Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia roaccutanista ?

Vierailija
26.07.2010 |

Oon kolmekymppinen nainen jolla aikuisiän akne-naama. Tänään sain reseptin ja pillerit odottaa pöydällä. Oon lukenu kaikenlaista, kuurin aloitus jännittää....

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/40 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni söi armeija-aikaan roaccutan-kuurin, ja tulos oli oikein hyvä. Aiemmin naama ja selkä oli todella, todella kamalassa kunnossa.

Itselläni on paljon finnejä, monet niistä todella kipeitä. Iho ei kuitenkaan ole kokonaisuudessaan punainen ja finnien täyttämä kuten miehellä aikanaan.

Pitääkö tuota tehokasta lääkettä varten ihon olla ihan järisyttävän huono, vai "riittääkö" aikuisella naisella parikymmentä finniä naamassa (+ selässä lisää) + hirvittävästi mustapäitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoissa meikillä peitettäviä finnejä+epätasaisuutta ja kaulalla muutamia kipeitä ihonalaisia patteja. Selässä myös muutamia, ei kovin isoja kuitenkaan.[Diagnoosi silti keskivaikea akne. Sain ab-kuurin ekaksi k kk ja sitten sitä jatkettiin vielä 1 kk. Lisäksi pari rasvaa. Ihotautilekuri totesi, että ab-kuureja ei kannata uusia, jos hoitoteho katoaa puolen vuoden sisällä. Sitten vuorossa Roaccutan. Jos taas iho pysyy suht hyvänä ainakin sen puolivuotta lääkityksen lopettamisen jälkeen, ab-kuurin voi hyvin uusia. Itsekin luulin, että pitää olla ihan järkyttävä akneiho, ennekuin lääkkeen saa, mutta ainakaan mun lekurin mukaan se ei ole ongelma.

i]Mieheni söi armeija-aikaan roaccutan-kuurin, ja tulos oli oikein hyvä. Aiemmin naama ja selkä oli todella, todella kamalassa kunnossa. Itselläni on paljon finnejä, monet niistä todella kipeitä. Iho ei kuitenkaan ole kokonaisuudessaan punainen ja finnien täyttämä kuten miehellä aikanaan. Pitääkö tuota tehokasta lääkettä varten ihon olla ihan järisyttävän huono, vai "riittääkö" aikuisella naisella parikymmentä finniä naamassa (+ selässä lisää) + hirvittävästi mustapäitä?

[/quote]

Vierailija
4/40 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilekuri totesi, että ab-kuureja ei kannata uusia, jos hoitoteho katoaa puolen vuoden sisällä. Sitten vuorossa Roaccutan. Jos taas iho pysyy suht hyvänä ainakin sen puolivuotta lääkityksen lopettamisen jälkeen, ab-kuurin voi hyvin uusia.

Minulla nuo antibioottikuurit ovat auttaneet aina yli puoli vuotta (pari vuotta). Pitääpä ehkä kysellä taas uutta ab-kuuria, sellaisesta kun ei minulle ole ollut mitään tuntuvaa haittaa ainakaan. Edellisestä kuurista aikaa 5 v ja ihon kunto vain huononee ja huononee.

t.28

Vierailija
5/40 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin pitkän (reilu vuosi) Roaccutan-kuurin suht lievään mutta sitkeään akneen. Limakalvot kuivuivat tosiaan rutikuiviksi; nenästä vuoti valtoimenaan verta joka päivä etenkin talviaikaan. Kuurin päätyttyä akne palasi entiselleen parissa viikossa. :( Valitettavasti verta vuotava nenä jäi vuosikausiksi. Itselleni ei siis sopinut, mutta kokeilemattahan ei tiedä.

Vierailija
6/40 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muistaa suojautua _kunnolla_ auringolta. Ja oleellista on todella tuo raskaudettomuus, lääke aiheuttaa pahoja sikiövaurioita. Siksi sitä ei naiselle saakaan määrätä kuin kuukauden lääkeannoksen kerrallaan ja ehkäisyn pitää olla parhaalla mahdollisella tolalla.

Itse sain aikanaan reseptin YTHS:n lääkäriltä, olin vähävarainen opiskelija joten lääke jäi silloin ostamatta. Nykyäänhän lääke on merkittävästi edullisempaa. Kaksi ystävääni käytti tuolloin lääkettä, ja heillä ongelmia tuli lähinnä hämäränäön tilapäisestä heikkenemisestä, sekä huulten merkittävästä kuivumisesta. Huulirasvana suosittelen Bepanthenia.

Lääkkeen käyttö kannattaa todella puntaroida, ja käyttää vain jos kokee iho-ongelmansa tarpeeksi vaikeaksi. Oma ihotautilääkärini sanoi silloin, ettei lääkärikään voi mennä sanomaan jotain aknea lieväksi tai toista kamalaksi, koska potilas näkee asian omalla tavallaan. Joillekin yksi näppy on maailmanloppu ja toisille pustulainen märkäpäinen akne ei ole muuta kuin ohimenevää harmia.

Limakalvojen kuivaminen lienee yksi harmillisimmista sivuvaikutuksista. Se tuskin haittaa kovin montaa ettei tukkaa tarvitse pestä ihan joka päivä.

t.farmaseutti

Vierailija
7/40 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pelotti myös sen käyttö. Kuurin alussa esim. nenäni ihohuokoset laajeni ja nenäni oli tosi rasvainen ja punainen (vaikka akne oli selässä). Lisäksi tuli aika voimakkaita nivelkipuja, mutta olen kärsinyt ajoittaisista nivelkivuista muulloinkin, etten voi varmuudella sanoa tuliko lääkkeestä.

Käytettyäni jonkin aikaa pintaihoni kuoriutui aika helposti, minkä johodta ihostani tuli kirkkaampi ja heleämpi. Karmeat finnit poituivat ja päänahka ei rasvoittunut niin kuin ennen. Enkä enää edes hionnut juuri ollenkaan. Tästä oli se hyöty, ettei tarvinnut käydä niin usein suihkussa.

Kokeilin myös rinnakkaislääkettä ja se sopi minulle vielä paremmin.

Akne on nykyään poissa, mutta kaipailen joskus vielä lääkeen tuomia hyviä puolia, kuten kirkasta ihoa ja rasvatonta päänahka.

Kokeilemalla selviää sopiiko!

Vierailija
8/40 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vain hilta, ettet ole auringossa ja että rasvaat itsesi huolella.

Vierailija
9/40 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt neljissäkymmenissä ja kymmeniä Roaccuan kuureja takana. Elämä olisi ollut kamalaa ilman sitä. Vielä nytkin naama ja rinta tulee täyteen näppyjä ilman Roaccutania. Minulla se vie aina kaikki ihon epäpuhtaudet. Veikkaan, että mikäli haluan olla sieläkasvoinen, joudun vetelemään kuureja kiikkustuoliin asti. Niin sitkeä finnivaiva täällä

Vierailija
10/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin lääkkeestä todella! Sivuvaikutukset olivat pelkästään positiivisia: Ällörasvaisesta tukasta pääsin, kuurin aikana ja vähän sen jälkeen pesu kerran viikossa riitti. Dödön käytön lopetin myös, en enää tarvinnut. Myös iho on pysynyt hyvänä, kuurista nyt 13v.

Vierailija
11/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen on akne pysynyt kutakuinkin poissa. Vaadi kunnon maksaseurannat ja varo ettet vaan missään nimessä tule raskaaksi kuurin aikana, niin hyvin menee. Jos se on sulle määrätty, on varmaan tarpeen ja kannattaa syödä - yksi parhaista aknelääkkeistä ja pitkävaikutteinen.

Vierailija
12/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri painotti pitkään ettei saa tulla raskaaksi (oli mulle yllätys)... no onneksi lapset 1 ja 4 että voi sanoa että lapset tehty (ainakin kuuddeksi vuodeksi). Apteekissakin meinattiin pitää ehkäisyvalistusta, mutta hyvä että näin tarkkaa! t.ap

Vierailija
13/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
14/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne lähti kaikkine ihon alaisine patteineen. Huulet ja nenän limakalvot kuivuivat aivan rutikuivaksi. Hiuksia piti pestä kerta viikkoon jokapäiväisen pesun sijaan. Muita fyysisiä sivuoireita ei ollut. Se on hyvä sisäistää, että joillekin saattaa tulla itsetuhoisia ajatuksia, johtuu yksinomaan lääkkeestä. Itselläni alkoi pyöriä mielessä kaikenlaista, en ollut lainkaan masentunut, vaan huomasin yhtäkkiä pohtivani aivan iloisella mielellä esim. vaihtoehtoisia tapoja tehdä itsemurha vaikkakaan en halunnut kuolla. En osaa tarkemmin kuvailla noita tuntemuksia, ne ajatukset olivat sellaisia, että ne vain tulivat mieleen. Lääkitys lopetettiin. Akne pysyi poissa, mutta palasi lievempänä parin vuoden jälkeen. Olen tyytyväinen, että söin kuurin, mutta enää en ko. myrkkyyn halunnut koskea, vaan kävin hakemassa diane nova pillerit, jotka ovat pitäneet aknen kurissa.

Vierailija
15/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärisi kertonut, että Roaccutania EI saa syödä kesällä, koska iho ei saa altistua kuurin aikana auringonvalolle! Juuri sen vuoksi kuurin syödään talven aikana. Lue vielä ohjeet ja siirrä kuurin aloitus syksyyn!

t.roaccutania itsekkin syönyt terveydenhoitaja

Vierailija
16/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää sanottavaa ko. lääkkeestä. Hoiti aknen täydellisesti pois! Maksa-arvoja pitää seurata ja raskaaksi ei saa tulla. Muistaakseni lääkkeen lopettamisen jälkeen (vai sen aikana, en muista) minulle tuli käsivarsiin ja suupieliin tosi kuivia kohtia, jotka kuitenkin hoitui bepanthenilla. Eli on mielestäni tosi hyvä lääke!

Vierailija
17/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mieliala on vain parantunut sitä mukaa kun ihokin on parantunut, ei enää näppyistä, punoittavaa, kipeää, hilseilevää, kiristävää, kuivaa ja rasvaista ihoa. Ihoni onnistui olemaan tuota kaikkea aiemmin. Nyt en tarvitse meikkiä ulos mennessäni kun iho näyttää niin nätiltä.

Sivuvaikutuksina on ollut ainoastaan suun ja huulien kuivuminen, aiemmin kylmemmällä säällä myös kädet kuivuivat tavallista enemmän. Paljon huulirasvaa on kulunut ja vettä juon tasaisin välein niin ei suu kuivu liikaa.

Vierailija
18/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullekin määrättiin kuuri keväällä, ja syön lääkettä vieläkin. Pitää vain vältellä aurinkoa niin ongelmia ei tule, kyllä iho nyt kaupassa käynnit yms. kestää kunhan ulos ei jää oleilemaan

lääkärisi kertonut, että Roaccutania EI saa syödä kesällä, koska iho ei saa altistua kuurin aikana auringonvalolle! Juuri sen vuoksi kuurin syödään talven aikana. Lue vielä ohjeet ja siirrä kuurin aloitus syksyyn!

t.roaccutania itsekkin syönyt terveydenhoitaja

Vierailija
19/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää on pari pv jäljellä. Mulla samanlaisia ajatuksia yllä olevalla koskien siis noita "itsetuhojuttuja" Ja jotenkin sellasia ikäviä asioita pyöri enemmän mielessä. Mutta en siis ole mitenkään masentunut tms. Iho kuivui alussa aivan järkyttävän paljon, ihan hilseili. Se oli todella todella ikävä vaihe työnikin kannalta. Dermalogican tuotteilla sain tilanteen korjattua, eikä enää hilseillyt. Sama homma hiusten rasvoittumisen kanssa, tosin pakko pestä parin päivän välein kun on kaiken maailman hiuslakkoja ym. Mutta rasvoittumisen kannalta ei tarvitsisi. Ja itselläni valitettavasti nousi jostain syystä paino kuurin aikana jonkun verran... eli niitä nyt on tässä yritetty saada tiputettua.

Mutta siis yhteenvetona alku oli ikävä kuivumisen kannalta, mutta yhtäkkiä huomasin, että sekin oli poissa ja iho parempi. Nyt vaan ongelmana on laajentuneet ihohuokoset.... Ihoni on ollut aina epäpuhdas ja nyt kun ensimmäisen kerran iho tuntuu olevan puhdistunut (vaikka olen kasvohoidoissakin käynyt)niin jonkun verran siis huokoset laajentuneet tässä vuosien aikana..

Olen kaikenkaikkiaan tyytyväinen.

Vierailija
20/40 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä auringosta (arvostettu ihotautilääkäri) ja hän sanoi, että kuurin voi aivan hyvin syödä kesällä ja itse en ole edes sen koommin kasvoja harsoilla peitellyt vaan ollut ihan normaalisti, eikä ole ollut mitään ongelmaa.

Itsekin siis epäilin tuota kesäaikaa, mutta lääkäri vakuutti, ettei ole ongelma. Kuureja otetaan ja syödään ympäri vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä