Onko muita äitejä joille lastenvaatteiden ostelu on ihan pakkopullaa?
Tunnen itseni oudoksi kun suurin osa tutuista rakastaa lastenvaatteiden shoppailua, joillekin se on todellinen intohimo, osa pitää ihan blogiakin aiheesta. Tunnen itseni ihan epänaiselliseksi kun yritän usein jopa lykätä kyseisen homman miehelleni. En yhtään tykkää etenkään kierrellä lastenvaatekauppoja, vertailla vaatteita keskenään, ominaisuuksia, värejä ja malleja. Yääk. En kyllä tykkää itsellenikään shoppailla, mutta lastenvaateshoppailu on vielä inhottavampaa, varmaan johtuen paineista joihin siihen liittyy, eli tuntuu kuin sen pitäisi olla kivaa ja tuntuu että pitäisi olla silmää valita niitä ja jaksamista vertailla ominaisuuksia ulkovaatteissa. Se on niin jatkuvaa (lapset kasvaa) ja niin ikävää kuin olla voi. Tahtoisin että sekin aika menisi ihan perheen kanssa, lapsille laatuaikaa antaen tai vaikka liikunnan parissa.
Kommentit (16)
eräs uraohjus, jolle itseensä panostaminen ei kyllä ole pakkopullaa, mutta lastenvaatteet ei kyllä näytä kiinnostavan. Pieni on kuin mikäkin rääsyläinen.
Että et ole ainoa.
En pidä hommasta, mutta teen sen silti/mies tekee. Yleensä menenkin liikkeeseen jossa saa palvelua ja yritän ujuttaa tuon homman myyjälle, luettelen mitä kaikkea lapsi tarttee... Halvalla en pääse, mistä myös on huono omatunto.
ap
Ite tykkään lastenvaatteiden hiplailusta yms. Mutta jonkun tietyn vaatteen etsiminen on ihan tuskaa.
Usein koitan tehdä jo ennakoivaa listaa ja haen sitten "kaikki" kerralla.
mahdollisesti vielä palauttamisen vaiva, jos vaate olikin vääränlainen/väärää kokoa. Lisäksi ainakin kun itse HM:ltä tilasin niin toimitusaika oli älyttömän pitkä ja tuotteet tuli monessa erässä. Toisekseen pelkään että ehkä HM vaatteet ei ole tarpeeksi hyviä, kun ovat niin halpoja. En oikeasti ole esim. ulkovaatteiden vertailuun oikein panostanut ja olen aika uuno niissä ja lastenvaateliikkeissä sitten tietävät. Ja jos ostan sieltä pari ulkopukua niin samalla vaivalla ostan kasan muitakin vaatteita.
ap
että lasten vaatteet ovat kivoja ja kauniita ja niitä on tarpeeksi (eli eivät siis ole ihan nuhjuisia, kun samat vain pyörivät koneessa päivästä toiseen).
Mutta kaupoissa ravaamisesta en nauti, tilaankin mieluiten netistä ja kerralla isomman erän. Vaikkapa samaa vaatetta usemmassakin koossa (riippuu säilytystilasta). Ja ostan pääasiassa vaatteen ulkonäköpohjalta, mihinkään muihin ominaisuuksiin en juurikaan perehdy. Eikä hiekkalaatikolla esiteltävät vaatemerkit ole tärkeintä=)
voisi mitenkään kuvitella esim. kirppareilla kierteleväni ja etsivän sieltä jotain kelvollista. Ihan tuskaa jo ajatus.
ap
shoppailevan puolestasi,jotka rakastavat lastenvaatteita???
Annat niille listan mitä tarvitset?!!
Minä ainakin tekisin sen mielelläni, koska shoppailu on minulle pääntyhjentämistä arjesta!
Vai haluatko esittää täydellistä äitiä joka ei pyydä palveluksia toisilta???
Jokatapauksessa minusta ongelmasi on aika naurettava;
Aika vähällä lapset pärjää,eli ei nyt paljoa vaadi sinulta hommata kauden ulkovaatteet ja
muutama käyttövaate?
(turha:SITÄPAITSI h&m;n vaatteet on hyviä!
Ihmeellistä valittamista täällä näin tyhjänpäiväisistä ongelmista. Et siis taida "oikeista" ongelmista tietääkään....)
Tämä asia ei ole ongelma, en vaan pidä tuosta "harrastuksesta" kuten moni muu. Mietin tässä että onko muita kaltaisiani, jotka ei lastenvaatteiden ostelusta pidä?
Koska asia ei ole mikään suuri ongelma, ei tarvitse ystäviäni vaivata tuolla asialla. Ei se nyt ylitsepääsemätöntä ole, en vaan yhtään nauti siitä. Vähän kuin vessan pesu: en pidä siitäkään mutta teen senkin silti ilman perheen ulkopuolisia apuvoimia.
ap
tilaat netistä niin ei tarvi kaupoissa juosta.
Kokojen suhteen opit pian taitavaksi.
-H&M lastenvaatteissa on hinta-laatusuhde kohdallaa + kestävät pääsääntöisesti rumpukuivauksen.
-ulkomaisista nettikaupoista suosittelisin Nextiä, taitaa olla brittien vastine Henkkamaukalle, oikein sopuhintaista hyvännäköistä perusvaatetta
Tee asia mahdollisimman helpoksi, niin sitten se ei ole niin tuskaista.
Mulla on H&M:n toimitukset sujuneet ongelmitta, palauttaminen myös helppoa.
Siis, he varmaan nauttisivat jos saisivat hoitaa homman puolestasi.
Kysele ihmeessä!!
ja se ostetaan, mistä lapset pitävät ja mikä sopii päälle (eli 5v ei saa vauvabodya, vaikka tahtoisi...). Teen 3 kertaa vuodessa luettelon siitä, mitä tarvitaan ja sitten se ostetaan, hintaa en kysele. Lapset onneksi hoidossa pph:lla, jolle tärkeintä ei ole haalarin merkki vaan se, että se on lapselle hyvä.
en ylipäätään tykkää mistään shoppailusta.. Joo, tunnen itseni oudoksi naiseksi ;)
Mutta kiinnitti tuon edellisen kirjoittajan kommentti vaan huomiota. Eikö tämä juuri ole se palsta joka on tarkoitettu arkipäivän pienten hankaluuksien ja ongelmien valittamiseen? Vaikka joku joskus yrittäisi jotain syvällistä keskustelua täällä käynnistääkin, se olisi turhaa tyhjän jauhamista, eikä siitä saisi kukaan mitään syvempää filosofiaa irti.
Ja, juu, mua ei shoppailu itseäkään juurikaan kiinnosta ap, mutta toisaalta mun mielestä vaatteet on vaan pakonsanelema tarve jotka pitävät meitä lämpimänä ja suojaavat ulkoisilta vaaroilta, joten mun mielestä niillä ei ole niin väliä jos nämä kriteerit täyttyvät. Turhaa hömpötystä, pintaliitoa, ihmisten "kasteihin" jakamista ja rahan kulutusta, sanon minä.
Tunnen itseni oudoksi kun suurin osa tutuista rakastaa lastenvaatteiden shoppailua, joillekin se on todellinen intohimo, osa pitää ihan blogiakin aiheesta. Tunnen itseni ihan epänaiselliseksi kun yritän usein jopa lykätä kyseisen homman miehelleni. En yhtään tykkää etenkään kierrellä lastenvaatekauppoja, vertailla vaatteita keskenään, ominaisuuksia, värejä ja malleja. Yääk. En kyllä tykkää itsellenikään shoppailla, mutta lastenvaateshoppailu on vielä inhottavampaa, varmaan johtuen paineista joihin siihen liittyy, eli tuntuu kuin sen pitäisi olla kivaa ja tuntuu että pitäisi olla silmää valita niitä ja jaksamista vertailla ominaisuuksia ulkovaatteissa. Se on niin jatkuvaa (lapset kasvaa) ja niin ikävää kuin olla voi. Tahtoisin että sekin aika menisi ihan perheen kanssa, lapsille laatuaikaa antaen tai vaikka liikunnan parissa.
Kysyppäs itseltäsi mikä siinä nyt on vaikeaa ja miksi ei kaupan myyjiltä voisi kysyä neuvoa?
kai sitä voi tehdä mistä tahansa ongelmia itselleen jos haluaa....
tai sitten tehdä asiat mahdollisimman helpoksi.
Saatiinkin korkeintaan yhdet uudet vaatekerrat vuodessa.