KOLMOSTEN ELOKUU
Kuukausi vaihtunut..aloitan uuden pinon uudelle kuulle!
Pitkiä jorinoita en nyt ehdi kirjoitella, täytyy ennättää töihin!!!!:(
Jospa elokuu toisi paljon plussia!!!!!
-leja
Kommentit (154)
whii, mullakin on kokoajan kylma, tai sitten kuuma...mikaan ei auta. ajattelin jo et oon kipeena.
plussasin muutamiapaivia sitten, mutta...taal vahan niinku jumitan hmm...uskalla viela hihkustella.
Toivottavasti saat plussaa :)
Tervetuloa enkuli mukaan. :)
Kävin siis aamulla gynellä. Pää on niin jumissa tuosta käynnistä, että yritän tähän kuitenkin saada tärkeimmät asiat. Eli: en saanut mitään Teroluteja tms., vaan lääkäri sanoi, että 25 päivää on vielä normaalikierto, eikä uskonut että Terolutit auttaa raskautumisessa tai näihin kipuihin (vaikka sanoin, että minun äitikin sai aikoinaan keltarauhashormoonia kk-kipuihin). Ultrassa ei näkynyt kystia, mutta oikea munajohdin oli ilmeisesti taas kiinni kohdussa (?). Ja epäili, että toinen munajohdin vain toimii. Ilmeisesti olen ovuloinut tässä kierrossa vasemmalta, kun siellä näkyi joku puhjennut folli. Minulta olisi pitänyt ottaa varmuuden vuoksi prolaktiini- ja kilpirauhasverikoe, kun niissä on aiemminkin ollut häikkää, mutta niistä olisi tullut yli 100 e lasku, joten gyne ehdotti että laittaa lähetteen Kätilöopistolle, niin voivat ottaa esim. progesteroni verikokeenkin sitten loppukierrossa jossain vaiheessa (ja ehkä jotain muutakin). Eli niinkun vähän lapsettomuustutkimuksiin olen sinne menossa. Kylläpä meni rahaa lääkäriin: 190e! Mutta otettiin papakoe samalla kun se olisi pitänyt ottaa jo viime vuonna. Niin, gyne sitten sanoi IVF:stäkin siinä ja että iän puolesta sillä on kohta kiire. Mutta minkäs teet kun mies ei suostu simppatesteihin... Sain oikein ultrakuvat mukaan, vaikken niistä oikein mitä tajuakaan. Kohdun ja munasarjan kokoa siinä on ja kohdun limakalvon paksuutta. Alkoi itketää kun sitten autoon pääsin. Kyllä tämä on vaan niin turhauttavaa ja voimia vievää. :( En vaan enää jaksaisi koko touhua. Kaipa ainakin tuolla verikokeissa pitää ensin käydä ja katsoa sitten mitä tapahtuu.
25/n.27 *potuttaa*
Unohtui vielä yksi asia joka nyt tuli mieleen: lääkäri sanoi vielä että vuoden voi huoletta yrittää tähystyksen jälkeen. Nyt on siis mennyt kohta 7 kk. Kättäriltä taas sanottiin 6kk. No kaipa se vuosi on realistisempi tällä iällä.
*muoks*
Niin, ja se vielä, että kun ovulaatiotesti näyttää plussaa, niin silloin yleensä ovulaatio tapahtuu, oli lääkärin mielipide, vaikka netistä olen lukenut ettei se vielä takaa sitä että ovulaatio todella tapahtui. No, ehkä lääkäri ei voinut sanoa negatiivisesti tuosta asiasta.
P.s. Minneköhän on hävinnyt tuo Pitkään tuhdanneiden ketju?? :-0 Enpä löytänyt vaikka selasin taaksepäin näitä sivuja. No kaipa se jostain ilmestyy. :)
Halaus sinulle 2poj@näiti, kuulostaa hankalalta tilanteesi, voimia!
Minun piti jo kaivaa villasukat jalkaan, niin viilenivät jo ilmat. Tosin tykkään syksystä paljon, pimeät illat ja kynttilöitä, ihanaa.
ON: kp 9/32(?) menossa, fiilikset taas seilaa pitäiskö yrittää vai luovuttaisko välillä. Ärsyttävää kun ei ole selkeästi kumpikaan tunne. Tuntuu että miettii päänsä puhki eri vaihtoehtoja ja hyviä ja huonoja puolia molempien vaihtoehtojen välillä. No tässä lähestytään kovasti noita tärppi päiviä, ehkä sitä kuitenkin yritetään. Mies oli nyt vaihteeksi sitä mieltä että pidetään taukoa... Johan tässä yksi kierto yritettiin. No olen huomannut, kun hänellä on stressiä töiden suhteen, hänen mielensä aina vaihtuu. Luulen että saan hänet taas "pehmiteltyä" :)
Unohdin vielä kertoa, et töissä yks päivä valittelin jatkuvaa väsymystäni, niin eräs työtoveri jo vihjaili olisiko se oire "jostakin". Ihan menin jotenkin hämilleni. Sanoin ettei todellakaan ole. Päätettiin mieheni kanssa ettei kerrota kellekään tästä yrityksestä, eikä vähään aikaan kun/jos raskaudun. Paitsi työnantajalle olen luvannut kertoa mahd.aikaisin, joten hän taas ennättää järjestellä työntekijän tilalleni.
Voimahaleja 2poj@näiti!!!!
Ja tervetuloa uusille!
Itse olen tuskaillut noiden ovistestien kanssa...yhenlainen stressi niistäkin nyt tuli... Aloitin tikuttamisen jo kp 7 ku on niin epäsäännöllinen ollu viimeaikoina ollu tuo kierto. Nyt siis menossa kp 15, plussaa ei oo näkyny:( Täytynee vielä parin päivän ajan tässä kierrossa tikuttaa..ja sitte odottaa taas(!) uutta kiertoa. On tämä kyllä...aika vaikeeta...tämä raskautuminen..Turhauttavaa..
Lupasin ilmotella testin tuloksesta :)
Eilen siis tein testin ja vahva plussa tuli!!!! Kuten myös vahva itku tuli :D Laskettu aika olisi 29.4.2011 ja huomenna varailen ajan varhaisultraan ... Olo on niin epätodellinen ja onnellinen. Aivan ihana!!!
Tämä toivottaa kaikille muillekin kovasti plussaonnea
Onnea Enkuli 85! Antaa toivoa, että muillekin voi tulla, teilläkin nähtävästi hieman taivalta takana...
Tänne kuului lomalla tosiaan yksi varhainen keskenmeno, ehdin hetken jo toivoa... ja nyt alkaa taas arki ja päivien laskeminen.
Vähän tylsää, kun ei tärppää. Aikaisemmista lapsista melkein heti, ja nyt hiipinyt mieleen kamala ajatus, että mitäs jos meille ei enää tulekaan. Noh, ei auta kuin toivoa.
Koitetaan ottaa Enkulista mallia ;-)
-Venni kp 4, yk 8
Onnea Enkuli85,toivotaan että tästä alkaisi plussaryntäys tänne.
Voimahalit 2poj@näiti ja Venni.
Täällä ollaan yritetty hyödyntää mahdollista ovista. Siis siten mahdollista,että kalenterin mukaan oviksen olisi pitänyt tässä vierailla,mutta mitenkään selviä merkkejä en siitä huomannut. No onhan se yrittäminen aika mukavaa puuhaa,joten eipä se haitannut vaikka vähän useammin "joutuu" peittoa heiluttelemaan. Kerrankin jopa mies on kotona ja muksut nukkuivat kuin pienet enkelit.
Nyt vaan kun jaksaisi odottaa pari viikkoa niin näkisi saatiinko tästä sitä toivottua tulosta. Turha varmaan kertoa,että aika menee hitaasti haaveillessa.
Onnea Enkuli85!! ? Ja tarrasukkia kovasti pienelle!
2poj@näidille jaksuja! Vennille pahoittelut km:sta =(
Täällä mennään uuden kierron alkua. Hain prismasta eilen ovistestejä, niin sielläpä ei enää ollutkaan niitä Fertest-merkkisiä. Oli tullut niitä Pregcheckejä, joita täällä päin ainakin myydään cittarissa. No otin sit niitä paketin, vaikka eivät ole mulle kyl entuudestaan tuttuja, katsotaan miten toimivat.
Plussatuulia jokaiselle!
Koralli kp 4/25-28 yk 8
Onnea enkulille!!!!
Ja vennille pahoittelut km:sta, voimahaleja!
Omaa ).( mä bongasin ovisplussan (luullakseni) tänään. Ainakin mun silmään näyttävät lähes yhtä tummilta viivoilta. Miehenkin pyysin katsomaan ja kyllä hänkin sitä mieltä oli... No eihän se vielä mitään meinaa..mut kuiteski...
Täällä alkoi sitten tuhruttelu eilen...tädin lähestyminen ei sinänsä yllättänyt, koska ovis jäi hyödyntämättä mutta...eilen oli vasta kp21 ja mun normikierto on 27-29. Eli se siitä normista...taitaa olla kroppa taas sekaisin! En nyt tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, josko vaan odottelis mitä tuleman pitää. Harmittaa vaan niin vietävästi ja kuten moni muukin on todennut, on tämä vaan niin vaikeaa!!!T.Wilpuri kp22/27-29
Miks tää ei toimi mulla! jättää vaan pari sanaa mun viestiin vaikka kirjotan vaikka mitä ja koitan muokata viestiä mut ei onnistu. murr...
Siis, kiitos onnitteluista
Miks tää ei toimi mulla! jättää vaan pari sanaa mun viestiin vaikka kirjotan vaikka mitä ja koitan muokata viestiä mut ei onnistu. murr...
Siis, kiitos onnitteluista
eli tulee paha mieli kaikkien puolesta jotka ei ole onnistunut :( Itellä oli neljä vuotta ilman ehkäsyä ja nyt vasta raskauduin
Kaikille voimahalit ja toivon että tekin pääsette vihdoin odottajiin!!! :)
ONNEA Enkuli85! Ihanaa saada lisää plussatuulia tähänkin pinoon, me muut tullaan perässä!
Voimahaleja ja tsemppiä kahdenpoj@anäitille, Vennille, Otralle, lejalle, Korallille, Wilpurille ja kaikille, jotka niin kovasti toivotte pientä nyyttiä!
Itselle ei kummempia... kp 4/28-34? ja yk 5
p.s olen huomannut, että joka toinen kiertoväli pidempi?? Mistähän moinen?
Menkkojen piti alkaa keskiviikkona eikä oo alkanu vielä (nyt perjantai). Mul on tissit niin kipeenä ja mies on monesti sanonu et ne on kyl kasvanu. Yleensä se on sanonu niin ku puntari on näyttäny muutamaa ylimäärästä kiloa. Nyt ei niin oo päinvastoin. Välillä alavatsassa tuntuu painontunnetta.
Pahottelut tädin saapumisesta (nimejä en muista).
Onnea enkulille! Pitkä on yritys ollu teilläkin.
En olekaan koskaan tänne palstoille kirjotellut =) Esikoinen aloitti just koulutaipaleensa ja kuopus täyttää joulukuussa 5-vuotta ja haaveissani on jo pitkään ollut kolmas lapsi. Mulla on poistettu toinen munanjohdin v.2006 kohdunulkoisen raskauden takia, ja tuntuu ettei tärppää vaikka kuinka koko ajan harrastelis sänkypuuhia :p Mutta nyt kuitenkin on jännät paikat, ekan kerran piiiiitkään aikaan, nimittäin tänään on kp 29/25-27 !!! En uskalla vielä tehdä testiä, ajattelin odotella huomiseen tai ylihuomiseen .. Niin monta negaa tullut vuoden aikana :(
Oireitakin jo on:
*Rinnat ollu älyttömän kipeet ja kosketusarat yli viikon (yleensä myös ennen menkkoja, ei kuitenkaan näin arat)
*Öisin tulee herättyä pissalle, viimeistään aamuyöllä, mitä en oo tehnyt ties millon
*Tänä aamuna oli painon tunnetta alavatsalla ja nippaillut silloin tällöin alavatsaa ja myös alaselkä oli hetkellisesti tänään kipeä
*Älytöntä palelua iltaisin ja kun hetkeks pistää peiton päälle ni johan on hiestä märkänä :D
*Lauantaina oli todella kovat menkkakipukrampit, kesti tosin vain n. 10 minuuttia ja loppui eikä ne menkat sieltä alkanut ;)
Kaikille plussaonnea ja mä yritän olla jotenkinpäin tän kaks päivää (tai yhden) ja ilmotan kuin kävi !!!