Esikoisen väkääjät 30+
Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.
Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.
Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)
Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?
Kommentit (294)
Heippa,
päätin vihdoin liittyä täältä taustailemasta mukaan keskusteluun. Itse olen kohta 31v. esikoisen kuumeilija. Pillerit jouduin lopettamaan jo reilu vuosi sitten korkean verenpaineen vuoksi, ja vauvakuume on jo jonkain aikaa vaivannut (varsinkin kun koko lähipiiri tuntuu sikiävän...). Mies ei pitkään aikaan lämmennyt idealle vauvasta (ikää hänellä 5 vuotta vähemmän), mutta viime viikolla tuli varovainen signaali ehkäisyn pois jättämiselle!! Tai itseasiassa se on jo jäänyt pois, ja ensimmäinen "yrityskerta" on eletty (vaikka en sitä yrityskerraksi halua laskeakaan..). Nyt jännäillään tulosta, tätiä odotellaan loppuviikosta, tai toivottavasti ei :) Tätä palstaa lukiessa alkaa kyllä kehittelemään raskausoireita olemattomistakin merkeistä, vaikka tuttu tuhruvuoto on tällä viikolla yrittänyt antaa merkkejä lähestyvästä pettymyksestä ja yrityskerta kakkosesta.
Plussatuulia toivotellen,
Katriina
Huomenta!
Usva, mä olen Vilhon kanssa samoilla linjoilla ja komppaan mukana, sekä testin että gyniksen suhteen. Asia jos mietityttää niin parempi se on mennä kysymään. Saa juuri sitä Vilhon kirjoittamaa mielenrauhaa. Itsellä on tapana paisutella asioita ja silloin niistä saa oikein jättipeikkoja. Samalla sitä voi tehdä vuositarkastuksen ja pyytää ultrausta. Joku jo aikaisemmin mainitisikin sitä gynen varaamista oviksen tienoille.
Ovisvuotoja oon itsekin tässä miettinyt. Ennen yrittämisen aloittamista olin sitä mieltä et selkeet ovislimat olisi. Mutta viime kierrossa niitä ei näkynyt eikä vielä ole tässäkään kierrossa näkynyt. Tästä en (vielä) ole huolissani. Käsittääkseni kaikilla sitä ei tule ja jotkut saattavat sekoittaa myös poistuviin simppoihin. ;) Samallahan tuostakin voi sitten kysyä, kun gyniksellä on.
Onnettomista limakalvoista tiedän ystävän isosiskon kokemuksen (jo kultaiselta 90-luvulta =). He kävivät ihan lapsettomuushoidoissa ja parikin lääkäriä sanoi, että limakalvot on niin ohuet että niille tuskin tarttuu mikään. He päättivät unohtaa raskautumisen kokonaan ja aloittivat adoptioprosessin. Prosessi oli jo melko pitkällä, kun ystävän sisko ihmetteli jatkuvaa pahoinvointia ja teki raskaustestin, joka näytti plussaa. Nyt heillä on kaksi lasta, molemmat ihan luomuna. Lähiaikoina on muutenkin ympäriltä ystäviltä kuulunut hienoja juttua, ja tulee fiilis et välillä raskautumiseen liittyy mitä uskomattomia ihmeitä! =) ja hieno ihmehän raskaus on, jokatapauksessa. Ei tästä varmaan mitään apua sinänsä ole, mutta halusin kertoa että tiedän näinkin käyneen.
Onko Usva sun lämmöt pysynyt nyt ylhäällä? Oviksen jälkeen tarkoitan? Kuten Vilhokin sanoi, pidetään peukkuja, että testit ei tosiaan tässä vaiheessa tiedä yhtikäs mitään vaikka kuinka herkkiä olisivat ja muistetaan miijn tapaus! Jaksuja!
Katriinalle tervetuloa! =) Toivotaan, että täti pysyy poissa.
ON: Eilen testasin ovista ja nyt tuli ihan puhdas nega, ei haamun haamuakaan. Nooh, viikonlopun jälkeen olisikin vasta eka testipv, jos 39 pvn kierrolla mennään. Huomasin, että lisäksi sekoilin tuosta pitkästä kierrosta. Sehän oli siis 39 eikä 37. Taisin ottaa jonkun mukamas-keskiarvon siitä väliltä ja kirjata sen muistiin. :D Hyvä minä!
-Unikko, kp18/31(39), yk2
Tannehan on tullut paljon luettavaa viikonlopun aikana :-)
neito32tre -Kiva etta leikkaus lahestyy jotta saat sen pian alta pois hairitsemasta, ja mikas sen paremmin veisi ajatukset siita tai saisi ajan kulumaan kuin uusi talo! Onnea! Milloin paasette muuttamaan? Omassa talossa riittaakin sitten projektia ja pahkailtavaa moniksi kuukausiksi, sisustusjutut sun muut. Hieno juttu!
Hekle -myohastyneet synttari onnittelut!
Katriina79 -tervetuloa! Milla kiertopaivilla menet?
Usva30+ -iso hali -ja nyt napit pois sielta testilaatikosta! :-) Testaile uudestaan vasta sitten kun kuukautiset on ihan selkeasti myohassa, noi tanhetkiset testitulokset voi olla ihan liian aikaisia (miij sai plussansa vasta kp55!), monilla se voi tulla vasta parikin viikkoa kuukautisten myohastymisesta, joten eipas hatailla! Helpommin tietenkin sanottu kuin tehty!
ON; olo paljon rauhallisempi talla kierrolla (tuli vahan vouhkattua viime kierrolla), mutta tama varmaan muuttuu jos/kun pongaan oviksen ja jos/kun saadaan se kunnolla hyodynnettya :-). Nyt kp11 -viime kierrolla ovis plussa kp10, eli eikohan se kohta ilmaannu. Oikean puoleista munasarjaa kolottaa, joten otan tuon hyvana merkkina. Mitaan limoja ei kylla nay missaan, joten mulla ilmeisesti myos todella ohuet limakalvot (niukat on menkatkin).
Ovista odotellen, Pumpkin
kp11/25-28, yk 4
Kolmenkympin rajapyykki menee kyllä vasta alkuvuodesta rikki, mutta jotenkin mieluummin roikun täällä ketjussa jos vaan teille käy :)
Täällä on podettu jonkinlaista vauvakuumetta jo jonkin aikaa, ja nyt päällä olevasta oviksesta olisi tarkoitus aloittaa ensimmäinen yritys. Jännittää, pelottaa, hykerryttää... ja jotenkin kamalan suuri kynnys kirjoittaa tästä edes tänne, kun jotenkin näin siitä tulee ihan oikeasti totta itsellekin!
Tsemppiä kaikille ja toivotaaan paljon vauvantuoksua vuodelle 2011
Katriina ja Fragola, tervetuloa mukaan! Fragola, minäkin olen vähä vaille kolkyt eli eipä se niin tarkkaa ole... ;) Ja Katriinalle plussatoivotukset!
Voi vitsit Pumpkin, samoissa mennään siinäkin mielessä että mulla on juiminut kans oikeaa munasarjaa, mutta vielä ei plussaa (vaikka siis viimekierrossa kp 9-10).
Minä testaushullu menin eilen illalla testaamaan liuskallakin, kun oli niin juilintaa oikealla. (älkää kysykö minkä takia, monitorilla olin testannut jo aamulla ja mies ei ole mailla halmeilla joka tapauksessa). Liuskaan tuli vahva viiva (mammaksi), lähes tulkoon yhtä vahva kuin kontrolli. Limat alkoivat myös eilen illalla ja tänään jatkuivat. CB monitorilla kuitenkin tänään nega ja viiva tosi hailakka (siinä on siis viivat näkyvissä, vaikka kone sen tuloksen sieltä "arpookin"). Varmaan illalla taas liuskat kehissä. Osuiskohan nyt viikonlopulle sitten ja saatais hyödynnettyä tämä :).
Mikshän tätä muuten pitää tutkia näin tarkkaan... on se kumma juttu. Kaikenmaailman pelit ja pensselit käytössä. En kehtaa kelleen kertoakaan tätä. Paitsi tietysti miehelle, joka naureskelee mun touhuille.. Onneksi täällä on kohtalontovereita.
Saadaan varmaan Unikko ja Pumpkin samoihin aikoihin sitten jäsnkäillä ;). Ja ilmeisesti Fragola myös?
Usvalle voimia siihen, että pidät näpit irti testeistä pari päivää ;). Plussatoivotukset edelleen!
Mitens Heklen vointi ja testaukset?
Vilho
kp 11, yk9.
Onpas täällä ollutkin tosi vilkasta. :)
Tervetuloa Katriina ja Fragola!
Unikko: Kiva kuulla, että tuttusi tapauksessa kaikki kääntyi lopulta hyväksi! Ja tsemppiä oviksen tikutukseen!
Omat lämmöt ovat olleet ylhäällä, mutta ne todennäköisesti laskevatkin vasta la, kun kuukautisten pitäisi alkaa.
Vilho: Kiva kuulla, että niukkavuoto ei (ainakaan välttämättä) estä raskautumista. :)
Takerruin tuohon tekstisi sanaa "aamulla", sillä omissa testeissäni lukee, ettei LH välttämättä näy aamuvirtsassa (voi hajota yön aikana/jos virtsa seisoo useita tunteja tms). Mutta jos sulla näkyy, niin hyvä juttu! :) Jos viiva on suurin piirtein yhtä vahva kuin kontrolli, niin huippuhan voi olla paitsi tulossa, niin juuri mennyt ohikin.
Pumpkin: Tsemppiä oviksen tikuttamiseen!
Mieli on taas jo parempi, kun pääsi eilen purkautumaan tänne. :) Pieni toivo edelleen asustaa tulevan plussan suhteen, vaikka usko onkin jo aika vahvasti koetuksella. Nyt mietin, että pitäisikö sitä varata aika gynelle heti, vaiko seurata vielä pari kiertoa oloa (ja raskautumista ;)).
Pitäisikö aika varata siis vähän ennen ovulaatiota vai juuri ovulaation jälkeen? Pitääkö pyytää samalla ultra (kun aikaa varaa), vai voiko sitä kysyä vasta kun sinne menee?
En ole vielä päättänyt, testaanko huomenna aamulla vai en...
Muuten ihan tyhmä kysymys, mutta luin jostain ulkomaiselta foorumilta, että kaikilla naisilla ei välttämättä hcg näy aamuvirtsassa, eli jos kuukautiset on myöhässä eikä aamuvirtsa anna plussaa, kannattaisi kokeilla (juomistauon jälkeisestä) päivävirtsasta. Tiedättekö, voiko tuo pitää paikkaansa, vai sekoittikohan kommentoija LH:n ja hcg:n keskenään?
t. Usva, kp 24/25-27, dpo 12/14
Voi vitsit Usva sulla on jännää.... toivotaan että toivo ei ole tullut turhaan kylään ja plussaat vielä +++++! :)
Olen kuullut (ja lukenut testipaketista) lh:sta saman. Eli että aamulla ei suositella testaamista. Tuossa cb:n monitorisssa taas pitää aloitettaessa määrittää testausikkuna -eli aika jolloin monitori pyytää testiä ja nimenomaan päivän ensimmäisestä pissasta. Ihmettelin tätä silloin kun monitoriin tutustuin ja onhan tuo nyt monta ovista mulle näyttänyt (tai lh:n kohoamista, eihän ne sitä takaa että mitään irtoaa), että uskon ja toivon että se toimii. Testaushullu sitten siihen päälle testailee vielä liuskoilla, eh... ;).
Hcg:stä en taas ole tuota kuullutkaan. Mutta toisaalta mitä ihmeellisempiä juttuja hcg:n määristä ja niiden vaihtelevuudesta ja vereen imeytymisestä, että mistäs näitä tietää...
Munasolun irtoamishäiriötapauksissa ainakin kannattaa ajoittaa se gynekäynti mahdollisimman lähelle ennen ovista. Luulisin, että sama juttu limisten kanssa,kun kiertopäiviin nähden limiksen olisi hyvä olla tietyn paksuinen ja luulen, että parhain apu olisi jos osaisi ajoittaa käynnin vähän ennen ovista. Minä en ole yksityiselle (mehiläinen) aikaa varatessani maininnut, että haluan ultran. Oikeastaan lääkäri sitä on kaikilla kerroilla ehdottanut.
Tsemppiterkuin,
Vilho
Fragola -tervetuloa!
ON; Noniin, ovistikkuun rapsahti eilen viiva, ei ihan niin vahva kuin kontrolli viiva viela mutta tanaan jossain vaiheessa on varmasti se vahva tuplaviiva tilanne. Projekti lahti liikkeelle peittojen heiluttelulla eilen illalla, ja naissa merkeissa jatketaan sitten viikonlopun ylikin ;-)
Tama kierto oli ensimmainen koko elamassani kun ihan oikeasti tunsin oviksen tulon -ensimmainen myos kun omaa kehoani sita odottaen kuuntelin. Eilen julli oikeaa munasarjaa ja oli jonkun verran menkkamaista jomotusta, joten ihan selva peli :-)
Pumpkin
kp12/25-28, yk 4
taas on (jee jee ) tullut lisää väkeä juttelemaan ja vaihtamaan kokemuksia..
muuttamaan päästään ehkä jo jouluksi, tarkempi aikaa tiedetään kun kauppakirjat kirjoitetaan ja tosiaan tässä sitten leikkauksen jälkeen parannellessa voi hyvinkin pistää ajatukset sisustamiseen.. kun ei voi heilutella peittoa heti ekalla viikolla, voisi tehdä aika mannaa.. auts. :D
tässä pitäisi tänä viikonloppuna alkaa viimeiset menkat ennen leikkausta.. että katsotaan tuleeko leikkauksen peruutus vai leikkaus :D kaikki on mahdollista.. :D
hymyilyttää ihan vietävästi :D
Ihanalta kuulostaa neito32tren hymyilyt! Hihih! Ihanaa! Toivottavasti tätikin ymmärtää pysyä poissa!
Mitäs Usvalle ja Heklelle? Ootteko testailleet? Entäpä Mussum, mitä kuuluu?
Onko katriinalla täti pysynyt poissa?
ON: Täällä bongattu ensimmäistä kertaa ihan selkeät kaksi viivaa apteekin ovistestissä! Wuhuu! :D Kp31 saattaa olla ihan mahdollista. Pumpkinin tapaan en kyllä huomannut mitään juilimista, en mitään jomotusta eikä limojakaan ole hirveästi näkynyt. Ennen lounasta oli hippasen normaalia "kosteempaa", mutta mistään muusta kuin tikusta en osaisi sanoa, että ovis on hollilla. Hieman mietityttää tuo oireettomuus, mut saattahan se olla että mä en vaan ymmärrä. :) Mies on tietty reissussa, mutta onneksi huomenna on perjantai. :) mä hipsin vielä katsoon niitä kahta viivaa, et kuvittelinko ;)
Unikko kp19/31(39), yk2
Vilho: Kiitos avusta! Onpas jännä juttu tuo laitteesi, että toimii eri tavalla kuin perustestit. Mutta kukas noista selvän ottaa, kunhan toimii, niin hyvä juttu. :)
Pumpkin: Sullahan on oviksen hyödyntäminenkin siis jo hyvässä käynnissä. ;)
neito32tre: Onnea leikkaukseen, ja etenkin tuohon toiseen vaihtoehtoon! Ja pikaista muuttamista toivon myös teille!
Unikko: Onnittelut ovistestiplussasta! Mulla on ihan sama tilanne ollut kuin sulla, eli en huomaa ovista mistään muusta kuin testiplussasta ja lämpöjen noususta. Tai sellaista menkkamaista juilimista oli joitain tunteja tässä kierrossa, mutta muuten ei mitään merkkejä, enkä siitäkään osaisi mitään sanoa ilman tikuttamista. Toivotaan siis, ettei oireettomuudesta ole mitään haittaa! :) Ja onnea oviksen hyödyntämiseen huomenna!
ON: Päätin testata taas tänä aamuna, kun noita halpis-liuskoja kaapista löytyy. Ihan puhdas nega tuli edelleen. Ei siis edes roskishaamua, senkin tarkistin. ;) Ei tuo tulos jaksanut tällä kertaa edes masentaa, kun sitä nyt jo odottikin.
Masua juilii vähän oudosti, mutta tuskinpa se mitään tarkoittaa. Ilman tuota negaa epäilyttäisi varmaan kaikki vatsatuntemukset. =D Lämmöt edelleen ylhäällä, mutta niiden pitäisikin laskea vasta lauantaina. Menkkamaista oloa ei vielä ole, mutta kyllä sekin vielä ehtii...
Testaan vielä lauantaina aamulla, kun meille on tulossa kylään ihmisiä, eli varmaankin tulee ruoan kanssa juotua punaviiniä, jos/kun plussaa ei vielä lauantainakaan (aamusta) herkällä (10)-testillä tule.
t. Usva, yk4, kp 25/25-27, dpo 13/14
Hei kanssasisaret,
Usva, pahoittelut negasta :(.
Neito32, voi jospa saisitkin perua leikkauksen viimemetreillä hyvästä syystä, peukut pystyssä täällä :)
Pumpkin ja Unikko, hienoo että ovikset löytyneet :) Tärpstärps!
Kaikki oireettomat ovistelijat, olen miettinyt ihan samoja juttuja. Jossakin kierrossa nimittäin on ihan selkeät oireet, tietää suurinpiirtein sen hetken kun irtoaa ja kivut ja limat ja kaikki ihan käsinkosketeltavia. Ja joissakin kierroissa ei juuri mitään. Silti lh on testin mukaan kohonnut. On kait ihan normaalia, monestakin syystä, että joka kierto ei ovuluoi. Esim helle, stressi tai suurinpiirtein ihan mikä tahansa syy voi sen kuulemma aiheuttaa... Siinä uskossa olen, että jos lämmöt nousee niin ov on ainakin varmuudella tapahtunut. Mitä muut on mieltä?
ON: no syy, miksi näitä mietin just nytkin on se, että taisin testata ovista liian myöhään ja se oli ja meni suht oireettomana tai sitten se on vasta tulossa. Ei nimittäin vieläkään o.plussaa monitorilla. (vaikka kaksi edellistä 9-11 kp:llä) Alkuviikosta oli juilimista ja ti-illalla tehty liuska oli suht.vahva. Sen perusteella ajattelin, että ihan nurkilla on. Vaan ei, negaa puskee testit nyt. Rintoja vihloo ja kosteaa on, mutta ovisjuilintaa ei ollenkaan, eikä sitä erittäin huomionarvoista nännikipua. Se on muuten sellainen joka on näiden yrityskertojen kanssa ollut vain kolmessa kierrossa. Onkohan minulla vain silloin OIKEA ovulaatio. Lh:ta olen testannut siis toukokuusta lähtien.
Turhauttaa. Tuntuu, että tämän testaamisen saisi lopettaa kokonaan... Ehkä tällekin on joku tarkoitus. Meinaan sille et ei päästä nyt yrittämään. huoh.
Näistä fiiliksistä huolimatta toivottelen kaikille ihanaista viikonloppua ja onnenpotku persuuksille että Usva, Neito ja Katarina (ja oliko muita?) toisivat hyviä uutisia!
Vilho
kp 13, yk9.
Oletko testaillut ovista vain iltaisin? Jos ti-iltana nakyi jo toista viivaa, niin ehka se vahva tuplaviiva tuli vaikka keskiviikko aamun pikkutunneilla, ja sitten laski nopeasti nayttaen negaa ke iltana? Siis ovulaatiosi olisikin ollut siina ke-to tienoilla (ymmartaakseni se tapahtuu paiva/pari tuplaviivojen tultua)? Mulla vahan sama juttu, viiva aika vahvana ke-iltana, ja to-iltana jo melkein nega (haaleampi kuin ke-iltana). Uskon etta se tuplaviiva olisi tullut to-aamuna jos olisin testaillut, ja ovis sitten varmaan oli eilen/tanaan Elikka nyt on optimaalinen pupuilutilanne -sulla myos varmaankin viela, joten ei kun peitot heilumaan!
Jos ovulaatio on aina 14pv ennen menkkojen alkua, niin mun oli sitten viimeksi 2pv sen jalkeen kun vahva tuplaviiva ilmaantui ovistestiin, joten parasta heilutella peittoja ahkerasti ainakin viikko niiden tuplaviivojen tultua varmuuden vuoksi -eikos? ;-)
Pumpkin
kp13/25-28, yk 4 dpo 0
Täti tuli kylään kuten odotettua, ei aiheuta vielä tässä vaiheessa suurensuuria pettymyksen tunteita. Olisihan se ollutkin aika onnekas sattuma, jos ekasta kierrosta olisi tärpännyt. Eikun kohti uutta yritystä :)
Pumpkin: pillereiden lopettamisen jälkeen kierto on ollut melko säännöllinen 28-29 päivää. Kierto vakiintui oikeastaan ihan heti, mikä on aika ihme kymmenen vuoden lähes katkeamattoman pillereiden syömisen jälkeen. Mut ilmeisesti se on kuitenkin ihan hyvä merkki...?
Vuotopäiviä sen sijaan ei kauhesti ole. Yksi kunnollinen ja sitten alkaa jo hiipua, ja kokonaisuudessaan kestää ehkä nelisen päivää.
Taidanpa viikonloppuna käydä minäkin ostamassa ovistestejä, niin saa varmasti bongattua otollisen ajankohdan. Onneksi tuo mieskin vihdoin lämpeni kuumeilulleni, kun onhan se tiedostettava, että yritystä voi kestää vuosiakin ennekuin se oma nyytti on sylissä. Miehille se asia ei vaan jotenkin tunnu aukeavan vaan kuvitellaan että kaikki raskautuvat ekasta yrityksestä...
Katriina kp 1/28-29, yk 1
Vilho: Se LH-piikki voi olla jopa vain 12 h, eli ei ole mitenkään itsestään selvää löytää juuri sitä huippukohtaa. Jos taso nousi selvästi ja laski sen jälkeen, niin eiköhän se ollut siinä. :)
30+ vuotiailla on yleensä kuulemma ovulaatio n. 10 kertaa vuodessa. Eli silloin tällöin olisi ihan normaalia tulla ovuloimaton kierto. Ne kuulemma tyypillisesti ovat huomattavasti normaalia pidempiä kiertoja, joten ilmeisesti sellaista ei ole vielä omalle kohdalle ehtinyt tulla *koputtaa puuta*.
Itsekin olen ymmärtänyt, että lämpöjen nousu kertoisi ovuloinnin, koska ilman ovulointia ei ole sitä keltarauhasta, jonka erittämien hormonien vaikutuksesta ruumiin lämpötila kohoaa (tai jotain sellaista, en nyt tarkkaan muista).
Eli mittailehan lämpöjä lähipäivinä! :)
Pumpkin: Ovulaatio on yleensä 12-16 päivää ennen seuraavia kuukautisia (noi kaikki siis ns. "hyviä" arvoja). Samalla ihmisellä eroa ei kuulemma yleensä ole kuin noin vuorokauden verran.
Katriina79: tsemppiä seuraavaan kiertoon!
ON: Eilinen nega oli tosiaan jo odotettu, ja tänään ei kiinnostanut testailla. Huomenna aamulla sitten uusi testi jotta tietäisi uskaltaako ottaa viiniä ruoan kanssa. Minkäänlaisia menkkaoireita (tai mitään muitakaan oireita) ei ole. Huomenna pitäisi kuitenkin tulla täti kylään.
Minkälainen teidän "normaali" LH-taso muuten on? Eli näkyykö teillä ovistestissä "jotain" muulloinkin kuin oviksen lähellä, siis edes himmeää haamua tms? Mulle ei tule mammaksin ovis-testeillä (vahvuus 25) edes viivan paikkaa haamusta puhumattakaan kun ihan siinä +- parisen päivää LH huipusta. Pitäisikö sitä LH:ta olla havaittavissa muulloinkin edes haamun verran? *mietiskelee tässä syntyjä syviä*
t. Usva kp 26/25-27, dpo 14/14, yk 4
Onkin ollu hetki oltua poissa täältä. Mielenkiintosia keskusteluja on käyty lämpöjen mittaamisesta ja muusta.
Neito32: Onnea uuteen kotiin minunkin puolestani!
Usva: Kannatan tutkimuksiin menoa ja oviksen tienoilla, oon itse menossa kanssa maanantaina jolloin pitäs olla mun laskujen mukaan päivä ennen ovista. Mulle tulee aina pari päivää ennen ovista haamuja, mammaksin testeillä sekä apteekin. Miten kävi testauksessa?
Pumkin: Onnea oviksesta, peittojen maksimaalinen heilutteluhan on kaiken lisäksi mukavaa :)
Vilho: Toivotaan että se ovis on sit vielä tulossa jos ei sitä testi vielä oo paljastanut, tiedän hyvin ton turhauttavan tunteen ja samoilla yk:lla kun mennään niin testauksesta on tullut aika suuri osa elämää ja se vie kaikki ajatukset välillä. Ihanaa viikonloppua sulle kaikesta huolesta huolimatta!
Unikko: Onnea oviksesta sinnekin ja tärpsyjä sinne, saitteko hyödynnettyä viikonlopun? ;)
ON: Mulla on oviksen oottelu menossa ja tosiaan haamut tänään ja eilen, massua juilii välillä ja valkkista tulee, lämmöt alhaalla eli 36,2. Jospas huomenna tulis selkeä viiva, päivän ohjelma olisi siten selvä.
Katariina: Harmittelut tädistä :( Uutta yritystä kohti vaan, ja ovistestit mukaan.
Ootteko pikkujouluilleet viikonloppuna naiset?
Mussum kp 10/22-26, yk 9
Hei, täällä sitten täti tuli tervehtimään näin juhlien jälkeisenä aamuna.. noh, tämä oli toisaalta odotettavaa, ei tällä kierrolla yritetty niin kovaa kun oli tiedossa tuo leikkaus..
mutta onko ovikset hyödynnetty ja saati onko tullut tulosta. sen näemme joukukuun alkuviikoilla.. mä tässä seuraan seuraavan kierron vähän sivusta ja kerron sitten leikkauksen jälkeen mitä siellä tapahtui..
Oon täällä teidänkin kuulumisia käynyt lueskelemassa ja pitänyt ovea raollaan. (Olen siis se sama kp55 plussaillut! Puhelin vaan soi torstai-iltana: "eiks niin et oot ollu flunssassa ja syöny luontaistuotteita? eiks niin et kirjottelet vauva-foorumilla ja oot raskaana?") joten se siitä kertomisesta. Pistin sitten nimimerkin vaihtoon. Ärsyttää pikkasen, että jos saa tommosta selville, niin miksei voi pitää suutaan kiinni. Meidän asiahan tämä on, kerrotaan sitten kun halutaan kertoa. :( Etenkin, kun lukija myös tiesi, kuinka alussa ja riskirajoilla kaikki vielä on.
Tämä siis varoituksen sanana teille muille ja niille muille uteliaille, jotka ehkä osaa laskea yhteen yks plus yks.
Mutta asiaan,
Heklelle myöhästyneet synttärionnittelut!
Usvalle peukutukset, niin kauan on toivoa kun ei menkkoja näy! En kyllä tiedä miten maltoin noin pitkälle odotella, varmaan se veritestinega masensi mielen niin, ettei tullut mieleenkään odotella positiivista tulosta :D Niin ja hei punaviini auttaa kiinnittymisessä! Jostain luin, että luteaalivaiheessa pitäisi juoda lasillinen päivässä, joten anna mennä vaan ;) Siinä vaiheessa siitä ei vielä pienelle oo haittaa, koska istukka alkaa toimia vasta jossain viikolla 7!
Pumpkin, todentotta, syntymään astihan tätä tässä väkäillään. ;) Aamupahoinvointi nosti päätään perjantaina ja lauantaina. Eilen söin illalla tuhdisti ja tänään meni paremmin. Menkkajomotukset on päivittäisiä, kuulemma kasvukipuja. Zumba pitänee jättää taa, sillä seuraavana yönä heräsin viiltäviin ikäviin kipuihin. Soitto neuvolaan kertoi, että niin kauan kuin ei kipuihin liity verta niin nou hätä. Säikäytti! Ja voin kertoa, että ei ole vielä päivääkän ollut että olisin osannut vain nauttia tästä raskaudesta ilman huolen häivää. Oireiden tarkkailu ei siis suinkaan lopu plussaan, että meninkin niin kuvittelemaan :D
neito23tre, onnea uudesta kodista!
Unikko, onnea lh-plussasta! :) Sain itse sillä pelkkiä hailakoita haamuja, kunnes kp54 vahvan plussan, joka olikin sitten raskaushormonista... :D Peukutukset!
Vilholle toivoisi osaavansa sanoa jotain myös. Harmittaa vaan että Heklenkin diagnosoimassa vakavassa vauvakuumeessasi saat vaa negoja ja lh-testitkin miten sattuu. Jos vaan osaisit olla stressaamatta vähemmän? Tiedän, että se on helppoa sanoa (ja etenkin nyt), mutta luulen, että täällä nuo negatestit koitui onneksikin, koska stressi jäi samantien poies. :)
Tsempitykset myös teille muille kuumeilijoille, jätän tän oven laittamatta lukkoon tuonne odottajien suuntaan! :)
Täällä on paljon juteltu. Kiva kuulla nieve sinusta, vaikkakin kokemasi puhelu ei olutkaan kiva. Äh. ihmiset on tyhmiä. Hyviä vointeja sinulle! Käy välillä moikkailemassa.
Olikos tullut uusiakin nimiä listalle? Tervetuloa jos näin oli.
ON: Ei mitään uutta taivaan alla. Tänään menossa kp 48. Näin on, ei tätiä missään. Pahoinvoinnin tunnetta on ollut. Joku kyselikin miten se minulla ilmenee. Siis vaihtelee päivän mittaan. Välillä ei mitään ja yhtäkkiä lähes laatta lentää. Eilen alkoi rintojen arkuus. Onko merkki tädistä vai? Oeen tehnyt yhteensä kolme raskaustestiä viimeksi kp:lla 42. Kaikki negaa. Tämä kierto on tosiaan ensimmäinen sen kystan repeämän jälkeen, voisiko se olla syynä pidentyneeseen kiertoon? Kauankohan hermo kestää tätä...pitäisikö mennä gynelle. Painoni on nyt noussut vaikka mielestäni olen syönyt tavalliseen tapaani. Yllätyin oikein tänää kun vaaka näytti lukeman. Vatsa tuntuu turpealta. Noh, ehkä testaan huomenna tai tiistaina uudestaan jos tätiä ei näy.
Hekle
kp 48/32-33. dpo 28
Hei
Voi Usva, pahoittelut negasta. Tuo on pahinta, kun niin kovasti toivoo ja sitten pettyy... tiedän tunteen. :( Toivotaan kuitenkin, että testi ei vielä tiedä mistään mitään ja plussa sieltä pärähtäisikin. Peukut pystyssä!
Tuosta gynestä, tottakai kehtaa ja ilman muuta kannattaa käydä ennemmin kuin murehtia tahollaan itseään hulluuden partaalle. Olen kyllä kuullut niukkavuotoisten raskautuvan siinä missä muidenkin. Olen tätä jnk verran tutkinut ja kysellyt. Mainitsin asiasta gynellekin, ja hän oli sitä mieltä että jos yksikin päivä vuotaa kunnolla, niin se on vielä normaalin rajoissa. No mikä sitten on normaalia ja päteekö se kaikkiin, niin sitä en tiedä. Mutta yhtäkaikki, suosittelen käyntiä, taas sen kuuluisan mielenrauhan kannalta ;).... Minä kävin pillereiden lopettamisen jälkeen ihan check upissa ja samoin menin sitten kun megakiertoja oli ollut kaksi.
Tsemppiä,
Vilho