Mua todella hämmästyttää kaupassa
miten vähän ihmiset edelleen kiinnittävät huomiota ostosten mukana tulevan roskan määrään. Ostetaan pikkujugurttipurkkeja, jotka laitetaan vielä erikseen pikkupussiin. Pakataan ananas pieneen pussiin, tai yksittäinen valkosipuli. Sukat, kengät, dvd:t jne. kaikki tarvitsevat jostain syystä oman pikkupussin. Puhumattakaan siitä, että mietittäisiin tuotevalintoja pakkausmateriaalien tai valmistusmateriaalien kannalta. Ja lopuksi kaikki tietysti laitetaan muovipusseihin.
Näinkö vähän ihmiset tosiaan välittää vai eikö vaan tulla ajatelleeksi?
Kommentit (83)
En harrasta semmosta välineurheilua.
Onko siinä mielestäsi jotain hassua? Hassumpaa kuin ostaa muovikassit kaupasta?
meillä käysään harvoin kaupassa ja ostellaan enemmän kerralla. Säästän luontoa sitten kun en ajele kauppaan useaa kertaa viikossa ja ostan myös muovipussejakin.
joka päivä autolla vaikka pyörällä tai kävellenkin pääsisi? Mittasuhteet vähän vinksallaan...ei niitä pikkupusseja nyt niin paljon käytetä :D en ainakan mä ole koskaan sellaista yltiömäistä käyttöä havainnut.
että kun lopettivat laivoilla ilmaisten muovipussien jakamisen niin pussien kulutus laski huimasti. Ihmiset siis ottivat pusseja vaikka eivät tarvinneetkaan.
meillä aina tarvetta muovipusseille. Niistä tulee roskispusseja tai säilytyspusseja kotona. En oikein uffiinkaan viitsi kiikuttaa kangaskasseissa tavaraa.
että pitää ostaa muovikasseja kun ei 5 hengen ruokaostokset mahdu kangaskassiin.... Kummalla meistä viiraa?
Meillä on kauppaan mennessä mukana kori + kaksi isoa vahvempaa kauppakassia (niitä mummokuosisia) ja lisäksi varuilta niitä pienempiä kangaskasseja.
meillä aina tarvetta muovipusseille. Niistä tulee roskispusseja tai säilytyspusseja kotona. En oikein uffiinkaan viitsi kiikuttaa kangaskasseissa tavaraa.
En harrasta semmosta välineurheilua.
joka haluaa tehdä tikusta asiaa. Mikä "ostoslaukkuvalikoima"? Mulla on yksi kassi, jossa muut kassit kulkevat. Ei paina paljoa. Kasseja on mukana varmaan n. 5.
Kai sä ymmärrät, että noissa sun argumenteissa ei ole mitään järkeä. Sä et saa pikkupussien käytöstä ekotekoa, vaikka vänkäisit ja vääntelisit miten, sori vaan.
Yhtään perustelua et ole vielä esittänyt millekään, joten sun "argumentit" voi jättää ihan omaan arvoonsa.10
ja ostan useimmiten muovipussin lisäksi. Muovipusseille käyttöä meillä ainakin :D mä en lennä ulkomaille enkä liiku juuri koskaan autolla joten se taitaa kompensoida aika paljon. Turhaa tehdä numero muovipusseista jos itse muuten kuormittaa luontoa monin muunlaisin tavoin. Oletko ap miettinyt muuten miten paljon kulutat luontoa kun istut tietokoneella nurkumassa?
käyn harvoin kaupassa ja ostan paljon kerralla 5 hengen perheeseen. Me emme lentele ulkomaille ja autoa emme käytä juuri koskaan kauppareissuilla. Helpompi sitten raahata pyörän mukana v'hemmän kasseja...
kerropa ihmeessä muista tottumuksistasi kun noin kiinnität huomiota toisten muovipusseihin.
Meillä nopita sinisiä kasseja eikä mahdu useinkaan kahteen kassiin meillä käysään harvoin kaupassa ja ostellaan enemmän kerralla. Säästän luontoa sitten kun en ajele kauppaan useaa kertaa viikossa ja ostan myös muovipussejakin.
kyllä niitä kangaskasseja on aika monenlaisia erilaisia, tai meillä ainakin. On isompaa ja pienempää, ja ihan ison muovikassin kokoista.
Mun mielestä ei ole edes kovin mielekästä pakata yhteen kassiin hirveää määrää kamaa, koska sittenhän siitä tulee älyttömän painava tai alimmat tuotteet litistyy.
Kyllä sulla taitaa ihan muut syyt painaa siinä, mikset käytä kangaskasseja. En usko, että kukaan ihminen on niin avuton, ettei saa kaupasta haluamaansa määrää tavaraa vain sen takia, että käytössä on kangas- eikä muovikassi.
ja saa ne lukuisat pienet kangaskassit kipattua kätevästi sinne!
Kaikenkokoisille.
Ihan hyvä asiakaspalveluhenkinen uudistus. Mä tykkään.
Ja ihan varmaan siitä syystä niitä pikkupusseja on ruvettu tarjoamaan, koska ihmiset ovat niitä kyselleet. Joten kyllä niille ihan tarve on. Ainakin joillakin muilla kuin tietyillä palstamammoilla.
että ärsyttävimmät asiakkaat ovat juuri noita pikkupusseihin pakkaajia. Jos en jonkun tuotteen kohdalla kysy että laitanko pussiin,niin johan tulee tylysti et laita pussiin toi.
Enkä ymmärrä muutenkaan sitä pussin tyrkyttämistä asiakkaalle koska mainostetaan olevamme ympäristökauppa ja plaa plaa plaa,olis sit biopusseja..
Joskus tekis mieli sanoo jollekin vinkujalle suoraan et opettele pakkaamaan niin ei vuoda/hajoo tms. :P
en raahaa mukanani 5 kangaskassia koska ne 2 kangaskassia ja yksi iso muovipussi helpompaa roudata kotiin pyörällä tai kävellen näin kesällä. Talvella kerran viikossa kauppaan ja joo edelleenkään en aio roudata sieltä kotiin lukuisia kangaskasseja :D
Hellpohan se on jeesustella jos on auto käytössä ja saa ne lukuisat pienet kangaskassit kipattua kätevästi sinne!
jo silloinkin, kun asuimme kaupungissa ja kauppaan mentiin kävellen. Nykyään asutaan maalla, 10 km keskustasta, ja jos haluaa ostaa viikon ruokaostokset kerralla, niin ei niitä kyllä fillarin kyytiin saa.
Mä en kyllä käsitä, mistä te noita kangaskasseja ostatte, kun ne on niin pieniä, meillä ainakin on eri kokoisia kasseja, niin isoja kuin pieniäkin.
Ja sitäpaitsi, kyllä aika moni tässä ketjussa kirjoittaja on sanonut menevänsä autolla, mutta silti ei kangaskassit kelpaa.
Ne ei yleensä edes veny yhtään, että siihen mahtuisi paljon mitään.
Kun on iso perhe ja paljon ostettavaa muovipussit on paljon näppärämpiä ja niillä tosiaan on käyttöä roskapusseina aina.
isot siniset kangaskassit vetää tosi paljon kamaa. Jos täyteen laittaa eism maitoa niin ei jaksa kantaa. Jos ei mahdu yhteen niin sitten kaksi tuollaista sinistä niin luulisi jo isommankin perheen ruokien mahtuvan.
Meillä ei osteta muovikassia kuin todella todella harvoin ja hedelmäpussit käytetään roskapusseina.