Kokemuksia roaccutanista ?
Oon kolmekymppinen nainen jolla aikuisiän akne-naama. Tänään sain reseptin ja pillerit odottaa pöydällä. Oon lukenu kaikenlaista, kuurin aloitus jännittää....
Kommentit (40)
mikä olisi hyvä kasvorasva kuurin aikana?
t. ap
käyttänyt ihan aprikoosinkiviöljyä ihon kosteutukseen, ei ole ollut liian öljyistä vaan aika hyvin imeytyy naamaan kun ei liikaa laita.
Tuli tuosta jonkun toisen kommentista että iho hilseili alussa mieleen, että niinhän se teki minullakin, olin vain unohtanut kun ei kestänyt kovin kauaa. Hilseestä pääsin eroon sillä että joka päivä suihkussa hankasin kuorintahanskalla kevyesti naaman ja sitten suihkun jälkeen öljysin ihon.
tollaisesta öljystä en ole ikinä kuullutkaan, missä sitä myydään, kovinkin tyyristä?
t.ap
ja varmaankin myös Ekolosta tai vastaavasta. Itse olen Sokokselta ostanut, hinta on jotain 7 euroa muistaakseni. Jojobaöljyäkin olen kokeillut (myös Sokokselta) mutta se taisi maksaa 16 euroa ja oli vähän tuhdimpaa. Tuo aprikoosi on vähän kevyempää.
Voi tuntua aluksi liian rasvaiselta käyttää öljyä, kunnes oppii laittamaan oikean määrän, sitä ei tarvitse kauheasti läträtä. Paperilla joskus taputtelen ylimääräisiä pois jos tuntuu ettei kaikki imeydy. Imeytyy vähän hitaampaa kuin kosteusvoiteet yleensä, joten siihen kannattaa varautua alussa. Pullo riittää aika pitkään, joten kovin usein sitä ei tarvitse ostella
että roaa syödään usein pitkään, vuodenkin verran. Kesää ei voi välttää ja aurinkoa saa myös talvisella hiihtoladulla ym. Lääkkeen kanssa pitää suojautua auringoltä hyvin, mutta se ei estä lääkkeen käyttöä.
Sitä sitten hoidettiin monta vuotta... Johtui limakalvojen kuivumisesta tms. Että joskus voi tulla ikäviäkin sivuvaikutuksia, tämä on hyvä tiedostaa.
Itse en söisi moista myrkkyä, jos edes joskus enää haluaisin tulla raskaaksi. Olen kuullut, että se ei niin vain poistu elimistöstä.
eli ei mitenkään mahdoton odotusaika, jos kiitoksena saa terveen ihon. Kannattaa ottaa selvää asioista, ennekuin esittää ehdottomia mielipiteitä.
Sitä sitten hoidettiin monta vuotta... Johtui limakalvojen kuivumisesta tms. Että joskus voi tulla ikäviäkin sivuvaikutuksia, tämä on hyvä tiedostaa. Itse en söisi moista myrkkyä, jos edes joskus enää haluaisin tulla raskaaksi. Olen kuullut, että se ei niin vain poistu elimistöstä.
eivät ole ehdottomia mielipiteitä, vaan kirjoittajan esittämia ajatuksia, jotka kertovat hänen omasta suhtautumisestaan asiaan.
ja Roaccuttan oli ainoa lääke joka auttoi. Sitä ennen oli kokeiltu kaikki jipot, antibiooteista erinäisiin salvoihin. Roaccuttania söin muutaman viikon ja akne oli tiessään, eikä ole sen koommin näkynyt. Nyt ikää siis 38v. Eli suosittelen!
Sivuvaikutuksia on joka lääkkeessä, Roaccuttania syödessä käydään säännöllisesti verikokeissa tsekkaamassa että kaikki on ok.
Vaikka useampikin lääkäri on sitä mulle ehdottanut ja itseasiassa ovat kyllä myöntäneet, että on todella tuju lääke. Että eivät sinänsä edes ihmettele kieltäytymistäni.
mutta kun on 18 vuotta itkenyt joka aamu katsoessaa peiliin eikä ulos tee mieli mennä muuten kuin pussi päässä niin kyllä minä ainakin ilomielin syön vahvaakin lääkettä joka auttaa
Vaikka useampikin lääkäri on sitä mulle ehdottanut ja itseasiassa ovat kyllä myöntäneet, että on todella tuju lääke. Että eivät sinänsä edes ihmettele kieltäytymistäni.
Sitä sitten hoidettiin monta vuotta... Johtui limakalvojen kuivumisesta tms. Että joskus voi tulla ikäviäkin sivuvaikutuksia, tämä on hyvä tiedostaa.
Itse en söisi moista myrkkyä, jos edes joskus enää haluaisin tulla raskaaksi. Olen kuullut, että se ei niin vain poistu elimistöstä.
Itse olen synnyttänyt täysin terveen lapsen useita vuosia lääkekuurin jälkeen eli ei jää elimistöön lapsettomuutta aiheuttamaan.
riskit? mitka hemmetin riskit. Ei kaavaile niita lapsia vuoden, kahden sisaan. Ei istu auringossa, ostaa sita nenankosteusliuosta ja bepanthenia. Ei mulla ole vuotanu verta nenasta. silmat vaha kuivunu ja iho yleensakki, mut oikeilla aineilla hoitu seki. kaupan tavarat on pelkkaa paskaa. Apteerissa acon kosteuttavat tuotteet on liian vahvoja. Vichylla oikeen hyva tuote tahan ja apteekkari osaa neuvoa.
Juo sita vetta, joka on tarkeaa muutenkin, ku kuurin aikana. Miks ihmiset tekee elamasta niin hemmetin vaikeaa. Jos joku juttu tulee niin voisitte myos kayda siina vaa]alla painoa katsomassa ja ilmoittaa laakarille, jos paino tippuu vahankaan, etta he tietavat pienentaa annosta! Miehet ei oo ikina ymmartany kosmeettisten asioiden vaikutusta, eika varmasti roaa syovalle miehelle tule mieleen juoda vetta ja tarkkailla painoa sita nornaalia enempaa.
Mul on ollu roat 4 kk ja olen kylla katsonut roan ja isotre.n laakeaine incit ja ne on aivan tasan samaa tavaraa...
Siis lääkettä määrätään, jos on näppylöitä joihin ei muu auta. Antibioottihoitohan ei tepsi, jos kyse on hormonaalisesta aknesta. Lievään sellaiseen tepsiikin, mutta se ei poista sitä. Joten Roaccutan on ainoa vaihtoehto.
Itse sain Roaccutan- pillerit tänään ja minulla ei ole ihossa yhtäkään näppylää, koska syön Diane Novia. Aina kun yritän lopettaa, niitä kuitenkin tulee. Siksi syön nyt Roaccutanin tässä kun olen vielä e-pillereillä, ne siihen nimittäin tarvitaan. Toisaalta olen ollut tämän ihotautilääkärin asiakas kai 15-vuotiaasta, nyt 22. Ihohistoriani on pitkä, kolme kertaa kasvoni on pahentunut sillä tavalla että noin 30finniä ja ikään kuin hirveä tulehdus, antibiootit ja diane novat auttanut. Nyt etsitään sitä lopullista ratkaisua.
25-vuotiaana, muistaakseni miedon 2kk kuurin. Mulla oli aknea nähinnä leuassa ja kaulan yläosassa. Auttoi todella hyvin, eikäole tullut voimakkaana takaisin. Edelleen on rasvainen iho, muttei silti tule kuin yksittäisiä finnejä silloin tällöin, nyt ikää 34v. Limakalvot kuivuivat,mhuulet rohtuivat, mutta muuten kaikki meni oikein hyvin. Muistathan, että ehkäisyn on oltava 110% varma, eikä aurinkoa tai alkoholia saisi ottaa. Seurataanko kuurin aikana maksa-arvoja? Minulla seurattiin, eivätkä olleet koholla.
yksi onnellinen Roaccutan-käyttäjä! Sivuvaikutukset ovat olleet todella pieniä, mainitsemisen arvoista oikeastaan vain kuivat huulet.
Tuo alkoholijuttu on mielenkiintoinen, toisilta kuulemma on kielletty täysin ja oma ihotautilääkäri taas sanoi että kohtuus on tässäkin sopiva ohje. Hänen mukaansa ongelmia alkoholin käytön kanssa ilmenee lähinnä mieskäyttäjillä. Itselläni kolmas Roaccutan-kuuri menossa, aina olen vähän alkoholia käyttänyt (ehkä joskus reilumminkin) ja maksa-arvot aina ok. Mutta, uskokaa tottakai lääkäriänne näissä asioissa, olemme kaikki yksilöitä.
Jos on vaikkapa matkaamassa etelään, voi Roaccutanin lopettaa hetkeksi lääkärin määräyksellä. Itse otin aurinkoa ihan reippaasti tuossa talvilomalla kun olin ennen matkaa 2vko ilman Roaccutania.
Roaccutan on vahva lääke, mutta jokainen aknenaama tietää että puhdas iho on niin ihana asia että se on rankemmankin lääkekuurin arvoinen.
Tsemppiä ja muista rasvailla!:)
Itselläni kokemusta roacuttanista muutaman vuoden ajalta. Olin reilu 3kk Australiassa keskellä heidän kesäänsä, eli lämpöä riitti ja ei kyllä mitään haittavaikutuksia tosta kuurista ollut. Ainoastaan sanottiin lääkärissä että älä koko ajan auringossa paistattele, palaa helpommin kuurin aikana. Huoletta söisin kesälläkin varsinkin miettien suomen kesää:)
15 vuoden takaa täälläkin.
Akne oli todella paha ja kaksi kuuria söin. Auttoi pahimpaan, muttei poistanut kokonaan. Tuon lisäksi söin 6 vuotta yhtäjaksoisesti antibiootteja (teki varmaan hyvää suolistolle...)
Minulla ei ollut mitään itsetuhoisia ajatuksia, tosin niistä alettiinki uutisoida vasta myöhemmin, joten liekö pilleri muuttunut jotenkin sittemmin. Aurinkoa piti välttää, raskaaksi ei saanut tulla, kuten jo aiemmin on mainittu. Ainoa sivuiore olis ihon ja limakalvojen kuivuus. Ihon sai sentään rasvattua, mutta nenäverenvuodot oli ärsyttäviä.