Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, miten yli abortista?

Vierailija
10.08.2010 |

En tarvitse nyt jeesusteluja ehkäisystä, sanotaan vaan että kaikki on hoidettu kunnolla mutta silti olen EHKÄ raskaana (menkat kolme päivää myöhässä, eli sinänsä ei nyt vielä paniikkia mutta panikoin silti).

Meidän elämäntilanne on käytännössä aivan mahdoton lapsen saamiselle! Sen takia pelkään nyt ihan kuollakseni olevani raskaana, periaatteessa haluan lapsen ja muuten vauva olisi oikein tervetullut, mutta NYT on huonoin aika ikinä.

Miten te jotka olette tehneet abortin, olette pääseet siitä yli?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt itsekin, olet raskaana ja kaikki ihmiset näkevät sen, synnytät ja vauva vaan katoaa? Joo morjens.

Vierailija
22/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on siellä huudella kun ei asiasta tiedä yhtään mitään.. Sanotko samalla tavalla raiskauksen uhrille tai henkilölle jota on hyväksikäytetty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt itsekin, olet raskaana ja kaikki ihmiset näkevät sen, synnytät ja vauva vaan katoaa? Joo morjens.

mutta sitä tapahtuu koko ajan ympäri maailmaa.. ja myös suomessa.

Vierailija
24/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on siellä huudella kun ei asiasta tiedä yhtään mitään.. Sanotko samalla tavalla raiskauksen uhrille tai henkilölle jota on hyväksikäytetty...

Tarkoitin tällä ensimmäistä viestiä... "seksistä tulee raskaaksi..tai jotain..."

Vierailija
25/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikääkin jo 30 ja lapsi kuitenkin joskus haaveissa. Toista tilaisuutta ei ehkä tule ja muilla asioliia on tapana järjestyä.

Vierailija
26/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että abortista ei pääse yli? Se on sama asia kuin oman jälkeläisen tuhoaminen, ei siinä ole mitään aihetta sääliin tai tukemiseen, jos kyseessä on pelkkä oman edun tavoittelu.

Tuskin sinä sitä sikiöt ilman seksiä olet saanut vahingossa aikaan, ihan oma valinta.

Vierailija
27/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus ei tule kyseeseen ei pidä raskaaksi hankkiutua.

Vierailija
28/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että abortista ei pääse yli? Se on sama asia kuin oman jälkeläisen tuhoaminen, ei siinä ole mitään aihetta sääliin tai tukemiseen, jos kyseessä on pelkkä oman edun tavoittelu.

Tuskin sinä sitä sikiöt ilman seksiä olet saanut vahingossa aikaan, ihan oma valinta.

Siis asioilla on varmasti tapana järjestyä joo, mutta sanoittaisko vaikka niin että meillä/mulla on vaihtoehtona joko olla tosi köyhä lapsiperhe ilman mitään tukia tai turvaverkkoja tai sitten minä olisin lapsen kanssa kahdestaan pääasiassa. Kumpikaan vaihtoehto ei houkuttele.

Vierailija
29/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia. En oikeasti voi kertoa tarkkoja yksityiskohtia elämästämme sillä pelkään että joku tunnistaa minut. En voi kertoa tästä kenellekään, sillä itsekin tuomitsisin oman toimintani!

Jos sinulla on nyt jo syyllinen olo niin en suosittele. en tosiaan tiedä teidän elämäntilannetta, mutta itse uskon siihen, että kaikki asiat kyllä järjestyy. Lapsia on syntynyt maailmaan jo satoja vuosia "huonoon aikaan".. ja kun vielä ollaan suomessa niin apua on kyllä tarjolla, jos sitä pyytää. yhdelle ystävälleni raskausaika oli eittäin vaikea ja raskas, koska hän synnytti lapsen yksin eikä ollut työtä eikä sen enempää rahaakaan. Hän mietti adoptiota vakavasti ja taisi jopa katua koko vauvan pitämistä raskausaikanaan.mutta nyt poika on vuoden ikäinen ja asiat ovat vaan järjestyneet. Enkä voisi kuvitellakkaan vauvalle parempaa äitiä,vaikka raskausaikana olikin ajatuksia moneen suuntaan.

Vierailija
30/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloisen avopuolisoni kanssa sattuneen vahingon vuoksi. Olimme molemmat opiskelijoita, asuimme vanhemmillani ja suhde oli hiipumaan päin. En edes harkinnut pitäväni lasta. Silloin ei tuntunut miltään koko homma enkä ole katunut sitä yhtään. Nyt kahden ihanan lapsen äitinä, onnellisessa parisuhteessa elävänä voin sanoa että ihan oikea valinta oli abortti. Tosin näiden kahden ihanan lapsukaisen välissä sain keskenmenon. Ultrassa näkyi kuollut sikiö. Se jos mikä oli elämäni kauhein kokemus kun siitä jouduin kaavintaan. Eli uskon että ihan itse sen parhaiten tuntee ja tietää mikä on itselleen oikein.

Vierailija
31/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee päätöksen oman elämäntilanteensa mukaan, minua ei kukaan painostanut, joten kenelle minä olisin katkera? Itse tein päätöksen ja sen takana seison.

Kaksi lasta on enkä mieti minkälainen ihminen tämä kolmas olisi mahdollisesti ollut. Jos abortti tuntuu oikealta ratkaisulta niin tee se. Jos ei niin älä tee. Kukaan muu ei voi tietää sitä oikeaa ratkaisua kuin sinä/te.

Vierailija
32/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein abortin miltein 2 vuotta sitten, eikä asia ole vaivannut. Johtunee ehkä siittä, et raskaus olisi muutenkin mennyt kesken.

Abortti on jokaisen oma ratkasu, eikä muiden pidä asiaa tuomita.

Vierailija
33/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme koulutettuja ja työssäkäyviä kansalaisa.

Vierailija
34/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon jeesustelijat mitä tahansa.

Vierailija
35/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillerit tai kierukka? Tiesitkö, että sellaista lasta ei ole vielä syntynyt, joka tuosta ehkäisystä huolimatta syntyy eli jäikö pilleri ottamatta vai unohtuiko kumi?

Vierailija
36/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillerit tai kierukka? Tiesitkö, että sellaista lasta ei ole vielä syntynyt, joka tuosta ehkäisystä huolimatta syntyy eli jäikö pilleri ottamatta vai unohtuiko kumi?

Miten ihmeessä te kehtaatte!!! mitä väliä sillä enää tässä vaiheessa on millasta ehkäsyä nämä henkilöt on käyttänyt. ja mitä se meille kenellekkään muulle edes kuuluu.

Vierailija
37/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin pieni joukko, ja se onkin heille hyvä, mutta tavis ihminen voi raskautua jopa hormonimierukkaa käyttäen, jonka pitäis olla lähellä sataa prossaa, juu, selibaatti on ainoa takuu varma, siihen moni tuskin haluaa.

Vierailija
38/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lapsi ei ole tähän maailmaan ilman yhdyntää tullut. Ap ei ilmeisesti ole sitä tiedostanut. Kyllä, minulla on oikeus tuomita mielessäni tahallinen elämän tuhoaminen.

Vierailija
39/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt abortin.Se oli tähän mennessä elämäni kamalin kokemus, minulla se nimittäin sattui niin paljon että tajukin meni. Mutta ajattelin että aivan oikein, kun lapsen tapan.

Luulin päässeeni yli siitä, koska minulla oli hyvät perusteet miksi en olisi voinut lasta silloin pitää. Mutta kuitenkin, melkein joka päivä mietin, milloin lapsi olisi syntynyt ja minkä ikäinen nyt olisi.

Nyt kun olen raskaana, mietin, että tämä olisi tuleva pikkusisko, jo toinen lapseni. Mutta aborttini takia vasta esikoiseni. Vihaan itsessäni sitä, että se lapsi ei ollut tarpeeksi, että olisin hänet pitänyt, mutta tämä lapsi on.

tietysti siis abortin tein elämäntilanteeni yms takia ja olin nuori, mutta kuitenkin.

Kai siitä yli pääsee jossain vaiheessa, mutta kyllä sitä miettii. Minä ainakin mietin, enkä edes mitenkään voisi unohtaa sitä, enkä toisaalta haluakkaan.

Vierailija
40/70 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lapsi ei ole tähän maailmaan ilman yhdyntää tullut. Ap ei ilmeisesti ole sitä tiedostanut. Kyllä, minulla on oikeus tuomita mielessäni tahallinen elämän tuhoaminen.

Mielipiteensä saa toki jokainen sanoa, mutta tuomitseminen on vähän turhan jumalaaleikkimistä.