Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Raskaudesta jääneet vaivat

Vierailija
31.07.2010 |

Ihan mielenkiinnotsta kyselisin, mitä pysyviä tai pitkäaikaisia vaivoja teille muille on jäänyt raskauksista. Itselläni ekasta raskaudesta jäi muistoksi tyrä ja peräpukamat ja toisesta suonikohjut. Molemmissa raskauksissa on myös tullut kohtullisen paljon maksaläiskiä kasvoihin.

Olen miettinyt, että lieneekö näiden "muistojen" syntymisessä kysymys enemmän kudostyypistä vai olisinko ehkä säästynyt joltain riesalta, jos olisin saanut lapset nuorempana. Lapset ovat syntyneet, kun olen ollut 35 ja 38 v. (Muuten ei kyllä yhtään harmita, että lapset tuli tehtyä "vanhana". Nyt jo pystyy hyväksymään senkin, että kroppa vähän repsahtaa.)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset 20v ja 22v,muistoksi ei jäänyt kroppaan mitään...päivastoiin laihduin vielä 4kg raskauden ja vauva-ajan jälkeen normipainostani eli 53 kilosta.

Vierailija
2/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudesta ei jäänyt mitään vaivoja tai jäi miten sen ottaa. Vaivani voivat olla seurausta raskaudenaikaisista nivelsiteiden löystymisistä tai ehkäpä lasten hoidosta, koska alkoivat vaivaamaan vasta synnytysten jälkeen. Minun olkapääniveleni on nyt siis kulunut, rutisee, mutta ei kipeä. Lisäksi se on väärässä asennossa ja tästä voi tulla vaivoja vielä myöhemminkin. Hieroja saa sen paikoilleen, mutta se karkaa taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana ja muistoksi jäivät muutamat raskausarvet (joita ei kunnolla edes huomaa), hieman repsahtaneet rinnat (ja veikkaa että olen ainoa joka asian edes huomaa =D) sekä alapää, jossa on muutamia "riekaleita". Ilmeisesti synnärillä ei koettu tarpeelliseksi tikata niitä. Ei silti, ne eivät haittaa esim. seksielämää eivätkä ole niin silmiinpistävät että niille tarvitsisi tehdä jotakin.

Joten kaikin puolin selvisin melko vähillä "muistoilla" =)

Vierailija
4/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä jäi "vaivoiksi" karmeat raskausarvet navasta alaspäin ja pakaroihin, sekä virtsanpidätysongelmia (käsittääkseni lieviä, ei tarvi vielä pitää tenaa mutta jos pissahätä iskee, on päästävä suht nopeasti vessaan). Tissit riipahtivat myös täydellisesti. (onko se nyt "vaiva", no...)

Tokasta ei tapahtunut mitään muuta muutoksia, paitsi että suonikohju tuli/alkoi vähän pullottamaan toisesta pohkeesta/polvitaipeesta.

Vierailija
5/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa jättimäärä raskausarpia vatsaan ja pieni pukama. tässä tokassa pukama on kasvanut, saa nähdä miten pysyvästi, ja ainakin ekan raskauden kohjut jaloissa on kasvaneet kovasti. Saa nähdä miten hyvin lähtevät pois..

Vierailija
6/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta jäi peräpukamat, toisesta suonikohjut alapäähän (jotka tosin häipyivät synnytyksen jälkeen) ja kolmannesta suonikohjut reisiin/sääriin.

Lapset olen saanut 24, 26 ja 28-vuotiaana.

Vierailija
7/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niistähän ei ole vaivaa, joten sama niille.

Oikeasti vaivaa jäi siitä, että lantion ja alaselän välilevyt väljenivät ja koska selkäni on muutenkin yliliikkuva, on selkä usein kipeä. Jatkuvalla jumpalla, vatsalihastreenillä jne. saan pidettyä kivun jotenkin hallinnassa. Pidempi istuminen ja muu paikallaan oleminen aiheuttaa yhä kuitenkin jäykkyyttä.

Lapset (2) tuli hankittua alle 30-vuotiaana.

Vierailija
8/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskauskilot" jäivät synnärille ja vauvan hoitaminen kulutti vielä kiloja hyvin (BMI 17). En tiedä vaikuttaako nuori-ikä asiaan:)

Vierailija
9/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 18-vuotiaana: muutama raskausarpi rintoihin ja reisiin, maha palautui täydellisen kauniisti todella kiinteäksi kuin taikasauvan iskusta. Mihin se ihokin hävisi?

2. 33-vuotiaana: Ei mitään muuta kuin mahanahka ei ihan niin kiinteäksi enää palautunut kuin aikaisemmin, muttei paha kuitenkaan.

3. 38-vuotiaana: Ei mitään muuta kuin mahanahka taas hieman löysempi kuin aikaisemmin ja kolme kiloa jäänyt raskaudesta nyt jo kuukausiksi kiusaamaan.

Todella vähällä olen päässyt, imetyksistä huolimatta tissitkin ovat ihan kuosissa, pienet ovat mutta eivät roiku lainkaan. Suonikohjuja tai pukamia ei ole tullut lainkaa, eikä myöskään raskausarpia kuin silloin ekalla kerralla muutama. Rakastan tätä kehoani kun voisi olla niin paljon pahemmin asiat :)

Vierailija
10/10 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jai raskausarpia jotka tosin vaalentuneet huomattavasti ja loysa mahanahka. Ja on tullut tosi paljon lisaa luomia rintoihin ja kasivarsiin synnytyksen jalkeen. Onko kenellekaan muulla? Johtuukohan se hormoneista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme