Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLVSBYHUS

Vierailija
27.07.2010 |

Ollaan harkittu älvsbyhusin ostamista (tai siis meille rakennettua). tontti on ja nyt vielä tämä vaihtoehto tuli eteen. Kannattaako se? onko tänne kirjoittelevilla kenelläkään älvsbyhus tai jollain tuttavalla? plussia, miinuksia ja kokemuksia kyseisistä taloista kaipailen

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin aikonaan kolme Ladaa. Olivat muuten tosi luotettavia ja palvelivat asiansa tosi hyvin. Kantoivat taakkansa kunnialla, eivätkä levähtäneet kuorman alla kuten Datsunit ja Corollat. Toisaalta: En ostaisi millään asuntoa, jonka arkkitehti on itselleen rakennuttanut. (Rakennuttanut = Ei ymmärrä mitään oikeastis rakentamisesta = teoreetikko)

Autoinssi

Vierailija
22/34 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata. Muovimatot kylppäris, voi toki rakennusvsiheessa sanoa että tekee itse laatat jolloin joudut itse hommata tekijän. Ja maksaa ylim.laatoista. Eli siihen talon hintaan se ei kuulu kun muovi vaan. Joten lisäät heti siihen 10 tonnia et saat kuunon kylppäri ja wc tilat. Kattokorkeus tosi matala, se siitä avaruudesta. Jossainhan täytyy mättää jos älvärit on montakymppitonnia halvempia kun kumppaninsa.rakentkaa kastelli, saa suht ok hintaan mutta paljon luotettavampi ja tasokkaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vuotta älvärissä asunut perhe ja kolme lasta kasvatettuna

Ja kaikki ovat hyvin viihtyneet!

Talo on arkinen mutta hyvä perustalo. Ei luksusta. Mutta erittäin toimiva keittiö, ja muutettu laajennettu olohuone. Lasten huoneet sopivia alle 12v:lle , mutta sen jälkeen alkaa olla liian pieniä. 7-10 m2. Sauna ja pesutilat saisivat olla nyt suurempia, mutta erittäin toimivia nytkin.

Itse olen muuttanut 124 neliön huonekokoja suuremmiksi ja lattiassa on valkokuullettu mosaiikkiparketti.

Talon hyvästä kunnosta kertoo se että kaikki parketit ovat ehjiä tapetit ehjiä eikä missään sauma repeämiä, joka kertoo että talo ei ainakaan ole liikkunut.   

Ikkunat ovat 5 kertaiset ja tosiaan lämmin ja huoleton talo asua.

En nuorena miehenä ajatellut jälleenmyyntiä enkä tiennyt Älvärin maineesta halpistalona.

Paljon niitä on rakennetttu.

Tosin nyt rakentaisin itse ja laadukkaasti, mutta se vaatii myös RAHAA!

Vierailija
24/34 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin mielummin asuntovaunuun leirintäalueelle kun Älvsby taloon.

On mielekkäämpää laittaa sekin raha nuotion sytykkeiksi kun ton kaltaseen taloon.

Kuka reppana veti taas jotain kateuskorteja täällä esiin, hehe?

Jokaisella joka rakentaa omaa taloa on mahdollisuus valita Älvsby talo tai jokin joka on laadukkaampi tai tehdä pitkästä tavarasta. Ei aki kukaan paskasta voi kade olla?

Vierailija
25/34 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleenmyynti on vaikeaa. Harvassa on ihmiset, jotka haluavat laittaa rahansa Älvariin. Kokemuksella voin tämän sanoa, välittäjä kun olen.

Vierailija
26/34 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäseinissä ei mitään äänieristeitä, lattiat notkuu ha narisee, pienet tihruikkunat, lähtökohtaisesti talopaketissa painovoimainen ilastointi (kuin 50-lukua), materiaalit huonot...en laittaisi rahojani siihen! Netistä kannattaa bongailla kyseisen talon ongelmia...

Vierailija
27/34 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo talot mene kaupaksi. Ovat toista vuotta olleet myynnissä ja lopulta omistaja laittanut vuokralle.

Vierailija
28/34 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peloissasi siitä, että rakennuttajat ei upottaisikaan taloihin ja alan "osaajien" palkkoihin tolkuttomia summia vaan valitsisivat helpon ja yksinkertaisen talon. Olen jutellut itse asiasta muutamien rakennusalan johtajien kanssa (esim. talotehtaan johtaja) ja he ovat kaikki sanoneet taas, että Älvsby on oikein hyvä perustalo ja lapsenviat korjattu jo aikanaan. Eihän tuolla alalla firma edes pysyisi pystyssä, jos tekisivät sutta ja sekundaa. Tutkimusten mukaan Älvsbyn rakennuttajat ovat kaikista tyytyväisimpiä ja mikseivät olisi? Budjetit pitää, edullisesti nousee perustalo ja ei tarvi tapella kaikenkarvaisten urakoitsijoiden kanssa.

Talojen Lada... Niin, Lada, mutta Lada oli luotettava ja edullinen vaihteohto. Onko se sitten parempi ostaa joku 70-luvun tasakattoviritys, koska Älvärin rakentaja oletettavasti ei halua tai pysty syytämään rahaa yksilöllisen kivitalon verran taloonsa, joten vaihtoehto on usein vanha talo. Kyllä mä itse ottaisin tuliterän Ladan ennen kuin 25 vuotta vanhan Toyotan. Ja miksi vertaisin uutta Ladaani johonkin uuteen Audiin?

Ja en muuten asu Älvärissä vaan sellaisessa tasakattolaisessa...

Vierailija
29/34 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mitä kustannuksia täytyisi sen älvsbytalopaketin ja tontin lisäksi laskea? Kuinka paljon rahaa niihin menisi?

Vierailija
30/34 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin rakennusteknisistä syistä.

Tuolla rahalla saa kuitenkin ihan eritavalla rakennetun talon, joka on taatusti laadukkaampi ja pitkäikäisempi.

Vierailija
31/34 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Älvärissä asuvassa perheessä lastenhoitajana. Väliseinät ei pitäneet mitään ääniä. Meteli oli huomattavasti suurempi kuin monissa muissa taloissa. Normaali puhe kuului talon toisesta päästä toiseen.

Vierailija
32/34 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet Kuuttaressamme v:sta -98. Meillä ei todellakaan ole ollut mitään ongelmia. Talo on jo aikoja sitten maksettu, vaikka tähän on rakennettu v. 2007 pari huonetta lisääkin. Laitoimme silloin rakennusvaiheessa laminaattiparketin joka huoneeseen ja ovat kyllä vielä ihan hyvässä kunnossa. Meillä on ollut pesutiloissa muovimatot ja ne ovat vieläkin todella hyvässä kunnossa nekin, samoin muut sisustukset. Voisimme jo vaihatelun vuoksi harkita vaikka niitä kaakeleita, mutta en kuluta aikaani ja rahojani turhanpäiväiseen sisutamiseen, jos ei ole todellista tarvetta. Matkustan mieluummin nekin rahat. Turhaa pulinaa Älvsbytalojen huonommuudesta. Pojallamme on Jukka-talo eikä se minusta ole sen kummoisempi kuin meidänkään, vähän pintamateriaalit modernimpia, mutta niitähän saa vaihdettua jos haluaa.Kun siististi elää, niin materiaalit kestävät ja kestävät.

Vierailija
33/34 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin teidän Lohitar on rakennettu ?

Vierailija
34/34 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdimme Älvsbyhusia yhtenä vaihtoehtona, että se on "talojen Lada". Emme sitten ottaneet lopulta sitä Ladaa.