kk.
Jos palkkasi on nyt juuri noussut ja 2700 €/kk, niin vaikka olisit pääkaupunkiseudulla, niin senpohjalta lienee vaikea saada yli 10 % korotusta.
Tuossa huituvilla varmaan se palkka on. Arvaan että 3100 €/kk voi olla pääkaupunkiseudulla hiukan liikaa pyydetty, sillä juuri saatu korotus kyllä kertoo suuntaviivan palkkaukseen.
tietoa, ei tavaraa. Kyse on enemminkin pehmeästä, kuin kovasta tiedosta. Lähellä viestintä/koulutusta. Työpaikalla on naisenemmistö.
Tämä varmasti auttamatta pienentää summaa :D
ymmärtääkseni tulijoita kyllä on ja pienilläkin palkoilla. Mutta eihän jo alkuun päässyttä lupausta kannata päästää poiskaan.
Saattaa tosiaan olla, että tuo juuri saamasi palkankorotus antaa sen osviitan. Pahimmillaan voi olla, etteivät anna penniäkään lisää, koska papereiden saaminen yliopistosta ei muuta sua mitenkään heidän silmissään.
Mutta pyydä nyt se 3000 Euroa tai 3100. Sinänsä mua edelleen kiusaa tää meidän naisten vaatimattomuus...:( Itse olisin kanssa nynny ja miettisin, etten vaan pyydä nolon liikaa. Miehet ei mieti sellaisia.
t:3
Vaikka palkka juuri nousikin, pitää ottaa huomioon, että vastuu on pikkaisen eri henkilöllä joka onkokopäivätyössä, kun sillä joka käy kääntymässä muutamana päivänä viikossa. Toisekseen myös työtehtävät muuttuvat vakinaistettaessa vaativammiksi.
ap
ja jos olet nainen, pyydät 3800 e/kk, mutta lupaat sitten tulla, jos maksavat 3200 e/kk
(ei KTM eikä DI)
ap