Mikä on naisellani? Mies kysyy..olen pihalla!
Olen komia mies, naimisissa 11 vuotta lapsia on kaksi. Mieheksi osallistun kotitöihin ja lasten hoitamiseen huomattavan paljon. Eli kaiken pitäisi olla ns. ok, mutta vaimo on eteäinen / kunnioittamat minua kohtaan. Hänellä ei ole "toista" miestä tms. sen voin sanoa 99,9% varmuudella.
Pidän vaimostani, mutta tämä tilanne on jumissa. Hän ei ole kiinnostunut seksistä, kokee sen vasten mieliseksi. Kun joskus sitten rakastelemme se on hänen puoleltaan suorittamista, tuntuu vitun pahalta. Toki miehenä haluaisin seksiä useammin kuin noin kerran kuukaudessa, mutta en mielellään vain sen suorituksen takia, halu vaimon tyydytykseen myös on tärkeä asia. Koen seksin tärkeimmäksi asiaksi parisuhteessa, eli jos saa osaa myös antaa sitä mitä kumppani kulloinkin tarvitsee/haluaa (henkinen ja fyysinen puoli).
Jos tulee mieleen keinoja joilla tilanteesta pääsisi eroamatta eteenpäin luen ne mielellään. Kiitos asiallisista kommenteista.
Kommentit (71)
mutta välillä olis kiva että mies vain ottais kainaloon ilman että sen tarvis johtaa mihinkään. Ettei jokainen kosketus miehen puolelta tarkoittaisi sitä, että josko nyt tärppäis.
Kuulostat ihan fiksulta mieheltä joten ei voi kuin harmitella. Jos teet jo kotitöitäkin ei sekään auta lähentämään. Oliskohan teillä tarvetta ottaa enemmän yhteistä aikaa? Lapsille vaikka hoitaja ja säännöllisesti jonnekin yhdessä. Vaikka jokin harrastus? Ja mielellään ilman sellaista huonosti peiteltyä taka-ajatusta että nyt kun mennään leffaan illalla on seksiä onhan, onhan..
Hän osoittaa hellyyttään ainoastaan pillun toivossa.
Se on niin läpinäkyvää että vitutus on taattu... Ja sitten jos siitä sanoo, seuraa huonosti peitelty yritys muka osoittaa hellyyttä ilman pillun toivoa, ja jos "tekniikka" ei eka kerrasta toimi, se unohdetaan saman tien. Miesten pitäisi oikeasti jaksaa pikkasen pitempään ja koettaa löytää itsestään sellasta kiintymystä joka ei suoraan liity seksiin. Että kiva olla vaimon kanssa sohvalla ja lähellä toista, ja jos seksi tulee mieleen, sitä ei ole pakko ihan aina tehdä selväksi.
Oothan yrittäny jutella vaimosi kanssa asiasta?
pisti silmään että "osallistut mieheksi paljon lasten ja kodin hoitoon". Koko termin "osallistuva mies" sais mun puolesta ainakin vetää vessanpöntöstä alas. Miltä kuulostais "osallistuva vaimo". Siinä sitten leperreltäis Jusseille ja Mikoille, että voi kyllä teidän kelpaa, kun on niin osallistuvat vaimot, jotka vaihtaa välillä vaippojakin...
Semmosta, mun mielestä perheeseen tai parisuhteeseen ei voi "osallistua", kyllä siinä pitää olla ihan 100%. Ja toinen, haluat, että vaimo suhtautuisi kunnioittaen sinuun... suhtaudutko sinä kunnioittaen häneen? Kyllä mulla ainakin on halut kohdillaan silloin, kun mies elää tasa-arvoisesti mun kanssa perhe-elämää (ei vain "osallistu") ja tekee aloitteen seksiin kauniisti ja sopivalla hetkellä
11 vuotta samassa asennossa, samat sanat, ei minkäännäköistä vaivannäköä. Sitten vielä nariseva sänky, jota ei voi vaihtaa. "meidän lainanlyhennykset on oikein laskettu" ei ole esileikkipuhetta.
Mä en ainakaan enää jaksa edes teeskennellä, että olisin onnellinen.
Miehelle seksi on se, jonka päälle rakennetaan se fyysinen ja psyykkinen puoli ja hyvinvointi. Naisilla täytyy olla jo valmiiksi henkinen ja fyysinen puoli ja hyvinvointi kunnossa ja kermana kakun päälle voi vasta silloin tulla seksi.
Harmi on, että eroamme näin perustavanlaatuisesti toisistamme. En voi haluta seksiä tai nauttia siitä, ellei mies ole tarpeeksi huomioinut minua, hellinyt, hymyillyt ja rakastanut. Ja mies taas ei kykene noihin, ellei ole saanut tarpeeksi seksiä. Tasapainoa emme ole koskaan löytäneet. Sitä tuskin on olemassakaan, molemmat kärsivät joka tapauksessa (varsinkaan, jos seksi ei ole naiselle mikään huippumahtava juttu muutenkaan). Tähän tuskin on mitään taikaratkaisua.
Nyt et enää ihmettele, kun näet vanhuksia jotka ovat viettäneet pitkän elämänsä yhdessä toisilleen naljaillen ja vittuillen. Parisuhde on tuollaista.
että kysyt täällä meiltä mikä vaimollasi on, kun sinun pitäisi kysyä sitä vaimoltasi. Osoittaa aitoa kiinnostusta ja empaattista hellyyttä, ei syyllistämistä eikä painostusta. Ja varo esittämästä asiaa niin, että "kun sinä et ole kiinnostunut seksistä" tms. Se ei johda mihinkään. Aito välittämisen osoittaminen ja vilpitön rakkaus lämmittävät monesti naisen.
Pisteet sinulle siitä, että olet kiinnostunut myös vaimon tyydytyksestä etkä vain siitä, että itse saat. Se on jo hyvä lähtökohta. Aiemmassa suhteessani haluni sammutti juuri se, että huomasin toisen vonkaavan ja yrittävän puoliväkisin riippumatta siitä, halusinko vai en. Se ei häntä kiinnostanut. Tuntui, kun hän olisi vain suorittanut masturbaation minuun.
Miehelle seksi on se, jonka päälle rakennetaan se fyysinen ja psyykkinen puoli ja hyvinvointi. Naisilla täytyy olla jo valmiiksi henkinen ja fyysinen puoli ja hyvinvointi kunnossa ja kermana kakun päälle voi vasta silloin tulla seksi. Harmi on, että eroamme näin perustavanlaatuisesti toisistamme. En voi haluta seksiä tai nauttia siitä, ellei mies ole tarpeeksi huomioinut minua, hellinyt, hymyillyt ja rakastanut. Ja mies taas ei kykene noihin, ellei ole saanut tarpeeksi seksiä. Tasapainoa emme ole koskaan löytäneet. Sitä tuskin on olemassakaan, molemmat kärsivät joka tapauksessa (varsinkaan, jos seksi ei ole naiselle mikään huippumahtava juttu muutenkaan). Tähän tuskin on mitään taikaratkaisua.
että kysyt täällä meiltä mikä vaimollasi on, kun sinun pitäisi kysyä sitä vaimoltasi. Osoittaa aitoa kiinnostusta ja empaattista hellyyttä, ei syyllistämistä eikä painostusta. Ja varo esittämästä asiaa niin, että "kun sinä et ole kiinnostunut seksistä" tms. Se ei johda mihinkään. Aito välittämisen osoittaminen ja vilpitön rakkaus lämmittävät monesti naisen.
Se ei todellakaan hivele itsetuntoa (ja nainen tarvitsee hyvän fiiliksen seksiin) jos kerrotaan, että "taaskaan ei oo seksiä harrastettu". Mä meen ainakin täysin lukkoon.
ja yksi syy miksi ei huvita, on se että siinä aina tyydytetään miehen tarpeet, mutta ei mun tarpeita. Myöskään vanhaa kunnon halausta ei saa ilman, että miehellä eksyy käsi kourimaan. Tunnen olevani pelkkä patja. Sanotko koskaan vaimollesi että rakastat, arvostat ja tarvitset häntä, valittamatta perään miten puutteessa olet ja koska me taas naidaan?
Tällä viikolla herralle meni perille. Laitoin sen katsomaan yhdeltä kanavalta yhden seksineuvo-ohjelman, ja sanoin että kannattaisi katsoa ajatuksen kanssa. Eilen sain hämmästyksekseni hyvää seksiä eikä minuutin pikapanoa tyyliin "kiitos kun annoit ja öitä". Mutta saas nähdä kauanko vinkki pysyy muistissa.
Meillä naisilla seksi lähtee korvien välistä. Onnellinen rakastunut nainen on antavainen nainen. Muista se ja koita saada vaimosi rakastumaan itseesi taas. Viettele häntä kuin iskisit vierasta naista!
Onko vaimosi väsynyt? Silloin ei seksi välttämättä tule ensimmäisenä mieleen, vaikka rakastaisikin miestään ja olisi elämäänsä tyytyväinen. Mies taas haluaa seksiä silloinkin, mikä luo vaimolle lisää paineita kun seksiä pitäisi haluta ja jaksaa. Siitä se lähtee..
Mutta teidän elämänne kuulostaa ihan tasapainoiselta muuten, älä turhaa murehdi! Panosta hieman enemmän vaimosi jaksamiseen ja hyvinvointiin, sekä lisää hellyyden osoituksia ilman taka-ajatuksia.
Kokoaikainen arjen pyörittäminen jos on lapsia, vie seksihalut erittäin tehokkaasti. Sitä ei vaan jaksa, eikä huvita. Sinussa hyvä ap, ei vaikuta olevan mitään vikaa, pikemminkin kuulostat oikein hyvältä mieheltä. Naisen haluttomuus ei pitäisi johtua sinusta.
Minun hyvä ystäväni kertoi minulle että hänen seksihalunsa (tai -haluttomuutensa) parani kun lapsensa olivat niin isoja että pystyivät huolehtimaan itsestään. Eli ei tarvinnut joka aamu nousta antamaan aamupalaa lapsille, etsiä vaatteita kaapista, tentata joka päivä joko läksyt on tehty tai muistaahan lapsi laittaa pyöräilykypärän päähän. tässä vain muutama juttu mainitakseni. Lapset on aika isoja ennenkuin ne oikeasti osaavat huolehtia itsestään edes vähän, eikä tarvitse kytätä perään. Minun nuorimmainen on 5v, en edes haaveile että muistaisi laittaa pyöräilykypärän tai laittaisi kumpparit jalkaa sadesäällä. Kyllä se on niin vahdittava vielä. Kummakos tuo jos ei seksiä haluta.
välillä olis kiva että mies vain ottais kainaloon ilman että sen tarvis johtaa mihinkään. Ettei jokainen kosketus miehen puolelta tarkoittaisi sitä, että josko nyt tärppäis.
Jos pyydän esim. miestä hieromaan jumissa olevia hartioitani, jaksaa hän hieroa ehkä minuutin ja sen jälkeen siirtyykin heti hieromaan ihan toisia paikkoja. Ja se ottaa niin päähän. Viimeisetkin halut menee. Tulee sellainen olo, että tosiaan jokainen kosketus saa miehellä munan pystyyn ;/
Seksi olis ihan kivaa sopivassa suhteessa Jokaisen kosketuksen ei tarvitsisi johtaa seksiin. Nyt ahdistun jo siitä, kun mies tulee lähelle, kun tiedän, että loukkaantuu, jos ei saa.
Olen lakannut yrittämästä koska olen tullut torjutuksi liian paljon. En jaksa helliä tai keksiä romantiikkaa koska "sä teet tuota vain seksin toivossa". Minä jaksaisin hymyillä ja olla iloinen ja kiva jos saisin seksiä säännöllisesti. Jos saisin seksiä säännööllisesti niin tekoni ei olisi mitään läpinäkyvää yritystä vaan ihan vilpitöntä. Hoidan 6 ja 4 v lapsia aina kun tarvii ja myös omasta tahdosta nytkin koko 4vkoa kesälomaa lasten kanssa kun vaimo töissä, teen ruokaa pyytämättä, käyn kaupassa mielellään, siivoan ja järjestelen kotia pyytämättä. En ole koskaan lyönyt tai muutenkaan hullu. Vaimo saa omaa aikaa kuten minäkin silloin tällöin esim viikonloppu yksin kotona. Seksiä tai kaipaani hellyyttä ei tipu kun ehkä kerran tai max 2krt kuussa. Se on minulle ihan liian vähän. Vaimoni ei pussaa minua tai illalla nukkumaan mennessä kerro rakastavansa minua jos minä en sano ensin. Ennen lapsia elämämme oli aivan ihanaa. En halua erota koska olen itse kasvanut ilman isää ja rakastan, haluan ja himoitsen naistani enemmän kuin ketään. MIKÄ MÄTTÄÄ?
pisti silmään että "osallistut mieheksi paljon lasten ja kodin hoitoon". Koko termin "osallistuva mies" sais mun puolesta ainakin vetää vessanpöntöstä alas. Miltä kuulostais "osallistuva vaimo". Siinä sitten leperreltäis Jusseille ja Mikoille, että voi kyllä teidän kelpaa, kun on niin osallistuvat vaimot, jotka vaihtaa välillä vaippojakin... Semmosta, mun mielestä perheeseen tai parisuhteeseen ei voi "osallistua", kyllä siinä pitää olla ihan 100%. Ja toinen, haluat, että vaimo suhtautuisi kunnioittaen sinuun... suhtaudutko sinä kunnioittaen häneen? Kyllä mulla ainakin on halut kohdillaan silloin, kun mies elää tasa-arvoisesti mun kanssa perhe-elämää (ei vain "osallistu") ja tekee aloitteen seksiin kauniisti ja sopivalla hetkellä
Ihan takuulla suuri osa parisuhteiden seksiongelmista johtuu miesten tästä asenteesta, että he ovat perheen rutiineissa vierailevia tähtiä, joiden jokaiselle pikku panostukselle pitää taputtaa käsiään. Siis että molemmat käyvät töissä, mutta kodinhoitovuoro on kokonaan vaimolla ja mies "osallistuu" silloin kun huvittaa, jos huvittaa. Meidän perheessä tämä on johtanut siihen että koen olevani äiti sekä miehelleni että lapsilleni. Yllättäen seksihalut pyöreä nolla, koska kuka sitä nyt kersaansa haluaa panna.
seuraavaa "kaavaa"
¤ Kysy naiselta minkälainen teidän suhteenne tola on
¤ Älä keskeytä, korjaa tai oikaise mitään. Kuuntele vain. Kuule hänen tunteensa ja toista niistä pääkohdat osoittaaksesi että olet kuunnellut tyyliin: "Sä olet nyt tuntenut, että..." jos jotain yksityiskohtaa et ymmärrä, kysy siitä yksinkertainen tarkennus: "Tarkoititko että haluat mennä mökille ensi viikonloppuna vai ensi kesänä" -tyyppisesti, ei analysointityylisesti.
¤ Kysy: haluatko kertoa lisää? Älä kommentoi, analysoi tai tulkitse vaimosi kertomaa, vaan sovitte että siirrytte nyt sinuun.
¤ Tämän jälkeen kerro omat tunteesi ja tarpeesi ja halusi. etukäteen kerrot vaimolle että toivot hänen kuuntelevan keskeyttämättä ja oikaisematta, kuten sinäkin teit kohdassa 1.
¤ Sitten sovitte, miten KONKREETTISESTI järjestätte että kummankin päällimmäinen, voimakkain tarve tulee tyydytetyksi. Keskustelussa kumpikaan ei arvostele toista yms, mutta pitää omasta puolestaan kuitenkin huolen
¤ Jos yllämainittu menee ihan pipariksi, varatkaa jokin parisuhdeleiri,mm. Kataja RY:n sivuilta tietoa
1. äitiyteen kuuluu pysyvä väsymys. Eikä siihen auta muu kuin lasten kasvaminen vähän isommiksi. Pienten lasten äiti on jatkuvassa valmiustilassa vastaamaan lasten tarpeisiin, se väsyttää nimenomaan henkisesti.
2. naista pitää koskettaa useammin ilman taka-ajatuksia!!! Mikään ei vituta enempää, kuin se että minä valitan kipeitä hartioitani, mies tarjoaa niskahierontaa ja kohta onkin muna korvassa. Kun mulla on oikeasti niskat kipeät ja paha olo. :(
3. puhukaa keskenänne, haluistanne ja toiveistanne.
On hienoa ap, että yrität ymmärtää vaimoasi ja tehdä hänelle mieliksi. Toivottavasti vaimosi ymmärtää arvostaa sitä!
Mua vituttaa mun miehessä se, että hän ei huomioi tai kunnioita minua. Hän osoittaa hellyyttään ainoastaan pillun toivossa. Ottaa kiinni tissistä tai jotain muuta repäisevää. Kun minä taas haluaisin vaikka siten, että hän laittaa lapset nukkumaan, käskee mun rentoutua sohvan edessä sillä välin ja sitten tulis taakseni hyväilemään minua, ensin lanteilta, vatsasta, suutelis niskaan ja koskettaisi minua hellästi kalullaan (joka on siis vielä housuissa) pakaraan, joka olis kovana... jo sais ukko kyytiä! Mutta kun hän ei sano edes kiitos ruuasta, jonka vaivalloisesti tein, tai kysy mun ja lasten päivästä niin haistakoot keskenäään vaan.