Kuinkas monta virikelasta tunnette?
Eli virikelapsi = lapsi joka on päivähoidossa (osa/kokopäivä), vaikka toinen vanhemmista on kotona.
Ja onko aiheuttanut haittaa teille esim. siten että ette ole itse päässeet siksi päiväkotiin mihin olette hakeneet?
Itse tunnen monta sellaista joka vie isomman terveen lapsen kun hoitaa pienempää tervettä lasta. Kerhoja ja muuta on yllin kyllin tarjolla eli kyse pelkästä laiskuudesta. Ja haittaa on näistä. SUUTUTTAA. Miksi ihmeessä niitä virikelapsia ei pistetä niihin epäsuositumpiin ISOIHIN hoitopaikkoihin, miksi oi miksi. Ja vielä joudun selkänahastani maksamaan näiden päivähoidon, ja elämä on hankalaa kun kuljettelen omia sitten hevonkuuseen.
Kommentit (43)
Ei ole siis keltään pois.
Iltapäivähoidon käyttäminen alkaa olemaan harmaata aluetta :)
kun itse jään äitiyslomalle ja annan lapseni mennä eskariin? Odottaa jo kovasti, että näkee taas kavereita.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2010 klo 14:15"]
yhden tunnen ja hän todella tarvitsee sitä virikepaikkaa ..ja toiminta- ym. terapiaa, jota hän päiväkodin ansiosta saa.
Kyseessä on erityistä tukea tarvitseva lapsi.
[/quote]
Tuntemasi lapsi on päiväkodissa kuntoutuksen takia. Hän ei ole virikelapsi. Minäkin olin erityislapsi, ja olin lapsena päiväkodissa kuntoutuksessa. Siihen aikaan subjektiivista päivähoito-oikeutta ei vielä ollut, joten ei ollut virikelapsiakaan. Mutta erityislapset pääsivät päiväkotiin kuntoutuksen vuoksi silloinkin.
En tiedä eikä kiinnosta kenen lapsen vanhemmat on kotona ja kenen ei. Vanhempia tulee nähtyä aika harvoin enkä lapsia tenttaa, joten en tosiaan edes tiedä, eikä oikeasti kiinnosta. Meillä lapsi ei ole lähipäiväkodissa, koska en lastani halua sinne siirtää. Lähimmän tarhan piha on tosi tylsä ja on valmistunut sen jälkeen kun lapsi aloitti tarhan.