Toukokuiset 2011
Heippa siskot!
Hätäisenä aloitin jo uuden ketjun meille elokuussa yrittäville.
Jos tässä pari kiloa saisin vielä pois painosta niin elokuun loppupuolella olisi sitten viides inssi, huh. Kahdeksan kiloa on lähtenyt ja se on lekurin mukaan hyvä. Ikää minulla jo kohta 39, joten vaikeaksi menee. Toivottavasti huhtikuisista tulee vielä paljon plussia, mutta jos luonto päättää toisin niin tervetuloa jakamaan ajatuksia tähän pinoon. Ja varsinkin piinailuja;-) Toivotan meille kaikille nyt viimeistään mahtavia plussatuulia!
Terkuin Evelina
Kommentit (281)
perjantaina oli siis se inssi ja olin pistänyt pregnylin ohjeen mukaan 36 tuntia aikaisemmin. No, taas mulle kävi niin, että eilen illalla myöhään ja tänä aamuna tuli ovulaation kaltaista limaista vuotoa. Soitin klinkalle, että mitä ihmettä, eikö edes se tuplapregnyl irrota rakkuloita aiemmin kuin luonukiertoni. Kovasti siellä väitetään, että kyllä irrottaa, mutta eivät kuitenkaan osaa sanoa, mitä tämä ovislimani on. Turhauttavaa! Itsellä on vaan niin vahva fiilis, että tuo oli ovislima ja inssi tehty taas liian aikaisin. Ei taida simpat tänään enää paljon uiskennella..no nyt en voi muuta kuin toivoa ihmettä, että olisin itse väärässä. Ja odotella testin tekoa tai menkkojen alkamista. Tänään vasta pp4 eli ainakin reilun viikko vielä pitää kärvistellä ennen testailuja. Klinikalla sanottiin, että voi kymmenenkin päivää vaikuttaa tuo pregnyl eli sitä ennen ei kannata testata jos ei halua virheellistä plussaa. Sanoi, että jos nyt teen testin, niin näyttäisi plussaa. No, koska mulla on niitä testejä vinot pinot niin tein huvikseni. ja haalea plussahan sieltä napsahti. Ehkä se pregnyl sittenkin vaikuttaa kun kerran testikin niin näyttää. Kysymys kuuluu vaan että vaikuttiko ajoissa? Uuaah, kyllä tämä on hermoja raastavaa hommaa. Kun en millään tohtisi lähteä niin järeämpiin hoitoihin jos ei nyt tärppää. Mutta kai se on pakko.
Minkälaisia fiiliksiä teillä muilla tällä hetkellä?
Liitynpä miekii tänne!
Oon 27-vuotias esikoisen yrittäjä. Maaliskuusta asti ollaan yritetty, mut eihän siitä mitään tullu ku kierrot oli ihan ylipitkät ja epäsäännölliset. Sain sit heti Terolutit ja niiden avulla kierto lyheni, muttei sen kummemmin tasoittunut. Heinakuussa kävin verikokeissa, joiden perusteella pco ja anovulaatio. Ultrassa lievä pco varmistui ja sain clomit elokuun alussa. Clomit toimikii sit tosi hyvin ja perjantaina bongasin oviksen ekaa kertaa elämässäni digitestillä!!! =)
Nyt sit jännätään miten tässä käy! Ainut mikä vähän mieltä kalvaa on miehen simpat. Liikkuvuus ja määrä on erittäin hyvät mutta normaalien määrä vähäinen... =/ Että saa nyt nähdä kuinka paljon se asia vaikuttaa tässä yrityksen kestossa.
Plussatuulia kaikille yrittäville!
Voi Evelina :-0 onpa ihmeellistä tosiaan tuoovisliman tuleminen vasta jälkeenpäin. Mutta josko ne ois kuitenkin vaikuttanu pidän peukkuja bdbdbdbdbdbdbddbdbdbdbdbdbdbdbdbd
Ite tein taas tänään kaks testiä (Mammaksin 25 herkkyydellä), aamulla ja illalla...hullu mikä hullu ;) ja kumpikin oli plussa, ei enää haamu, vaikka tietysti haaleempia vielä kuin kontrolliviiva. On vaan niiiiin aikaista vielä...
Uusille tervetuloa! Ja jatkakaahan piinailuja siskot ja oviksen bongaukseen lykkyä kaikille :)
T: Vauvamassu kp 26/25-28 tai rv 3+5 tai 4+ jotain
Tervehdys kaikille taas pitkästä aikaa, en ole jaksanut pahemmin kirjoitella kun on jotenkin niin masentunut olo koko ajan... Kun en muuta saa oikeen ajateltua kun näitä vauvajuttuja... Mutta paljon Onnea kaikille plussanneille! Ihanaa!
Itselläni on kroppa huijannut itseään taas kerran. Mulla on nyt kp 29/29-30 ja yk 2, mutta kohta edetään yk 3. Raskaustesti oli negatiivinen, vaikka oksentelin jo viime viikolla aamupainotteisesti ja koko ajan kuvottava olo, selkää ja vatsaa särkee ja tissejä, flunssaakin pukkaa, mutta eiköhän se täti sieltä ihan juuri ole tulossa. Oviksen bongasin kp 15. Mutta toivotan kaikille muille oikein antoisia plussatuulia ja jaksamisia!
-Lumi-
Täällä taitaa tämä kierto mennä harakoille... :/ Nyt on siis kp 10/28-30, ja tuossa laskeskelin että ovis osuupi luultavimmin alkuviikolle, ja juuri kun eilen varmistui että mies joutuupi lähtee työkeikalle ma-ke!!! Että sapettaa!!! Ja paljon!!! :(
No, ei saa masentuu :) Kyllä se ehkä vielä joskus tärppää :)
Plussatuulia kaikille!!! :) -Annu-
Moi kaikki!
Pakko liittyä seuraan.
Ensimäistä kertaa "yritetään" esikoista, lainausmerkeissä siksi, että yritetään periaatteella "tulee jos tulee".
Nyt on pillereitten jälkeen ollut vasta yhdet menkat eli koko kiertoa en tiedä, mutta kp25 on menossa. Raskauteen viittaavia oireita on ollut viime viikon puolivälistä alkaen ja eilen jo innoissani tein testin kun ei malttaisi odottaa, negatiivinen tietenkin (dpo9?).
Eilen illalla ja tänään aamulla oireita ei sitten ollutkaan, mutta nyt taas...
Odottelen kiltisti sunnuntaiaamuun, jos vaikka saisin syntymäpäivälahjaksi plussan!
Toukokuussa olisi oikein loistava aika synnyttää!!!
Annu78,tiedän niin hyvin sun tunteen. Meillä mies on vähän väliä jossain päin Suomea töissä. Se on niin ikävän inhottavaa,kun huomaa koko kuun menevän "hukkaan",kun ei pääse edes yrittämään. Onneks teillä ei kovin pitkästä reissusta kysymys,niin hyvin voi vielä onnistua.
Onnittelut vauvamasulle plussasta.
Täällä ovista yritetään bongata. Ovistestejä jo suunnittelin,kun viime kierto olikin yllättäen ihan erilainen kuin aikaisemmin,mutta enpä vielä tälle kuulle saanut aikaiseksi. Yritetään vaan puuhailla mahdollisimman usein niin voi ainakin kovasti tärppiä toivoa. Pikkusen muka oviksen malliin olis tänään nipistellyt,mutta muut oireet uupuvat. Pari pitkää viikkoa niin sittenpä saa tietää miten kävi.
Tervetuloa mukaan joukkoon kuumeiseen.
Onnea miljoonasti vahvistuneesta plussasta! Olet kuin minä, tekisi jo niin mieli testailla mutta kun ei vaan vielä voi. itse asiassa hoitsu eilen sanoi puhelimessa, että jos nyt testaan niin tulee virheellinen plussa. No koska mulla on vinot pinot testejä niin teinpä ihan huvikseni ja haalea plussahan siellä oli. Eli kai se pregnyl tosiaan vaikuttaa, sitä en epäile, mutta siitä olen varma, että vaikutus tuli myöhempään kuin oli tarkoitus. No hoitsu sanoi, että nuo siittiöt elelee kolmisen päivää ja laskin, että hyvässä lykyssä siellä jokunen olisi vielä ollut hengissä mun oviksen aikaan. Paitsi en kyllä tiedä koska se ovis tulee niiden limojen jälkeen, aika pian ilmeisesti kuitenkin.
Odottelen kiukkuisena sähköpostia omalääkäriltäni, että mitä sanottavaa hänellä on tuohon pregnyliin/myöhästyneeseen ovikseen. tämä kun tapahtuu minulle toistuvasti niin kiukuttaa kun lääkärit ei usko, mitä sanon. Väittävät vaan, että kyllä se irrotuspiikki tehoaa. Joo varmaan niin, mutta olis kiva et tehoaisi silloin kun on tarkoitus eikä vasta monen päivän päästä. Arhgg!!!
No mutta anyway, pientä toivoa kuitenkin on. Viikon päästä vois ehkä alkaa testailemaan niillä herkillä...
Evelinalle! Toivottavasti siellä ois muutama sitkee yksilö ja tästä kierrosta tärppäis.. Muuten otat asian käsittelyyn ja vaadit korvausta tms, potilasasiamieheen yhteyttä!
Täällä turhautuneisuutta ilmassa, oviksen bongaus tyssäs, limojen perusteella pitäis olla näinä päivina mutta testit ei ees vähääkään haamua enää näytä, wtf? No otinpa selvää maailman mahtavasta googlesta ja selvis että mammaksilta tilatut David-liuskatestit on sitten just niitä joilla ei selvää ovista saa bongattuu.. Jollakin oli jopa haamua näyttänyt koko kuukauden vaikka oli ovuloinut, eikä selkeetä lh-nousua ollut havainnut niillä.. että just! Taidan heivata moiset hevonkuuseen :D
No kaiken bongausstressin lisäksi miehen ja minun työvuorot menee just ristiin otollisina päivinä.. V***u tätä vuorotyön ihanuutta!
Joku kyseli siitä Gelee Royalesta, se on jtn työmehiläisten hunajaa kapseleissa, jonka pitäisi vaikuttaa hormoonitoimintaan, tasoittaa kiertoa ja mitähän muuta vaikutusta.. Kuulin, että on positiivisia vaikutuksia lastensaantiin niin ajattelin kokeilla sitäkin :DD
MäntäneN
voi hitsit, ne mun raskaustestit on juuri mammaksi.fi tilattuja david-testejä. onkohan ne yhtä huonoja kuin ovistestitkin. Kivat! Ja mulla on niitä vielä 23 kpl...pitänee ostaa varuille apteekista vaikka se kallis clearbluen digitaalinen, eikös sen ainakin pitäisi sitten olla satavarma, joko raskaana tai ei. Eli ei ainakaan mitään haamuviivoja, mitä olen predictorilla saanut aikaiseksi.
Hyppäsin koko päivän koneella katsomassa olisko tullut postia lääkäriltä, mutta ei! vois alkaa pikkuhiljaa selittämään mistä myöhäinen ovulaatio johtuu..or else...arghhh!
Piti tulla ihan tähänkin pinoon kirjottaan, ko oon tätäkin nyt alkanut seuraileen :) Eli ite naputtelen tuolla huhtikuisissa ja sitä ennen maaliskuisissa, mutta mulla takana varhainen km viime kuussa, ennen puolta kuuta ja nyt sitten ootellaan menkkoja tulevaksi, vaan eipä näy. Kierrot on olleet kierukanpoiston jälkeen pitkät, nyt menossa kp 43, sitä ennen kp 38 ja sitä ennen jotain 32. Ja kierukka kerkesi olla vain 3 kk! Tää on rasittavaa!
Mutta evelinalle mun piti vartavasten alkaa kirjottaan tosta CB: n digistä. Tein tosiaan tuhkatiheään eri r-testejä ja just digeillä sain haamuja, mutta tein niin, että avasin testin, jolloin sain liuskat esiin (tän vinkin oon saanut täältä Vauvan saitilta :D 2 selvää viivaa, toinen vaan haaleampi, mutta varmalta testiltä se vaikuttaa. Raskausoireita oli vaikka muille jakaa, kunnes loppuivat, ko seinään ja kohta alkoi vuoto. Ite tein testit jo päiviä ennen, ko menkkojen ois pitänyt alkaa. Ja vaikka tein apteekin omia testejäkin, nii ne oli negoja - tosin hätähousu oon aina ollut testaileen :DDDD Ja sitä piti vielä sanoa, että ompa vain sulla todella tylyä ollut toi palaute lääkäreiltä - kyllähän sitä nyt nainen itte oman kroppansa tuntee paremmin, ko kukaan muu. Tsemppiä aivan mahottomasti sulle, että kaikki ois mennyt putkeen ja saisit kohta sen plussan. Ja tietysti kaikille muillekkin puuh puuh plussatuulia ja tärppejä :)
Paljon tullut taas viestejä ja pikaseen ne selasin. Pitää lukea ihan ajan kanssa taas kun ehtii ja kommentoida sitten...
Nyt tulin oikeastaan vaan kysäsemään, että minkälaisia teidän kiinnittymiskivut ovat olleet? Ja kuinka nopeasti ne ovat tulleet ovulaatiosta ja kauan kestäneet?
Täällä pähkäilen, mikä mua juilii tuolla toisessa munasarjassa. Pistää ja ihan kun joku neulalla tökkisi. Koko päivän on pistelly. Että voisiko olla kiinnittymistä vai mitä. Ovulaationhan bongasin tuossa kp 16-17 vaiheilla.
Solina kp24/29
Mulla oli eilen ihan samanlaisia nipistelyjä/kipuja kun sulla Solina. Vasen puoli selkeesti, mutta taisi olla ihan kohdun reunalla. Suunnilleen samassa kohtaa kiertoa suunnilleen samalla ovispäivällä olen menossa kuin sinäkin.
hei, mahtavaa että löytyy "kohtalotoveri". Mullakin siis pisteli nimenomaan vasemmalla puolen ja tosiaan munasarjojen/kohdun kohdalla. Kauan sulla kesti ne nippailut? Mulla kesti koko päivän tasaiseen tahtiin. Välillä oli tunteja, ettei pistelly ja sitten taas yhtäkkiä nippas tosi kovaa ja taas loppu. Nyt aamustakin vähän nippaili taas. Tosi outoa. Ei mulla tällästä oo ennen menkkoja ainakaan ollu. Joskos tämä enteilisi sitten plussaa meille molemmille ;)
Mikä kiertopäivä sulla on tarkalleen menossa?
-Solina kp25/29-
No ne alko siinä iltapäivästä kun olin töistä lähdössä kotiin ja koko illan siihen asti, kun mentiin puoli 10 aikaan saunaan.
Mulla on kp26 (kierron pituus ei ole selvillä, kun on pillereitten jälkeen takana vasta vajaa kierto. Ennenvanhaan mulla oli 28-30.) Tänään ollu vasta 2.
Lyhyin pisto on ollut sekunti ja pisin n.30s
Ei ole ollut mullakaan tällaista ennen, että niitä plussia molemmille :-)
Muistan tossa aikasemmasta, että mulla kans just toista munasarjaa pakotti ja vihlo ennen menkkojen alkamista ja ite kans veikkailin sen olevan kiinnittymiskipua ja tuhruvuotoa mulla ollut just menkkojen alkamisen aikaan. Kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut tota tuhrua, joka oli tuhrusta aina kirkkaaseen verenvuotoon ja kestänyt pari, kolme päivää - että todella hyvältä näyttäis teän tilanteet :) Välillä se kipuilu oli sellasta, että aivan oikeasti sattui, mutta onneksi se oli aina lyhytkestoista. Tsemppiä!
Putosin jo eilen, siirryn suoraan tonne kesäkuisiin vaikka periaatteessa seuraava toivottu l.a menis toukokuun viimeiseen päivään, mutta tuskinpa täällä muita kirjoittelee enää sitten kun piinailen joten kesäkuisiin sitten. Plussaonnea ihan jokaiselle täällä!!
Helene 2/24-28
olen niin pahoillani puolestasi. Sinne taidan minäkin joutua kun tais olla inssi liian aikaisin ovikseen nähden. Mutta tietty toivoa on niin kauan kun menkat pysyy poissa.
Taidan liittyä teihin toukokuisiin. Elikkä tässä vähän tietoa minusta.. kuukautiset oli viimeksi 7.7 ja sitten 9.8 tuli varhainenkeskenmeno :( :( Mutta en antanut enkä anna lannistaa itseäni... Mun mielestä mulla oli eilen ovulaatio ainakin maha kivuista päätellen.. mutta tiedähäntä sitten... en tiä sit kuinka nopeesti voi raskautua keskenmenon jälkeen.. sekin varmaan yksilöllistä mutta minä en ainakaan jättänyt tätä kiertoa väliin jos vaikka tärppäis heti putkeen... tää oli meillä yk 9. Plussatuulia kaikille ja pahoittelut kenkenmenoista ja negoista....