Auttakaa, miten yli abortista?
En tarvitse nyt jeesusteluja ehkäisystä, sanotaan vaan että kaikki on hoidettu kunnolla mutta silti olen EHKÄ raskaana (menkat kolme päivää myöhässä, eli sinänsä ei nyt vielä paniikkia mutta panikoin silti).
Meidän elämäntilanne on käytännössä aivan mahdoton lapsen saamiselle! Sen takia pelkään nyt ihan kuollakseni olevani raskaana, periaatteessa haluan lapsen ja muuten vauva olisi oikein tervetullut, mutta NYT on huonoin aika ikinä.
Miten te jotka olette tehneet abortin, olette pääseet siitä yli?
Kommentit (70)
vaikka isovanhempia on osa vielälkin elossa, eivät ole tukena. Köyhyys voi olla myös hetken tila ja vaikka vaikka olisi rahaakin, on kiva ostaa käytettyjä vaatteita ja välineitä. Lapsen tarvikkeet eivät paljoa maksa. Jos tavoittelee, että kaiken pitäisi olla viimeisen päälle ja uutta, niin oikeasti se on turhaa. Pieni lapsi ei tipan tippaa välitä siitä, ovatko vaatteet käytettyjä tai rattaat kuluneita, tärkeintä hänelle on elämä
pääset yli siitä, kun et anna tollaisten pahojen kielien kummitella!ite oon päässy eikä tosiaan vaivaa päivittäin tms ja johtuu varmasti siitä,et ratkaisu oli ainoa oikea sillä hetkellä.paljon voimia sinulle ap!!
Siis SUOMESSAHAN asiat varmasti olisikin hyvin, mutta mikäli en haluaisi olla yksin lapsen kanssa, en saisi tukia sillä lapsen isä (mieheni) ei asu Suomessa. Isä on siis suomalainen.
on se, että jos yhtään tuntuu ettet pysty tekemään aborttia, pidä lapsi. Itse tulin raskaaksi 3 kk tapailun jälkeen. Vauvan isä ei välitä eikä ole sinut asian kanssa, ei ollut valmis. Itse halusin pitää lapsen. Odotan siis nyt yksin ja minusta tulee yksinhuoltaja. On asioita, jotka pelottaa minuakin. Jaksanko jne. Mutta olen huomannut, että monet parisuhteessakin olevat pelkäävät ym. Itse olen päättänyt pärjätä ja lapsi on mulle jo nyt rakas! Elämä kantaa ja asiat järjestyy. Itse en olisi pystynyt aborttiin ja olisin tuntenut syyllisyyttä koko loppuelämän, miettinyt millainen lapsesta olisi tullut jne. Varsinkin kun mullakin jo ikää 30 ja tämä voi olla ainut tilaisuus. Luulin monta vuotta etten tule edes raskaaksi (vikaa munasarjoissa). Kannustan siis siihen, että kuuntele tarkkaan sisintäsi, kun teet päätöksen. Päätös on lopulta sinun, koska sinä kannat lasta. Älä ainakaan taivu painostuksen alla.
antaa tupakoivan keuhkosyöpäpotilaan kuolla syöpäänsä tai tupakoivan keuhkoahtaumapotilaan tukehtua. Lihaksensa reväyttänyt urheilija olisi ryhdikästä jättää niille sijoilleen ihmettelemään, että mitä tapahtui. Omaa syytään, sattui vahinko... Kantakoot ryhdikkäästi vastuunsa.
Oikeasti ryhdikästä olisi tietenkin mahdollistaa lapsen syntyminen myös yhteiskunnan puolesta. On kohtuutonta, kuinka mies voi halutessaan vetäytyä lähes kaikesta vastuusta ja kuinka naisen euro on edelleenkin se 80 senttiä. Puhumattakaan nyt raskauden tai hoitovapaan vaikutuksesta työmarkkinoilla.
Minulle on tehty ja samoin minulla oli huonoin aika ikina mita olisi voinut olla! Asiasta keskustelin mieheni kanssa ja han tuki paatostani. Ainoa rankka kokemus oli siita puhua sairaalassa...ei siella syyllistetty, mutta koiteltiin vaan vakuuttaa ja vakuuttaa viela miettimaan ja sanottiin "haluatko tietaa oliko se tytto vai poika?!" siis mita ihmetta O.o
Ei sita sen jalkeen paljon miettinyt tai ainakaan pahalla. ja itse ajattelin etta olisihan se lapselle karmaisevaa kertoa kun joskus kysyy et miksi halusitte minut, kertoa et no ei me kyl haluttu...
ala soimaa itseasi! ja tuossa vaiheessa se ei ole mikaan lapsi viela. :)
jaksamisia ja voimia sinulle.
Mies on sitä mieltä, että kyllä me pärjätään vaikka se vähän haastavaa voi olla. Huh huh, en kyllä ymmärrä miten te voitte vaan tehdä lapsia? Tuntuu että hirveä huoli ja vastuu kaikesta ja rahasta ja omasta kyvystä vanhemmaksi jne...
Tiesin etten lasta halua, joten hain aborttia. Muutaman päivän itkeä tihrustelin, mutta kun se ratkaisu oli jo alusta asti ihan selvä, niin surutyö oli melko helppoa.
Tästä on nyt 10 vuotta aikaa enkä mieti asiaa koskaan.
se painostus voi olla molempiin suuntiin. Hyvä, ellei kukaan painosta =) Raskauden myötä kasvaa ja tulee koko ajan valmiimmaksi. Harvempi kai on ensimmäisen kohdalla täysin valmis, vaikka lasta olisi oikein toivottu ja yritetty. Vastuuseenkin kasvaa, vauva opettaa, ja oma sisäinen tunnekin kertoo jo usein miten toimia vanhempana oikein...ja kyllä tämä elämä kantaa, täytyy vain luottaa peloistaankin huolimatta =)
pillerit tai kierukka? Tiesitkö, että sellaista lasta ei ole vielä syntynyt, joka tuosta ehkäisystä huolimatta syntyy eli jäikö pilleri ottamatta vai unohtuiko kumi?
Varsin pieni joukko, ja se onkin heille hyvä, mutta tavis ihminen voi raskautua jopa hormonimierukkaa käyttäen, jonka pitäis olla lähellä sataa prossaa, juu, selibaatti on ainoa takuu varma, siihen moni tuskin haluaa.
niin sekä mies että nainen vastaavat ehkäisystä, siten saadaan 99.99% varmuus.
Miksi aikuiset ihmiset luulevat, että seksi on hauskaa ja kivaa, siitä ei ole seurauksia? Miksi vain nuorille muistutetaan, että yhdynnästä on tarkoitus tulla raskaaksi?
Olen uusi tällä palstalla ja vasta harjoittelen=)
Jos ja kun olet varma ettei se lapsi nyt vaan voi tulla, et tule kantamaan huonoa omaatuntoa abortista. Jeesustelijat ja muut haihattelijat ovat tasan oma porukkansa, jota on joskus tietysti ilo kuunnella jo ihan ironian ja sarkasminkin kannalta.
Minulla on 2 lasta, yksi rv 14+ keskenmeno ennen näitä. Ja 2 perusteltua aborttia lasten jälkeen; ensimmäisessä petti kalenteri (pian synnytyksen jälkeen) ja toisessa käyttämäni lääkekuuri laski mitä ilmeisemmin e-pillereiden tehoa (tästä "varoitettiin" vasta vahingon jo tapahduttua, myöskään lääkkeen tuoteselosteessa ei ollut asiasta mainintaa). Lääkettä ei olisi myöskään saanut käyttää raskauden aikana tai sitä suunnitellesa.
Nämä siis, jos tarvitsee selitellä valintojaan...
En ole katunut hetkeäkään. Molemmat abortit olivat lääkkeillä hoidettavia, ensimmäinen sairaalassa, toinen ehti tulla ulos jo kotona, ja sitä saattoi katsella ja nähdä mikä se on. Niin no, se voisi olla lapsi, voisi olla nyt 6-vuotias. Ja voi ihan yhtälailla olla olematta.
Elämä on valintoja. Ilman valintoja ei ole muutosta. Muutos pitää yllä elämää.
Ja ihmettelen kuinka ajattelematon ja välinpitämätön pitää sellaisen naisen olla, jolle abortti on ihan ok.
En voi ymmärtää sellaista ajatusmaailmaa ollenkaan.
Mahtaa ola elämä kevyttä ja helppoa kun ei tarvitse mistään ottaa vastuuta.
Ja ihmettelen kuinka ajattelematon ja välinpitämätön pitää sellaisen naisen olla, jolle abortti on ihan ok. En voi ymmärtää sellaista ajatusmaailmaa ollenkaan. Mahtaa ola elämä kevyttä ja helppoa kun ei tarvitse mistään ottaa vastuuta.
että esimerkiksi sulle ei voisi antaa päätäntävaltaa mihinkään isoon, koska et selvästikään osaa tehdä ratkaisuja, jotka vaikuttavat merkittävällä tavalla omaan ja toisten elämään. Saati elää ratkaisujesi kanssa.
Ja ihmettelen kuinka ajattelematon ja välinpitämätön pitää sellaisen naisen olla, jolle abortti on ihan ok.
En voi ymmärtää sellaista ajatusmaailmaa ollenkaan.
Mahtaa ola elämä kevyttä ja helppoa kun ei tarvitse mistään ottaa vastuuta.
Mutta mielestäni vastuunottoa on myös huolehtia perheen elannosta myös pitkällä tähtäimellä eikä vain ja ainoastaan siitä, että saa puskea muksuja maailmaan (anteeksi ilmaukseni, mutta joskus ärsyttää nämä aborttijeesukset, jotka eivät mieti asiaa sen pidemmälle kuin että sikiöä ei abortoida).
Ei lapsia. En oikeasti voi kertoa tarkkoja yksityiskohtia elämästämme sillä pelkään että joku tunnistaa minut. En voi kertoa tästä kenellekään, sillä itsekin tuomitsisin oman toimintani!
Abortti on juuri sitä varten, jos ei syystä tai toisesta lasta halua synnyttää.
Toisten jorinoista ei kannata välittää - aina niitä hurskastelijoita jostakin puskista esiin loikkii.
Itse ainakin tekisin abortin heti, jos nyt tulisin raskaaksi. Ja riittää, että ihan itse tiedän syyt.
Voimia ja rohkeutta sinulle!
Ja ihmettelen kuinka ajattelematon ja välinpitämätön pitää sellaisen naisen olla, jolle abortti on ihan ok. En voi ymmärtää sellaista ajatusmaailmaa ollenkaan. Mahtaa ola elämä kevyttä ja helppoa kun ei tarvitse mistään ottaa vastuuta.
On se, joka lappaa lapsia maailmaan, vaikka ei niitä edes haluaisi. Piiloutuu vaan vässykkänä jonkin "omatuntoni ei sallisi" -jargonin taakse kun se on helpompaa.
On ryhdikästä ottaa vastuu ja tehdä abortti, jos ei lasta halua. Jokaikisellä vauvalla olkoon oikeus syntyä toivottuna ja odotettuna.
On se, joka lappaa lapsia maailmaan, vaikka ei niitä edes haluaisi. Piiloutuu vaan vässykkänä jonkin "omatuntoni ei sallisi" -jargonin taakse kun se on helpompaa.
On ryhdikästä ottaa vastuu ja tehdä abortti, jos ei lasta halua. Jokaikisellä vauvalla olkoon oikeus syntyä toivottuna ja odotettuna.
Vastuuttomat ja pelkurimaiset ihmiset vaan puolustelevat itseään. RYHDIKÄSTÄ on sitoutua kantamaan vastuunsa ehkäisyn pettäessä.
kuuluu kyllä asia mistä keskustellaan, mutta heidän ehkäisyasiat ei kuulu. Kai se nyt riittää kun useaan kertaan on tullut esille, että ehkäisyä on käytetty.