Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö enää 48- vuotiaana lapsen?

Vierailija
06.08.2010 |

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut tosi hyvä hedelmällisyys, joten voisihan se tärpätäkin(siis yli 40v heti vain raskaaksi vieläkin). Varmaan jos tulisi sellainen tilanne, niin ilman muuta. En tieten tahtoen, kun lapsiluku on täynnä

Vierailija
22/58 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritänkin jo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos jostain syystä tulisi, niin senkun vaan.

Ja muut samanikäiset saa ihan vapaasti yrittää ja tehdä lapsia, ei kauhistuta yhtään.

N. 48

Vierailija
24/58 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tekee jotka pystyy :)

kaikki jotka ei ehdottomasti edes haluisi ei edes pystyisi )))))

Vierailija
25/58 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuossa tulin lenkiltä ja hyvä kun pääsen kävelemään, selkää särkee, jalat on muusina, väsyttääkin niin peijakkaasti, kauhistuttaa ajatus että en saisi nukkua koko yötä.

Onneksi omat lapset on jo isoja.

Ja kyllä kauhistelen jos 48v tekee lapsia.

tervesin 48v

Vierailija
26/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tyrmäävimmin näihin kypsemmän iän äitiyteen liittyviin asioihin suhtautuu nuoret. Ei vielä tiedetä elämästä sen vertaa, että se ei mene suunnitelmien mukaan, useinkaan. Voi olla, että se puoliso löytyykin vasta 4-kymppisenä, lapsia ei tahdosta huolimatta saakaan, tulee ero ja puoliso, jolla ei lapsia ennestään yms. Minusta lapsia saa ja voi tehdä koska vaan. Nuorena on vaikeampaa taloudellisesti, vanhempana ehkä mahdollinen valvominen tuottaa ongelmaa, mutta tärkeintä on, että lapsi on toivottu ja rakastettu.

Vierailija
27/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onnistuu, niin mielelläni "teen".

Vierailija
28/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Oma äitini ei ole vielä 48v ja hänen vanhin lapselapsensa nyt 4v. Pelkästään jo kaikkien riskien takia jättäisin tekemättä. Siis mitä ikä tuo raskaana oloon.

Vierailija
29/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:32"]

En tekisi. Oma äitini ei ole vielä 48v ja hänen vanhin lapselapsensa nyt 4v. Pelkästään jo kaikkien riskien takia jättäisin tekemättä. Siis mitä ikä tuo raskaana oloon.

[/quote]

Minä olen 47 ja vanhin lapsenlapsistani on 8. Tekisin ilman muuta, jos onnistuisi.

Vierailija
30/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen muutamaa vuotta nuorempi mummo.

Vierailija
31/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-v enkä enää haluaisi vauvaa. Lapsia on kaksi, molemmat sain pitkälti yli 30-vuotiaana joten vauva-ajat on hyvässä muistissa. Nyt menee suoraan sanottuna mukavuuden halu ohi. Meillä vielä käytännössä minä hoidin vauvat 24/7, mies paljon töissä ja poissa ja ketään mahdollista pika-auttjaa ei paikkakunnalla ole. Nautin tosi paljon, kun vihdoin pääsen taas itsekin vapaasti menemään ilman paria mukulaa, ehdin jopa lukea kirjoja. Odottelen sitten seuraavaksi lastenlapsia paijattaviksi. Fysiikan puolesta kyllä jaksaisin.

Vierailija
32/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä asiaa pitää jo ajatella lapsentekoa ja syntymää paljon pidemmälle. Oletteko elämäntavoiltanne ja terveydeltänne niin hyvässä kunnossa, että pystytte kaiken todennäköisyyden mukaan huolehtimaan lapsesta kuolematta pois seuraavat 20 vuotta? teettäisi ainakin perusteellisen lääkärintarkastuksen ennen päätöstä.

Vierailija
33/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kuopuksen sain 41 v ja on jo aika myöhäinen ikä.

Vierailija
34/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:25"]

Olen huomannut, että tyrmäävimmin näihin kypsemmän iän äitiyteen liittyviin asioihin suhtautuu nuoret. Ei vielä tiedetä elämästä sen vertaa, että se ei mene suunnitelmien mukaan, useinkaan. Voi olla, että se puoliso löytyykin vasta 4-kymppisenä, lapsia ei tahdosta huolimatta saakaan, tulee ero ja puoliso, jolla ei lapsia ennestään yms. Minusta lapsia saa ja voi tehdä koska vaan. Nuorena on vaikeampaa taloudellisesti, vanhempana ehkä mahdollinen valvominen tuottaa ongelmaa, mutta tärkeintä on, että lapsi on toivottu ja rakastettu.

[/quote]

Olen myös huomannut saman, mutta ajatellut aina itsekseni että Siperia opettaa.

Huomaavat kyllä samassa iässä, ettei tässä ihan toinen jalka haudassa olla silti.

t: 41v kuopuksensa saanut, nyt kohta 44 v.

Vierailija
35/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oma takarajani alkaa olla käsillä tässä 38-v iässä. Oikeastaan tuntuu, että ei enää yhtään tenavaa haluaisikaan, mutta vielä voisi mahdollisesti antaa mahdollisuuden iltatähdelle. Korkeintaan vuosi enää mietintää ja mahdollista yritysta. Sitten menen sterilisaatioon. Oma äitini oli 41-v saadessaan ensimmäisen lapsenlapsen ja minä en tahdo olla mummoiässä pienen vauvan äiti vaan ainoastaan mummu... Onneksi esikoinen on pian sen ikäinen, että voi alkaa odotella jälkikasvua.

Vierailija
36/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jokainen tehkö mitä halua. Oikeasti IHAN SAMA:) Munasolu vanhene,samoin sitiöt. Seurauksena voi olla psyykkiset sairaudet. Jos vastuuta ei ole,mitä sille sitten.Ja onhan moista jopa ystävänpiirissä. Tuloksena sekä se että nainen vanheni entisestään  ja mies iästä huolimatta metsästä ahkerasti nuorta naista itselleen. Että näin:) ja näin tulee olemaan:) Lyödän vaikka vetoa:))

Vierailija
37/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 42v, enkä todellakaan tekisi enää lasta, en tarkoituksella enkä vahingossa. Minun henkilökohtainen takaraja lastensaantiin oli 35 vuotta. Kuopus syntyi kun olin 34v.

Vierailija
38/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin itse enää siihen leikkiin lähtisin, mutta jokainen harkitkoon tilanteen omalla kohdallaan.

Vierailija
39/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mielestä. Lapsen takia, koska on riski saada kaikenlaisia vammoja. Mut ehkä sitten jos lapsia ei ole ennestään, voisi harkita. Riippuu siitä millainen parisuhde, onko mies samanikäinen vai kenties nuorempi, jakamaan vastuuta jos itsellä alkaa ikä painaa :) 

Vierailija
40/58 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi